Na jaartjes in diverse studentenverblijven en 2 overgangsjaren op de zolder bij mijn oma werd 2 weken geleden de knoop definitief doorgehakt: ik ga een eigen appartementje huren. Het ging allemaal heel wat sneller dan gepland, maar ik kwam toevallig heel snel iets tegen waarvan ik zeker wist dat ik me er goed zou voelen.
Het is bijna helemaal in orde, er zijn enkel kleine dingetjes uit te voeren... en natuurlijk inrichten!
We beginnen bij het begin: een grondplannetje: (ter verduidelijking, links ligt de straat, het is in een oud herenhuis)
![]()
Hier alvast wat fotootjes:
Mijn grote nisraam naar de rustige straat, dat wordt de slaapkamer
De schouw in de slaapkamer
Vanuit de slaapkamer naar achter gezien, met de 2 deuren. Zoals op het grondplannetje al duidelijk is wordt de linkse deur niet gebruikt en de deurpost als plek voor de frigo gebruikt.
2 fotootjes van de niet-ingerichte keuken:
Dan wat ooit een terras was, maar nu dichtgemaakt zodat ik niet buiten hoef om bij het toilet te geraken:
![]()
En als laatste de badkamer:
![]()
Natuurlijk heb ik al een heel inrichtplan, zo zou het er moeten gaan uitzien:
![]()
Wat is het strijdplan:
- kookvuur, koelkast en wasmachine gekocht, worden maandag geleverd.
- IKEA afgestruind en al heel wat gevonden... eerst eens kijken of ik het in elkaar krijg
- een oplossing zoeken voor de weinig elegante lichtoplossing in de slaapkamer (4 lichtpunten in de 4 hoeken van de kamer, allemaal op 1 schakelaar)
- alle rommel uitzoeken en enkel meenemen wat ik weg kan steken
- kraan van het bad vervangen + douchehouder installeren
- nakijken dat die redelijk oude aansluiting voor wasmachine niet gaat lekken
- schrootjes rond het bad afschuren en terug verven, liefst in iets anders dan wit
- gordijntjes maken voor de keuken en de badkamer
- opbergkistjes/bankjes laten maken voor in de slaapkamernis en er dan zelf kussentjes voor maken
- een grote "bedbak" die als hoofdeinde en rommelbak dienst kan doen ineenklussen
- alle dozen verhuizen
... en waarschijnlijk nog een paar dingetjes waar ik nu helemaa niet aan denk in mijn feestroes
Doel: tegen 1 augustus helemaal verhuisd zijn en een leuk feestje te geven