abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:43:49 #76
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51661783
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:40 schreef Heintje het volgende:
Als je op een helling staat en je trapt alleen de koppeling in heb je alsnog een probleem.
Nee, want je hebt m dan nog op de handrem staan
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_51661835
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:43 schreef Heintje het volgende:

[..]

In dat geval kan hij toch ook vast vriezen als hij er niet op staat. Alleen dan kun je nog wel gewoon rijden natuurlijk.
dat lijkt me wel zo prettig
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_51661848
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoewel het in Nederland de laatste jaren niet vaak meer voorkomt, hard vriezen, kan je handrem bevriezen als je hem erop hebt staan.

Oeps is al meerdere kerfen aangekaart in dit topic. Sorry
Ja, alles kan... nog nooit meegemaakt. 1 keer vergeten je koppeling in te trappen en *boem*. (zie OP)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_51662268
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, alles kan... nog nooit meegemaakt. 1 keer vergeten je koppeling in te trappen en *boem*. (zie OP)
Tja, ik heb mezelf vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb aangeleerd. voet op rem en koppeling. Is gewoonte. Ik heb hem nooit op de handrem en in de vrij. Maar als iemand anders in mijn auto rijdt ben ik wwel zo slim om dat even te melden. Er zijn nog altijd kneuzen die ervan uitgaan dat iedereen hem in de vrij zet.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:19:11 #80
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51663141
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, ik heb mezelf vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb aangeleerd. voet op rem en koppeling. Is gewoonte. Ik heb hem nooit op de handrem en in de vrij. Maar als iemand anders in mijn auto rijdt ben ik wwel zo slim om dat even te melden. Er zijn nog altijd kneuzen die ervan uitgaan dat iedereen hem in de vrij zet.
en er zijn kneuzettes die hun auto starten zonder zelfs maar achter het stuur te gaan zitten
pi_51663192
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik trap wel altijd de koppeling in, inderdaad, juist vanwege het feit dat sommige mensen hem wél in de versnelling laten staan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_51663202
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:19 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

en er zijn kneuzettes die hun auto starten zonder zelfs maar achter het stuur te gaan zitten
Dat zijn de echte uberkneuzen ja
pi_51663226
bij een paar (nieuwere) auto's moet je tegenwoordig al koppeling intrappen om te kunnen starten, beveiligingsmaatregel , ik weet zeker dat hyundai dat heeft, volgens mij peugeot en renault ook
pi_51663248
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik trap wel altijd de koppeling in, inderdaad, juist vanwege het feit dat sommige mensen hem wél in de versnelling laten staan.
kleine moeite, groot plezier. Dat blijkt wel weer
pi_51663497
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:21 schreef hiolpi het volgende:
bij een paar (nieuwere) auto's moet je tegenwoordig al koppeling intrappen om te kunnen starten, beveiligingsmaatregel , ik weet zeker dat hyundai dat heeft, volgens mij peugeot en renault ook
Idd. Hyundai heeft het zodat kinderen niet zomaar de auto kunnen starten enz. Doordat m'n ouders een tijdje een Hyundai hadden doe ik het nu automatisch elke keer als ik start .
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:51:12 #86
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_51666628
quote:

[..]

Ik rijd altijd nieuwe auto's. De laatste 10 jaar kan ik me niet herinneren een auto gehad te hebben die ik kon starten zonder de koppeling in te trappen.
pi_51667927
Pas maar op dat de garage je moeder niet aanklaagt i.v.m. schade aan de muur...
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:33:44 #88
3542 Gia
User under construction
pi_51669607
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:51 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Ik rijd altijd nieuwe auto's. De laatste 10 jaar kan ik me niet herinneren een auto gehad te hebben die ik kon starten zonder de koppeling in te trappen.
Dat kan gewoon wel, hoor. Is niet zo gezond voor je voorbumper, maar het kan.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 20 juli 2007 @ 18:40:08 #89
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_51669784
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, ik rij al een tijdje auto en ik heb werkelijk waar nog nooit maar iets gehad dat lijkt op een vastgevroren handremkabel
Ik wel..

En de wegenwacht is er op bepaalde dagen erg druk mee.. Maar als je het zo graag een keer mee wilt maken, ga je gang..
quote:

[..]

Kijk, er zijn meer mensen zo verstandig om 'm in de versnelling te zetten bij het parkeren..

[ Bericht 18% gewijzigd door qltel op 20-07-2007 18:45:16 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 20 juli 2007 @ 18:43:16 #90
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_51669869
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Start een normale auto maar eens als hij in de versnelling staat zonder de koppeling in te drukken. In 99% van de gevallen zal de motor gewoon weer afslaan.

En voor de rest is het een kwestie van kunnen autorijden..
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:58:19 #91
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51670416
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb dat ook wel eens gehoord Gia.
Of op dat het op een helling beter is om in zijn versnelling te zetten omdat hij daar iig zeker niet doorheen kan schieten, door de handrem wel etc.
En dit is ook voor Gia.

Klopt dat hij vast kan vriezen in de winter. Er komt altijd vocht tussen de binnen en buitenkabel van een handrem. Dit vriest vast en dan gaat ie echt niet zomaar meer los.

Overigens op een heuvel is het ook altijd verstandig om je wielen zo te draaien dat ALS de auto door de handrem heenschiet en de versnelling houdt hem ook niet dat je wielen dan tegen de stoeprand blokkeren. 3 dubbele zekerheid, zeker op en steile helling
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:02:03 #92
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51670535
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:28 schreef Xcalibur het volgende:
Ik vind het wel komisch dat je uberhaupt op het idee komt de monteur aansprakelijk te stellen voor iets wat zo overduidelijk de eigen schuld van je moeder is
dat is de cultuur tegenwoordig, niets is meer je eigen schuld, het is allemaal de schuld van "de ander" en "De ander" moet mij maar even betalen!
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_51670541
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:18 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Als test om te kijken of die handrem (eigenlijk parkeerermnoodrem) enig nut heeft
Ja, een onzinnig overblijfsel uit de begintijd van de automobiel.
pi_51671110
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ja, een onzinnig overblijfsel uit de begintijd van de automobiel.
Handrem is anders heel erg handig bij bezorgen van spullen...anders moet je de hele tijd opnieuw starten
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:19:19 #95
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_51671163
Wat ik nu niet helemaal begrijp he, als ik de airco van mijn auto wil aanzetten hoeft de moteor helemaal niet te draaien. Contact maken is toch genoeg, daar hoef je je moteor toch niet voor te starten cq te laten draaien?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ender_W op 20-07-2007 19:32:45 ]
Live life to the Ender :D
pi_51671286
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:18 schreef Koewam het volgende:
Kon zo even geen betere TT verzinnen.

M'n moeder heeft haar auto ter reparatie van haar voorbumper haar auto naar de garage gebracht. Haalt ze de auto op, start ze hem, schiet die auto naar voren. Blijkbaar had de monteur de auto in z'n 1 gezet, en niet op de handrem (mijn moeder zet het altijd op de handrem). Resultaat: kapotte voorbumper .

Evengoed, is het mijn moeders schuld? Dwz, kan de garage hiervoor aansprakelijk gesteld voor worden? (die vraag stelt ze aan mij, ik distantieer mij hier verder van)
Moehaha. Ik had de eerste keer niet gelezen dat de auto er ook al stond om de voorbumper te laten repareren. Mag ik vragen hoe die stuk ging?
pi_51671327
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:19 schreef Ender_W het volgende:
Wat ik nu niet helemaal begrijp he, als ik de airco van mijn auto wil aanzetten hoeft de moter helemaal niet te draaien. Contact maken is toch genoeg, daar hoef je je moter toch niet voor te starten cq te laten draaien?
Mooie moter.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 20 juli 2007 @ 19:44:20 #98
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_51671921
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:19 schreef Ender_W het volgende:
Wat ik nu niet helemaal begrijp he, als ik de airco van mijn auto wil aanzetten hoeft de moteor helemaal niet te draaien. Contact maken is toch genoeg, daar hoef je je moteor toch niet voor te starten cq te laten draaien?
Airco gebruikt veel stroom, ik neem aan dat je accu snel leeg zou zijn als je 'm gebruikt zonder de motor te laten lopen. En zowiezo werkt dat niet, aangezien de airco ook aangedreven wordt door de motor.
  Vis een optie? vrijdag 20 juli 2007 @ 21:48:51 #99
70532 loveli
N
pi_51675760
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:43 schreef qltel het volgende:
Start een normale auto maar eens als hij in de versnelling staat zonder de koppeling in te drukken. In 99% van de gevallen zal de motor gewoon weer afslaan.

En voor de rest is het een kwestie van kunnen autorijden..
Lichtjes of topic.. Een barrel van me had ooit een gebroken koppelingskabel. Tot mijn verbazing startte die gewoon in z'n 1. Schakelen was daarna ook een eitje (beetje spelen met het gas).

De mensen die beweren dat de versnellingsbak kapot haat als de auto in de versnelling staat hebben zeker nog nooit een auto aangesleept. En ze hebben er waarschijnlijk ook geen benul van hoe de koppeling (drukgroep) werkt.
crap in = crap out
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 20 juli 2007 @ 22:03:28 #100
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_51676251
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Lichtjes of topic.. Een barrel van me had ooit een gebroken koppelingskabel. Tot mijn verbazing startte die gewoon in z'n 1. Schakelen was daarna ook een eitje (beetje spelen met het gas).
Verrek, da's waar ook. De keer dat ik 300km met een gebroken koppelingskabel heb afgelegd startte ik ook met de versnelling in z'n 1 en dat ging met die auto ook ja. Ik moest wel direct naar z'n 3 want in z'n 2 kreeg ik 'm niet.. Toch zullen veel auto's afslaan bij starten in z'n versnelling..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')