abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51632610
Ben benieuwd waar dit op uit gaat lopen:

Laatst gewijzigd: 19 juli 2007 16:49

LISSABON/PRISTINA - Kosovo wordt \"hoe dan ook\" van Servië onafhankelijk, ondanks bezwaren van Rusland over het plan van de Verenigde Naties (VN). Dat stelde de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, donderdag.

Rice benadrukte dat de Verenigde Staten vasthouden aan het streven naar een vrij Kosovo met zijn grotendeels etnisch-Albanese bevolking. De minister wilde niet uitsluiten dat Washington desnoods buiten de VN om onafhankelijkheid van Kosovo mogelijk wil maken. Op die manier kan een eventueel veto van Moskou in de VN-Veiligheidsraad worden omzeild.

De Servische minister van Buitenlandse Zaken Vuk Jeremic waarschuwde dat buitenlandse bemoeienis wel eens nieuw geweld op het schiereiland zou kunnen veroorzaken. Hij zei dat donderdag in een interview met de Spaanse krant El Pais. De Albanese gemeenschap zal de wapens opnemen als Kosovo niet onafhankelijk wordt van Servië. Volgens Jeremic ziet Belgrado meer verzelfstandiging als een oplossing van de problemen in Kosovo, maar wel op Servisch grondgebied.

Albanezen

Albanezen in het zuiden van de republiek Servië maakten inmiddels duidelijk dat zij zich willen aansluiten bij de afvallige provincie Kosovo, mocht deze zich afscheiden. De lokale bevolking sprak zich in 1992 in een referendum al uit voor de aansluiting van de drie steden Presevo, Bujanovac en Medvedja, die grotendeels worden bewoond door Albanezen
Bron

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 13-12-2007 22:16:04 (Bron toegevoegd) ]
  Donald Duck held donderdag 19 juli 2007 @ 17:43:40 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51632747
Ben benieuwd wat Rice daarmee bedoelt. Een land is pas een land als het door de rest erkend wordt. Eenzijdige erkenning door de VS betekent nog steeds niks voor de rest van de wereld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_51633472
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Ben benieuwd wat Rice daarmee bedoelt. Een land is pas een land als het door de rest erkend wordt. Eenzijdige erkenning door de VS betekent nog steeds niks voor de rest van de wereld.
Ach bij israel is het ook gelukt, ze zullen er wel vanuit gaan dat het deze keer ook weer zal lukken.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:23:08 #4
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_51635525
Natuurlijk mag Kosovo dat, want dan kan het mooi een bananenrepubliek van de VS worden. Het grootste legerkamp van de VS, camp bondsteel ligt er al. Daarnaast is de rijke mijn-industrie en de pijpleiding al in bezit van Amerikaanse MNO's.
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:07:11 #5
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_51636927
Dan kan Kosovo zeker net als Albanië zo'n bandietenstaat worden...

Kosovaren/Albanezen naar Turkije deporteren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:13:44 #6
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_51637133
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dan kan Kosovo zeker net als Albanië zo'n bandietenstaat worden...

Kosovaren/Albanezen naar Turkije deporteren.
De van oorsprong wonende Albanezen in Kosovo zijn het probleem niet, het zijn de Albanezen uit Albanië die racisitsche moorden op alle anderen etnici in het Kosovo van vandaag uitvoeren. En de NATO staat er bij en kijkt er (lachend) naar
pi_51637406
Er is een grote kans dat een onafhankelijk Kosovo een golf van geweld zal veroorzaken doordat vergelijkbare groepen in Europa en daarbuiten zien dat strijd loont. Daarnaast snap ik niet waarom Kosovo onafhankelijk *moet*. Het is niet zo dat de Albanezen dat echt verdienen.
pi_51638556
Een goed plan!

De Serven staan vijandig tegenover de Albanezen + hebben al eerder genocide gepleegd.

1+1=2 dus onafhankelijkheid voor Kosovo.
pi_51638830
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:50 schreef Harry123 het volgende:
Een goed plan!

De Serven staan vijandig tegenover de Albanezen + hebben al eerder genocide gepleegd.

1+1=2 dus onafhankelijkheid voor Kosovo.
Vind je het gek? Ze claimen gewoon een stuk van Joegoslavie, en vertellen Belgrado dat ze vanaf nu niks meer te zeggen hebben over hun eigen provincie. Had je verwacht de de Serviers dit gewoon over hun kant zouden laten gaan? De Kosovo Albanezen hebben helemaal geen recht op dat land. Geef ze onafhankelijkheid en je hebt er weer een hulpbehoevende pauperstaat bij dat een uitvalsbasis voor georganiseerde misdaad word.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:07:55 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_51652542
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:50 schreef Harry123 het volgende:
Nu gebeurt het omgekeerde.

Als ik me niet vergis, hoort Kosovo toch al heel lang tot Servië? Zijn de ethnische Albanezen er niet later (tijdens de Turkse overheersing) naar toe verhuisd?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:39:46 #11
117098 Hathor
Effe niet
pi_51653428
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:07 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nu gebeurt het omgekeerde.

Als ik me niet vergis, hoort Kosovo toch al heel lang tot Servië? Zijn de ethnische Albanezen er niet later (tijdens de Turkse overheersing) naar toe verhuisd?

Zij hebben helemaal geen historische binding met dat land, ze hebben het gewoon gekaapt, alleen omdat ze er in grote getalen wonen, de moslims in Bosnie hebben exact hetzelfde gedaan, ook dat was land waar ze helemaal geen recht op hadden. Hadden de Serven dan maar werkeloos moeten gaan zitten toekijken hoe de ene na de andere etnische minderheid hun land provincie na provincie uit elkaar trokken? De Albanezen hebben zich pas massaal in Kosovo gevestigd in 1864, nadat het door de Ottomanen onder de voet was gelopen. Om het dan een kleine 125 jaar later al te claimen als zijnde hen land is een beetje optimistisch, en de Servische reactie was te verwachten. Welke regering zou er niet ingrijpen als een etnische minderheid een gebied binnen zijn landsgrenzen onafhankelik verklaart?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:41:09 #12
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51653467
Afscheiden en een bom er op.
Is Servie ook verlost van dat zooitje ongeregeld.
Echt he, waarom blijft dat kankerAmerika zich zo met Europa bemoeien. Regel je eigen sores eerst eens .
-
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:45:49 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_51653639
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Afscheiden en een bom er op.
Is Servie ook verlost van dat zooitje ongeregeld.
Echt he, waarom blijft dat kankerAmerika zich zo met Europa bemoeien. Regel je eigen sores eerst eens .
Het is voor Amerika natuurlijk een strategisch uitstekende grafische positie, dat is waarschijnlijk de enige reden waarom ze zich weer met zaken bemoeien die hen helemaal niet aangaan, want ten eerste is er geen Amerikaan die zich interesseert in het wel en wee van de mensen in de Balkan, en ten tweede durf ik er mijn handen voor in het vuur te steken dat meer dan de helft van alle Amerikanen niet eens weet waar het ligt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:48:58 #14
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_51653737
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zij hebben helemaal geen historische binding met dat land, ze hebben het gewoon gekaapt, alleen omdat ze er in grote getalen wonen, de moslims in Bosnie hebben exact hetzelfde gedaan, ook dat was land waar ze helemaal geen recht op hadden. Hadden de Serven dan maar werkeloos moeten gaan zitten toekijken hoe de ene na de andere etnische minderheid hun land provincie na provincie uit elkaar trokken? De Albanezen hebben zich pas massaal in Kosovo gevestigd in 1864, nadat het door de Ottomanen onder de voet was gelopen. Om het dan een kleine 125 jaar later al te claimen als zijnde hen land is een beetje optimistisch, en de Servische reactie was te verwachten. Welke regering zou er niet ingrijpen als een etnische minderheid een gebied binnen zijn landsgrenzen onafhankelik verklaart?
De Bosnische moslims zijn een ander verhaal, dat zijn oorspronkelijk Serven en Kroaten die zich door de Turken hebben laten bekeren tot de islam. Dus toch wel de oorspronkelijke bewoners van die gebieden, lijkt mij.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:53:54 #15
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51653879
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is voor Amerika natuurlijk een strategisch uitstekende grafische positie, dat is waarschijnlijk de enige reden waarom ze zich weer met zaken bemoeien die hen helemaal niet aangaan, want ten eerste is er geen Amerikaan die zich interesseert in het wel en wee van de mensen in de Balkan, en ten tweede durf ik er mijn handen voor in het vuur te steken dat meer dan de helft van alle Amerikanen niet eens weet waar het ligt.
De gemiddelde Amerikaan weet niet eens dat Nederland in Europa ligt.
Ik kwam in NY zelfs iemand tegen die dacht dat Amsterdam een land was..
Enfin, .
-
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:08:28 #16
117098 Hathor
Effe niet
pi_51654336
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:48 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De Bosnische moslims zijn een ander verhaal, dat zijn oorspronkelijk Serven en Kroaten die zich door de Turken hebben laten bekeren tot de islam. Dus toch wel de oorspronkelijke bewoners van die gebieden, lijkt mij.
Afvalligen dus, en die wil je ook niet in je achtertuin hebben.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:40:01 #17
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_51655279
Tsja... Dat de Amerikanen anti-Servisch zijn dat is al langer bekend natuurlijk.

Maar ik denk dat een nieuw conflict aldaar de verhoudingen Slaven (onze Russische vrienden!), Moslims en NAVO pas écht lekker op scherp zet.

Weet je, ze doen allemaal maar. Mijn interesse in de medemens is enige tijd geleden al een zachte dood gestorven.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_51655869
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De gemiddelde Amerikaan weet niet eens dat Nederland in Europa ligt.
Ik kwam in NY zelfs iemand tegen die dacht dat Amsterdam een land was..
Enfin, .
ghehe, idd, de gemiddelde Amerikaan weet even weinig over Europa als de gemiddelde Europeaan over Amerika .. maar dat doet hier toch niet ter zake ?

ik kan me iig wel goed voorstellen dat Amerika zit te lonken naar alternatieven voor Turkije, gaat niet zo soepel daar de laatste tijd, en dan is zo'n relatief klein landje dat daarnaast ook nog eens voor het grootste gedeelte afhankelijk is van je economische steun natuurlijk een geschenk uit de hemel
pleased to meet you
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:00:49 #19
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51655983
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

ghehe, idd, de gemiddelde Amerikaan weet even weinig over Europa als de gemiddelde Europeaan over Amerika .. maar dat doet hier toch niet ter zake ?

ik kan me iig wel goed voorstellen dat Amerika zit te lonken naar alternatieven voor Turkije, gaat niet zo soepel daar de laatste tijd, en dan is zo'n relatief klein landje dat daarnaast ook nog eens voor het grootste gedeelte afhankelijk is van je economische steun natuurlijk een geschenk uit de hemel
Weet ik, daarom zei ik ook enfin.. .
Maar daar gaat het niet over, ik ben het gewoon helemaal zat dat Amerika zich blijft bemoeien met Europese aangelegenheden. Europa moet als blok, samen met onze Russische vrienden, eens ingaan tegen dat corrupte zooitje in Washington.
En anders gewoon de bom er op. .
-
pi_51658866
De VS wil het doordrukken? Het wordt ook al tijden aangeraden door de VN maar die laten het steeds liggen door Rusland.
pi_51659133
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:25 schreef pingu_ het volgende:
De VS wil het doordrukken? Het wordt ook al tijden aangeraden door de VN maar die laten het steeds liggen door Rusland.
hmz, ik kan me toch een aantal resoluties herinneren aangaande het MO die keer op keer niet door gingen door een amerikaans veto, en om dan nu .. en niet voor de eerste keer .. maar weer solo te gaan varen omdat het niet op hun manier gaat .. ik krijg er toch een helen nare smaak van in mijn mond
pleased to meet you
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:42:38 #22
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51659505
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:32 schreef moussie het volgende:
ik krijg er toch een helen nare smaak van in mijn mond
.
En Europa blijft het maar goed vinden..
-
  Donald Duck held vrijdag 20 juli 2007 @ 13:49:00 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51659714
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:32 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz, ik kan me toch een aantal resoluties herinneren aangaande het MO die keer op keer niet door gingen door een amerikaans veto, en om dan nu .. en niet voor de eerste keer .. maar weer solo te gaan varen omdat het niet op hun manier gaat .. ik krijg er toch een helen nare smaak van in mijn mond
Dat is Amerika he. Ze denken dat zij de wereld zijn. Deze arrogantie kunnen ze niet lang meer volhouden. Andere machten zijn in opkomst.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54925259
Binnenkort gaan de tanks weer rollen ...
pi_54930700
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:46 schreef GirlyGirl het volgende:
Binnenkort gaan de tanks weer rollen ...
Waarschijnlijk vanuit Albanie naar Kosovo om de kosovaren te 'beschermen'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')