VERKEERSOVERLAST DOOR ZWARE NEERSLAGquote:Op donderdag 19 juli 2007 17:08 schreef JohnFoK het volgende:
wat kunnen we nu precies verwachten?
wel of geen weeralarm?
veel regen?
zware windstoten?
En het oostenquote:Op donderdag 19 juli 2007 17:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Laat nou eindelijk het noordoosten eens de volle laag krijgen.
Waterbommetje boven het oosten.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:05 schreef JohnFoK het volgende:
Iemand kleine uitleg voor de bovenstaande kaart?
@ikwilbert ziet het er dan eindelijk goed uit voor onze regio ?![]()
Die kaart geeft gewoon aan hoeveel neerslag er in een bepaalde periode van 3 uur valt en op welke hoogte de 0 graden grens zit.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:05 schreef JohnFoK het volgende:
Het ziet er op dit moment goed uit, even kijken wat de kaarten vanavond en morgenvroeg zeggen. Het blijven lastige dingen die termische lagedrukgebiedenquote:Op donderdag 19 juli 2007 18:05 schreef JohnFoK het volgende:
Wat moet dit dan voorstellen? Extreme weersomstandigheden hier?quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:37 schreef JohnFoK het volgende:
16:29:44 19-07-07 20 I BRAN PRIO 1 SO901 Meldkamer VRR Wilhelminakade 947 ROTTERDAM HV extreem weersomst.
707191629441400999 1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
Lijkt op deze:quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:41 schreef JohnFoK het volgende:
[afbeelding]
@ikwilbert, Ik hoop dat Raalte beter is voorbereid dan vorig jaar..
Zware regenbuien hebben zondagmiddag plaatselijk voor veel overlast gezorgd. In het Overijsselse Raalte liepen kelders onder water en moest een doorgaande weg worden afgezet. Ook werden uit voorzorg enkele bewoners van een gehandicaptenzorginstelling en een verzorgingstehuis geëvacueerd. Zij zijn elders opgevangen
23 juli 2006 19:16
haha, ik hoop het ook. Maar ik ga er van uit dat we op kantoor weinig last hebben. Ik maak me meer zorgen om Rijssen waar mijn huisje staat.... onze kelder heeft al een paar keer flink wat water te voorduren gehadquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:41 schreef JohnFoK het volgende:
[afbeelding]
@ikwilbert, Ik hoop dat Raalte beter is voorbereid dan vorig jaar..
Zware regenbuien hebben zondagmiddag plaatselijk voor veel overlast gezorgd. In het Overijsselse Raalte liepen kelders onder water en moest een doorgaande weg worden afgezet. Ook werden uit voorzorg enkele bewoners van een gehandicaptenzorginstelling en een verzorgingstehuis geëvacueerd. Zij zijn elders opgevangen
23 juli 2006 19:16
Opzich valt het wel meequote:Op donderdag 19 juli 2007 21:11 schreef DemonRage het volgende:
Wat een mooie bliksemafleider hierboven.
Vergelijk het maar eens met een echte mammatus foto, verschil zie ik in mijn hoofd alquote:Op donderdag 19 juli 2007 21:38 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Op de foto valt het idd wat tegenKan het niet beter laten zien helaas.
Niet vergelijken met Amerikaanse mammatus he!quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vergelijk het maar eens met een echte mammatus foto, verschil zie ik in mijn hoofd al
Zulke wolken heb ik wel vaker gezien, toch zeker geen mammatus, die foto brengt mij gewoon sterk in twijfelsquote:Op donderdag 19 juli 2007 21:41 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Niet vergelijken met Amerikaanse mammatus he!Toch zie ik soms duidelijke bolle uitzakkingen.
Is geen mammatus... mammatus ziet eruit als ronde uitzakkingen zonder rafels of kartels en dat zie ik hier nergens.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:34 schreef Hi_flyer het volgende:
[afbeelding]
Zojuist, lijken me mammatus. Op weerwoord meldde iemand ook al dat ze gesignaleerd waren. Best vreemd, ik dacht dat ze alleen voorkwamen bij zwaar weer.
Waar woon je? Lijkt me handig om dit er even bij te meldenquote:Op donderdag 19 juli 2007 21:48 schreef JohnFoK het volgende:
hoelaat kan ik de storing verwachten voor tommoroww?
Die laatste is echt bizarquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:14 schreef Eveli het volgende:
Wauw, hier staan net zulke mooie mammatus-foto's bij.
Zoals deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Echt heel bijzonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |