abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:31:15 #203
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_52077144
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 15:42 schreef Dromenvanger het volgende:
Geld is hier ook niet het belangrijkste omdat ik erachter ben gekomen dat geluk niet te koop is. Je kunt wel meer doen met geld maar als je stemming niet in orde is dan kun je niet eens genieten van een verre vakantie. De stemming positief beinvloeden met meer geld is hier ook niet mogelijk, heb tijden gekocht als vervanging van ander geluk maar het schoot niet op.
Geld is handig om te hebben, leuk om wat dingen mee te kopen maar het kan mij niet meer raken als ik iets koop. Ik ben er niet meer blij mee. Ik ervaar het geluk van materiele zaken niet meer. Eigelijk sinds de dag dat mijn pa ziek werd is dat er steeds meer ingeslopen. Als ik nu iets koop wat ik al heel lang wilde hebben of voor gespaard heeft dan vind ik alleen de gedachte dat ik het gá kopen nog enigszins leuk. Zodra ik het heb is de lol er eigenlijk al vanaf

Blij zijn met je lijf en je leven is zo belangrijk
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:51:30 #204
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52077670
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Geld is handig om te hebben, leuk om wat dingen mee te kopen maar het kan mij niet meer raken als ik iets koop. Ik ben er niet meer blij mee. Ik ervaar het geluk van materiele zaken niet meer. Eigelijk sinds de dag dat mijn pa ziek werd is dat er steeds meer ingeslopen. Als ik nu iets koop wat ik al heel lang wilde hebben of voor gespaard heeft dan vind ik alleen de gedachte dat ik het gá kopen nog enigszins leuk. Zodra ik het heb is de lol er eigenlijk al vanaf

Blij zijn met je lijf en je leven is zo belangrijk
Inderdaad

Ik vind wel een vervangings-aanschaf belangrijk, dat je dat kunt permiteren. Nieuwe contact-lenzen, nieuwe bril, nieuwe was-machine, nieuwe ijskast. Nieuwe computer mocht dat een primaire behoefte zijn en ook nieuwe auto als het nodig is. Nieuwe wasmachine is hier dan niet nodig omdat ik door die omstandigheden van al die jaren nog steeds hier een plekje thuis heb, maar ook dat moet nog veranderen en komt nog wel. Zonder die opvang thuis zou ik niet weten hoe het zou moeten zijn gegaan, eerste jaar in een coma gelegen zowat op de bank.

Ik wil nu een lap-top kopen al een hele tijd en dan twijfel ik de hele tijd of ik dat wel zal doen, buiten zitten met de lap-top zie ik mezelf al doen maar ik denk dat ik na een korte tijd erop ben uitgekeken en dat ik dan spijt heb dat ik niet gewoon de pc binnen gebruik als het nodig is.

Nieuwe fiets is dan wel iets dat ik ga kopen, om te mountainbiken maar dan koop ik niet zomaar direct zonder te denken zoals voorheen. Ondertussen heb ik al minstens 20 fietsen vergeleken met elkaar en nog steeds wil ik niet overgaan tot aanschaf.

Vroeger kocht ik impulsief. En dan is impulsief kopen vaak iets dat tot teleurstelling leidt. En dan bepaalde aanschaffen die gewoon makkelijk te doen zijn.

Over de dood van je pa, kan me voorstellen dat je dan ineens het leven heel anders bekijkt en dat het allemaal toch wat relatief gaat worden. Relatief worden in positieve zin dus. Maar zo is het vaak dat het relatief gezien altijd positief uitpakt. Zorgen maken en even relativeren werkt vaak verfrissend hier
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')