Superstar SONIC YOUTH (origineel CARPENTERS)
You're so vain DARRYL ANN (origineel CARLY SIMON)
Senor Coconut hebben kraftwerk-nummers leuk gecoverd, niet beter, wel origineel.
quote:
Op maandag 22 juli 2002 20:49 schreef Seborik het volgende:
Judas Priest's cover(s) van Joan Baez's Diamonds and Rust vind ik beter.
quote:
Op maandag 22 juli 2002 11:47 schreef Frenkyboy het volgende:
"Hallelujah" van Jeff Buckley is beter dan de originele versie van Leonard Cohen, qua zang en arrangement.
Ook briljant:
"Feelin' good" - Nina Simone gecovered door Muse (die megafoon...!)
"Wicked Game" - De Chris Isaak classic gecovered door Him
"A little less conversation" - Elvis vs. JXL. Geen uitleg, toch?
In de categorie 'humor, maar met respect'
"Can't take my eyes off you" - door Muse
"Riders on the Storm" - Gelounged door Yonderboi
"Dans maar" - Brainpower vs. Herman van Veen
"I'm a believer" - de Monkeys classic door Smashmouth.
Blondie - Denis (orgineel weet ik even niet)
Tracey Ullman - Breakaway (orgineel van Jackie DeShannon is ook goed, maar die van Tracey!!!)
Sonic youth - I wanna be your dog (orgineel Stooges, en dan niet de album versie op 'Confusion is sex' maar een van de vele live en/of bootleg versies)
Kim Wilde - Keep me hanging on (orgineel Supremes)
Vanessa Paradis - Walk on the wild side (orgineel Lou Reed)
hm en nu moet ik dieper nadenken.
quote:Die's idd erg goed.
Op dinsdag 1 oktober 2002 17:23 schreef ranja het volgende:
Kim Wilde - Keep me hanging on (orgineel Supremes)
quote:een remix, die nog erg veel op het origineel lijkt. geen cover dus.
Op maandag 30 september 2002 10:49 schreef Doffy het volgende:"A little less conversation" - Elvis vs. JXL. Geen uitleg, toch?
quote:een nieuw nummer wat een sample van een andernummer gebruikt. ook geen cover eigenlijk.
"Dans maar" - Brainpower vs. Herman van Veen
Heb er paar langs zien komen waar ik het zeker niet mee eens ben.
Whiskey in the jar van Metallica beter dan het orgineel???
Kom nou, zeg...
quote:Ben ik het wel mee eens... Iemand noemde Chris Isaak's Wicked Game beter in de uitvoering van Him. Nou kan die hele Chris Isaak me gestolen worden en Wicked Game net zo, maar zo tenenkrommend slecht was het nummer *nooit* tot het door Him werd verkracht...
Op woensdag 2 oktober 2002 01:17 schreef SliderTPP het volgende:
Zowiezo stel ik voor de topictitel te varanderen in:
Covers die Jij beter vindt dan het orgineel.Heb er paar langs zien komen waar ik het zeker niet mee eens ben.
Maar goed, smaken verschillen. Maar het komt er op neer in mijn optiek dat een cover over het algemeen wat beter te behappen is als het origineel nog niet tot vervelens toe op radio en tv is kapotgespeeld, of er moet ook daadwerkelijk een serieuze verandering van sound hebben plaatsgevonden (zie Cake's versie van I Will Survive, ongetwijfeld al vele malen genoemd in dit topic ).
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 02-10-2002 09:07]
In plaats van originelen van Black Sabbath en Seals & Croft.
Herman van Veen - is dit alles ipv Doe Maar.
( Die van doe maar is ook geweldig, maar ik vind dat de tekst beter tot z'n recht komt bij de Herman versie. )
quote:WAT! Uhm, dat dus nooit!
Op dinsdag 12 februari 2002 03:52 schreef Lamon het volgende:
........'Smells like teen spirit' van Tori Amos, beter dan de Nirvana-versie.
........
Ik vind zowieso covers vaak slecht, meestal brengen artiesten die geen inspiratie hebben zo'n lied op de markt
(origineel van The Platters)
quote:Hé... je vergeet Stone Cold Crazy.....
Op dinsdag 12 februari 2002 14:43 schreef Spike5000 het volgende:
Metallica - The Wait
Metallica - Am I Evil?
Metallica - The Small Hours
Metallica - Last Caress/Green Hell
Metallica - So What
zal wel duidelijk zijn zo
Kris Kristofferson: Mwoah...
Janis Joplin: Hell yeah!
Iemand noemde "Hey Joe" ergens op pagina 1. Daar zijn dus een slordige 400 versies van bekend.
Beste van diegene die ik ken vind ik die van Willy de Ville.
Ik vind Turn The Page van Metallica beter dan die van Bob Seger. Het spreekt me meer aan. De stem van James Hetfield vind ik zoo gaaf in dit nummer, vooral op het einde bij: "Heeree I aaam, Ooon The Rooaad Aggaiin......."
'Hallowed Be Thy Name' van Iron Maiden vind ik een goed nummer, maar de gitaarstukken van die van Cradle vind ik veel beter.
'Hymn' van Ultravox is natuurlijk een goed nummer. Maar Music Instructor heeft er wat leuks mee gedaan.
...en verder eigenlijk alles van Dylan, want Bob kan echt niet zingen Nou, es ff kijken wie hier op reageert...
quote:ketter!
Op woensdag 2 oktober 2002 22:22 schreef Lone_Gunman het volgende:
'Hallowed Be Thy Name' van Iron Maiden vind ik een goed nummer, maar de gitaarstukken van die van Cradle vind ik veel beter.
de muziek is goed op de cover van Cradle, maar die Dani Filth verneukt echt alles door die kutstem van hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |