abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51606561
Ik las zojuist in een ander topic wat over het betalen van drankjes voor je vriendin ofzo.. En toevallig had ik er laatst een meningsverschil over met mijn vriendin, over het feit dat ik altijd alles wil betalen.. Als we dan samen uit eten gaan, of op het terras zitten ofzo.. Ze vond het niet leuk dat ik altijd alles betaalde..

Ik dacht van, dat zal wel een kwaaltje van mijn vriendin zijn.. Maar net las ik dus dat meer vrouwen dat vonden.

Ik vind het juist wel 'degelijk' min of meer, dat de man voor de vrouw betaald.. Maar mijn vriendin vond dus dat het zo overkwam alsof zij geen geld had, terwijl ik toch echt duidelijk heb gezegd dat ik er geen moeite mee heb om voor haar te betalen. Vind het zelfs tevredenstellend. Ik voel me echt niet op mijn gemak als mijn vriendin voor mijn drinken of bios betaald ofzo.

Maar vinden meer vrouwen het dus irritant dat de man alles voor ze wil betalen? Of hoe zit dat tegenwoordig in Nederland? Ik bedoel, ik zou me rot schamen om 50/50 te doen, en om na het terrassen nog even voor een tientje te komen schooien bij haar.

Meningen hierover?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_51606606
Wij betalen alles ongeveer wel samen.
Ik zou me er niet prettig bij voelen als hij alles zou betalen.
Ik voel me er al niet prettig bij als hij iets meer betaalt dan ik.
pi_51606622
ik dacht dat je naar de hoeren wilde

vind het vrij normaal dat je vriendin ook (mee)betaalt
pi_51606652
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:25 schreef Wolkje het volgende:
Wij betalen alles ongeveer wel samen.
Ik zou me er niet prettig bij voelen als hij alles zou betalen.
Ik voel me er al niet prettig bij als hij iets meer betaalt dan ik.
Maar hoe regelen jullie dit dan? Serieus ook na een terrasje pakken nog even kijken wat je de ander verontschuldigd bent?
pi_51606658
Ik vind het in het begin soms wel galant, maar ook ongemakkelijk, als mijn vriend voor dingen betaald. Dan weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen en omdat ik het zelf niet breed heb vraag ik me dan altijd af van, zal hij dat op een of andere manier merken Maar dan is het nog wel 'lief'.

Maar als je wat verdre bent in een relatie vind ik niet dat die jongen altijd alles moet betalen voor me. Al is het alleen maar omdat ik nooit op mijn bordje zou willen krijgen van 'ja maar ik betaal alles voor je' en dat soort ongein (zo'n ex had ik dus ).
Vivre
  Donald Duck held woensdag 18 juli 2007 @ 21:27:23 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51606664
Dat de man altijd maar moet betalen is hopeloos ouderwets en achterhaald.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_51606699
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:27 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Maar hoe regelen jullie dit dan? Serieus ook na een terrasje pakken nog even kijken wat je de ander verontschuldigd bent?
Nee tuurlijk niet.
Gewoon de ene keer betaalt de een, de volgende keer de ander, sommige dingen samen, of van onze gezamelijke rekening.
pi_51606736
Ik zeg ook nooit van 'maar ik betaal altijd', ik verwacht er ook niks voor terug ofzo.. Maar ik zit niet krap bij kas, heb ook geen vaste lasten ofzo, en verdien genoeg dus zal om een tientje meer of minder niet wakker liggen..

Maar ik vind het gewoon vervelend als mijn vriendin wil betalen..
pi_51606782
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de man altijd maar moet betalen is hopeloos ouderwets en achterhaald.
Noot noot.
pi_51606792
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:29 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik zeg ook nooit van 'maar ik betaal altijd', ik verwacht er ook niks voor terug ofzo.. Maar ik zit niet krap bij kas, heb ook geen vaste lasten ofzo, en verdien genoeg dus zal om een tientje meer of minder niet wakker liggen..

Mijn vriend werkt, ik studeer, dus hij heeft meer te besteden dan ik.
Maar ik vind het gewoon niet prettig als mensen voor mij betalen.
pi_51606800
Ik en mn vriendin betalen ongeveer allebei evenveel. De ene keer betaald zij, de andere keer ik.
pi_51606836
quote:

[..]

Ja. Of als we meerdere dagen dingen zijn gaan doen, dan betaalt eentje en dan kijken we later wat de ander nog krijgt. Meestal ben ik dat omdat ik altijd wel contant geld bij me heb en mijn lief meestal of net niks meer heeft of te krap heeft gepind. Of we delen de rekening ter plekke. Of ik betaal alles en trakteer hem. Of hij betaalt alles en trakteert mij.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_51606869
Maar ik vind het gewoon een beschamend gevoel als ik op het terras zit met haar, en zij is dan degene die afrekent..

Dus typisch iets van mij?
  Donald Duck held woensdag 18 juli 2007 @ 21:33:38 #14
46149 __Saviour__
pi_51606885
quote:
Maar ik zit niet krap bij kas, heb ook geen vaste lasten ofzo, en verdien genoeg dus zal om een tientje meer of minder niet wakker liggen..
En zij kan het geld waarschijnlijk ook wel missen. Het is gewoon een erg ongemakkelijk gevoel voor haar als alles maar betaald wordt. Alsof jij wil laten zien dat jij de grote man bent die wel voor haar zal zorgen omdat ze het zelf niet kan. Of wellicht wil je zelfs opscheppen met dat geld, al dan niet doelbewust.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_51606909
quote:
[b]Op woensdag 18 juli 2007 21:33 schreef
Dus typisch iets van mij?
Geen idee.
Ik ken ook vrouwen die het wel fijn vinden als de jongen vaak voor ze betaalt.
  Donald Duck held woensdag 18 juli 2007 @ 21:35:32 #16
46149 __Saviour__
pi_51606948
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:34 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Geen idee.
Dat zijn dus de profiteurs. Samen van iets genieten, is ook samen de kosten delen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_51606959
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:33 schreef Diemietuhriej het volgende:
Maar ik vind het gewoon een beschamend gevoel als ik op het terras zit met haar, en zij is dan degene die afrekent..
zo voelt zij zich blijkbaar ook als jij voor haar betaald
pi_51606966
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:35 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat zijn dus de profiteurs. Samen van iets genieten, is ook samen de kosten delen.
Inderdaad.
pi_51606979
Mijn ex betaalde altijd als we gingen uit eten etc. Maar die was een stuk ouder dan ik, verdiende veel meer, maakte het uit na een jaar en zei geen relatie meer te willen maar bleef wel bellen voor te stappen/uit eten/filmpje/vakantie... nou, mocht ie ook wel betalen
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_51606990
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:34 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Geen idee.
Ja maarja.. zij heeft het breder als mij (ook thuis). Het is niet zo dat ze me misbruikt voor geld, want ze vind het juist irritant..

Maar blijkbaar ben ik wat dat soort dingen betreft een beetje achterhaald ofzo? Het is nou ook weer niet zo dat ik wil opscheppen met mijn geld door iets voor haar te betalen, vind het gewoon een goed gevoel.. Ik heb gewoon het beste met haar voor enzo, en dit vind ik 1 van die dingen.
pi_51607020
bij een eerste date vind ik het wel zo galant als de man betaalt.
ik (vrouw) maak dan ook nog wel eens halfslachtig aantalten tot het zoeken der portemonnee, maar dat is eigenlijk meer voor de vorm.
ik verwacht dan eigenlijk dat de man zegt: 'nee, ik betaal wel even'.
oh, het spel der seksen!

(ooit ben ik hiermee trouwens mooi op de koffie gekomen, met een jongeman die mij doodleuk alle (alle!) drankjes van de hele avond liet betalen. ik was echt helemaal verbijsterd.)

maar ok, daar gaat het hier dus verder helemaal niet over, excuse me, kvond t gewoon een leuk onderwerpje, zo even terzijde! .

ENFIN! TS: om nou continu als man alles voor je vriendin te betalen, dat slaat eigenlijk niet echt ergens op, vind ik. het kind heeft zelf toch ook geld?
pi_51607044
Ik wil ook graag "voelen" dat een man het beste met me voor heeft. Maar dat kan ie beter doen door niet met andere vrouwen af te spreken etc. dan door mijn eten te betalen
pi_51607047
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:36 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik heb gewoon het beste met haar voor enzo, en dit vind ik 1 van die dingen.
Ben ik niet met je eens.
Betalen doet mijn lief later maar voor z'n (onze ) kinderen, ik kan mijn eigen dingen wel betalen.
pi_51607086
Ja nou niet alles. Als we beiden bijvoorbeeld een ijsje kopen dan betaal ik.. maar als ik nou geen zin heb in een ijsje maar zij wel betaalt ze wel zelf.. dan vind ik het wel weer wat overdreven om te gaan betalen..

Ja ze heeft zelf wel geld maarja.. toch.
pi_51607126
Dus conclusie..

Het probleem ligt dan bij mezelf, ik kan het beste haar maar haar zin geven en gewoon de kosten delen af en toe?
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:41:09 #26
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51607137
Ik vind niet dat de kerel altijd alles hoort te betalen. Zeker niet als t je vaste partner is geworden.
Vind t ook te ver gaan als alles 50/50 verdeeld wordt. De ene keer betaald de een, evt een ander keertje de ander. GEwoon zoals uitkomt. Niet te moeilijk over doen.

Ik krijg niet zoals TS z'n vriendin t gevoel dat ik geen geld heb. Maar ik ga me schuldig voelen dat ik als t ware 'teer ' op andermans geld, dat hij al z'n geld opmaakt aan mij.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_51607138
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:40 schreef Diemietuhriej het volgende:
Dus conclusie..

Het probleem ligt dan bij mezelf, ik kan het beste haar maar haar zin geven en gewoon de kosten delen af en toe?
ja
pi_51607145
quote:
Dus conclusie..

Tenen samenknijpen en doen alsof het niks bijzonders is
pi_51607172
quote:
Dus conclusie..

ja
pi_51607245
Oke bedankt voor jullie meningen. Ik weet genoeg!
pi_51608013
samen delen lijkt me.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:11:03 #32
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_51608204
Zeker als je elkaar al wat langer ziet is het niet meer als normaal dat je die kosten deelt vind ik.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_51608255
quote:
Ik voel me echt niet op mijn gemak als mijn vriendin voor mijn drinken of bios betaald ofzo.
Wat een onzin. Een échte man anno 2007 laat zijn vriendin alles betalen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:13:47 #34
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51608293
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een échte man anno 2007 laat zijn vriendin alles betalen.
overdrijven is ook een kunst
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_51608545
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:13 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

overdrijven is ook een kunst
Bang om een echte vent aan de haak te slaan?
vosss is de naam,
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:21:35 #36
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51608614
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Bang om een echte vent aan de haak te slaan?
Vind ik geen echte vent, dat is een arme sloeber
pi_51608767
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:21 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Vind ik geen echte vent, dat is een arme sloeber
Wat een onzin. Van het geld wat je bespaart kan je elke maand een lang weekend logeren in de badjassenclub
vosss is de naam,
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:26:23 #38
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51608811
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat een onzin. Van het geld wat je bespaart kan je elke maand een lang weekend logeren in de badjassenclub
Als ie z'n vriendin alles laat betalen dan moet je wel of een arme sloeber zijn, een egoist en zeker geen echte kerel
pi_51608921
Sporadisch voor haar betalen; dan blijft het leuk.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:47:01 #40
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_51609598
Haha.. bekende discussie ik betaal altijd voor de meiden waarmee ik date ook gewone relaties, ik betaal gewoon bioscoopje, uit eten enz zo'n dingen, ik vind dat normaal. De meiden vonden het nooit leuk omdat ze zelf ook wilden betalen, ik hield ze zelf de deur open maakte de deur van de auto open 3 jaar relatie gehad met een meid, en 3 jaar lang netjes de deur open gehouden
pi_51611070
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:37 schreef jix het volgende:
bij een eerste date vind ik het wel zo galant als de man betaalt.
ik (vrouw) maak dan ook nog wel eens halfslachtig aantalten tot het zoeken der portemonnee, maar dat is eigenlijk meer voor de vorm.
ik verwacht dan eigenlijk dat de man zegt: 'nee, ik betaal wel even'.
oh, het spel der seksen!
Daar ben ik het wel mee eens en idd dat aanstalten maken, dat doet volgens mij elke vrouw
Als ie je dan toch laat betalen vind ik het toch wel een huge afknapper
Wat zijn wij vrouwen eigenlijk achterlijke wezens soms
Whatever you're about to discover we off that.
  woensdag 18 juli 2007 @ 23:31:54 #42
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_51611329
Ik voel me vaak wel ongemakkelijk als hij alles wilt betalen, maar als hij er niet op aan zou dringen zou ik me nog veel ongemakkelijker voelen. Tja die vrouwelijke psyche he
My mama didn't raise no fool
pi_51611593
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:26 schreef ruud_fr het volgende:
ik dacht dat je naar de hoeren wilde
Same here

OT: Ik zou ook betalen, maar het hangt er vanaf hoe je het financieel hebt. Niet dat m'n eigen portemonnee voor gaat, maar als ik het geld nodig heb ga ik niet bv. 60 euro ipv. 30 betalen als je uit eten bent geweest. Gelukkig zit ik financieel best aardig of is daar geen sprake van dus zou ik gewoon betalen. Ook al wil ze het niet, gewoon voor het gebaar
pi_51618015
Wij doen nooit 50/50. Bij ons betaalt gewoon degene die het op dat moment kan missen en wanneer een van ons er achter komt niet genoeg contant te hebben, of niet gepast of zo, dan legt de ander wel bij. Wat ik wél doe, is wanneer we echt uit eten gaan of zo en ik betaal, is hem van te voren of zo het geld al geven, zodat hij zich gewoon over de rekening kan ontfermen. Het klinkt heel stom, maar ik vind het gewoon niet fijn om in een restaurant al vrouw zijnde ook om de rekening te moeten vragen, betalen enz. Dat haalt dan voor mij de romantiek er een beetje af. Tja, vrouwen
Arseen (As), atoomnummer 33
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:13:31 #45
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51618311
Vrouwen zijn ondankbare kutbeesten.
Vandaar dat ik hun tegenwoordig laat betalen
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_51618371
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:27 schreef Strychnine het volgende:
Ik vind het in het begin soms wel galant, maar ook ongemakkelijk, als mijn vriend voor dingen betaald. Dan weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen en omdat ik het zelf niet breed heb vraag ik me dan altijd af van, zal hij dat op een of andere manier merken Maar dan is het nog wel 'lief'.

Maar als je wat verdre bent in een relatie vind ik niet dat die jongen altijd alles moet betalen voor me. Al is het alleen maar omdat ik nooit op mijn bordje zou willen krijgen van 'ja maar ik betaal alles voor je' en dat soort ongein (zo'n ex had ik dus ).
Geldwolf...
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_51618428
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:15 schreef TryX het volgende:

[..]

Geldwolf...
Het is oke om te betalen zolang ze het maar niet gaan verwachten dat je alles betaalt...
web-log
Vengeance is mine.
I will repay.
pi_51618466
boeiend, als je het maar fijn hebt samen en niemand zich benadeelt voelt.

geld
underground forever baby
pi_51618488
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:20 schreef Laton het volgende:

geld
hoe naïef
web-log
Vengeance is mine.
I will repay.
pi_51618530
Emancipatie! Going Dutch! Of hoe dat ook heet.
pi_51618544
niks naief geld is rommel.
underground forever baby
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:28:00 #52
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51618616
wij doen het om en om, wie er opd at punt geld in de portemonnee heeft betaalt, en een tijdje later betaalt de ander weer eens wat... we hebben ook ene gezamelijke rekening, waar we evenveel op storten meestal doen we daar alles van. Zo niet dan trakteren we elkaar dus
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:25:19 #53
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51619912
Ik vind het best aardig/galant/lief als een jongen betaalt, maar ook een tikkeltje ongemakkelijk.

Mijn vriend betaalt ook redelijk vaak voor mij, hij vindt dat prettig en hij heeft meer te besteden, maar we proberen het zo'n beetje te verdelen dan het voor ons goed voelt.
...as always
pi_51621469
Ik zit nu in Thailand, en ik laat op de eerste date vaak de vrouw (als ik uit ben met een Thaise) minstens de helt betalen. Daardoor weet ik tenminste zeker dat ze niet uit met me is omdat ik een "farang" (buitenlander) ben en geld zou hebben. Ik zeg het ook meteen als we afspreken, ik betaal niet alles. Niet galant of zo, en volgens veel andere buitenlanders stoot ik hiermee veel meisjes mee af maar dat is ook de bedoeling in dit land. Ik ben geen wandelende portemonnee en ik voorkom ongemakkelijkheden achteraf!

In Nederland betaal ik vaak wel alles. Zeker op de eerste paar dates.
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_51621535
je hoeft toch niet de kosten te delen als in dat je uit gaat zitten rekenen wie welke helft van de rekening moet betalen?

de ene keer betaal jij, de andere keer zij.
komt het even niet uit? dan betaalt de ander een keertje vaker.

hier loopt dat gewoon vanzelf, nooit problemen mee.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:37:28 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_51621831
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:24 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik las zojuist in een ander topic wat over het betalen van drankjes voor je vriendin ofzo.. En toevallig had ik er laatst een meningsverschil over met mijn vriendin, over het feit dat ik altijd alles wil betalen.. Als we dan samen uit eten gaan, of op het terras zitten ofzo.. Ze vond het niet leuk dat ik altijd alles betaalde..

Ik dacht van, dat zal wel een kwaaltje van mijn vriendin zijn.. Maar net las ik dus dat meer vrouwen dat vonden.

Ik vind het juist wel 'degelijk' min of meer, dat de man voor de vrouw betaald.. Maar mijn vriendin vond dus dat het zo overkwam alsof zij geen geld had, terwijl ik toch echt duidelijk heb gezegd dat ik er geen moeite mee heb om voor haar te betalen. Vind het zelfs tevredenstellend. Ik voel me echt niet op mijn gemak als mijn vriendin voor mijn drinken of bios betaald ofzo.

Maar vinden meer vrouwen het dus irritant dat de man alles voor ze wil betalen? Of hoe zit dat tegenwoordig in Nederland? Ik bedoel, ik zou me rot schamen om 50/50 te doen, en om na het terrassen nog even voor een tientje te komen schooien bij haar.

Meningen hierover?
ik betaal als ik daar zin in heb, en hij ook. Ik haat het als hij alles voor mij gaat betalen. Ik ben niet arm ofzo

50/50 doen we ook nooit. Of hij, of ik. 50/50 is in mijn ogen stom
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:40:05 #57
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_51621906
quote:

dat heb ik dus ook. De enige vaste lasten die ik heb zijn mn foon abo en mn zorgkosten. En vooral nu, in de zomer. Dan zit ik bij hem, en dan heb ik zoiets van "ooh kom we gaan eten in amsterdam, ik dok" of " kom we gaan dit doen, ik dok"

Hij stribbelt nog altijd tegen,maar ik doe lekker toch wat ik wil
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:46:35 #58
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_51622090
wij betalen ook ongeveerd gedeeld
hij verdient veel meer maar heeft ook meer vaste lasten, maar dat heeft er voor mij niets mee te maken. we gaan echt niet uit zitten rekenen wie wat heeft betaald maar gewoon een beetje om en om

met vrienden in de kroeg ga je toch ook niet elk rondje dat iemand geetf uit zitten ekenen of het wel hetzelfde gkost heeft als het rondje dat jij ervoor gaf
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:49:15 #59
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51622173
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:46 schreef saaw het volgende:

met vrienden in de kroeg ga je toch ook niet elk rondje dat iemand geetf uit zitten ekenen of het wel hetzelfde gkost heeft als het rondje dat jij ervoor gaf
Toen ik nog geregeld in de kroeg kwam werd er wel gehint wanneer het jouw 'beurt' was om een rondje te geven, als je daar al te lang mee teutte.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_51622791
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Toen ik nog geregeld in de kroeg kwam werd er wel gehint wanneer het jouw 'beurt' was om een rondje te geven, als je daar al te lang mee teutte.
dat is ook niet erg, het moet wel een klein beetje eerlijk gaan. maar volgens mij werd er meer bedoeld dat je niet uit gaat rekenen of het net zoveel gekost heeft als het rondje wat de vorige gaf.
dus of er een paar mensen nu wel wat bestellen en het rondje er voor niet ofdat er in eens een paar een mix bestellen in plaats van bier of fris..

Ik zou daar tenminste niet moeilijk over doen
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:09:32 #61
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_51622824
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:49 schreef gronk het volgende:

[..]

bij ons niet, of je moet het echt te bont maken met niet betalen
soms neem je toch ook minder rondjes dan dat je met mensen bent op dt moment, dan begint iemand de volgende keer weer

maar je gaat niet uitrekenen of je evenveel uitgeeft als de vorige mensen bij hun rondjes
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:34:18 #62
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_51623493
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:09 schreef saaw het volgende:

[..]

bij ons niet, of je moet het echt te bont maken met niet betalen
soms neem je toch ook minder rondjes dan dat je met mensen bent op dt moment, dan begint iemand de volgende keer weer

maar je gaat niet uitrekenen of je evenveel uitgeeft als de vorige mensen bij hun rondjes
ik ken mensen die dat wel doen dat heb je bij persoon X een biertje bestelt, en dan wil je bij persoon Y bv een appfelkorn. Dat is dan iets van 1 euro verschil. En dan gaan ze mekken

" Ja nu heb ik een euro meer uitgegeven dan de rest! Slaat nergens op, neem gewoon bier."

Kansloos
pi_51624232
Toen we als vriend en vriendin uitgingen, betaalden we redelijk afwisselend. Soms een hele avond de ene persoon, de andere avond de ander, soms op één avond afwisselen, ... Het is nooit in mij opgekomen om achteraf te gaan zien wie nu wat betaald had. Ook als we op restaurant gingen, betaalden we afwisselend. Ik kan me niet inbeelden dat we ooit de rekening door twee hebben gedeeld. (in het begin betaalde ik misschien iets meer omdat ik al werkte en hij niet, maar zelfs dat kan ik me niet meer 100% herinneren).

Nu we getrouwd zijn, is het nog altijd hetzelfde. Het gebeurt wel vaker dat ik geld afhaal en het in mijn portefeuille hou. Dan betaal ik uiteraard Maar dat is dan weer van de gemeenschappelijke rekening, dus toch weer samen

Problemen hebben we er alleszins nooit over gemaakt
pi_51626689
quote:

Meningen hierover?
Nee er zijn meer vrouwen die zich daar onprettig bij voelen Hoe zou jij je voelen als je vriendin altijd alles betaalde?
Precies. En tegenwoordig hebben vrouwen hun eigen inkomen, dus waarom zou je voor ze moeten betalen?

Er zijn trouwens wel meer mannen die daar moeite mee hebben... ^^
Zat laatst met een jongen in de kroeg, had je die verbaasde kop moeten zien van die barjongen toen ik een rondje betaalde... En meneer naast me keek ook vrij beledigt

Mijn ex betaald ook nog steeds mijn drankjes als ik hem in de kroeg tegenkom Ook als ik nee zeg..

Is gewoon mannelijk ego wat nog ff aan de moderne tijden moet wennen Vrouwen zijn nou eenmaal niet meer afhankelijk van vrouwen.. Samen betalen betekend echt niet dat je het op de cent hoeft uit te rekenen, of zelfs op een tientje. Maar laat haar gewoon ook betalen, ze drinkt/eet toch ook mee..?
pi_51627079
Dat betalen voor dames ben ik heel hard afgeleerd. Niet alleen omdat het m'n bankrekening leegzuigt, maar ook omdat meeste dames het als manipulatief beschouwen. Als een dame aardig tegen je wilt doen - in de zin van het betalen van de helft van de rekening - moet je dat nooit proberen te voorkomen, maar juist erin meegaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2007 14:35:47 ]
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:39:52 #66
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_51627207
Bij een 1e date betaald de man wel vind ik (als man), maar daarna is het gewoon soms de een soms de ander.
Vaak gaat het ook op deze manier: "Ik betaal wel, mag jij zometeen mij op een ijsje trakteren"...zoiets...dan is er ook geen schuldgevoel (als dat er al zou zijn).
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:39:19 #67
186407 milo07
Esto laetus et carpe diem
pi_51628903
Vrouwen die niet willen dat jij alles betaalt als jij haar uitnodigd omdat ze bang zijn dat ze anders een soort "schuld"bij jou hebben en dan verplicht zijn iets terug te doen die sporen niet en willen duidelijk geen leuke avond hebben maar meer een soort uitgaan zonder verplcihting avondje hebben. Nou...daar vraag je miep natuurlijk niet voor uit he..
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:39:35 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51628911
Ik verdeel het meestal. Op de eerste date betaal ik nog wel eens wat voor dr maar probeer het altijd 50/50 te doen en in relaties ook. Gewoon ieder de helft betalen. Heb inderdaad nooit meisjes gehad die graag alles voor zich lieten betalen, en als ze dat wel deden dumpte ik ze
Gewoon eerlijk verdelen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_51629141
quote:
Ik voel me echt niet op mijn gemak als mijn vriendin voor mijn drinken of bios betaald ofzo.
Dan heb je hetzelfde 'probleem' als je vriendin. Zij vind het immers ook maar niets als jij betaalt.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_51630003
quote:

[..]

beetje om-en-om betalen gewoon.
pi_51631008
Mijn vriend wilde ook altijd alles betalen. Ik stribbel altijd tegen dat hij niet alles hoeft te betalen en druk hem dan geld in de handen, maar dan weet hij het toch weer in een jaszak ofzo van mij te stoppen

Ik voelde me op een gegeven moment opgelaten omdat hij alles betaalde en heb dus zijn rekeningnummer overgenomen en maar wat geld gestort.. hahaha.. nu mag ik soms ook meebetalen omdat hij weet dat ik het anders toch wel terugstort

Ik hou er niet van als een man alles betaald Ik vind het soms zelfs heel frustrerend, ik wil óók weleens wat geven!
pi_51631371
Ik trakteer graag als ik het naar mijn zin heb... net persé omdat het een date is. Ook als ik uit ben met vrienden geef ik graag rondjes of betaal ik een etentje. Het is ook een manier om waardering te tonen. (zolang het niet de enige manier is, moet dat kunnen volgens mij)

Daarintegen moet je ook kunnen accepteren van andere mensen.... OOK als dit een date is. Wanneer jouw vriendin op diezelfde manier iets wil geven, doe je haar een plezier om het te accepteren. Precies zoals Starr_003 zegt in haar laatste zin.

De TS denkt volgens mij galant te zijn, terwijl hij geen rekening houdt met het gevoel van zijn date.
De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
pi_51631848
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:24 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens en idd dat aanstalten maken, dat doet volgens mij elke vrouw
Als ie je dan toch laat betalen vind ik het toch wel een huge afknapper
Wat zijn wij vrouwen eigenlijk achterlijke wezens soms

Maar maakt het ook weer leuk.
Als iederen zo simpel als de man was,.. is er ook niks leuks meer aan.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:13:47 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51635197
50/50 bij ons

Vrouwen die verwachten dat ik alles betaal kunnen sowieso opzouten
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:31:44 #75
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_51635828
Als hij geld teveel heeft en het graag wil betalen zie ik geen enkel probleem. Ik zou het wel een beetje compenseren door af en toe iets leuks voor hem te kopen. Iedereen tevreden,
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_51668517
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:39 schreef Grumpey het volgende:
Bij een 1e date betaald de man wel vind ik (als man), maar daarna is het gewoon soms de een soms de ander.
Vaak gaat het ook op deze manier: "Ik betaal wel, mag jij zometeen mij op een ijsje trakteren"...zoiets...dan is er ook geen schuldgevoel (als dat er al zou zijn).
Juist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')