Bron: NOS-TTquote:Hema niet blij met Arabische versie
De Hema dreigt de cultuurinstelling Mediamatic met juridische stappen. De organisatie is bezig met het project El Hema, waarbij het warenhuis in een Arabisch jasje wordt gestoken.
De oosterse versie van het warenhuis heeft bijvoorbeeld halal rookworst, een Arabische Jip en Janneke en voordelige hoofddoekjes. Mediamatic wil met het project het integratiedebat stimuleren.
Omdat veel mensen de Hema als typisch Nederlands beschouwen, vindt Mediamatic het interessant om het warenhuis in een Arabische context te plaatsen. De Hema vindt dat volstrekt onaanvaardbaar, ook omdat dat tot naamsverwarring leidt.
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?quote:De organisatie is bezig met het project El Hema, waarbij het warenhuis in een Arabisch jasje wordt gestoken.
Dat staat er toch een alinea onder?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
quote:De oosterse versie van het warenhuis heeft bijvoorbeeld halal rookworst, een Arabische Jip en Janneke en voordelige hoofddoekjes.
Ik zit even niet op te letten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat staat er toch een alinea onder?
[..]
Nou ja het is wel typisch Nederlands he De Hollandsche Eenheids Maatschappijquote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:23 schreef gelly het volgende:
De HEMA als Nederlands cultuurgoed ?
Zo dan. Standaardprijzen en zo.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja het is wel typisch Nederlands he De Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij
Ah, ¤220.000 dus om te strijden tegen de Nederlandse cultuur ten faveure van de moslimidentiteit van een minderheid.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel overheidssubsidie deze club ontvangt...![]()
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ah, ¤220.000 dus om te strijden tegen de Nederlandse cultuur ten faveure van de moslimidentiteit van een minderheid.
dat is een beetje overdreven gejank ...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:17 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het een ongelofelijk agressieve provocatie.
Het is geen gewoon commercieel warenhuis?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ah, ¤220.000 dus om te strijden tegen de Nederlandse cultuur ten faveure van de moslimidentiteit van een minderheid.
Dat vooral.quote:
Nonsens, je wordt doodgegooid met bizarre initiatieven om de islam aan de gewone burger op te dringen. En het meest frappante is dat de belastingbetaler de rekening kan betalen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:35 schreef RM-rf het volgende:
Maar dat gejammer gelijk over 'aggressieve provocatie' vind ik net zo treurig als 'discriminatie- en ander slachtoffer geroep...
een beetje overdreven woordkeuze van de topicstarter ...
En vaak zijn de mensen die nu zo de islam omarmen ook nog dezelfde mensen als die in de jaren 70 en 80 zich met hand en tand verzetten tegen de christelijke invloeden op de samenleving.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:38 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nonsens, je wordt doodgegooid met bizarre initiatieven om de islam aan de gewone burger op te dringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |