bullshit geloof ik.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:52 schreef Cootz het volgende:
[..]
Daar is een jury voor, die dat elke dag beslist. En omdat de jury in de Tour de France natuurlijk uit Fransen bestaat zie je nog wel eens dat aanvallende Fransen sneller tot strijdlustigste renner worden uitgeroepen.
Zat er ook geen Nederlandse dame in die jury een paar jaar terug? Maar volgens mij bestaat de meerderheid van die jury uit Fransen.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:18 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
bullshit geloof ik.
Gewoon officials neem ik aan. Zoals er ook een jury is met offiicials over onreglementair sprinten etc.
Bij die sprint van Voskamp destijds zat Verbruggen in die jury.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:04 schreef wimderon het volgende:
Topic voor Eduard37 dit
Tenzij je Vino bentquote:Op maandag 23 juli 2007 18:02 schreef Gitanki het volgende:
in Parijs vinden er zelden nog verschuivingen plaats.
quote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:42 schreef viagraap het volgende:
Hoe ziet de etappe naar Parijs er eigenlijk uit? Ook een vlakke rit neem ik aan?
Ja, altijd. Als slot nog wat rondjes door Parijs en finish op de Champs-Elysées.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:42 schreef viagraap het volgende:
Hoe ziet de etappe naar Parijs er eigenlijk uit? Ook een vlakke rit neem ik aan?
1. Claxonquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
Hard toeteren. Ploegwagens mogen er trouwens niet tussen als de voorsprong kleiner is dan een minuut. Dan rijden er alleen wagens van de organisatie (rode wagens: jury / gele wagens: neutrale mechanicien / witte wagens: doktoren).quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
heb wel eens in zo'n ploegleiderswagen gezeten tijdens de eneco tour 2 jaar terug (bij Saunier Duval omdat Pinotti toen meereed). Je wil niet weten wat voor toestanden dat zijn . Je moet iig niet bang zijn anders schijt je van angstquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
120 valt wel mee. Maar ze kijken idd niet op een bumper, spiegel enzovoorts. Het is constant geconcentreerd blijven en blijven opletten en vooral je spiegelen in de gaten houden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Die autos rijden 120
(en het peloton gaat altijd wel ff aande kant)
Dat klopt zo ruwweg wel. De eerste doorkomsten krijgen de punten. Hoeveel punten is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de col. Als de col (mits van tweede categorie of hoger) de laatste beklimming van de dag is, zijn daar dubbele punten te verdienen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 07:58 schreef knnth het volgende:
Bolletjestrui is toch eerste doorkomst op top? Dus is het eigenlijk identiek aan groene trui, maar dan in de bergen?
Iedere ploeg heeft trainers die een trainingsprogramma opzetten. Dekker ging op eigen houtje naar Italie om met cecchini te trainen, hij maakte zijn trainingsschema's en dergelijke. DE ploegleider maakt meer de tactiek en dergelijke tijdens de wedstrijden en buiten trainingskampen laten ze de renners niet echt aan elkaar wennen ofzoquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:29 schreef MaxPower het volgende:
Hoe ziet een training van een wielerploeg eruit? Ik hoorde gisteren dat Rasmussen bijvoorbeeld in Mexico traint, en van Thomas Dekker weet ik dat hij in Italie bij die Italiaan train(de?). Hoe bewaar je als ploegleider dan het overzicht? Neem aan dat er ook genoeg gezamenlijke sessies zijn om de ploeg aan elkaar te laten wennen?
daar hebben ze weer dokters voor he en die zullen bij de meeste ploegen inmiddels ook wel interne controles doen, maar ze weten niet alles wat hun renners uitvreten. Het beste zou dus zijn als ze gewoon op 1 plek met zn allen gingen trainen, maarja in nederland heb je geen bergenquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:39 schreef MaxPower het volgende:
Vandaar dat ploegleiders dus vaak niet (lijken) te weten wat hun eigen renners uitvreten aan 'medische supplementen'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |