Een slotjequote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:17 schreef CarLazar het volgende:
hehe
ik heb altijd de neiging op Tweakers een thread te posten met de vraag:
mijn pc start niet meer op, waarom niet?
vraag me af wat voor reactie ik krijg
Yup, roepen "OMG ik ben gehackt, er knipperen lampjes op mijn netwerkkaart, wat moet ik doen ?!?!?!"quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:17 schreef CarLazar het volgende:
hehe
ik heb altijd de neiging op Tweakers een thread te posten met de vraag:
mijn pc start niet meer op, waarom niet?
vraag me af wat voor reactie ik krijg
daarom blijven ze tot hun 35e maagdquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:18 schreef pt0x het volgende:
Een echte systeembeheerder praat niet met gebruikers, dit is de taak van stagelopende 1e lijns hoeren.
quote:Yup, roepen "OMG ik ben gehackt, er knipperen lampjes op mijn netwerkkaart, wat moet ik doen ?!?!?!"
Da's inderdaad grap #2 : zorgen dat je het interne nummer van de systeembeheerder hebt als userquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:18 schreef pt0x het volgende:
Een echte systeembeheerder praat niet met gebruikers, dit is de taak van stagelopende 1e lijns hoeren.
dat moet je vooral blijven denkenquote:
Dat is inderdaad behoorlijk vervelend jaquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Da's inderdaad grap #2 : zorgen dat je het interne nummer van de systeembeheerder hebt als user
ring...!!!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:20 schreef pt0x het volgende:
[..]
dat moet je vooral blijven denken![]()
[..]
Dat is inderdaad behoorlijk vervelend ja
# su ldenningerquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
en direkt erna naar monsterboard voor een nieuwe baan zeker
Alleen weet de systeembeheerder wel hoe hij irritante figuren kan blokkeren op z'n toestel. En weet de systeembeheerder de weg naar jouw chef uitstekend te vinden, om daar eens te vragen of jij niks beters te doen hebt dan hem van z'n werk te houden.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Da's inderdaad grap #2 : zorgen dat je het interne nummer van de systeembeheerder hebt als user
ik weet niet waar jij werkt, maar ik als systeembeheerder ga echt wel met users praten, gewoon uit gezelligheid, als ik alleen met de mede-systeembeheerders zou moeten praten gaat het toch alleen maar over PC's...quote:
daar is mijn vriendin ook zo goed inquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:34 schreef meepseBarg het volgende:
om ze echt het behang van de muur te laten krabben moet je vooral alle computertermen door elkaar gaan gooien. Dus zeggen dat je het internet wilt downloaden maar dat je floppydisk niet groot genoeg is.
Of vragen wie General Failure is, en waarom die zijn harddisk aan het lezen is.
Als je met 'absurde uurloon' bedoelt dat je beter door had kunnen studeren snappen we elkaarquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:35 schreef Rune het volgende:
Systeembeheerder.. Beste baan die er isLekker usertjes frustreren met je uber techno taal en ze uitmaken voor lompe verkens als ze weer eens iets kapot hebben gemaakt wat je in 1 minuut kan fixen maar op je gemak 2 uur voor uittrekt tegen je absurde uurloon.
I hou van mijn werk.
LOLquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:36 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zit ik een shooter te spelen, begint ze te roepen "ammo ammo, I need mayday !"
Idd, prima als je me wil fokken, maar de eerste de beste Mp3, grappige film, keygen oid (automatisch gescanned) gaat linea recta naar je manager..quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Alleen weet de systeembeheerder wel hoe hij irritante figuren kan blokkeren op z'n toestel. En weet de systeembeheerder de weg naar jouw chef uitstekend te vinden, om daar eens te vragen of jij niks beters te doen hebt dan hem van z'n werk te houden.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:27 schreef L.Denninger het volgende:
En ja hoor, we hebben hier zo'n mini-adolf te pakken
Vooral door blijven happen, daar bewijs je echt mee dat je geen gefrustreerde systeembeheerder bentquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..].
Ik zit op een plek waar ik maar heel erg weinig met eindgebruikers te maken heb. En als gefrustreerde pikkies zoals jij er een voorbeeld van zijn, ben ik daar alleen maar blij om eerlijk gezegd.
We hebben ook weinig te bewijzen tegenover mensen die te stom zijn om een foutmelding te kunnen lezen he?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:38 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Vooral door blijven happen, daar bewijs je echt mee dat je geen gefrustreerde systeembeheerder bent
HAP, nog zo'n mini-mussolini !quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben ook weinig te bewijzen tegenover mensen die te stom zijn om een foutmelding te kunnen lezen he?.
Daar heb je wel gelijk in, maar ik heb helemaal geen gebruikers op kantoor hier, wel staan er vaak mensen van andere bedrijfjes buiten te roken, dan kan je ff vluchten van die computer talk ja, dat laatste kan ik trouwens echt slecht tegen :S daarbij is er nog voldoende sociaal gedrag hier. secretaresses, kantine dames, receptie etc..quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:34 schreef CarLazar het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij werkt, maar ik als systeembeheerder ga echt wel met users praten, gewoon uit gezelligheid, als ik alleen met de mede-systeembeheerders zou moeten praten gaat het toch alleen maar over PC's...![]()
btw volgens die ontmaagdinghoeren die laatst in het nieuws waren zijn de meeste klanten van hun ICT'er
hmmmnnnja lache...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:35 schreef doka het volgende:
# cat /var/mail/meepsebarg > lpr
Bij ons is ingevoerd dat onnodige calls intern worden gefactureerd. Dus een verkoper die door het installeren van allerlei shit z'n systeem om zeep helpt krijgt gewoon een rekening, die weer drukt op z'n eigen resultaat.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben ook weinig te bewijzen tegenover mensen die te stom zijn om een foutmelding te kunnen lezen he?.
omdat je niet wordt betaald om een spelletje te spelen, en ik niet om het je uit te leggenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:48 schreef meepseBarg het volgende:
Overigens snap ik nog steeds niet waarom je Systeembeheer niet kan bellen om de regels van mijnenveger danwel solitaire uit te leggen.
Systeembeheerders kunnen veel, maar dingen (begrijpelijk) uitleggen kunnen ze nou net niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:48 schreef meepseBarg het volgende:
Overigens snap ik nog steeds niet waarom je Systeembeheer niet kan bellen om de regels van mijnenveger danwel solitaire uit te leggen.
Klopt, kom ik ook eerlijk voor uitquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:50 schreef doka het volgende:
[..]
Systeembeheerders kunnen veel, maar dingen (begrijpelijk) uitleggen kunnen ze nou net niet.
Tetris, dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:50 schreef pt0x het volgende:
[..]
omdat je niet wordt betaald om een spelletje te spelen, en ik niet om het je uit te leggen
Dat vind ik nog niet eens een probleem hoor, kom ik graag ff voor langs : Dubbele espresso graagquote:
Niet alle systeembeheerders zijn MBO/MCSE windows kneusjes.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:36 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als je met 'absurde uurloon' bedoelt dat je beter door had kunnen studeren snappen we elkaar
Neuh...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:02 schreef Rune het volgende:
[..]
Niet alle systeembeheerders zijn MBO/MCSE windows kneusjes.
Tetris head to head!quote:
Kutstreek haha, maar als dit op je werk kan dan heb je een sukkel van een beheerder, dit kan je met 3 klikken afvangen door een rechten en policies in te zetten.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:10 schreef meepseBarg het volgende:
[..]
Tetris head to head!![]()
ook leuk trouwens: je netwerkkaart disablen en dan klagen dat je geen netwerkverbinding meer hebt. Snel genoeg zien ze dan je disabled kaart, en willen weten hoe dat kan.
Dan is het zaak je Stalen Gezichttm op te zetten en ijzerenheinig vol te houden dat je echt niet weet hoe dát nou weer kan... terwijl jij de enige bent die op jouw pc is geweest. En dat weet hij.
Jij houdt in tussentijd vol dat het een grote brakke zooi is op dat netwerk van jullie bedrijf. Uiteraard.
Mijn computer doet het niet, je weets...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:20 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben ICTér in het onderwijs. In plaats van "normale"users heb ik VMBOérs die met problemen bij me komen.das nog 10x erger!
Jij bent zeker een van de twee? Allemaal één pot natquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:28 schreef Rune het volgende:
Btw.. wat me opvalt in dit topic:
Verwarring tussen systeembeheerders en IT support.
wat me opvalt bij systeembeheerders en IT-support-medewerkers:quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:28 schreef Rune het volgende:
Btw.. wat me opvalt in dit topic:
Verwarring tussen systeembeheerders en IT support.
Klopt, ik ben idd een van de twee.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:34 schreef knnth het volgende:
[..]
Jij bent zeker een van de twee? Allemaal één pot nat
met jou kan ik pratenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:35 schreef meepseBarg het volgende:
[..]
wat me opvalt bij systeembeheerders en IT-support-medewerkers:
denken dat gebruikers zich druk maken over een vermeend verschil tussen de twee.
Oh sorry, maar voortaan wel policies inzetten om dit te verkopen dan hahaquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:19 schreef meepseBarg het volgende:
't spijt me, maar op alle plekken waar ik tnt gewerkt heb, was de systeembeheerder de door jou zojuist aangehaalde sukkel....
Oe!
Je kan ook de buffer van die aftandse gedeelde printer op de gang volproppen met enorme documenten, om 16:45. Die begint dan wat later die stapel te verwerken maar kan dat nooit aan. En dan systeembeheer bellen, want die belangrijke brief die ertussen zit, die moet er voor 17:00 nog uit...
Elke werknemer is ondergeschikt aan het bedrijf, dat geldt echt niet speciaal voor IT personeel. Ook voor boekhouders, schoonmakers, managers en verkopers geldt dat.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:52 schreef knnth het volgende:
Systeembeheerders
Ik ben trouwens ook IT-er, maar ik vind IT ultiem onderschikt aan het bedrijf en aan de gebruikers. Dat lijken sommige techneuten niet te snappen, en leven in hun eigen koninkrijkje.
Ja maar die staan allemaal wel wat hoger op de sociale en financiele ladderquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Elke werknemer is ondergeschikt aan het bedrijf, dat geldt echt niet speciaal voor IT personeel. Ook voor boekhouders, schoonmakers, managers en verkopers geldt dat.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:50 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja maar die staan allemaal wel wat hoger op de sociale en financiele ladder
Die snappen dat gemiddeld beter, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Elke werknemer is ondergeschikt aan het bedrijf, dat geldt echt niet speciaal voor IT personeel. Ook voor boekhouders, schoonmakers, managers en verkopers geldt dat.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:49 schreef HeatWave het volgende:
En ja, helaas voor alle bijdehandjes, jullie hebben IT"ers nodig. Want zelf kunnen jullie blijkbaar ook thuis de TV niet instellen oid.
Ligt volgens mij aan het bedrijf.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:52 schreef knnth het volgende:
Systeembeheerders
Ik ben trouwens ook IT-er, maar ik vind IT ultiem onderschikt aan het bedrijf en aan de gebruikers. Dat lijken sommige techneuten niet te snappen, en leven in hun eigen koninkrijkje.
nee, maar een printer waarop staat: papierlade 2 leeg en dan nog bellen, dat soort mensen bestaan. Echt... en die schijnen toch iets nuttigs te kunnen in een bedrijfquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:54 schreef meepseBarg het volgende:
[..]
Mag ik hieruit afleiden dat jij je zelfs laat bellen om bij IT'ers thuis de TV in te komen stellen?
![]()
hehe, dat ik die nog niet bedacht had...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:55 schreef HeatWave het volgende:
nee, maar een printer waarop staat: papierlade 2 leeg en dan nog bellen, dat soort mensen bestaan. Echt... en die schijnen toch iets nuttigs te kunnen in een bedrijf.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:01 schreef meepseBarg het volgende:
[..]
hehe, dat ik die nog niet bedacht had...
en ben jij weleens gebeld dat de muis niet meer beweegt, en dan jij zo alles proberen qua oplossing zoeken, en je vraagt je in eerste instantie nog even nix af bij het ingehouden gegniffel van betreffende usert, tot je eindelijk de muis omkeert en ziet dat het balletje eruit is...
weetjenog? dat was die dag dat je voor iedereen muizen-met-rooie-lampjes-onderin bestelde.
Nee ze zijn doodsbang dat jouw salarisstrook besmettelijk isquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:51 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Dat tuig mag mijn salarisstrook nog niet eens aanraken man...
ja, maar goed, als je ook desktop beheerder bent...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:05 schreef Aneurism het volgende:
Ikzelf niet gedaan, maar ken een desktop beheerder die het al gauw 3x per jaar deed als hij iemands kop zat was.
Mandatory profile:quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:05 schreef Aneurism het volgende:
[..]Dat was de dag dat je remote het account van de user op disabled zet, zijn hele c drive vol met porno zet en een mail naar zijn manager stuurd dat je tijdens scans verdachte content gevonden hebt.
Ikzelf niet gedaan, maar ken een desktop beheerder die het al gauw 3x per jaar deed als hij iemands kop zat was.
Die grap is al zo oud als grafische desktopsquote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:13 schreef meepseBarg het volgende:
[..]
ja, maar goed, als je ook desktop beheerder bent...dan begin je al met zo'n enorme achterstand, tuurlijk word je dan van de algehele weeromstuit maar andermans kop zat. En aangezien je, zijnde desktop beheerder, nooit verder komt dan een C-schijf, en verder hooguit wat icoontjes mag verslepen...
oe!
nog een!
maar da's een ouwe...
Dat je je desktop, met icoontjes en al, opslaat als jpg en die als achtergrond neerzet en al je eigenlijke icoontjes verwijdert. Dan Business Unit Desktop Beheer (een hele afdeling ook...) bellen, die eenmaal gearriveerd ook niet snappen waarom de muis wel beweegt maar nu ineens niet meer op kliks reageert...
ok, kan me eik niet voorstellen dat het echt zou werken, deze garp, maar het zóu leuk zijn.![]()
Dream on.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:50 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja maar die staan allemaal wel wat hoger op de sociale en financiele ladder
Hier net zo. Bij downtime zijn het niet alleen klanten die er last van hebben, maar het raakt ons zelf ook direct in geld. En dan rekenen we hier als het tegenzit in duizenden euro's per seconde aan directe schade.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:54 schreef Rune het volgende:
dus waar ik zit, krijgt systeembeheer voorrang op alles, want anders kost het geld.
Alles in het werk zetten om je dienst te kunnen verlenen ja. En dan zijn IT-ers inderdaad soms een onmisbare schakel. Helemaal eens.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:54 schreef Rune het volgende:
[..]
Ligt volgens mij aan het bedrijf.
Wij verzorgen een ASP dienst die er voor zorgt dat al het doen en laten van een hoop bedrijven via onze servers weggeautomatiseerd wordt. Uptime van die 2 40u racks die dat doen is dus belangrijker dan wat dan ook, want zodra het spulletje offline gaat kunnen die bedrijven niet meer draaien, (klinkt triest maar je zal je erover verbazen hoe afhankelijk ze allemaal zijn geworden van hun IT spul), want al hun gegevens zijn dan niet meer bereikbaar, dus waar ik zit, krijgt systeembeheer voorrang op alles, want anders kost het geld.
De keerzijde is op zaterdagochtend om 6 uur uit je bed gebeld worden omdat een server down is, en met een brakke kop en barstende hoofdpijn op je toetsenbord zitten rammen terwijl de baas in je oor hijgt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Hier net zo. Bij downtime zijn het niet alleen klanten die er last van hebben, maar het raakt ons zelf ook direct in geld. En dan rekenen we hier als het tegenzit in duizenden euro's per seconde aan directe schade.
Reken maar dat ook de hoogste directeur dan braaf gaat wachten tot dat probleem is opgelost, voordat er naar z'n WiFi connectie of printertje gekeken wordt.
Ligt er allemaal aan. Is het pure onkunde van dat blondje op afdeling PZ ok. Ze heeft wel keihard gelogen op dr CV dat ze verstand had van Office en met een PC kan werken, maar goed. Je kan wel eens iets fout doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:21 schreef knnth het volgende:
[..]
Alles in het werk zetten om je dienst te kunnen verlenen ja. En dan zijn IT-ers inderdaad soms een onmisbare schakel. Helemaal eens.
Maar niet iets weigeren omdat je vindt dat een gebruiker iets zelf fout heeft gedaan, of omdat hij iets niet op de goede manier gedaan heeft, of wat dan ook. En dan ook nog kansloos met je in discussie gaan, dat volk heb ik meegemaakt, echt te ergNiemand is groter dan het bedrijf.
Hmmm mijn oost-europeesche collega's beginnen om 06:00 dus de telefoontjes komen pas zo rond 06:30. Scheelt weer de wekker zettenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:24 schreef doka het volgende:
[..]
De keerzijde is op zaterdagochtend om 6 uur uit je bed gebeld worden omdat een server down is, en met een brakke kop en barstende hoofdpijn op je toetsenbord zitten rammen terwijl de baas in je oor hijgt.![]()
Natuurlijk is het niet altijd even leuk, maar de juiste manier is dan idd die gast gigantisch op zijn flikker (laten) geven, en niet zeggen "dat komt morgen wel" terwijl er bijvoorbeeld betalingen gedaan moeten worden, productie gedraaid moet worden oid.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ligt er allemaal aan. Is het pure onkunde van dat blondje op afdeling PZ ok. Ze heeft wel keihard gelogen op dr CV dat ze verstand had van Office en met een PC kan werken, maar goed. Je kan wel eens iets fout doen.
Maar die flippo die bedrijfskritische programma's op zijn PC heeft, op eigen houtje IE7 gaat installeren (ja, meneer moet admin rechten ivm die vage tools) er achterkomt dat het niet meer werkt en bij ons aanklopt, vervolgens een werkend nieuw systeem meekrijgt en WEER IE7 installeert...
Die gast heb ik keihard bij zijn manager op zijn flikker gegeven. Das pure werkbelemmering.
We zijn geen vrienden meer.
Ach, soms heeft ook mijn manager iets van "laat het hem maar lekker uitzoeken, boos kan ie niet worden, hij heeft het zelf gedaan". Maar uiteraard komt het meestal wel voor elkaar.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:28 schreef knnth het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet altijd even leuk, maar de juiste manier is dan idd die gast gigantisch op zijn flikker (laten) geven, en niet zeggen "dat komt morgen wel" terwijl er bijvoorbeeld betalingen gedaan moeten worden, productie gedraaid moet worden oid.
Zo'n gast zou trouwens ook geen vriend van mij zijn
Of om 3 uur 's nachts wakker worden van je telefoon die de ene na de andere alarmmelding staat uit te spugen. Om dan in te loggen en er achter te moeten komen dat een operator (weer) eens is vergeten door te geven dat ze onderhoud aan het plegen zijnquote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:24 schreef doka het volgende:
[..]
De keerzijde is op zaterdagochtend om 6 uur uit je bed gebeld worden omdat een server down is, en met een brakke kop en barstende hoofdpijn op je toetsenbord zitten rammen terwijl de baas in je oor hijgt.![]()
Lol! IE7quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:26 schreef HeatWave het volgende:
Maar die flippo die bedrijfskritische programma's op zijn PC heeft, op eigen houtje IE7 gaat installeren (ja, meneer moet admin rechten ivm die vage tools) er achterkomt dat het niet meer werkt en bij ons aanklopt, vervolgens een werkend nieuw systeem meekrijgt en WEER IE7 installeert...
Stel het principe van interne facturatie eens voorquote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, soms heeft ook mijn manager iets van "laat het hem maar lekker uitzoeken, boos kan ie niet worden, hij heeft het zelf gedaan". Maar uiteraard komt het meestal wel voor elkaar.
Maar deze gast was er al een van "nieuwe PC, meteen iTunes, MSN, spelletjes, cracks, films, Mp3s erop!".
Sorry daarvoorquote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:31 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Of om 3 uur 's nachts wakker worden van je telefoon die de ene na de andere alarmmelding staat uit te spugen. Om dan in te loggen en er achter te moeten komen dat een operator (weer) eens is vergeten door te geven dat ze onderhoud aan het plegen zijn.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, maar een printer waarop staat: papierlade 2 leeg en dan nog bellen, dat soort mensen bestaan. Echt... en die schijnen toch iets nuttigs te kunnen in een bedrijf.
Idd, van die simpele dingen die echt nul komma nul met "verstand van computers" te maken hebben. Mensen stoppen met nadenken als het om computers gaat.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:47 schreef Mercy het volgende:
[..]komt heel vaak voor
of dat er iets achter de lade ligt waardoor het A4 papier verfrommeld uit de printer komt, en dat dan ook nog vreemd vinden
![]()
Dit zegt mijn inziens meer over hoe brak SAP isquote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:33 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Lol! IE7Gaan ze mij bellen dat hun SAPGui het niet meer doet omdat ze op eigen houtje IE7 hebben geinstalleerd.
Nah SAP is heel mooi en erg hufterproof. Behalve het Java gedeeltequote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:16 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Dit zegt mijn inziens meer over hoe brak SAP isOf moet ik zeggen hoe compatible IE7 is
bhalve dan dat iemand van sales wel geld oplevert en iemand van sy sbeheer alleen maar geld kost, dus als je dat flikt, maak je borst maar natquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:46 schreef Crazy-M het volgende:
users die systeembeheerders proberen te pesten hebben niet door dat een systeembeheerder meer kan doen
even een telefoon (ip telefonie) uit schakelen is maar een kleine pesterijtje naar de klant terug
maar ja uiteindelijk moet je als gebruiker ook niet gek zijn als een systeembeheerder in 1 keer zegt:
ja sorry, nu geen tijd voor u, volgende week pas weer. Tja daar sta je dan als je een probleem hebt en altijd liep te kutten.
Inderdaad. Ze hebben een PC om te werken. Niet om privé zooi op te doen onder werktijd.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:48 schreef chatter het volgende:
Bij een bedrijf waar ik eens gewerkt heb, werden de pc's ook steeds om zeep geholpen door de gebruikers.
En een aantal managers liepen constant te zeiken tegen de IT groep.
Ik heb ze toen aangeraden ThinClients te gaan gebruiken.
Ze hebben dat, zonder al te veel uitleg, aan de grote baas van het bedrijf laten zien en hij riep toen hard: "Voor iedereen aanschaffen die pc dingetjes".
Ze hebben toen alles helemaal voorbereid, zelfs door over te werken in het weekend, backups gemaakt van alle kolere zooi op de pc's, alles in de netwerk profielen gepletterd, ThinClients neergezet en voila ..... geen floppydrive meer, geen cd/dvd drive meer, niet meer de hele dag spellen spelen, ..... iedereen pissed off !
Ik heb me daar echt heel erg polupair gemaakt.![]()
Maar ze konden lullen als brugman, maar er werden vanaf dat moment heel wat minder facturaties gedaan richting de andere afdelingen voor IT werkzaamheden.
Dus ik had mooi gelijk.
![]()
qftquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:59 schreef FootballPlayer het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[img=578xnull]http://soiland.no/gallery/d/3512-2/andrev_nerd.jpg[/img]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |