quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:18 schreef Popples het volgende:
donnahvh wat leuk een derde. mooie heren heb je![]()
bij deze kom ik melden dat wij een tweede krijgen ben nu 5 dagen overtijd en gisteren getest en was een tweede streep.je te zien.![]()
![]()
![]()
quote:
quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Popples gefeliciteerd met je tweede streepje!!!![]()
100% mee eens...quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:27 schreef marlieske het volgende:
BE, je slaap ritme schijnt te gaan veranderen jij word straks overal wakker van en gaat steeds slechter slapen. Ik sliep eerst namelijk de klok rond, en nu heb ik mazzel als ik 6 uurtjes slaap.
Trouwens je buik gaat vanzelf in de weg zitten en echt handig liggen is dan ook verleden tijd
Ik heb niet in de kast gezeten, dus ik hoef er ook niet uit te komenquote:Op donderdag 19 juli 2007 12:06 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tijd om uit de kast te komen dus![]()
Popples gefeliciteerd!
Jamaar, jamaar, misschien was de laatste menstrutie al wel voor 24:00 uur begonnen, maar kwam ik er pas 's ochtends achterquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:06 schreef hestria het volgende:
Poppels gefeliciteerd! en welkom.
ik zag het s'nachts wakker worden als een voorbereiding op wat gaat komen(slapeloze nachten) merkte wel dat ik door die houding er minder problemen mee had en ook snel weer in slaap viel.
en pruk, de datum verspringt om 24:00 uur officieel, voor 24:00 ben je nog 11w6d, na 24:00 ben je 12w.
Deepfreeze, vind eigenlijk wel dat we de volgorde aan moeten houden ja, maar weet niet of mijn gyn dat ook vindquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Oeh, stiemie spannend.. Het komt echt dichtbij he...
Ik vind het leuk dat we met een aantal dames zo dicht opelkaar zitten qua datum. Eens kijken of we netjes op volgorde kunnen bevallen..
en weer een mini-buikkrampje tijdens het tikken van dit bericht
Die buikkrampen zijn hoogstens indalingsbezigheden (want af en toe ook steken in mijn bekken).. Maar nog lang niet serieus. Maar ik verwacht de kleine ook niet voor 41 weken.. Dus ik zal ook wel een spelbreker zijn qua volgorde..quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:13 schreef marlieske het volgende:
[..]
Deepfreeze, vind eigenlijk wel dat we de volgorde aan moeten houden ja, maar weet niet of mijn gyn dat ook vindEn voor die buikkrampen zullen we nog maar niet gaan zwaaien met de pom-pom's hé
![]()
Ik heb ook medelijden met hem. Gelukkig is hij niet veel beterquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:19 schreef student_van_het_leven het volgende:
Dan heb ik heel veel medelijden met je man/ vriend/ whatever.
Hoewel hij er natuurlijk al aangewend is.
Balen dat je zo ziek was.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:12 schreef Ticootje het volgende:
Oh wat heb ik veel gemist....
Jullie schrijven wel veel zeg! Ik ben 2 dagen ziek geweest. Wat vreselijk met dat mooie weer zeg, het was zo warm, en ik voelde me zo vreselijk shit.
Mijn moeder had dinsdag gezond gekookt en gezonde sapjes gegeven, maar wat ben ik daar ziek van geweest zeg. Alles er weer uit gespuugd en de volgende dag voelde ik me zo zwakjes, natuurlijk omdat ik al niet veel at, dus 2 dagen op de bank en op bed.
Ik zit nu al in mn 12e week, wel spannend. Maar ik maak me niet heel druk meer, in feite is het kindje nu af, alleen moet ie nog groeien.
En er zijn weer 2 nieuwelingen bij!!! Wat wordt de lijst alweer lang zeg!
Ja ik denk dat je zwangerschap toch uit een soort mijlpalen bestaat. Nu bij 12 weken neemt de kans op een miskraam enorm af. Bij 16/17 weken heb je de eerste schopjes, dan heb je 23 weken. En dan 28 weken...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Balen dat je zo ziek was.
Over dat druk maken, dat had ik ook heel erg toen. Soort van opluchting.
Maar ik heb nu weer, nu de 20 weken dichterbij komen dat ik heel erg uitkijk naar week 26-28 als het kindje levenskansen heeft als het onverhoopt te vroeg geboren zou worden. Heel gek is dat.
Mikael was ook nog niet ingedaald. Enige vervelende eraan vond ik dat dat dan tijdens de bevalling nog moet gebeuren. Moest Mikael ook nog dat stukje naar beneden "drukken".quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:18 schreef _Flash_ het volgende:
Ja, je kijkt steeds weer uit naar de volgende mijlpaal. Herkenbaar. Ik kan niet wachten tot frutsel ingedaald is, weer een zorgje minder. (Als de vliezen breken en fruts is nog niet ingedaald dan kan dat een hoop gedoe geven. Je moet dan meteen de vlos bellen.)
Wat is er met 23 weken dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ik denk dat je zwangerschap toch uit een soort mijlpalen bestaat. Nu bij 12 weken neemt de kans op een miskraam enorm af. Bij 16/17 weken heb je de eerste schopjes, dan heb je 23 weken. En dan 28 weken...
Ik geloof niet dat een baby dan zonder (ernstige) handicap door het leven gaat, en volgens mij sta je als ouder de eerste weken honderdduizend doodsangsten uit, dus voor mij is het dan toch niet echt een mijplaal. Maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:43 schreef Ticootje het volgende:
Met 23 weken kunnen ze een kindje in gent in leven houden. Dus dan is er een kans op overleven...
Bron: http://www.slikeerstfoliumzuur.nl/quote:Hoe gebruik je foliumzuur?
Foliumzuur zit in tabletten. Slik elke dag een tablet met 0,4 of 0,5 milligram foliumzuur. Begin met foliumzuur slikken voordat je zwanger wordt. Het duurt ongeveer 4 weken tot er voldoende extra foliumzuur in je lichaam is. Het is dus belangrijk om al 4 weken foliumzuur te slikken op het moment dat je zwanger raakt.
Begin met foliumzuur een maand voordat je gaat stoppen met de pil of andere voorbehoedsmiddelen. Blijf foliumzuur slikken tot je 2 maanden zwanger bent. Na 2 maanden zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig.
Mijn schoonzus is met 23 weken bevallen in Gent. En ze zouden haar naar het universitair ziekenhuis gebracht hebben indien ze het nog langer konden trekken. Helaas kreeg ze een infectie en hebben ze het zo gelaten en zijn de kindjes in het AZ geboren. Dus ze houden de kindjes hier ook niet kost wat kost in leven...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... die 23 weken zou ik niet zo aan vast houden. Dat het in Gent een keer gelukt is wil nl. niet zeggen dat ze dat hier in Nederland ook doen.
Bij mijn weten ligt de grens voor ingrijpen hier eerder rond de 26-28 weken.
Ik vind 28 weken ook pas de grens waarbij ik me iets minder zorgen maak als ik wat weeënactiviteit heb, maar dan nog is het in veel gevallen wekenlang kritiek als de bevalling doorzet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... die 23 weken zou ik niet zo aan vast houden. Dat het in Gent een keer gelukt is wil nl. niet zeggen dat ze dat hier in Nederland ook doen.
Bij mijn weten ligt de grens voor ingrijpen hier eerder rond de 26-28 weken.
Ik zal dinsdag eens even overleggen dan. Ik slik namelijk een hoge dosis foliumzuur, ik denk niet dat het kwaad kan, maar een pilletje minder is altijd welkom.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bron: http://www.slikeerstfoliumzuur.nl/
Nee precies. Een kindje van 23 weken moet wel een een zo ontzettend goeie conditie zijn wil dat kunnen overleven. En dat is niet altijd het geval... een vroeggeboorte komt meestal niet zomaar.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:51 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Mijn schoonzus is met 23 weken bevallen in Gent. En ze zouden haar naar het universitair ziekenhuis gebracht hebben indien ze het nog langer konden trekken. Helaas kreeg ze een infectie en hebben ze het zo gelaten en zijn de kindjes in het AZ geboren. Dus ze houden de kindjes hier ook niet kost wat kost in leven...
Als ik het goed begrepen heb tot de foetus 10 weken oud is (dus 12 weken zwangerschap). Maar ik heb van mijn internist te horen gekregen dat het geen kwaad kan om het de hele zwangerschap door te slikken (maar ik heb dan ook een vitaminetekort en slik 10 mg per dagquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:50 schreef Ticootje het volgende:
Tot hoelang moet je nu eigenlijk foliumzuur slikken?? Dat was al eens ter sprake gekomen...
Teveel binnenkrijgen is niet echt een optie. Zeker de B-vitamines plas je gewoon weer uit als je ze teveel krijgt. Er zijn wel vitamines waarvan een te hoge concentratie schadelijk is.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:02 schreef Ticootje het volgende:
Klopt het dat kindjes sterker zijn als je tijdens de zwangerschap vitaminesupplementen slikt? Slikken jullie die? En welke?
Ik slik zelf nog niets, omdat ik nog 250 mg vitamine b6 moet slikken per dag en hoge dosis foliumzuur, en ik denk dat als ik daarnaast nog meer ga innemen dat ik dan gewoon teveel binnenkrijg. Dus als ik mag stoppen met alle voorgeschreven troep dan ga ik toch denk ik wel extra vitamines slikken. Vooral omdat ik zelf niet een echte gezondheidsfreak ben.
Ik heb het nog eens nagelezen. Het was zelfs 24 weken en een dag, pas bij 26 weken gingen ze echt iets doen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee precies. Een kindje van 23 weken moet wel een een zo ontzettend goeie conditie zijn wil dat kunnen overleven. En dat is niet altijd het geval... een vroeggeboorte komt meestal niet zomaar.
Ja, helaas wel.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:07 schreef Ticootje het volgende:
Pruk heb jij chronische vitamine tekorten??
Wat een hoop zeg, ik ik vond mezelf al zielig met 4 pillen per dag...
Succes gewenst!! Maar we gaan natuurlijk uit van het goede! Met een positieve uitslag kun je haar misschien wel gerust stellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:10 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Ik mag vandaag bellen voor de uitslag maar de kans was klein dat het er dan al is.
Mijn vriendin (haar zoontje had de vijfde ziekte en daar zijn we dus geweest) voelt zich heel rot en schuldig en wat ik ook doe of zeg het vernaderd niet veel. Enig idee hoe ik haar wat kan opbeuren?
Yup, is de hik. De eerste paar keer schrok ik me helemaal lam, dacht dat er iets afgekneld was of zo, en dat hij aan het spasten was, maar op links liggend, ging het vrolijk verder. ritmisch getik langzamer dan de hartslag dan frummel en sneller dan de jouwe, een beetje in de buurt van waar het hoofdje ligt (als je dat weet, is de hik.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:22 schreef Nijna het volgende:
Dolly van harte en welkom hier.
Vannacht droomde ik dat ik droomde (is het nog te volgen?) dat ik bevallen was. Maar toen werd ik wakker in mn droom en besefte ik dat het een droom was, was best maf.
Toen ik vanmorgen wakker werd herinnerde ik het me nog wel, ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar onze frummel. Maar die moet nog maar eventjes blijven zitten voorlopig.
Hoe voelt het trouwens als zo'n kleine de hik heeft in je buik? Want vanmorgen voelde ik iets wat te zacht was voor schopjes en het was ook heel regelmatig, maar niet mijn eigen hartslag, want die ging sneller. Kan dat de hik geweest zijn?
Dat heeft mijn vrouw nu dus ook! Dus ze verwacht dat volgende week de vlos zal zeggen dat de baby is ingedaald. En ook wij moeten bellen als de vliezen breken en de baby is nog niet ingedaald. Uiteraard moet mijn vrouw eerst gaan liggen, maar het hoefde niet in de winkel op de grond. Ze mocht eerst naar huisquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:35 schreef _Flash_ het volgende:
Zoals de vlos het deed voorkomen was het toch wel erg belangrijk dat de baby ingedaald is. Als nu de vliezen breken moesten we direct bellen, ook al is het nacht.
Maar gisteravond toen we mijn zusje en vriend naar het station brachten had deepfreeze een erg raar gevoel onderin, alsof het kleintje echt aan het zakken was. Dus ben benieuwd of dat een beetje doorzet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |