abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52274378
Suzanna, dat is inderdaad een duidelijke oplossing en in zekere zin heb ik die opdeling ook wel, zoals een loopauto en ballen voor buiten en bergen zandbakspeelgoed. Die blijven ook buiten. Maar er zijn zoveel spullen waarmee het zowel buiten als binnen leuk spelen is (kookspulletjes, winkelspulletjes). Je kan ze geen groter plezier doen dan een kleedje buiten op het gras en daar op spelen met wat speelgoed van binnen. Maar ik ga inderdaad maar eens eenduidiger worden in de twijfelspullen (met mooi weer wel en niet na regen), die moeten maar gewoon altijd binnen blijven.
Het is ook niet zo'n groot probleem hoor, maar het was 1 van de dingen waarbij hij zo onzeker overkomt omdat hij bij elk speelgoedje ging vragen of het naar buiten mocht! Maar dat lijkt nu voorbij te zijn; meneer pikte vandaag uit de spekkiespot waar we bij waren!
Owja... en nog een succesnummertje: Randy sprak vandaag 2 woorden tegen de kassiere die hem dagelijks (de volhouder!) aanspreekt en nooit antwoord kreeg! Ik stond de boodschappen te scannen en ze vroeg aan Randy -die in de kinderwagen zat- of papa er niet bij was en ik hoor hem bedeesd "Nee" zeggen! Ik moest me inhouden om niet te gaan jongleren (proberen dan) met de puddinkjes! Omdat ik hem wou prijzen om zijn praten, vroeg ik aan hem of hij met haar zat te kletsen en zij ging daar op in door hem te vragen waar papa dan was. Hij dook zowat weer in zijn luifeltje, dus hielp ik hem door te zeggen "Papa, die is aan het?" "werk" kwam er bedeesd uit. Nah... tis een begin! Natuurlijk nog even tegen hem gezegd dat ik het zo leuk vond dat hij met mensen ging praten en dat hij zomaar vrienden ging maken enzo... tsjakka etc... Zit me nu ook ineens te bedenken dat hij het op de heenweg zo gek vond dat ik tegen een vreemde man die in zijn tuin bezig was, zei dat het mooi opgeknapt was. Hij wilde weten waarom ik dat zei en ik legde hem uit dat die meneer zo hard aan het werk was en dat hij het wel leuk zou vinden om even te horen dat het heel mooi werd. Zat ie ook al zo diep over na te denken! Het is ook zo'n contrast: tegen mij kletst hij werkelijk continu, is geen 2 seconden stil, maar een vreemde netjes antwoord geven, ho maar!

Jemig Snoopy, alweer! Is er een reden waarom het zo snel gebeurt bij hem? Hoop inderdaad dat je het nooit zelf hoeft te doen, maar wel geruststellend dat je eventueel weet hoe het moet in noodgevallen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:17:47 #202
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52277678
Oh, arme Morris. En arme jij, Snoop. gelukkig heeft ie er zelf niet echt last van, maar toch.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52277903
He jakkes Morris z'n elleboog weer uit de kom, wat vervelend toch weer
Maar wel fijn dat hij er zelf niet al te veel mee lijkt te zitten. Al kan ik me leukere uitjes bedenken dan naar het ziekenhuis
pi_52277979
Als je aan hem vraagt waar we naartoe gaan met vakantie, roept hij nog steeds heel blij dat hij met de ambulance naar het ziekenhuis gaat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:54:35 #205
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52290005
Agos arme Morris! Lijkt me eng Snoop, als je dat zelf zou moeten doen maar je doet het wel voor je kind natuurlijk.
Op vakantie met de ambulance
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:58:02 #206
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52294473
Jeetje snoop Gaan ze niet ooit wat spieren of banden inkorten als het zo blijft? het lijkt me dat alles steeds losser wordt als het zo vaak gebeurt..

Saskia is vanavond voor het eerst uit logeren. Ze was bij d'r nichtje aan het spelen vanmiddag en wilde niet naar huis, ze wilde daar wel blijven.
Ik hoor net op MSN dat ze nu stil zijn, dus wie weet slapen ze nu. Ze waren de hele avond al aan het keten (volgens mij is schoonzusje na vanavond wel genezen van logeerpartijtjes )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:08:00 #207
3011 E.T.
pi_52294763
En idd.. ze slapen nu net eindelijk ..

Deze mama vindt het wel errug stil in huis.. ondanks dat ze nu hier ook had geslapen anders.. Is toch anders
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:34:19 #208
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52295391
Dat herken ik wel ET. Het voelt niet compleet ofzo.

Met het zindelijk worden van Melvin gaat het goed. Hij heeft al 1 1/2 week geen ongelukjes meer gehad. Alleen poepen vind ie nog eng en doet ie het liefst in z'n luier. Met zachte dwang lukt het toch om 'm af en toe op de wc te laten poepen en dan is ie zo trots als een aap. Maar vaak wacht ie ermee tot ie voor ie naar bed gaat 's avonds een luier om heeft.

Maandag gaan we naar de Efteling. Ik twijfel heel erg of ik hem dan toch niet een luier om zal doen. Ik vrees dat ie zo onder de indruk is daar dat ie er niet aan denkt om op tijd te plassen. En we moeten ruim 1 1/2 uur met het OV reizen voor we er zijn. Hoe deden jullie dat in het begin? Toch nog een luier om of wat extra kleding meenemen in geval van ongelukjes?
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_52305718
luierbroekjes

Wat eng ook Snoopy, hopelijk hoef je het nooit zelf te doen

Is Saskia al terug, ET?
  zondag 12 augustus 2007 @ 15:44:24 #210
3011 E.T.
pi_52306170
Saskia was vanmorgen om 8 uur wakker... KLAARwakker..
Saskia heeft dus vanmiddag in d'r eigen bed nog even 1,5 uur bijgeslapen want ze kon d'r ogen amper open houden Nichtje was ook errug oververmoeid

Maar ik geloof wel dat het een succes was voor die twee meiden
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:44:22 #211
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52321661
Kwart over 7, "Mamaaaaa?? Gaan we er uit?? Het zonnetje is wakker!!"

"Bijna Suus.... bijna..." *draait om*

"Maar mama... ik moet een hele grote plahas!!"

Rennen, racen, rennnen, trap af, rennen, op de plee...

En idd! Bijna 4 hele minuten lang heeft ze zitten plassen en ze was nog helemaal droog!!!

Oei Morris! Ik herken het wel, het uit de kom gaan en zelf terug moeten draaien, maar dan bij een volwassen vent! Bij zo'n kleintje lijkt het me heel raar! Die vriend van mij draait dus zelf zijn schouder uit de kom en kan dan (visualiseren we het ff??) zijn rechterarmarm voor zijn gezicht langs doen, om zijn hoofd draaien, achterlangs doen en dan zijn rechteroor vastpakken! Waarna hij hem overigens weer ff terugduwt
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:55:15 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52321785
Suus

Wij komen afzwaaien hier

Dat lieve peutertjes ik ga nu naar de kleuters

Dikke

Fleur
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:58:09 #213
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52328724
Daag jarige Fleur

Morris bah vent

Suus jaag ze maar uit bed hoor
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:48:09 #214
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52332047
Bij ons is het zindelijk zijn/worden ook weleens lastig. Vanochtend en vanmiddag waren we bij Julia in het ziekenhuis, en had ik Noa een luier omgedaan. Lekker makkelijk dacht ik... niet dus! Mevrouw wilde niet in haar luier plassen maar op de wc was eng. Dus krijsen op de terugweg...
(ze geeft het nu altijd aan als ze moet plassen en ongelukjes?? echt niet! Ik ben supertrots op haar!)

Als ze klaar is met plassen hoor je haar trots zeggen: 'Ik ben hééélemaal geplast!' en 'Dan krijg je een stickertje!'
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:19:28 #215
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52346733
Melvin had ik toch een luier om gedaan vandaag, en die is de hele dag droog gebleven. Hij is gewoon in de Efteling op het toilet geweest. Op een gegeven moment moest ie zo nodig plassen, hij stond er gewoon van te dansen .
Het was echt zo'n grappig gezicht. Jammer genoeg had ik de video-camera niet bij me.
Dus ook hier een hele trotse moeder.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:54:19 #216
7074 moussy
kuttekop
pi_52353379
ff voor sjoeg dat ze niet de enige is die met muggenbulten naar de dokter gaat

Cas was te grazen genomen eergisternacht. Hij zat vól met bultjes. Maar tegen de middag begon hij helemaal op te zwellen. Een wang alsof hij de bof had, een blauw oog en een bult op zn kop alsof ie op de grond was gestuiterd. Worstenvingertjes die helemaal strak stonden... Op naar de huisartsenpost... Meneer blijkt dus enorm allergisch te zijn en we hebben nu allerlei smeersels en druppels in huis. De druppels zijn voor nood, als zijn mond op gaat zwellen, omdat ze er duf van worden, of als hij nog meer op zou zwellen. Maar gelukkig heeft ie de druppels nog niet nodig gehad, maar zal ik ze wel altijd bij me moeten hebben, ivm andere insektensteken.

Morgen worden we uit dit topic geschopt trouwens
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:16:37 #217
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52353863
ik heb om 13.20uur een afspraak staan bij de dokter... Om ongeveer dezelfde reden.

Hanne is ook elke nacht zwaar het bokje. En dan gaan we ook nog twee keer bij haar kijken om muggen te barbequeën!
Zondag ochtend had ze op haar linkerwang meer dan 20 bulten en op haar rechterarm zaten er zo rond de 30 stuks.. Waar er gister nog een een heleboel bij gekomen zijn.
Gisterochtend was haar hele elleboog gewoon rood en helemaal opgezet.

Gisteren bij de buurtsuper even een middeltje gehaald met 40% Deet.. Ja, die mag je dus niet gebruiken bij kinderen onder de 6 jaar.
Vannacht heeft ze met een pyama van Wilyan geslapen en is de schade enigzins beperkt gebleven. (ze prikken gewoon dwars door de pyama heen!) Maar die pyama is natuurlijk geen oplossing als het behoorlijk warm is (zoals afgelopen weekend).

Cas morgen alweer naar de kleutertjes
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:24:43 #218
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52354051
Oi Mous, dus hij kan idd ook heftig gaan reageren op de beet van een bij, wesp, horzel of ander insect.
Blijven die druppels lang goed? Want daar moet je dan ook op blijven letten.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:43:30 #219
7074 moussy
kuttekop
pi_52354476
De huisarts zei maar 1 ding... preventie... En een klamboe was het beste, alleen denk ik dat Cas het voor elkaar krijgt om zich er als een rollade in te rollen. Dat doet hij al bijna met de binnentent van onze vouwwagen Ik heb wel zo'n vapona stekker gekocht, met een timertje er in, zodat ie de hele nacht een beetje citronel puft.
Maar volgens de HA was dat allemaal flauwekul en geldtrekkerij. Ach, het ruikt lekker fris
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:46:10 #220
7074 moussy
kuttekop
pi_52354545
Oh ja, als je Cas vraagt wat hij voor zijn verjaardag wil zijn dat... sokjes... en als je vraagt welke kleur... roze, met bloemen Ik ga straks ff naar de action
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:50:16 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_52354663
ik gebruik ook klamboes, werkt perfect, ook voor onszelf trouwens

Cas alweer 4 en dan roze sokjeswillen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:06:43 #222
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52355123
Ik denk dat wij dan ook maar 's op zoek moeten naar een goede klamboe.
Maar ik ben dus ook bang voor hetzelfde als Moussy. Hanne gaat zich er denk ik ook in rollen.

En middeltjes met (voldoende) Deet werken. Dat is bewezen.
quote:
DEET werkt door het verwarren van de geursensoren van de mug; het insect detecteert de aanwezigheid van de mens niet meer.
Alleen moet je het dan wel bij kinderen kunnen gebruiken.

Ik neem het flesje vanmiddag wel mee naar de HA, eens kijken wat die ervan zegt. Als het bij Hanne alsnóg niet mag dan blijf ik het zelf gewoon gebruiken. (ik word ook altijd opgevreten)
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:11:03 #223
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52355236
Nog iets gevonden:
quote:
Tips

• Het is een fabeltje dat licht muggen aantrekt. Een elektronische lamp als lokker en doder werkt dus niet. Muggen komen af op lichaamsgeur en -warmte.
  • Een spuitbus met pyrethrinen kan een kamer mugvrij maken. Bij gebruik buiten zal de concentratie bestrijdingsmiddel te laag zijn om muggen te doden.
  • Probeer een citronellakaars voor een mugvrije avond op het terras. Binnen kunnen citronellastekkers muggen op afstand houden. Citronella die op de huid wordt aangebracht als stick of olie helpt maar een kwartiertje.
  • Een krachtiger afweermiddel is eucalyptusolie, verkrijgbaar als olie en als stekker. Het werkt ongeveer net zo lang als DEET: 8 uur. Eucalyptusolie kan wel de slijmvliezen irriteren. Het verdampingsapparaatje (de stekker) gebruikt elektriciteit. Laat de stekker daarom niet constant in het stopcontact zitten en zet hem 's morgens uit.
  • In een echt muggengebied is een terras dat met horren kan worden afgesloten, het overwegen waard.
  • De vliegenmepper is effectief tegen een enkele mug die is binnengedrongen.
  • Citroen- en andere geurplanten helpen niet tegen muggenoverlast.

Afweermiddelen
    De werking van afweermiddelen berust erop dat de mug door de geur de mens niet meer kan vinden. Afweermiddelen zijn geen bestrijdingsmiddelen en hebben geen N- of Toelatingsnummer.

Middelen met DEET
    Middelen met DEET (N,N-diethyl-m-toluamide) doden de muggen niet, maar werken als repellant. Dat betekent dat ze muggen op een afstand houden doordat ze het reukvermogen van de mug blokkeren. Ze moeten worden aangebracht op de huid. Zij zijn na aanbrengen ongeveer 8 uur werkzaam. Producten met DEET zijn er onder andere als lotions, sticks, milk, verstuivers, en sprays verkrijgbaar. Bij een concentratie van minimaal 30 procent geven DEET-producten twee tot vijf uur bescherming. Producten met een DEET-concentratie van 40 - 50 procent zijn maximaal 10 uur effectief. Een hogere concentratie levert geen extra bescherming op en kan gevaarlijk zijn voor de gezondheid.

DEET irriteert de slijmvliezen. Mensen met ademhalingsproblemen (CARA) kunnen er gezondheidsproblemen door krijgen. Inslikken moet worden voorkomen. Zwangere vrouwen, kinderen tot 6 jaar en mensen die allergisch zijn voor DEET kunnen producten met DEET beter vermijden.

Alternatief
    Apotheken, wandel- en bergsportzaken verkopen een alternatief voor DEET. Dit middel kan ook worden gebruikt door zwangere vrouwen, kinderen vanaf drie maanden en door mensen die allergisch zijn voor DEET. Het middel is veilig en tegen muggen even effectief in afweer en in tijd als een oplossing met 40 procent DEET. Het van oorsprong Chinese product is gemaakt op basis van een restextract van de lemon-eucalyptusplant: Het wordt verkocht als roller, stick en als spray.
  • Ik denk dat ik vanmiddag ook maar 's naar dat alternatief ga vragen.
    Maxi, Midi & Mini
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:27:54 #224
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_52360349
    Dat middel wat dus de werkzame stof PMD zou moeten bezitten:
    quote:
    Het muggenwerende middel Mosi-guard is tijdelijk uit de handel genomen vanwege een geschil met de Keuringsdienst van Waren over een juridisch-administratief punt over het werkzame ingrediënt. De werkzame stof van Mosi-guard is PMD, een extract van de lemon-eucalyptus plant. Mosi-guard bevat geen DEET en wordt vooral gebruikt als alternatief middel bij jonge kinderen en zwangeren.
    (nog wel verkrijgbaar in België)

Enige wat ik verder nog kan vinden is Jaico Natural.
    quote:
    JAICO
    Muggenmelk
    Natural Spray
    Natural: met eucalyptus

biedt tot 6 uren
    bescherming

100% Natuurlijk:
    Natural Muggenmelk is gebaseerd op een 100% natuurlijke samenstelling met als hoofdwerkzaam bestanddeel het extract uit de Eucalyptus Citriodora boom.
    De Natural producten zijn geschikt voor het hele gezin. Bij overvloedige transpiratie het product regelmatig aanbrengen.

Aanvullend advies:
    Uitsluitend voor uitwendig gebruik. Vermijd contact met ogen, lippen en open wonden. Niet innemen en niet gebruiken bij gevoeligheid voor ‚‚n van de bestanddelen. Buiten bereik van kinderen bewaren.

Eerste hulp:
    Indien het product in de ogen komt, oogleden open houden en langzaam spoelen met lauwwarm water gedurende 15-20 minuten. Eerst eventuele contactlenzen zo snel mogelijk uitnemen. Bel een arts voor aanvullend advies.

• Effectieve bescherming
    • Geen kleurstoffen
    • 100% Natuurlijke samenstelling (geen DEET)
    • Geschikt voor groot en klein

De mug gebruikt een combinatie van carbon dioxide, geur en infrarood sensoren om haarvaatjes aan de oppervlakte van onze huid op te sporen.
    Muggenmelk be‹nvloedt deze sensoren, zodat de mug niet in staat is ons hittebeeld op te bouwen en op zoek gaat naar een ander.
    Muggenmelk doodt niet; beschermt de mens door de mug op afstand te houden.

Ingredi‰nten(INCI): Dimethicone Copolyol, Plant oils, Eucalyptus Citriodora oil (active ingredient), Alcohol Denat, Aqua.

Gebruiksaanwijzing:
    Eerst schudden voor gebruik.
    Eenvoudig aan te brengen door de spray lichtjes te verstuiven op de onbeschermde huid. Daarna de "melk" lichtjes verdelen. Muggenmelk Natural Spray beschermt gedurende 6 uren tegen muggen en meerdere uren tegen insecten, zoals steekvliegen, daasvliegen en herfstmijten.

Voor reisbestemmingen naar Tropische gebieden wordt Jaico Muggenmelk met DEET als werkzaam bestanddeel geadviseerd.

Producent: Jaico R.D.P. n.v.
    Nijverheidslaan 1545
    3660 Opglabbeek Belgi‰
    www.jaico.be
    Te bestellen bij i-drogist.nl

[edit] een apotheek hier in de buurt gaat voor me bellen met Jaico. Over hoe en wat of het in Nederland verkocht mag worden en of ze het dan kunnen bestellen!

[ Bericht 3% gewijzigd door Noli. op 14-08-2007 15:33:29 ]
    Maxi, Midi & Mini
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:39:04 #225
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_52360658
    Wanneer je de klamboe afknipt tot een 30 cm van de bedrand af dan kun je hem instoppen. HIerdoor kunnen de kinderen er niet inrollen en het net staat mooi strak om het bed heen. Vroeger (toen wij in het buitenland woonde) had ik een klamboe die als een hemel om mijn bed heen hing. Dus ipv 1 ophangpunt waren er 4 op elke hoek. Daardoor hing het doek strakker. Allergie voor muggenbeten kan trouwens zo erg zijn dat kinderen er van in shock kunnen raken. Dus let aub op. Het is erg eng om mee te maken.

Succes ermee.
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:19:46 #226
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_52361848
    Liam is aan het buitenspelen met 2 buurjongetjes hoe bedoel je groot
    ik vind het wel heel eng, maar het moest er een keer van komen en het jongetje van de overkant heb ik gevraagd of hij op wil letten en dat doet hij heel pittig
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:14:35 #227
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_52363587
    Ik had ook deze al gezien.

Maar ik moet nog even overleggen met en mailen hoe hoog zoiets is. Want dat zou wel ideaal zijn.. als je dat zo over het ledikantje kan zetten. (kan ze elke nacht kamperen in haar tentje )
    Dat kan ze nooit naar zich toe trekken.
    Maxi, Midi & Mini
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:20:42 #228
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_52363733
    Raar is het he Belana?
    Wilyan heeft deze vakantie heel veel met ons buurmeisje gespeeld. Dat was ook voor het eerst dat hij echt met iemand ging spelen.
    Maxi, Midi & Mini
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:58:48 #229
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_52364740
    Ja, Liam ging ook in onze vakantie voor het eerst met een vriendje spelen en het zet je toch aan het denken he... het hoort erbij. maar wij hebben geen ideale straat helaas.
    het is goed gegaan, mijn moederhart kon het een half uur aan
    stormy waters...
    sailin'
      † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:29:59 #230
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_52365574
    Mijn moederhart kan het niet aan Ik ga bij Cas trouwens gewoon een hor voor zn raam timmeren, de gok is me toch net ff te groot dat ie zichzelf ophangt in een klamboe. Ik had vroeger het bed van René met de poten op de klamboe gezet, zodat het niet kog, maar die hing er voor de sier, dus open.

Cas heeft zn sokjes én hij mocht zelf kiezen....

dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:00:38 #231
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_52366470
    dat bekkie!

Ik ben bang dat een hor hier op haar kamer alleen niet gaat werken, die krengen komen overal vandaan.
    Husb zei zostraks ook al dat ie vermoed dat ze misschien ook nog wel van de zolder ergens weg komen daar zit een kapot raampje (wel droog) en luiken in de schoorstenen.
    Maxi, Midi & Mini
      Jubileum moderator dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:02:51 #232
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52368228
    Wat een enge toestand joh, die allergie! Eva krijgt wel enorme plekken van muggebulten maar zo erg is het gelukkig niet.
    Wij hebben overal horren geplakt met dubbelzijdig tape, en zelf iets gefabriceerd voor het dakraam op zolder.
    Eva ♥ en Iris ♥
      † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2007 @ 09:57:30 #233
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_52381926
    Noli, hoe was het eigenlijk bij de HA. De druppels zijn nog goed tot sint juttemis, tot ik ze openmaak natuurlijk, dan nog maar een half jaar geloof ik, maar die moeten we dus altijd in huis hebben, tis antihistamine nog wat.

Ik vind dit dus ook best eng Lois, vooral dat enge opzwellen. tijdens de vakantie had hij dit ook, HA gebeld, ijsklontjes er tegen houden, maar dat werkt dus niet en verder wilden ze ons niet helpen. Op Kreta heeft hij dit ook gehad, was heel bizar. Iemand in de apotheek schrok zo erg dat hij midden in de apotheek gezegend werd (wel lief daar niet van, maar ehm de muggen werden er niet liever van )
      woensdag 15 augustus 2007 @ 13:11:59 #234
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52387073
    Gek he, dat buiten spelen en spelen bij andere kinderen. Jolie is deze zomer een keertje bij een meisje wezen spelen. Voor mij hoeft dat eigenlijk niet zo nog maar ze zat met dat vieze weer steeds zo verlangend naar buiten te kijken naar de kinderen die wel altijd op straat hangen. Dus toen toch maar een keer met een ander meisje afgesproken. En dat ging best goed. Wat ik ook heel gek vind (en dat is natuurlijk niet gek) is dat sommige van die kindjes al op hun kamertje boven spelen enzo, dat ben ik helemaal niet gewend. En het voelt groot!

Volgende week begint de peuterzaal weer, best jammer vind ik het. We hebben niet zo veel vrije dagen samen en afgelopen zomer was het weer (of mijn gevoel) zo slecht dat echt leuke dingen doen er niet echt in zat. Nu is het alweer bijna afgelopen. Morgen gaan we naar Ballorig (iehl! ) en Jolie mag haar vriendinnetje meenemen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, ik ben niet zo goed met andere kinderen dus ik hoop dat het lukt. Jolie heeft er in elk geval zin in. Voor haar is het leuk ook, een ander kindje mee. Ze wil graag weer naar school en mag ook nog trakteren. Eerst nog maar eens bedenken wat.

Edit: en ik zie nu wat een nutteloze post dit eigenlijk is sorry

[ Bericht 5% gewijzigd door Luchtbel op 15-08-2007 13:17:18 ]
      woensdag 15 augustus 2007 @ 14:16:08 #235
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_52389108
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 13:11 schreef Luchtbel het volgende:
    Edit: en ik zie nu wat een nutteloze post dit eigenlijk is sorry
    Hoezo nutteloos? Ik vind het altijd leuk om over Jolie en jou te lezen!
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
      woensdag 15 augustus 2007 @ 14:29:17 #236
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52389529
    Oh nee dat bedoelde ik niet zo, ik bedoelde gewoon zo leeg. Geen onderwerp of iets of wat, misschien hoeft dat ook niet hoor. Het was een rare opsomming van ditjes en datjes geworden. Dat bedoelde ik.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 14:35:10 #237
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_52389748
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
      woensdag 15 augustus 2007 @ 14:40:07 #238
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_52389950
    Moussy wij hebben deze:

Is geschikt ook voor eenpersoons bed, je hebt ze ook voor 2persoons bed formaat,

Arwen is een enorme friemel, vandaar na heel kort al de sier klamboe op ledikant weg.
    Insecten allergie is best pittig, hier ook beste wel reacties, en bij ellargie staat bekend hoe vaker gestoken hoe erger de reactie.

Hij krijgt nu denk ik fenistil druppels?

Ik zou toch wel met de HA overleggen voor een epi-pen, klinkt dramatisch maar als hij zo opzwelt is zo;n pen niet geheel overbodig. Ook al gebruik je hem waarschijnlijk niet, als hij op zijn tong geprikt wordt kan het link worden dus beter (te) voorzichtig
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      woensdag 15 augustus 2007 @ 19:07:10 #239
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_52398251
    ik vind die helemaal geweldig evenstar ga ik voor onszelf bestellen en ik denk ook voor de kinderen, want wij hebben nogal lage plafonds.
    stormy waters...
    sailin'
      woensdag 15 augustus 2007 @ 19:34:56 #240
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_52399036
    , die bedoelde ik. Heerlijk om onder te liggen. Lekker beschermd ook qua gevoel.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 21:48:55 #241
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_52403861
    Mijn hele huis ligt vol met klamboes, horren en dergelijke, maar ik heb nooit de puf om ze op te hangen. Gelukkig zijn wij niet allergisch voor muggen, want we worden aardig lekgestoken.

Luchtbel, ik merk zelf dat ik geduldiger en liever ben als er kinderen van anderen bij zijn. Is eigenlijk ook wel erg om te constateren
    Ik hoop dat je het morgen een beetje uithoudt in Ballorig. Jij liever dan ik, moet ik eerlijk zeggen.

Katja slaapt al twee nachten bij mijn ouders en ook de 3 kinderen van mijn zus logeren daar. Voor mijn ouders dus best wel druk en omdat Job nog steeds vrij veel ongelukjes heeft qua zindelijkheid, maar tegelijkertijd absoluut geen luier meer om wil, hebben we besloten dat Job niet mocht logeren.
    Verder geen probleem, Job vermaakte zich thuis ook opperbest de afgelopen dagen. Zegt hij vanavond ineens in een knuffelsessie tegen me dat hij ook een keer bij oma mag logeren als hij lief is.
    Dus ik zeg dat hij hardstikke lief is. Ja, zegt hij, maar ik ben niet de liefste. Alleen de liefste mag logeren.

Oh, wat vond ik dat zielig. Dat hij daar zo over doordenkt en dan tot de conclusie komt dat hij niet de liefste is Gelukkig was hij helemaal tevreden gesteld met mijn antwoord en we hebben samen nog even met Opa en Oma gebeld die hem ook hebben verzekerd dat hij echt ook de liefste is.

En daarna heb ik hem het boekje "Allemaal de liefste" voorgelezen. Gelukkig had ik dat een tijdje geleden gekocht. Kwam nu mooi van pas.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 21:57:43 #242
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52404350
    Ah gos.... wat gaat er toch allemaal in die koppies om hè? Goed opgelost hoor!
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 21:59:40 #243
    3011 E.T.
    pi_52404444
    Saskia heeft de smaak van het logeren helemaal te pakken.. Afgelopen week heeft ze al diverse keren met haar speelgoedtelefoon Tante Karin gebeld om een logeerafspraak te maken .. Vandaag waren we bij oma in Enkhuizen en ook daar heeft ze wel minimaal drie keer verkondigd dat ze daar bleef slapen.

Oma komt eerst maar hier logeren
      woensdag 15 augustus 2007 @ 22:00:41 #244
    3011 E.T.
    pi_52404488
    Aggos Job.. Wat sneu dat hij dat zo opgevat heeft
      woensdag 15 augustus 2007 @ 22:31:57 #245
    37150 livelink
    pi_52406118
    Ja, Job verrast mij wel vaker wat dat betreft. Hij is bepaald geen open boek.

Wat leuk dat Saskia het logeren zo fijn vond. Katja vindt het eigenlijk niet zo leuk, maar als haar nichtjes er zijn, dan is het geweldig! Twee van die oudere meiden die haar op sleeptouw nemen, dat is natuurlijk ook erg leuk. Morgen willen de meiden gaan winkelen, dus we halen Katja morgenochtend maar weer op. Als het aan haar lag ging ze vrolijk mee winkelen, maar dat zal ik mijn nichtjes niet aandoen.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 07:45:47 #246
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52413473
    Oh wat sneu voor Job, Livelink.
      Jubileum moderator donderdag 16 augustus 2007 @ 08:57:01 #247
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52414142
    Agos, onvoorstelbaar wat kindjes allemaal bedenken soms he? Goede oplossing Livelink, heel creatief.
    Eva ♥ en Iris ♥
      donderdag 16 augustus 2007 @ 10:40:19 #248
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_52416113
    Ach gos dat zo'n kinderkopje zo kan denken
      donderdag 16 augustus 2007 @ 23:37:22 #249
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52438134
    Livelink, ik vind Ballorig ook helemaal niets aan hoor. Maar vandaag was het wel leuk denk ik, Jolie en haar vriendinnetje hebben zich er vijf uur lang vermaakt en dat was ik echt niet van plan. Zo lang. Ze bleven maar spelen en het ging wel goed en de enige die natuurlijk!!! weer wat had was Jolie zelf, die nu een hele blauwe bovenarm en schouder heeft. Ze dook de eerste glijbaan iets te hard naar beneden maar liep gewoon door....pas een half uur later zag ik dat ze helemaal blauw was Ze hebben zich dus prima vermaakt samen en waren echt kapot toen we naar huis gingen. Voor en na foto:

Op zich ging het best, een ander kind meenemen. Ik moet nog wel even wennen aan zulke dingen denk ik. Ook aan hoe ik me opstel en waar ik rekening mee moet houden soms. Hopelijk hoort dat :@ Wat ik wel heeeeel leuk vond om te zien is hoe Jolie en haar vriendinnetje met elkaar optrokken. Dit is de dochter van onze oppas dus die meisjes kennen elkaar eigenlijk al zo lang en door en door. Ze kunnen ook ruzie maken als zusjes maar ook leuk spelen samen. Ik hoor dat altijd wel maar zie het eigenlijk nooit. Goed om te zien hoe Jolie zich soms aan haar optrok maar ook d'r eigen gang bleef gaan. En hoe ze echt samen lol hadden, het was af en toe net of ik twee pubers bij me had. De hele tijd maar giebelen en kletsen samen. Dat was leuk. Het is best een bijzondere band denk ik.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 23:47:06 #250
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52438443
    Oh joh, ik moest en moet ook nog zo wennen aan het feit dat andere kindjes hier spelen bv. Ik weet ook echt niet hoe dat allemaal "hoort".
    Maar ze lijken het leuk te vinden .

Klinkt (en ziet eruit) alsof ze zich goed vermaakt hebben!
      donderdag 16 augustus 2007 @ 23:55:56 #251
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52438691
    Hoe het 'hoort' wil ik ook niet weten hoor wel waar ik rekening mee moet houden soms.Dat is wel handig, dat ik me realiseer dat zoals het bij ons gaat voor een ander kind helemaal niet normaal is. En dat kinderen anders met elkaar omgaan, ze gaan gewoon samen naar de wc. Ik wa sverbaasd maar dat doen ze natuurlijk zo vaak. En er is sowieso vaak iemand bij als ze moeten plassen. Dat soort dingen, daar wil ik meteen wat van zeggen en ingrijpen. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:01:53 #252
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52438828
    Nou ja, dat soort dingen bedoel ik dus . Of erbij gaan zitten als ze samen gaan spelen, had ik ook zo'n handje van .

Tegenwoordig ga ik pas kijken als het klinkt alsof er bloed vloeit
    pi_52461931
    Wat zielig voor Job, Livelink! Fijn dat je het wel zo kon oplossen.

Grappig dat Ballorig toch zo leuk was Luchtbel en dat je er helemaal vrijwillig naar toe ging.
    Wij hadden vandaag ook een buurjongetje van dezelfde leeftijd ongeveer over de vloer.. het heet dan dat ik oppas, maar eigenlijk heb ik 't rustiger dan anders want zij houden elkaar wel bezig

Myrthe was de afgelopen weken wat vervelend tegen haar zusje (Juliette komt steeds meer in haar vaarwater: kruipt, loopt overal langs, en pakt al 't speelgoed waar Myrthe mee wil spelen.. en toch vindt iedereen haar kleine zusje zoo schattig ). We hebben daarom ook zo'n beloningssysteempje gedaan: 5 dagen lief zijn = 5 dagen een klein kleurplaatje kleuren, alles vol = verrassing. Vandaag was alles vol en heeft ze een prinsessenjurk gekregen. Ze stond te stralen voor de spiegel.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:27:21 #254
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_52466070
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 00:01 schreef Leah het volgende:

Tegenwoordig ga ik pas kijken als het klinkt alsof er bloed vloeit
    Of als het stil is

Leuk, die foto's luchtbel, je kan goed het verschil zien
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:25:33 #255
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52570499
    SCHOP!

Mijn kind heeft vandaag voor het eerst op de wc geplast
    Mijn kind heeft vandaag voor het eerst op de wc geplast
    MIJN KIND HEEFT VANDAAG VOOR HET EERST OP DE WC GEPLAST
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:27:04 #256
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_52570553
    Goedzo, Kai!!!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      Jubileum moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:34:02 #257
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52570805
    Wat ontzettend goed Kai!

Was hij trots m@x?
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:38:10 #258
    3142 m@x
    pi_52570952
    Heel trots. Hij heeft zo ongeveer iedereen gebeld die hij kon bedenken en vervolgens is hij de buren maar afgegaan om het vertellen. Maar hij doet natuurlijk net alsof het de normaalste zaak van de wereld is (en ondertussen glimmen die oogje helemaal)
      Jubileum moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:40:41 #259
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52571040
    Wat heerlijk!
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:36:42 #260
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_52572921
    Kai wat goed!! en dan zo trots ook
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:40:38 #261
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52573066
    Wat goehoed!!! Dat mochten die van mij ook, bellen met Opa/Oma als ze hun eerste plas hadden gedaan. Zo aandoenlijk vond ik dat!
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:58:59 #262
    20436 Jambo
    Hakuna Matata
    pi_52575911
    Knap van jou zou Melvin tegen Kai zeggen!

Melvin heeft het plassen op de wc inmiddels helemaal onder de knie. Alleen de grote boodschap is een probleem. Die doet ie gewoon in z'n broek.
    Het stickersysteem was er hier inmiddels alweer uit, maar heb ik voor de grote boodschap per vandaag weer ingevoerd. Ik hoop dat het helpt.
    pi_52578871
    Wauwww... wat goed Max!
    Ik had laatst de mini-onderbroekjes -overmoedig en enthousiast gemaakt door alle verhalen hier- gewassen. Ik probeerde Randy lekker te maken door te zeggen dat hij die 'echte grote-mannen-onderbroeken' aan mocht als hij op het potje ging plassen. "Dat gaat ik niet doen hoor, mama" Later nog eens proberen toen ik ze aan het opvouwen was en me even hardop afvroeg waar ik ze neer moest leggen omdat hij ze pas aan mocht als hij als een grote jongen op het potje ging plassen. Antwoord: "Leg maar achter in de kast mama, die hebben wij toch nog niet nodig"! Nah... das dan duidelijk...
      woensdag 22 augustus 2007 @ 09:29:38 #264
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_52582245
    Haha Mammietje daar ben je dan mooi klaar mee.

Kai goed man!

Ik zit hier even met een 'probleem'. Ookal is dat een te groot woord eigenlijk ervoor.
    Léon heeft een paar oudere neven van 10,7 en 5. Daar zijn we mee op vakantie geweest. Op zich heel leuk allemaal, maar hij ging zich ineens heel stoer gedragen. Helemaal niet zijn leeftijd vond ik. Als hij met zijn diertjes speelt zijn ze nu bijna altijd aan het vechten ipv het gezellige kletsen wat ze eerst deden en er gaat er altijd eentje dood. 'Ik ga jou doodmaken', zegt hij dan. Dat vind ik gewoon echt niet leuk. Ben ook bang dat hij dat bijv. op het kdv ook doet. Geen wenselijk gedrag dus.
    Maar hoe krijg ik hem hier vanaf?
    Zeggen dat ik het niet leuk vind maakt het alleen maar interessanter. Want stout zijn is stiekum wel leuk. Net als boos worden hierom. Ook wel eens gezegd dat andere kindjes dan niet meer met hem willen spelen, maar dat heeft niet echt effect.
    Afleiden werkt ook maar tijdelijk.
    Iemand een goede tip? Hij heeft echt geen besef wat doodgaan eigenlijk is.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 10:19:05 #265
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_52583185
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:29 schreef dutchie het volgende:
    Haha Mammietje daar ben je dan mooi klaar mee.

Kai goed man!

Ik zit hier even met een 'probleem'. Ookal is dat een te groot woord eigenlijk ervoor.
    Léon heeft een paar oudere neven van 10,7 en 5. Daar zijn we mee op vakantie geweest. Op zich heel leuk allemaal, maar hij ging zich ineens heel stoer gedragen. Helemaal niet zijn leeftijd vond ik. Als hij met zijn diertjes speelt zijn ze nu bijna altijd aan het vechten ipv het gezellige kletsen wat ze eerst deden en er gaat er altijd eentje dood. 'Ik ga jou doodmaken', zegt hij dan. Dat vind ik gewoon echt niet leuk. Ben ook bang dat hij dat bijv. op het kdv ook doet. Geen wenselijk gedrag dus.
    Maar hoe krijg ik hem hier vanaf?
    Zeggen dat ik het niet leuk vind maakt het alleen maar interessanter. Want stout zijn is stiekum wel leuk. Net als boos worden hierom. Ook wel eens gezegd dat andere kindjes dan niet meer met hem willen spelen, maar dat heeft niet echt effect.
    Afleiden werkt ook maar tijdelijk.
    Iemand een goede tip? Hij heeft echt geen besef wat doodgaan eigenlijk is.
    Ik ken het probleem

Ik heb ook praten en zo geprobeerd maar uiteindelijk ben ik het gewoon gaan negeren en toen werd het steeds minder.
    Ik zou wel even met de neefjes praten en ze uitleggen dat Léon daar eigenlijk wel een beetje klein voor is.

Mijn neefje deed het heel erg bij Joey, ik wilde hem op een gegeven moment niet meer te logeren hebben.

Joey was bijvoorbeeld overtuigd van het bestaan van spoken, ik kreeg hem niet overtuigt van het feit dat ze er gewoon niet waren.
    Dus vertelde ik hem dat de spoken als ze echt bestonden echt niet naar binnen durfden omdat ik er was, en pappa en ook elco (als die ze zou zien beet die ze in de billen), die verklaring sneed koek voor hem en het spokenverhaal kwam tot rust, tot het lieve neefje hem vertelde dat een spook gewoon door de muren kwam en dus meteen zijn kamertje in kom vliegen

Even heel wat anders, Samara is vandaag voor het eerst aan het kijken op de basisschool, ze zat te stralen in de klas en had niet eens tijd om me gedag te zwaaien
    Mijn kleine meisje word groot
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      woensdag 22 augustus 2007 @ 10:41:59 #266
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_52583667
    Leuk hè Senesta?

Ik heb 1x dat dus echt gezien van dat spelen. Dat was met zijn oudste neef. Die riep ineens: "Daar komen de atoombommen!"
    Dus daar heb ik wat van gezegd, voor het van kwaad tot erger zou gaan. Dat hij er rekening mee moest houden dat hij nu met een jochie van 3 speelde. (sowieso rare spelletjes met atoombommen, maar toe maar) Dat ze beter konden gaan schatzoeken ofzo.
    Maar ik kan ze moeilijk verbieden op hun manier te spelen als Léon erbij is. Bij ons thuis wel, maar niet bij henzelf of bij opa en oma. Ik ga het er nog wel eens met opa en oma over hebben of zij het daar ook een beetje in de gaten willen houden. Ik hou er ook helemaal niet van om een beschuldigend vingertje naar de jongens te wijzen. Het is alleen wel duidelijk dat hij het van hen heeft, lastig hoor.
      Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 10:51:48 #267
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_52583867
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 10:41 schreef dutchie het volgende:
    Leuk hè Senesta?

Ik heb 1x dat dus echt gezien van dat spelen. Dat was met zijn oudste neef. Die riep ineens: "Daar komen de atoombommen!"
    Dus daar heb ik wat van gezegd, voor het van kwaad tot erger zou gaan. Dat hij er rekening mee moest houden dat hij nu met een jochie van 3 speelde. (sowieso rare spelletjes met atoombommen, maar toe maar) Dat ze beter konden gaan schatzoeken ofzo.
    Maar ik kan ze moeilijk verbieden op hun manier te spelen als Léon erbij is. Bij ons thuis wel, maar niet bij henzelf of bij opa en oma. Ik ga het er nog wel eens met opa en oma over hebben of zij het daar ook een beetje in de gaten willen houden. Ik hou er ook helemaal niet van om een beschuldigend vingertje naar de jongens te wijzen. Het is alleen wel duidelijk dat hij het van hen heeft, lastig hoor.
    Het is inderdaad heel lastig, en ik herken echt alles wat je schrijft.
    Bommen, granaten, pistolen, de hele handel.

Joey keek ook enorm naar zijn neef op, ging net zo praten, ging bepaalde trekjes overnemen, etc
    Na een tijdje was dat weer over tot het betreffende neefje weer langs kwam
      woensdag 22 augustus 2007 @ 11:01:29 #268
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_52584121
    Maar ze zien elkaar bijna iedere week.
      Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 11:03:53 #269
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_52584173
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 11:01 schreef dutchie het volgende:
    Maar ze zien elkaar bijna iedere week.
    Oei, dat is lastig inderdaad
    pi_52603895
    Ik heb een eigenwijze peuter!

Ze zou vanavond bij oma logeren. Twee dagen lang had ze het erover, 'oma rozjeeren!' en ze wilde het héél graag. Alles ging goed, maar ze wilde niet slapen bij oma... ze wilde 'bij papa en mama slapen' ...

Tja, wat moet je dan. Mijn man is haar nu ophalen want het ging écht niet!
    Ze snapte blijkbaar niet dat het betekent dat je daar dan ook echt slaapt... alles was goed tot het tot haar doordrong dat ze dan papa niet meer zou zien (tja, mama ziet ze toch elke dag ) ...
      woensdag 22 augustus 2007 @ 22:38:15 #271
    37150 livelink
    pi_52606158
    Ach, eigenlijk wel zielig en ook zo herkenbaar, Suzanna. Ik kan me zelfs nog herinneren hoeveel heimwee ik had als ik mocht logeren, terwijl ik me er ook zo op verheugd had.
    Gewoon over een tijdje nog een keer proberen. Misschien met z'n tweetjes, dat is toch vertrouwder. Het is alleen voor Opa en Oma natuurlijk wel een extra last.

Dutchie, lastig dit soort dingen. Je ziet het gebeuren, maar je hebt er heel weinig invloed op. Mijn remedie is om thuis dan weer lekkere kleine-kinderen-spelletjes te gaan doen en dan zie je dat ze dat eigenlijk veel leuker vinden.

Kai, wat goed van je en Melvin is ook al zo ver! Knap hoor, al die zindelijke kindjes. Bij ons is het nog tobben, maar ik heb er nu wel vertrouwen in dat Job goed zindelijk zal zijn voor hij naar school moet in november.
    Randy gaat dat vast ook wel redden, Mammietje
    pi_52613992
    Ik vond het idd ook zielig, Livelink. Ze was niet aan het huilen, maar wilde daar gewoon niet slapen en mijn moeder wilde er ook geen drama van maken. Dus maar weer naar huis... en ze was wel heel erg schattig hoor. Ik vond het stiekem ook wel weer fijn om te weten dat ze in haar eigen bedje lag ...

En dat heimwee hebben kan ik me van vroeger ook herinneren. Hoewel ik het wel jammer vind!

Succes voor alle lastig-zindelijk-wordende-kindjes... lijkt me vervelend! Ik dacht dat ik hier ook problemen zou krijgen maar het ging ineens goed. Van de één op de andere dag eigenlijk. Dusseuh... er is nog hoop!
      Jubileum moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 18:53:27 #273
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52628669
    Iris mocht vandaag kennismaken met haar as. juf op de basisschool. Ook kregen we een kleine rondleiding door de klas, gymzaal en wctjes. Zoals altijd was Iris ontzettend verlegen, en heeft ze bijzonder weinig gezegd. Ze was ontzettend onder de indruk van alles, en volgende week dinsdag mag ze al komen wennen.
    Ik vroeg nog heel opgewekt "enne.... hoe lang mogen wij daar bij blijven?"
    Nou eh niet dus, het is de bedoeling dat wij haar brengen, eventjes afscheid nemen en gewoon weer gaan.
    Iris vond het fantastisch, is er helemaal klaar voor.
    Nu mama nog...
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_52631294
    Jaja, de PI is met zorg gekozen, want mijn zoon is een echte superman!
    Laten we zeggen dat Jordy vanaf afgelopen maandag 2 100% functionele handen heeft.

Verder gaat ie 3 dagdelen naar de PSZ en vermaakt zich opperbest. Het is dat ie best druk kan zijn, anders had ik een kind waar je haast niet naar om hoeft te kijken, want het blijft een echte donderstraal, zo dus ook op 'skool' hoorde ik vandaag van juf Majijke.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 20:41:50 #275
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_52631355
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 20:39 schreef Spooky4u het volgende:
    Jaja, de PI is met zorg gekozen, want mijn zoon is een echte superman!
    Laten we zeggen dat Jordy vanaf afgelopen maandag 2 100% functionele handen heeft.

Verder gaat ie 3 dagdelen naar de PSZ en vermaakt zich opperbest. Het is dat ie best druk kan zijn, anders had ik een kind waar je haast niet naar om hoeft te kijken, want het blijft een echte donderstraal, zo dus ook op 'skool' hoorde ik vandaag van juf Majijke.
    Wat goed!

Samara vond oefenen op de kleuterschool geweldig en was best een beetje boos dat ze vandaag niet mocht.
    Morgenochtend mag ze weer
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:42:36 #276
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_52631368
    Jordy!
    Wat fijn dat zijn handjes oké zijn nu.
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:44:14 #277
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_52631425
    Wat heerlijk om te lezen van Jordy
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:45:34 #278
    37150 livelink
    pi_52631462
    Spooky4u, Githa en Jordy, van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal!! Wat zullen jullie blij zijn dat alles nu achter de rug is. En dat het een dondersteen is, geloof ik best
    Fotootje?

En Iris is ook al aan het wennen op de basisschool. Ik kan me je gevoel goed voorstellen, Lois. Ik moet nu al slikken als ik bedenk dat Job dit jaar nog naar school moet. En dat duurt nog 3 maanden.
      Jubileum moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 20:47:59 #279
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52631537
    Wat een geweldig Jordy nieuws, fijn!
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_52631538
    Ik moet nog een foto maken
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:50:30 #281
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_52631599
    Waaah Jordy! Wat ontzettend goed om te horen Spook, eindelijk!
    Hè lekker zo voor het weekend.

Lois, wat ga je straks allemaal doen met die vrije tijd? Lijkt me zo raar een 'leeg nest'.
    pi_52631804
    Wat een geweldig nieuws Spooky!! Wat heerlijk dat dat nu allemaal voorbij is!
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:59:15 #283
    3142 m@x
    pi_52631825
    Jordy hoe is het met je mama?
    pi_52631950
    Allemaal nog verder ok verder hoor
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      donderdag 23 augustus 2007 @ 21:04:46 #285
    3142 m@x
    pi_52631979
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 21:03 schreef Spooky4u het volgende:
    Allemaal nog verder ok verder hoor
    pi_52632026
    Wat goed Jordy.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      Hoofdredactie Fotografie donderdag 23 augustus 2007 @ 21:17:50 #287
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_52632409
    Wat een heerlijk nieuws over Jordy! Super zeg!
      donderdag 23 augustus 2007 @ 21:43:37 #288
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_52633197
    Wat een fijn en heerlijk nieuws Spook en Githa! Hoera voor jullie held!!!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    pi_52634267
    wow! da's inderdaad heel goed & fijn nieuws. gefeliciteerd jordy, spooky & githa!
    pi_52634599
    Heerlijk om dit te lezen. Jordy
    pi_52634953
    Ik jompelook even mee driewerf hoera voor Jordy en zijn pa en ma
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
    pi_52638917
    Eindelijk het nieuws waar we al zolang op zaten te wachten Jordy! Is hij (en jullie) nu ook van alle operaties af, Spooky?

Eindelijk staat Randy's aftelkalendertje op 'nog 1 nachtje slapen': wij gaan morgen op vakantie naar Drenthe. We kunnen 2 weken in mijn ouders huis, die zelf naar Duitsland zijn. Heerlijk, heb er echt zin in en ben reuze benieuwd hoe de kinderen het vinden. Randy speelt al weken 'op vakantie gaan', wat zoveel wil zeggen als in een oude kinderwagenbak gaan 'rijden' waar eerst zoveel mogelijk troep in is gegooid! En de afgelopen dagen vraagt hij telkens enthousiast bij het opstaan of we NU op vakantie gaan. Ik heb geprobeerd om hem zo goed mogelijk uit te leggen wat het inhoudt, ergens anders slapen en leuke dingen doen, maar hoeveel hij er van gesnapt heeft, zal nog moeten blijken. Ik refereer even naar het einde van een picknick -ook goed uitgelegd- waarbij meneer vroeg: "Gaan we nu picknicken?"
    pi_52641121
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 01:05 schreef Mammietje het volgende:
    Eindelijk het nieuws waar we al zolang op zaten te wachten Jordy! Is hij (en jullie) nu ook van alle operaties af, Spooky?
    Betreffende zijn handjes durf ik wel te zeggen dat we geen operaties meer tegemoet zien. Maar hij heeft natuurlijk ook nog zijn voeten waar misschien ooit iets aan moet gebeuren. Maar dat gaat dan pas weer over jaaaaren zijn.

Voorlopig zijn we wel ff van de ziekenhuizen verlost (op die enkele controles na dan)

En bedankt iedereen voor al die jompels.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_52641776
    Ik kom vast even om het hoekje gluren, nog 1 nachtje, dan is het zover
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:08:54 #295
    124373 Ireth
    #sjongejongejonge
    pi_52641898
    Wat een goed nieuws over Jordy!!

@Dutch: Hier heeft Suus een tijdlang geroepen dat ze haar (knuffel)konijn ging doodslaan.. ik ging op het doodslaan niet echt in, maar zei haar wel dat Nijn aaien veel fijner vond. Daarop ging ze spontaan aaien en net toen ik dacht dat ik het Ei van Columbus had gevonden mompelde ze dat ze Nijn nu ging doodaaien

Maar misschien werkt ie bij Leon beter?
    Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:48:02 #296
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52654032
    Fijne vakantie Mammietjes.

Wat super dat het zo goed gaat met Jordy, op alle fronten.

Jolie zei gister dat ze pijn aan haar voeten had gehad. Vanochtend maar even naar de schoenwinkel geweest. Huhuhm Maat 28. Dat had ik even niet door Ik kan me er ook niks bij voorstellen, ik weet nog dat ik in groep 5 zat en schoenmaat 30 had magisch moment vond ik dat. Mijn dochter van 3 heeft gewoon al maat 28! en nieuwe schoenen....We zijn ook naar het cb geweest, ze weegt 16,5 kilo en is 104 centimeter. Alleen moeten we toch naar de oogarts, dus toch. Stom dat we niet eerder zijn gegaan. Maar ja, daar is nu niets meer aan te doen.

Suzanna, ik vind het alleen maar schattig van Noa. Jolie vindt logeren leuk en gaat ook regelmatig. Eigenlijk zouden we dit weekend weggaan maar ik was vergeten dat de moeder van mijn ex haar verjaardag viert. We kwamen haar tegen vanmorgen en ze vertelde dat haar nichtjes kwamen logeren. Jolie vond toen dat ze 'een probleem had' want ze vond alletwee de dingen leuk. Toen ik zei dat we wel een andere keer weg zouden gaan, vroeg ze heel bezorgd 'is het echt niet erg?' En stiekem is dat het wel want ze gaat volgend weekend ook al een nachtje

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 24-08-2007 16:55:33 ]
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:01:29 #297
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_52654424
    Wat fijn dat het goed gaat met Jordy!! Ik mis z'n koppie hier wel op Fok!. En die verhalen van Githa...

Jolie, mafketel! Wat een portretje LB. Wel schattig hoor.
    Oh ja, ik vroeg me af wat voor schoenmaat ze dan eerst had?

En mijn eerste gedachte toen ik hoorde dat Noa niet wilde logeren was ook 'aaah wat lief, ze wil bij papa en mama blijven ' maar ik vond het wel sneu voor mijn moeder. Maar stiekem vond ik het dus wel leuk eigenlijk. En toch ook wel weer lastig, want als het een keer moet... maar goed, dat is vooruitlopen op de zaak he.

Mammietje, geinig dat Randy zich zo aan het voorbereiden is! Heel leuk he, om te zien hoe kinderen informatie verwerken. En het dan eigenlijk vaak toch helemaal niet snappen omdat ze niet weten wat het echt inhoudt. Het maakt wel dat ik in die koppies zou willen kijken wat er nou in omgaat!
    Enne, hele fijne vakantie!!!!

Oh ja, ik heb hier een slimme meid. Ik legde haar vanmiddag in bed zonder luier (al twee keer eerder vergeten om te doen vóór het middagslaapje ) en toen hoorde ik uit bed: 'moet nog luier om mama!'
    Oh ja...
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:08:57 #298
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_52654600
    maat 28 Liam is ook zo'n 104 cm denk ik, weegt 16 kilo en heeft maat 25. Maar Liam is best een ukkie voor zijn ruim 3,5
    stormy waters...
    sailin'
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:16:41 #299
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52654817
    Suzanna, ze droeg maat 26 en ik dacht ruim. Dacht ook eerst dat het niet waar was

Dat van die ogen vind ik wel echt erg overigens. D'r ene oog kwam niet verder dan het tweede rijtje van boven. Sneu vind ik en ze moest bijna huilen 'ik weet niet wat het plaatje is.' D'r tweede oog ging wel beter maar ja. Echt goed is het niet natuurlijk.

Zit je d'r nou uit te lachen Belana ik zat me ook al af te vragen waarom ze zo vaak valt. Zijn het die ogen? Of die voeten?
      Licht Ontvlambaar vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:32:31 #300
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_52655243
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 22:58 schreef Jambo het volgende:
    Knap van jou zou Melvin tegen Kai zeggen! [afbeelding]

Melvin heeft het plassen op de wc inmiddels helemaal onder de knie. Alleen de grote boodschap is een probleem. Die doet ie gewoon in z'n broek.
    Het stickersysteem was er hier inmiddels alweer uit, maar heb ik voor de grote boodschap per vandaag weer ingevoerd. Ik hoop dat het helpt.
    Klinkt heel bekend dat van die grote boodschap... Isa is sinds drie weken uit de luiers, plassen gaat eigenlijk als sind 2,5 zonder ongelukken. 's Nachts is ze al de hele tijd kurkdroog, ze wil niet eens meer een luier aan... Maar die grote boodschap, de frustratie Het gaat gelukkig wel steeds beter nu, ze realiseert zich dat ze er mee bezig is en rent dan alsnog naar de wc.

Aanvullig:

voor Jordy

en

voor Jolie, je lijkt zo ontzettend op Isa
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')