Wat is er zo moeilijk aan iemand pas veroordelen als deze de regels heeft overtreden? Rasmussen heeft een waarschuwing gekregen en daarmee zou het toch klaar moeten zijn? Alsof een voetballer met een gele kaart ook opeens eerder zou moeten gaan douchen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:28 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wist ge nog nie da ge als belg hier gene commentaar op rasmussen moet geven![]()
, dat ligt hier nogal gevoelig.
ge maakt u populairder door te spreken over kutfransen (echt waar, het is allemaal hun schuld), schijnheilige duitsers enzovoort.
Wel !!! .... ik ga volledig akkoord .quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:33 schreef Colplay het volgende:
[..]
Waarom is dit de Tour van zijn leven? Twee jaar terug stond hij derde bij het begin van de tijdrit en had hij alle kans op het podium te eindigen alleen verspeelde hij dat door twee valpartijen tijdens de slottijdrit. Dus hij heeft dit al eerder laten zien. En voor de Tour is hij ook een paar keer gecontroleerd en nooit positief bevonden. Dus zolang er geen sluitend bewijs komt, geloof ik dat hij deze tour op een normale manier kan winnen.
En van dat imago van de tour. Dat geeft me wel een dubbel gevoel. Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is bijna niemand in het peloton brandschoon, er is overal wel een link te vinden. En verder hoeft Rasmussen (en heel Rabobank) toch niet gestraft te worden voor wat alle andere renners en ploegen hebben uitgespookt in het verleden.
Wielrennen heeft een uitgebreid dopingverleden en dat verandert pas als ze het radicaal veranderen.
1. Positief getest levenslange schorsing in welke functie dan ook.
2. Missen van een controle staat gelijk aan een positieve test, dus levenslange schorsing.
3. Te laat doorgeven waar je bent, waarschuwing. Tweede keer: Positieve test en levenslange schorsing.
Verder natuurlijk optimale opsporingsmaatregelen om te proberen elk middel op te kunnen sporen. Ik denk dat alleen deze rigoureuze maatregelen het wielrennen kunnen helpen.
En dan hopen dat de media volgen en dat positief geteste personen nooit meer iets met wielrennen kunnen doen. Dus geen Museeuw, Merckx, Zoetemelk, Teunisse of wie dan ook meer aan het woord laten en in dienst nemen.
Natuurlijk ligt het in Nederland iets gevoeliger, maar zou jullie onmiddellijk gelijk geven als er duidelijke feiten op tafel liggen waarvoor Rasmussen uitgesloten moet worden. En omgekeerd ligt het precies zo. In Belgie wordt Merckx natuurlijk ook nog steeds op handen gedragen, terwijl hij al voor zijn eerste tourwinst een positief plasje in heeft geleverd. Dus zijn successen zijn natuurlijk net zo verdacht als die van bijvoorbeeld Lance Armstrong. En eigenlijk het bewijs dat wielrennen en doping altijd bij elkaar zullen blijven horen zolang de wielerwereld zo laks met het probleem omgaat.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:28 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wist ge nog nie da ge als belg hier gene commentaar op rasmussen moet geven![]()
, dat ligt hier nogal gevoelig.
ge maakt u populairder door te spreken over kutfransen (echt waar, het is allemaal hun schuld), schijnheilige duitsers enzovoort.
en waarom mogen de fransen, de duitsers, en iedereen die maar iets slechts over rasmussen zegt ook over heel de lijn verdoordeeld worden?quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef alpeko het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan iemand pas veroordelen als deze de regels heeft overtreden? Rasmussen heeft een waarschuwing gekregen en daarmee zou het toch klaar moeten zijn? Alsof een voetballer met een gele kaart ook opeens eerder zou moeten gaan douchen.
Dank u !!! iemand die me begrijpt !quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:40 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
en waarom mogen de fransen, de duitsers, en iedereen die maar iets slechts over rasmussen zegt ook over heel de lijn verdoordeeld worden?
Rasmussen is gewoon mijn vertrouwen kwijt, juridisch zijn we er inderdaad klaar mee, maar je moet niet verschieten dat velen hun vertrouwen in hem kwijt zjin en het niet kunnen laten om kritiek te uiten, zoals hier op fok! kritiek geuit wordt tegen alles en iedereen.
Dat mogen ze best... maar wat schieten er mee op. Leuker wordt de Tour er echt niet op als het niet over de sport gaat maar steeds weer over de randverschijnselen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:40 schreef petitlapin2 het volgende:
en waarom mogen de fransen, de duitsers, en iedereen die maar iets slechts over rasmussen zegt ook over heel de lijn verdoordeeld worden?
We zijn het eens over hoe het zou moeten zijn dan. Maar ik vind ook dat zolang iemand de regels niet overtreden heeft, hij zijn Tour uit mag rijden. Doet hij hetzelfde als hij gedaan heeft als bijvoorbeeld mijn regels zouden gelden, dan mag hij niet starten en is het einde verhaal. Nu houdt hij zich aan de regels die er nu gelden (hoe slecht deze ook zijn en welke gevoelens dit ook bij de rest oproept), het zou heel hypocriet zijn om hem te veroordelen voor iets wat hij ethisch niet goed gedaan heeft, maar wel precies volgens de regels is. Dat is mijn grootste probleem met de heksenjacht van nu. Ik ga absoluut mijn handen niet voor hem in het vuur steken en het zal mij echt niet verbazen als hij gepakt wordt, maar tot nu toe heeft hij geen regel overtreden en mag hij de tour winnen. Graag zelfs.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:38 schreef gravis het volgende:
[..]
Wel !!! .... ik ga volledig akkoord .
Dus volgens uw en mijn normen is Rasmussen in fout ... maar volgens de regels van de UCI kan men hem niks doen . Dus laat hem de tour uitrijden . en we beginnen met een propere lei
met strengere regels om het wielrennen te redden.
Maar vanaf volgend jaar horen we niks meer van de deen !
Natuurlijk is het logisch dat er kritiek komt over zijn daden, maar juridisch is er geen reden hem uit de koers te nemen, dus zolang niemand hem op het gebruik van doping betrapt mag hij blijven koersen en blijf ik hopen dat hij de tour wint. En ik heb het idee dat L'Equipe elk jaar met dit soort verhalen komt tegenover buitenlandse renners die de tour winnen. Bijvoorbeeld Armstrong. Nooit hoor je geruchten en ze lijken de tour te gaan winnen en ineens heeft L'Equipe een primeur. Wat iedereen tegen Duitsers heeft snap ik ook niet zo goed. Daar hebben ze de laatste jaren blijkbaar stelselmatig allemaal gebruikt dat het vertrouwen weg is.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:40 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Rasmussen is gewoon mijn vertrouwen kwijt, juridisch zijn we er inderdaad klaar mee, maar je moet niet verschieten dat velen hun vertrouwen in hem kwijt zjin en het niet kunnen laten om kritiek te uiten, zoals hier op fok! kritiek geuit wordt tegen alles en iedereen.
Merckx reed in een tijd waar je voor een positief plasje soms zelfs maar een tijdstraf kreeg ...quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En Merckx zelf was helemaal schoon natuurlijk
Inderdaad, zijn generatie gebruikte net zo goed (Zoetemelk bijvoorbeeld), Merckx vermoedelijk niet uitgesloten.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Merckx reed in een tijd waar je voor een positief plasje soms zelfs maar een tijdstraf kreeg ...
Merckx is na het winnen van de Ronde van Italie een keer positief bevonden, dus dat hij gebruikt heeft in zijn tijd is al bewezen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, zijn generatie gebruikte net zo goed (Zoetemelk bijvoorbeeld), Merckx vermoedelijk niet uitgesloten.
merckx maakt er geen geheim van dat hij doping heeft gebruiktquote:Op woensdag 25 juli 2007 16:38 schreef Colplay het volgende:
Merckx is na het winnen van de Ronde van Italie een keer positief bevonden, dus dat hij gebruikt heeft in zijn tijd is al bewezen.
De officiële versie is (doodserieus) dat ze iets in zijn drinkbus hebben gedaan terwijl hij in de kerk zat te bidden waarna hij werd vrijgesprokenquote:Op woensdag 25 juli 2007 16:38 schreef Colplay het volgende:
[..]
Merckx is na het winnen van de Ronde van Italie een keer positief bevonden, dus dat hij gebruikt heeft in zijn tijd is al bewezen.
hahaha dit soort dingen vind ik dan altijd wel weer leuk. Zelfde als de excuses van de tandpasta, chocolade en nu de pijnlijke knie van Vino waardoor hij verschillende bloedlichaampjes in zijn lichaam had. Hoe verzin je het.. En nog erger: hoe komt het dat officiele instanties deze onzin soms nog geloven ookquote:Op woensdag 25 juli 2007 16:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De officiële versie is (doodserieus) dat ze iets in zijn drinkbus hebben gedaan terwijl hij in de kerk zat te bidden waarna hij werd vrijgesproken![]()
quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De officiële versie is (doodserieus) dat ze iets in zijn drinkbus hebben gedaan terwijl hij in de kerk zat te bidden waarna hij werd vrijgesproken![]()
Wel iemand uit een Franse ploeg. Geeft dus aan hoe belachelijk die actie van die renners was vanochtend aangezien ze zelf ook niet allemaal schoon zijn. Dit keer zullen ze er wel niet voor kiezen om de hele ploeg uit de koers te zetten, want ja, t is Cofidis.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:00 schreef Reya het volgende:
Moreni heeft dus positief getest, althans, dat meldt L'Equipe. Zeker spijtig, maar de schade valt nog relatief mee, aangezien het geen kopstuk betreft.
Nou het lijkt me dat ze dat wel moeten doen, als de ASO dat niet doet, dan zijn ze geen knip voor de neus waard!quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:33 schreef Colplay het volgende:
[..]
Wel iemand uit een Franse ploeg. Geeft dus aan hoe belachelijk die actie van die renners was vanochtend aangezien ze zelf ook niet allemaal schoon zijn. Dit keer zullen ze er wel niet voor kiezen om de hele ploeg uit de koers te zetten, want ja, t is Cofidis.
Die Boyer heeft zelfs gezegd dat Astana als ploeg helemaal moest stoppen met wielrennen. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze zelf ook uit de tour stappen. Maar goed, Franse hypocrieten daar.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:54 schreef Colplay het volgende:
Met T-Mobile is t ook niet gebeurt, dus ze zouden er onder uit kunnen. Ben erg benieuwd naar de reactie van Eric Boyer, die erg uitgehaald heeft naar Astana, nu iemand uit zijn eigen ploeg gepakt is.
Die renner werd dan ook niet in de tour betrapt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:54 schreef Colplay het volgende:
Met T-Mobile is t ook niet gebeurt, dus ze zouden er onder uit kunnen. Ben erg benieuwd naar de reactie van Eric Boyer, die erg uitgehaald heeft naar Astana, nu iemand uit zijn eigen ploeg gepakt is.
Dat was toch Tyler Hamilton?quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:57 schreef -skippybal- het volgende:
Het mooiste excuus was natuurlijk die van Millar, dat het andere bloed in 'm was gekomen van toen 'ie nog in de baarmoeder zat, waar 'ie vast zat aan z'n tweeling en zo zijin bloed ook kreeg![]()
Daar dacht ik later ook aan. Maar Cofidis stapt inderdaad op uit de Tour. Jammer genoeg geen plekje winst voor Boogerd...quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:00 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Die renner werd dan ook niet in de tour betrapt.
Boyer wordt nu gefileerd door dione en martquote:Op woensdag 25 juli 2007 18:57 schreef Vaud het volgende:
Je zou toch zeggen dat ze er anders zelf wel uitstappen:
864 Teletekst wo 25 jul
***OUR*DE*FRANCE********************
**** Cofidis-manager delft eigen graf
**De Cofidis-formatie kan haast niet
anders dan de biezen pakken en de Tour
de France verlaten na de positieve test
van Cristian Moreni.Sterker,de toekomst
van de ploeg is uiterst onzeker.
De woorden van Eric Boyer (de manager
van de Franse ploeg) na het bekendmaken
van de diskwalificatie van Aleksandr
Vinokoerov een dag eerder,laten in elk
geval niets aan duidelijkheid te wensen
over."Nu zien we pas wat een smeerlap
Vinokoerov is.Ik pleit ervoor dat de
hele Astana-ploeg zich per direct uit
de sport terugtrekt."
Boyer wilde woendag niet direct zijn
conclusies trekken."Ik wil allereerst
de verklaring van Moreni horen."
terecht had die maar niet zijn grote bek moeten opzetten gisterenquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:10 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Boyer wordt nu gefileerd door dione en mart![]()
Fransen en doping![]()
quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:15 schreef EuropeSantana het volgende:
Rasmussen uit de Tour, nu zien jullie het zelf, dat er geen sprake is van conspiracy theoriien, maar dat er sprake is van een reusactige conspiracy, waarbij alles is geregiseerd door de elite. Rabobank.... Roversbank! Het is 1 grote smeerbende dit geldt voor de hele alle bestuursorganen van welke sport dan maar ook, de politiek, de massamedia, de mutinationals (sponsoren), organisatoren, malafide doktoren, politie, justitie enz. enz. enz.
Wil je meer lezen hoe de vork in de steel zit lees dan mijn vorige postings, waar ik voor de tour al had uitgelegd wat nu bewaarheid is geworden. That's it.
O ja, geloven jullie nog dat er nog een tour komt of gaan naar die fijne gesloten circuitjes met Big Brother achtige taferelen!
quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:09 schreef gravis het volgende:
EN !!!!!!!!!!!!!!
Stelletje NAIEVE IDIOTEN ...... wat heb ik jullie gezegd .... Rasmussen moest eruit ...de lafaard !!!
Rabobank moet eruit nu de 3de ploeg al uit de tour ... vuile valsspelers !!!!!
neem eens een voorbeeld aan Boonen !
sorry voor m'n harde reactie , maar jullie lachten me bijna in m'n gezicht uit
Ach, boonen pakken ze ook nog welquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:09 schreef gravis het volgende:
EN !!!!!!!!!!!!!!
Stelletje NAIEVE IDIOTEN ...... wat heb ik jullie gezegd .... Rasmussen moest eruit ...de lafaard !!!
Rabobank moet eruit nu de 3de ploeg al uit de tour ... vuile valsspelers !!!!!
neem eens een voorbeeld aan Boonen !
sorry voor m'n harde reactie , maar jullie lachten me bijna in m'n gezicht uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |