En dan zijn contracten dus geen bal meer waard, die commissie is in het verleden ook al aardig voorzichtig geweest en zal dus niet snel in het voordeel van de speler (zaakwaarnemer in dit geval) beslissen . Ajax wint er dan ook niks mee omdat hun contracten dan ook geen bal meer waard zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:07 schreef Lircky het volgende:
Ik hou mijn hart vast, die ajax mensen zijn niet te vertrouwen en die commissie heb ik helemaal geen hoge pet van op. Straks zeggen ze dat ajax zo'n goede club is dat grunn 1 miljoen aan hun moet betalen. en hem een ajaks nachtjapon er bij moeten geven
quote:Suárez hervat training bij FC Groningen
25 juli, 15:40 uur
Luis Suárez heeft er zijn eerste training van het seizoen 2007/2008 opzitten. De 20-jarige spits werd met zijn ploeggenoten letterlijk en figuurlijk het bos ingestuurd. Na de duurloop had de Uruguayaan op zijn eerste werkdag van het nieuwe seizoen ook een gesprek met de clubleiding.
Lopen is doorgaans niet het meest favoriete onderdeel van het vak voor een voetballer. Als je dan op weg naar het verfoeide bos ook nog eens de weg kwijt raakt, wordt het humeur er niet beter op. Een handvol auto’s raakte in de achtervolging naar de startplaats in het bos de voorgangers kwijt en moest eerst terugkeren naar Haren om van daaruit te horen te krijgen waar ze heen moesten. Luis Suárez was één van de chauffeurs van de auto’s die dus figuurlijk het bos in werden gestuurd. De jonge spits toverde echter een vrolijke glimlach op zijn gezicht. Hij lijkt onbewogen onder de commotie die rond zijn persoon is ontstaan.
Gesprek
Nadat – op een handvol geblesseerden na – alle spelers na zes kilometer lopen weer terugkeerden op de basis in Haren wreef Suárez olijk over zijn buik. “Dit is goed voor de kilo’s”, grapte de jongeling. Daarna haastte hij zich naar het stadion. In Euroborg had Suárez eerst een gesprek met trainer Ron Jans en manager technische zaken Henk Veldmate, daarna volgde nog een onderhoud met financieel directeur Erik Mulder, waarbij ook Veldmate opnieuw aanschoof.
Uiteraard werd de ontstane situatie rond Suárez besproken. Ajax heeft onlangs een bod van 3,5 miljoen euro uitgebracht op de jonge talentvolle Zuid-Amerikaan. FC Groningen liet bij die gelegenheid weten niet in een onderhandelingstraject terecht te willen komen. Daarop spande Suárez op aanraden van zijn management een arbitragezaak aan om een overgang naar Amsterdam te forceren. Hoewel de insteek van FC Groningen nog steeds is om Suárez aan diens tot medio 2011 lopende contract te houden, wilde de club niet te halsstarrig zijn en is uit goed fatsoen een gesprek aan gegaan met de Ajax-leiding.
Moeilijke situatie
Dit onderhoud leidde niet tot nieuwe inzichten. Ajax liet bij die gelegenheid weten het bod op Suárez niet significant te willen verhogen. FC Groningen wil daarom niet meer verder praten met de Amsterdammers. Hierdoor dreigt op maandag 30 juli de aangekondigde arbitragezaak te dienen in Zeist. Ondertussen bevindt Suárez zich in een moeilijke situatie, zo liet hij aan de aanwezige pers in Euroborg weten.
“Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Een arbitragezaak is niet wat ik wil, ik laat mij hierin begeleiden door mijn management. Het is moeilijk voor mij over deze situatie te praten. In ieder geval voorlopig train ik bij FC Groningen en wacht ik af. Ik zie Ajax als een mooie kans mezelf te verbeteren en ik hoop dat FC Groningen daar dan ook beter van wordt door veel geld voor mij te kunnen krijgen”, schetste Suárez zijn positie.
Uitspraken
Vervolgens werd Suárez geconfronteerd met zijn uitspraken aan het einde van het afgelopen seizoen, waarbij hij in diverse interviews verklaarde nog minimaal een jaar bij FC Groningen te zullen blijven. “Maar dat was toen en in de voetballerij weet je het nooit. Als morgen bijvoorbeeld Real Madrid belt, verandert dat de situatie opnieuw. Maar als de uitkomst is dat ik nog minimaal een jaar bij FC Groningen moet voetballen, dan leg ik me daar bij neer. Natuurlijk ben ik dan nog gemotiveerd en zal ik gewoon mijn best doen voor de trainers, mijn medespelers, de mensen bij de club en de supporters. Geen probleem.”
Bron: FC Groningen
Oftewel: "De waarheid komt boven water!"quote:“Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Een arbitragezaak is niet wat ik wil, ik laat mij hierin begeleiden door mijn management. Het is moeilijk voor mij over deze situatie te praten. In ieder geval voorlopig train ik bij FC Groningen en wacht ik af. Ik zie Ajax als een mooie kans mezelf te verbeteren en ik hoop dat FC Groningen daar dan ook beter van wordt door veel geld voor mij te kunnen krijgen”, schetste Suárez zijn positie.
Mjah, leg dat maar eens aan de rechter uit.quote:“Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Een arbitragezaak is niet wat ik wil, ik laat mij hierin begeleiden door mijn management.
Koevermans lijkt me onhaalbaar. of hij moet in een deal met Suarez betrokken worden ofzo, maar dat gaat niet gebeuren..quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:37 schreef Strooper het volgende:
Ik lees regelmatig mee op het Groningen forum en zie daar vaak de naam Koevermans genoemd worden. Ik vraag me af waarom? Met alle respect, maar die gast is toch totaal onhaalbaar voor Groningen?
zou jij blij worden van een looptraining?quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:20 schreef Garudo het volgende:
Op die laatste foto kijk Suarez niet erg blij![]()
Misschien vind hij papperazi niks![]()
Als het met FC Groningen is welquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
zou jij blij worden van een looptraining?![]()
HA jij bent grappigquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:46 schreef Juan Zueco het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Twee miljoen te veel.![]()
J.
quote:'FC Groningen weigert ook nieuw bod Ajax van 3,5 miljoen op Suárez'
25-07-07
Ajax heeft opnieuw bot gevangen bij FC Groningen in haar poging om spits Luis Suárez los te weken. Volgens RTV Noord-Holland hebben de noorderlingen een bod van 3,5 miljoen euro geweigerd. Naar verluidt wil Groningen zo'n 10 miljoen euro vangen voor de aanvaller. Een bedrag dat buiten proportioneel is in vergelijking met het salaris van de Uruguyaan in Groningen. Suárez hoopt maandag via een arbitragezaak de transfer te forceren. Zijn belangrijkste argumenten zijn financiële- (viervoudige salaris) en sportieve verbetering. Voorafgaand aan die zitting hebben Ajax en FC Groningen waarschijnlijk nog overleg. Ajax ziet in Suárez de opvolger van Ryan Babel als linkerspits.
quote:opinie bod van ajax aan fc groningen
3,5 miljoen euro voor Luis Suárez heeft veel weg van een jodenfooi
Door Jan Mennega
Het bod dat Ajax twee weken geleden heeft uitgebracht op Luis Suárez bedraagt 3,5 miljoen euro. Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen heeft het bedrag dinsdag naar buiten gebracht.
Een arbitragezaak levert alleen maar verliezers op
V alencia bracht onlangs een bod uit op Wesley Sneijder van vijftien miljoen euro. De clubleiding van Ajax liet daarop weten het bedrag dat de Spaanse topclub klaar had liggen voor de transfer van de middenvelder een belediging te vinden voor een speler van het kaliber Sneijder. Dat mogen de beleidsbepalers van Ajax natuurlijk vinden. Maar een bod van 3,5 miljoen euro op Luis Suárez is dan toch zeker óók een belediging voor een speler van zijn kaliber. Dat is bijna een jodenfooi. De nationale recordkampioen ziet in de Uruguayaanse spits van FC Groningen de opvolger van Ryan Babel. Liverpool legde zeventien miljoen euro voor hem op tafel en daarmee sleepte Ajax de hoofdprijs binnen. Het is verleidelijk Babel en Suárez met elkaar te vergelijken, maar dat is niet reëel. Engelse clubs hebben veel meer geld te besteden dan Neder landse en zijn vaak knettergek wat betreft de hoogte van de vergoedingssommen die zij bereid zijn te betalen. Anderhalf jaar geleden weekte Ajax Klaas Jan Huntelaar voor negen miljoen euro los van SC Heerenveen. In het anderhalve seizoen dat hij voor de Friese club uitkwam scoorde Huntelaar in competitieverband 34 keer en liet hij meer zien dan Luis Suárez in zijn debuutjaar op de Nederlandse velden, waarin hij moeizaam begon, maar almaar beter zijn draai ging vinden en uitkwam op in totaal vijftien treffers. Het marktmechanisme bepaalt de prijs voor een speler, maar een bedrag van zeven, acht miljoen euro lijkt een reële vergoedingssom voor Suárez. Te meer omdat de nood bij Ajax hoog is. Directeur technische zaken Martin van Geel heeft laten weten dat zijn club goals moet halen wil het komend seizoen nationaal en internationaal een voorname rol kunnen vertolken. En met het aantrekken van de Spaanse pinchhitter Urzaiz en de Deense hardloper Rommedahl heeft het dat nog niet gedaan. FC Groningen blijft volhouden dat het Suárez niet kwijt wil en schermt daarbij met het tot medio 2011 doorlopende contract dat het een jaar geleden met hem heeft afgesloten. De arbitragecommissie van de KNVB moet maandag uitmaken of er daadwerkelijk voldoende sportieve en financiële redenen voor de Uruguayaan zijn om onder zijn verbintenis met FC Groningen uit te komen. Een arbitragezaak is voor alle partijen een slechte zaak. Die levert alleen maar verliezers op. Wint Suárez de arbitragezaak die hij heeft aangespannen, dan vertrekt hij op een vervelende wijze bij FC Groningen en dat zou jammer zijn. Verliest hij hem dan zet hij zich met een vervelend gevoel schrap voor nog een jaar FC Groningen en dat is geen goed vertrekpunt voor een nieuw seizoen. En de verhoudingen tussen Ajax en FC Groningen zullen door een arbitragezaak eveneens onder spanning komen te staan. En dan is er ook nog het gevaar dat FC Groningen bedreigt als Suárez de arbitragezaak wint. De club is dan de regie kwijt inzake de hoogte van de vergoedingssom. Die wordt dan door de arbitragecommissie vastgesteld. En welk bedrag dit driemanschap uit de hoge hoed tovert is moeilijk in te schatten. Ajax noch FC Groningen zit ook op een arbitragezaak te wachten. Door aan tafel te schikken met zijn collega Maarten Fontein van de Amsterdamse club heeft algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen de eerste stap gezet om die te voorkomen. Het woord is nu aan Ajax, dat het bod van drieënhalf miljoen euro op Suárez drastisch moet verhogen. Anders is een arbitragezaak maandagavond in Zeist onafwendbaar.
Sport dvhn
quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:22 schreef Lircky het volgende:
Was gister avond ook op noord radio, een man uit meeden, die zij ook al "joden bin nait te vertrouw'n, dei graai'n alles bie me kander" die man was me toch aan het gal spugen. hahahahah.
Voor wat het waard is...quote:'Suárez heeft weing kans om transfer te forceren naar Ajax'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 26-jul-2007 08:47
FC Groningen-spits Luis Suárez probeert maandag via een arbitragezaak een transfer naar Ajax af te dwingen. Tenminste, als de patstelling tussen de clubs blijft voortduren. In de nieuwste Sportweek laten enkele deskundigen zich uit over Suárez’ kansen.
Suárez moet twee van de volgende drie aspecten aantonen om z’n contract te laten ontbinden: hij moet zich aantoonbaar financieel verbeteren, sportieve vooruitgang boeken of er moet sprake zijn van een conflict met de werkgever.
De beruchtste arbitragekwestie in Nederland is de zaak die Frank en Ronald de Boer in 1998 aanspanden om van Ajax naar FC Barcelona te verhuizen. “De arbitragecommissie voerde destijds aan dat Ajax de jaren daarvoor vaker dan FC Barcelona landskampioen was geworden”, herinnert advocaat Cor Hellingman zich. “Voor het gemak gingen ze eraan voorbij dat de Nederlandse competitie niet in de schaduw mag staan van de Spaanse.”
Rob Cohen, schoonvader van Ronald de Boer, kookt nog steeds van woede als hij terugdenkt aan de zaak. “In elke andere bedrijfstak stap je naar de kantonrechter en haal je in een mum van tijd je gelijk, op basis van het arbeidsrecht. Ik geef Suárez weinig kans. Toen Samaras anderhalf jaar geleden bij Heerenveen weg wilde, was er ook duidelijk sprake van financiële en sportieve vooruitgang, maar die jongen werd in het ongelijk gesteld.”
Meer reacties, onder meer van Arthur Numan, in de nieuwste Sportweek, nu in de winkel.
bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |