Mijn punt was dat het gemiddelde dorp in Spanje gewoon oersaai is. In vergelijking tot bijvoorbeeld Italie is er gewoon weinig te doen. Er heerst gewoon geen sfeer. In Italie heeft het kleinste dorp elke avond wel een gezellig centrum waar kinderen dansen. Misschien ben ik in de verkeerde dorpen geweest in Spanje maar dat is mijn ervaring. Daarnaast is het gewoon een zinloze discussie. Iedereen heeft zowieso een andere visie op hoe een omgeving is en wat hij er aantrekkelijk aan vind. Ik vind bijvoorbeeld de cote d'azur te gek terwijl anderen liever in "onontdekte" vissersdorpjes vertoeven. Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe goed je een taal spreekt en hoe snel je je er thuis voelt. De Engelsen hebben wat dat betreft wel een leuk spreekwoord. One man's treasure is another man's trashquote:Op vrijdag 28 september 2007 16:56 schreef DAMH het volgende:
[..]
Me vader is Bask (Bilbao) geboren net als ze ouders, ik ben in Amsterdam geboren, maar was sowieso elke zomer in Spanje te vinden, en ik studeer nu al geruime tijd in Alicante. Weet niet waar je heen wilt met die vraag? Aantonen dat ik me niet Spaans/Baskisch/en Nederlands mag voelen ofsow?
En ja er is daar vaak gezeik maar daar ging dit topic niet over en is ook geen reden om me niet trots te kunnen voelen,, of zoals die vriend hier boven schrijft "misplaatst trots"
[..]
Ow je hebt erover gelezen? Wat dan als ik vragen mag? Weet je uberhaupt iets van de geschiedenis van dat volk of niet? Zoja dan lijkt het me duidelijk waarom ze zich zo trots voelen. kzal wat hints geven,
-Taal
-Romeinen
-Moren
En die foto zegt helemaal niks, maar dan ook helemaal niks!
Ik kan op een grauwe dag een foto schieten van een steegje in Ibiza maar als ik dan zeg dat daar niet word gefeest... Kan die foto ook van een straatje hier in Alicante maken nu,, maar 2 maanden geleden stond er een hele week een barrack met vreten en drinken en muziek..
Nogmaals wat betreft "Party-dorpen" dat heb ik nooit gezegd, het is ook niet zo dat er ieder weekend feesten in ieder dorp zijn, maar wel verdomd veel door het hele land heen, dat kunnen jullie wel negeren maar het is gewoon zo,,
Ik heb verder ook geen zin om te blijven reageren, aangezien veel van jullie met een onterechte! <-- Superioriteits gevoel op Spanjaarden neerkijken,, smaakt een beetje fascistisch allemaal..
En anders blijven jullie toch weg uit die saaie zandbak waar niks te beleven valt en de inwoners kut zijn![]()
Het was slechts een vraag. Aangezien je vrij heftig reageert op mensen vroeg ik mij af waar die reactie uit voorkomt. Vandaar dat ik graag wat meer over je wilde weten. Puur interesse eigenlijk. Ik wilde dus helemaal niks aantonen. Niet iedereen is je vijand!quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:56 schreef DAMH het volgende:
Me vader is Bask (Bilbao) geboren net als ze ouders, ik ben in Amsterdam geboren, maar was sowieso elke zomer in Spanje te vinden, en ik studeer nu al geruime tijd in Alicante. Weet niet waar je heen wilt met die vraag? Aantonen dat ik me niet Spaans/Baskisch/en Nederlands mag voelen ofsow?
En ja er is daar vaak gezeik maar daar ging dit topic niet over en is ook geen reden om me niet trots te kunnen voelen,, of zoals die vriend hier boven schrijft "misplaatst trots"
Lijkt wel op California.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:43 schreef DAMH het volgende:
haha, nahh gistere stralend blauwe lucht, zonnetje, korte broek, t-shirt, teen slippers,, ach ik heb het wel zwaar met jullie
Ja maar hierro wat minder last van aardbevingsgevaarquote:
totally agree ! waarschijnlijk kunnen die fransen de afkeer op deze zeikerige NL gezichten aflezen ; want bvb, mezelf heb altijd open naar Fransen gestaan en heb er vele leuke herinneringen aan overgehouden. Fransen zijn heel relax; en een mondje frans praten doet vele deuren open gaan ! Veel liever Fransen dan Duitsers of Britten voor mijquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:30 schreef ELdudeness het volgende:
Is gewoon bullshit, Fransen zijn niet arroganter dan Duitsrs of Nederlanders. Alleen in de optiek van Nederlanders is dat zo, omdat ze altijd aan het klooien zijn met die taal, en het gevoel hebben of Fransen ze niet helpen of geen geduld hebben om er naar te luisteren. Maar voor de rest zijn Fransen absoluut niet arrogant.
oh behave! alsof spanjaarden engels machtig zijn, ik durf te stellen dat het nog erbarmelijker is dan in Frankrijk. Hoe zuidelijker hoe rampzaliger ; met portugezen spanjaarden en en zuiditalianen op kop! Misschien hebben Fransen inderdaad een overdreven trots; maar wat dan nog ; imo het mooiste land van Europa. Verder is franse rap echt crap! , maar soit ! Je moet al terug naar de jaren '60 om leuk frans zangtalent te ontdekken.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:37 schreef ASroma het volgende:
spanjaarden zijn gewoon lachen! Altijd feest en je bent altijd Welkom!![]()
Fransen daarentegen vind ik maar een naar volkje. Het gaat hier alleen over dat Fransen geen engels spreken, dat boeit echt niet! Hier gaat het om, ze denken dat het in Frankrijk allemaal gebeurd en de wereld draait om Frankrijk.
Franse rap is wel ok!![]()
![]()
Oh ja? http://fillessourires.blogspot.com/quote:Op donderdag 15 november 2007 01:37 schreef misteriks het volgende:
[..]
Je moet al terug naar de jaren '60 om leuk frans zangtalent te ontdekken.![]()
Hoe langer ik in het buitenland ben hoe meer ik ga denken dat juist Nederlanders arroganter zijn dan ze zelf denken: Een mening over alles en iedereen maar zodra je over Nederland of de Nederlander zelf begint, want goed, we zijn toch wat aan het generaliseren, is het hek van de dam.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:43 schreef Serendips het volgende:
Volgens mij zijn Fransen en Spanjaarden niet zo arrogant. Over het algemeen is hetgeen Nederlanders ervaren als arrogantie een mengeling van geslotenheid en onkunde tot het spreken van Engels.
Gaat er ook meer om wie? Als je niet verder komt dan een Nederlandse camping in frankrijk, spanje in in een of ander dorp en je kijkt normaliter alleen GTST en ATWT en Hart in Nederland,, sja daar gaat het meer omquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:28 schreef ASroma het volgende:
je zult maar een mening hebben zeg! Foei!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |