Merci, nu nog even mijn fotografiekunst verbeterenquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Mooie weckpotten.
Dat heeft vrijwel elke supermarkt bij jou in de buurt. Ik haal het meestal bij Kaufland of Real, maar ik heb het ook bij de Edeka hier gezien.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:43 schreef z80 het volgende:
even hier op inhaken.
waar koop ik de geleisuiker die ik nodig hebvoor jam?
in mijn geval niet voor pruimen jam maar voor peren jam.
maar om daar nu een nieuw topic voor te openen vind een beetje ver gaan.
Gewoon bij de supermarkt. Van Gilse heeft het en je vindt het in het vak tussen de basterdsuiker en de kristalsuiker.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:43 schreef z80 het volgende:
even hier op inhaken.
waar koop ik de geleisuiker die ik nodig hebvoor jam?
in mijn geval niet voor pruimen jam maar voor peren jam.
maar om daar nu een nieuw topic voor te openen vind een beetje ver gaan.
Denk het niet, want je kan toch ook een paar pruimen eten, zonder dat je daar vreselijk van naar de wc moet? En een boterham met pruimenjam is denk ik vergelijkbaar met een paar pruimen eten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:47 schreef TLC het volgende:
Moet je van pruimenjam niet ontzettend naar de wc ?
Als je er nog meer wil, ik heb er hier nog 2 bomen vol van staan..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:30 schreef z80 het volgende:
net 2 emmers met peren van de boom gehaald.
heeft iemand een idee hoeveel jam een kilo schonen peren opleverd (in liters)
dan weet ik hoeveel potjes ik moet schoonmaken.
Even voor je gekeken naar perenjam recept in boek dat ik vandaag uit bieb gehaald heb:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:30 schreef z80 het volgende:
net 2 emmers met peren van de boom gehaald.
heeft iemand een idee hoeveel jam een kilo schonen peren opleverd (in liters)
dan weet ik hoeveel potjes ik moet schoonmaken.
Tja dat snap ik, maar ik eet véél jam en ik heb geen ruimte om 200 potten neer te zetten voor een jaar, dus wil ik in de winter ook jam kunnen eten. En rood fruit vind ik, mits rijp, erg lekker. Appeljam, perenjam en banaanjam zijn ook wel lekker, maar het kan niet tippen aan aardbeien of kersen vind ik. En laat dat nu net niet vers te krijgen zijn in de winter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap TS niet helemaal, ja je kan diepvriesfruit gebruiken, maar het hele idee van jam maken is dat je fruit koopt als je het bij wijze van spreken cadeau krijgt op de markt en daar dan jam van maakt zodat je het hele jaar van dat fruit kan genieten.
En ja je kan cacao door je jam doen, maar waarom zou je?
Toen ik eens op het huis van iemand paste met een flinke moestuin en niet voldoende aarbeien had voor meer dan 2 potten, net als rode bessen, zwarte bessen, kersen, frambozen en bramen heb ik alles in één pan gegooid samen met de overrijpe perzikken en bananen uit de fruitmand. Resultaat waren en pot of 25 heerlijke mengjam waar ik veel vrienden mee plezierde.
Bakbestendige zoetstof? In je zelfgemaaakte jam? Gatverdamme.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Nee, het was alleen meloen, marmello en bakbestendige zoetstof. Het rook niet echt bedorven zuur, meer als verhitte ananas... maar dan wat stinkender. Misschien lag het gewoon aan de vrucht zelf dan, want die was al erg droog en taai.
jummie, zelfgemaakt turks fruit?quote:Op zondag 1 november 2009 20:17 schreef lemonlime het volgende:
Ik ben nu kweeperengelei aan het maken. Echt heel tof om die lichte, zalmkleurige puree te zien veranderen in een felrode pasta. Het is ook eigenlijk geen gelei maar veel stijver dan dat.
recept
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |