Maar hoe regelen jullie dit dan? Serieus ook na een terrasje pakken nog even kijken wat je de ander verontschuldigd bent?quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:25 schreef Wolkje het volgende:
Wij betalen alles ongeveer wel samen.
Ik zou me er niet prettig bij voelen als hij alles zou betalen.
Ik voel me er al niet prettig bij als hij iets meer betaalt dan ik.
Nee tuurlijk niet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:27 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Maar hoe regelen jullie dit dan? Serieus ook na een terrasje pakken nog even kijken wat je de ander verontschuldigd bent?
quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de man altijd maar moet betalen is hopeloos ouderwets en achterhaald.
Mijn vriend werkt, ik studeer, dus hij heeft meer te besteden dan ik.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:29 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik zeg ook nooit van 'maar ik betaal altijd', ik verwacht er ook niks voor terug ofzo.. Maar ik zit niet krap bij kas, heb ook geen vaste lasten ofzo, en verdien genoeg dus zal om een tientje meer of minder niet wakker liggen..
Maar ik vind het gewoon vervelend als mijn vriendin wil betalen..
Ja. Of als we meerdere dagen dingen zijn gaan doen, dan betaalt eentje en dan kijken we later wat de ander nog krijgt. Meestal ben ik datquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:27 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Maar hoe regelen jullie dit dan? Serieus ook na een terrasje pakken nog even kijken wat je de ander verontschuldigd bent?
En zij kan het geld waarschijnlijk ook wel missen. Het is gewoon een erg ongemakkelijk gevoel voor haar als alles maar betaald wordt. Alsof jij wil laten zien dat jij de grote man bent die wel voor haar zal zorgen omdat ze het zelf niet kan. Of wellicht wil je zelfs opscheppen met dat geld, al dan niet doelbewust.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:29 schreef Diemietuhriej het volgende:
Maar ik zit niet krap bij kas, heb ook geen vaste lasten ofzo, en verdien genoeg dus zal om een tientje meer of minder niet wakker liggen..
Dat zijn dus de profiteurs. Samen van iets genieten, is ook samen de kosten delen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:34 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Geen idee.
Ik ken ook vrouwen die het wel fijn vinden als de jongen vaak voor ze betaalt.
zo voelt zij zich blijkbaar ook als jij voor haar betaaldquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:33 schreef Diemietuhriej het volgende:
Maar ik vind het gewoon een beschamend gevoel als ik op het terras zit met haar, en zij is dan degene die afrekent..
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat zijn dus de profiteurs. Samen van iets genieten, is ook samen de kosten delen.
Ja maarja.. zij heeft het breder als mij (ook thuis). Het is niet zo dat ze me misbruikt voor geld, want ze vind het juist irritant..quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:34 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Geen idee.
Ik ken ook vrouwen die het wel fijn vinden als de jongen vaak voor ze betaalt.
Ben ik niet met je eens.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:36 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik heb gewoon het beste met haar voor enzo, en dit vind ik 1 van die dingen.
jaquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:40 schreef Diemietuhriej het volgende:
Dus conclusie..
Het probleem ligt dan bij mezelf, ik kan het beste haar maar haar zin geven en gewoon de kosten delen af en toe?
quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:40 schreef Diemietuhriej het volgende:
Dus conclusie..
Het probleem ligt dan bij mezelf, ik kan het beste haar maar haar zin geven en gewoon de kosten delen af en toe?
jaquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:40 schreef Diemietuhriej het volgende:
Dus conclusie..
Wat een onzin. Een échte man anno 2007 laat zijn vriendin alles betalen.quote:Ik voel me echt niet op mijn gemak als mijn vriendin voor mijn drinken of bios betaald ofzo.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een échte man anno 2007 laat zijn vriendin alles betalen.
Bang om een echte vent aan de haak te slaan?quote:
Vind ik geen echte vent, dat is een arme sloeberquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Bang om een echte vent aan de haak te slaan?![]()
Wat een onzin. Van het geld wat je bespaart kan je elke maand een lang weekend logeren in de badjassenclubquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:21 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Vind ik geen echte vent, dat is een arme sloeber![]()
Als ie z'n vriendin alles laat betalen dan moet je wel of een arme sloeber zijn, een egoist en zeker geen echte kerelquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat een onzin. Van het geld wat je bespaart kan je elke maand een lang weekend logeren in de badjassenclub![]()
Daar ben ik het wel mee eens en idd dat aanstalten maken, dat doet volgens mij elke vrouwquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:37 schreef jix het volgende:
bij een eerste date vind ik het wel zo galant als de man betaalt.
ik (vrouw) maak dan ook nog wel eens halfslachtig aantalten tot het zoeken der portemonnee, maar dat is eigenlijk meer voor de vorm.
ik verwacht dan eigenlijk dat de man zegt: 'nee, ik betaal wel even'.
oh, het spel der seksen!![]()
Same herequote:
Geldwolf...quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:27 schreef Strychnine het volgende:
Ik vind het in het begin soms wel galant, maar ook ongemakkelijk, als mijn vriend voor dingen betaald. Dan weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen en omdat ik het zelf niet breed heb vraag ik me dan altijd af van, zal hij dat op een of andere manier merkenMaar dan is het nog wel 'lief'.
Maar als je wat verdre bent in een relatie vind ik niet dat die jongen altijd alles moet betalen voor me. Al is het alleen maar omdat ik nooit op mijn bordje zou willen krijgen van 'ja maar ik betaal alles voor je' en dat soort ongein (zo'n ex had ik dus).
ik betaal als ik daar zin in heb, en hij ook. Ik haat het als hij alles voor mij gaat betalen. Ik ben niet arm ofzoquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:24 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik las zojuist in een ander topic wat over het betalen van drankjes voor je vriendin ofzo.. En toevallig had ik er laatst een meningsverschil over met mijn vriendin, over het feit dat ik altijd alles wil betalen.. Als we dan samen uit eten gaan, of op het terras zitten ofzo.. Ze vond het niet leuk dat ik altijd alles betaalde..
Ik dacht van, dat zal wel een kwaaltje van mijn vriendin zijn.. Maar net las ik dus dat meer vrouwen dat vonden.
Ik vind het juist wel 'degelijk' min of meer, dat de man voor de vrouw betaald.. Maar mijn vriendin vond dus dat het zo overkwam alsof zij geen geld had, terwijl ik toch echt duidelijk heb gezegd dat ik er geen moeite mee heb om voor haar te betalen. Vind het zelfs tevredenstellend. Ik voel me echt niet op mijn gemak als mijn vriendin voor mijn drinken of bios betaald ofzo.
Maar vinden meer vrouwen het dus irritant dat de man alles voor ze wil betalen? Of hoe zit dat tegenwoordig in Nederland? Ik bedoel, ik zou me rot schamen om 50/50 te doen, en om na het terrassen nog even voor een tientje te komen schooien bij haar.
Meningen hierover?
dat heb ik dus ook. De enige vaste lasten die ik heb zijn mn foon abo en mn zorgkosten. En vooral nu, in de zomer. Dan zit ik bij hem, en dan heb ik zoiets van "ooh kom we gaan eten in amsterdam, ik dok" of " kom we gaan dit doen, ik dok"quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:29 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik zeg ook nooit van 'maar ik betaal altijd', ik verwacht er ook niks voor terug ofzo.. Maar ik zit niet krap bij kas, heb ook geen vaste lasten ofzo, en verdien genoeg dus zal om een tientje meer of minder niet wakker liggen..
Maar ik vind het gewoon vervelend als mijn vriendin wil betalen..
Toen ik nog geregeld in de kroeg kwam werd er wel gehint wanneer het jouw 'beurt' was om een rondje te geven, als je daar al te lang mee teutte.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:46 schreef saaw het volgende:
met vrienden in de kroeg ga je toch ook niet elk rondje dat iemand geetf uit zitten ekenen of het wel hetzelfde gkost heeft als het rondje dat jij ervoor gaf
dat is ook niet erg, het moet wel een klein beetje eerlijk gaan. maar volgens mij werd er meer bedoeld dat je niet uit gaat rekenen of het net zoveel gekost heeft als het rondje wat de vorige gaf.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Toen ik nog geregeld in de kroeg kwam werd er wel gehint wanneer het jouw 'beurt' was om een rondje te geven, als je daar al te lang mee teutte.
bij ons niet, of je moet het echt te bont maken met niet betalenquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Toen ik nog geregeld in de kroeg kwam werd er wel gehint wanneer het jouw 'beurt' was om een rondje te geven, als je daar al te lang mee teutte.
ik ken mensen die dat wel doenquote:Op donderdag 19 juli 2007 12:09 schreef saaw het volgende:
[..]
bij ons niet, of je moet het echt te bont maken met niet betalen
soms neem je toch ook minder rondjes dan dat je met mensen bent op dt moment, dan begint iemand de volgende keer weer
maar je gaat niet uitrekenen of je evenveel uitgeeft als de vorige mensen bij hun rondjes
Nee er zijn meer vrouwen die zich daar onprettig bij voelenquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:24 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik las zojuist in een ander topic wat over het betalen van drankjes voor je vriendin ofzo.. En toevallig had ik er laatst een meningsverschil over met mijn vriendin, over het feit dat ik altijd alles wil betalen.. Als we dan samen uit eten gaan, of op het terras zitten ofzo.. Ze vond het niet leuk dat ik altijd alles betaalde..
Ik dacht van, dat zal wel een kwaaltje van mijn vriendin zijn.. Maar net las ik dus dat meer vrouwen dat vonden.
Ik vind het juist wel 'degelijk' min of meer, dat de man voor de vrouw betaald.. Maar mijn vriendin vond dus dat het zo overkwam alsof zij geen geld had, terwijl ik toch echt duidelijk heb gezegd dat ik er geen moeite mee heb om voor haar te betalen. Vind het zelfs tevredenstellend. Ik voel me echt niet op mijn gemak als mijn vriendin voor mijn drinken of bios betaald ofzo.
Maar vinden meer vrouwen het dus irritant dat de man alles voor ze wil betalen? Of hoe zit dat tegenwoordig in Nederland? Ik bedoel, ik zou me rot schamen om 50/50 te doen, en om na het terrassen nog even voor een tientje te komen schooien bij haar.
Meningen hierover?
Dan heb je hetzelfde 'probleem' als je vriendin. Zij vind het immers ook maar niets als jij betaalt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:24 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik voel me echt niet op mijn gemak als mijn vriendin voor mijn drinken of bios betaald ofzo.
beetje om-en-om betalen gewoon.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:27 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:24 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens en idd dat aanstalten maken, dat doet volgens mij elke vrouw
Als ie je dan toch laat betalen vind ik het toch wel een huge afknapper
Wat zijn wij vrouwen eigenlijk achterlijke wezens soms
Juist.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:39 schreef Grumpey het volgende:
Bij een 1e date betaald de man wel vind ik (als man), maar daarna is het gewoon soms de een soms de ander.
Vaak gaat het ook op deze manier: "Ik betaal wel, mag jij zometeen mij op een ijsje trakteren"...zoiets...dan is er ook geen schuldgevoel (als dat er al zou zijn).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |