abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51554313
Valencia neemt contact op met Sneijder buiten Ajax om omdat Ajax een aantal keer de telefoon niet opnam !
pi_51554332
Even de taktiek van 1995:

-----------------------1--------------------
------------2----------3----------5--------
-----------------------4--------------------
-------------6---------------8-------------
--7------------------10---------------11--
----------------------9---------------------

2 en 5 zijn de mandekkers. 3 is de laatste man, 4 schuift door naar het middenveld. 6 en 8 zijn de middenvelders. 10 de schaduwspits, 7 en 11 zijn de vleugelspitsen en 9 is de spits.

1| Stekelenburg, Gentenaar, Heijblok
2| Stam, vd Wiel
3| Heitinga
4| Davids, Maduro, Heitinga
5| Vermaelen, Vertonghen
6| Gabri, Delorge, Maduro, Donald
7| Kennedy
8| Emanuelson, Davids, Schilder, Vertonghen
9| Huntelaar,
10| Sneijder, Sarpong, Manucharyan
11| Leonardo, Mitea, Manucharyan

Je ziet dus dat we eigenlijk een verdediger (Colin?) bij, een rechts (Doutie?) en linksbuiten, en een reserve spits (Terror?).
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:38:58 #28
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_51554373
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:37 schreef De_Ananas het volgende:
Valencia neemt contact op met Sneijder buiten Ajax om omdat Ajax een aantal keer de telefoon niet opnam !
Zeker supporterszaken gebeld
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:44:37 #29
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51554547
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:37 schreef Fides het volgende:
Even de taktiek van 1995:

-----------------------1--------------------
------------2----------3----------5--------
-----------------------4--------------------
-------------6---------------8-------------
--7------------------10---------------11--
----------------------9---------------------

2 en 5 zijn de mandekkers. 3 is de laatste man, 4 schuift door naar het middenveld. 6 en 8 zijn de middenvelders. 10 de schaduwspits, 7 en 11 zijn de vleugelspitsen en 9 is de spits.

1| Stekelenburg, Gentenaar, Heijblok
2| Stam, vd Wiel
3| Heitinga
4| Davids, Maduro, Heitinga
5| Vermaelen, Vertonghen
6| Gabri, Delorge, Maduro, Donald
7| Kennedy
8| Emanuelson, Davids, Schilder, Vertonghen
9| Huntelaar,
10| Sneijder, Sarpong, Manucharyan
11| Leonardo, Mitea, Manucharyan

Je ziet dus dat we eigenlijk een verdediger (Colin?) bij, een rechts (Doutie?) en linksbuiten, en een reserve spits (Terror?).
Klopt helemaal, zoals ik ook al schreef (zie OP).

Aangezien we nooit meer naar een situatie zullen gaan dat de backs de mandekkers worden, is het een utopie dat we ooit nog in dat systeem gaan voetballen. Met andere woorden, het zal dus altijd een viermansverdediging worden, waarbij de backs opkomen en de centrale verdedigers de mandekkers zijn.

3-4-3 is dus verleden tijd, maar zoals eerder aangegeven is 4-3-3 absoluut ongeschikt. Als je met de punt naar voren speelt, ben je te kwetsbaar, omdat je de vier mist. Je speelt dan in feite met slechts twee middenvelders, waardoor je volledig overlopen wordt. Ook als je met de punt naar achteren speelt, is het niets. Oranje is daar een heel goed voorbeeld van, de spits komt op een eiland te staan en in feite speel je dan 4-5-1 en ben je volledig afhankelijk van de oplevingen van je buitenspelers.

We moeten dus een 4-4-2-variant kiezen, persoonlijk ga ik voor de 4-1-2-1-2, aangezien we vorig seizoen (FCT- en PSV-uit) al hebben bewezen hierin uitstekend te kunnen presteren.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_51554594
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:57:33 #31
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_51554959
Milevsky zal wel niet waar zijn maar als ik iemand graag zie komen is het Milevsky wel
ben echt groot fan van 'em
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:00:37 #32
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_51555058
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:57 schreef BigFire het volgende:
Milevsky zal wel niet waar zijn maar als ik iemand graag zie komen is het Milevsky wel
Als je dat lukt dan heb je de toptransfer van Nederland iig wel te pakken.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:01:54 #33
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51555113
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:00 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

Als je dat lukt dan heb je de toptransfer van Nederland iig wel te pakken.
Mwoah, toptransfer? Beetje vergelijkbaar met Danko Lazovic.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:03:22 #34
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_51555167
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:01 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Milevsky is wel stukje beter dan Danko "ik ben bij lange na niet zo goed als Kezman" Lazovic.
pi_51555177
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:57 schreef BigFire het volgende:
Milevsky komt net zo hard naar Ajax als dat Guardado naar PSV komt.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:04:08 #36
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_51555204
quote:

[..]

Lazovic mag de schoenen nog niet eens poetsen van Artem
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_51555398
Nog even in reactie op MONTANA's OP: Die 3-5-2 was dat die zogenaamde "Berlijnse Muur" opstelling? Ik herinner me dat we uit bij Celtic erg goed speelden met een uitstekende Wamberto. Verder wonnen we in de competitie ook een hele reeks zware wedstrijden in die opstelling.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:11:32 #38
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_51555543
Zeg M0NTANA, waarom hou je je niet gewoon aan de traditie van de OP's en hang je een heel lulverhaal op? Doe dat lekker in een latere post. . Ik vind dat Ajax gewoon moet proberen 4-3-3 of 3-4-3 blijven te spelen. Dat kan best met wat meer hangende vleugelspelers, zolang die maar het vermogen en de intentie hebben een actie buitenom te maken en de achterlijn een paar keer per wedstrijd te halen. Er is áltijd gezeik over de vleugelspelers, die zijn bijna nooit goed genoeg in de ogen van velen. Of het nou Roy, Babel, Van het Schip of De Mul is. Het is gewoon een verdomd moeilijke positie, maar het geeft Ajax het grote voordeel dat het zijn eigen herkenbare en bij internationale tegenstanders veelal onbekende systeem kan spelen waarin de eigen jeugdspelers zijn opgegroeid, die tactische voordelen voor de technische middenvelders heeft en die Ajax een heel bijzondere uitstraling over de hele fucking wereld geeft.

Ik persoonlijk zie liever Ajax wat vaker niet de finale van de CL halen terwijl het wel in z'n karakteristieke huisstijl blijft spelen met de bijbehorende charme, dan dat we daarvan afstappen en net als PSV zo'n zeikerig grijs saai resultatenvoetbalploegje worden waarvan er al ontelbaren zijn . Er is maar één Ajax, tien keer liever strijdend en trots ten onder!

En ja, er zijn afgelopen seizoen best een paar goede wedstrijden met 4-4-2 gespeeld, zoals tegen Twente en PSV. Maar laten we ook even de sessie tegen Werder niet vergeten. Uit, met een half spitsje en zoveel mogelijk verdedigers waren de spelers duidelijk compleet van de kaart en werden weggespeeld; thuis, terug in de eigen stijl en met de intentie "We gaan gewoon aanvallen we hebben toch niets te verliezen" zagen we opeens hoe benauwd Werder het kreeg. En dat zou elke tegenstander het krijgen als er maar een beetje vorm is en de spelers het lef en zelfvertrouwen hebben om vooruit te denken.

Kortom, ik ben voor een eigenwijs-open-vizier 3-4-3, met twee mandekkers en Stam achterin, middenveld met Emanuelson, Davids, Sneijder en Gabri en een aanval met Suarez, Huntelaar en Barkircioglu. Op termijn zal het échte voetbal altijd winnen. .

gaat weer terug in lurkermode
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:15:35 #39
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51555703
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Nog even in reactie op MONTANA's OP: Die 3-5-2 was dat die zogenaamde "Berlijnse Muur" opstelling? Ik herinner me dat we uit bij Celtic erg goed speelden met een uitstekende Wamberto. Verder wonnen we in de competitie ook een hele reeks zware wedstrijden in die opstelling.
Klopt, was naar aanleiding van een oefenwedstrijd in Berlijn. In de CL speelden we tegen Celtic 3-5-2-, met inderdaad een uitblinkende Wamberto achter de spitsen en een geniale Maxwell en Rafael van der Vaart.
pi_51555787
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

Milevsky komt net zo hard naar Ajax als dat Guardado naar PSV komt.
Ik neem het ook nog met een korreltje zout.
pi_51556002
Op transfermarkt.de is het contract van Milevski tot 2008. Ik dacht dat hij vorig jaar had bijgetekend tot 2010 ofzo?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:23:49 #42
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51556033
quote:

[..]

Begrijp je nu waarom sommigen je niet meer serieus nemen?
-
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:26:05 #43
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51556123
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:23 schreef TheJanitor het volgende:
Op transfermarkt.de is het contract van Milevski tot 2008. Ik dacht dat hij vorig jaar had bijgetekend tot 2010 ofzo?
Transfermarkt.de is een weinig betrouwbare site. En als je ziet wat Zenith voor Tymoschuk moest betalen weet je dat ook Dynamo Kiev niet zo weinig zal vragen voor Milevskiy.
pi_51556217
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:26 schreef Chivu het volgende:

[..]

Transfermarkt.de is een weinig betrouwbare site. En als je ziet wat Zenith voor Tymoschuk moest betalen weet je dat ook Dynamo Kiev niet zo weinig zal vragen voor Milevskiy.
Verschil is dat Shakhtar een veel kapitaal krachtigere vereniging is dan Kiev.
Shakhtar heeft het geld niet nodig, Kiev in ieder geval meer dan Shakhtar.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:29:54 #45
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51556259
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:11 schreef keesjeislief het volgende:
Zeg M0NTANA, waarom hou je je niet gewoon aan de traditie van de OP's en hang je een heel lulverhaal op? Doe dat lekker in een latere post. .
Excuses, ik hou nu eenmaal niet van tradities en ongeschreven regels, daarom dacht ik dat het voor de discussie wel een keer goed was om de discussie uit het vorige deel te behandelen, maar ik zal het niet meer doen.
quote:
Ik vind dat Ajax gewoon moet proberen 4-3-3 of 3-4-3 blijven te spelen. Dat kan best met wat meer hangende vleugelspelers, zolang die maar het vermogen en de intentie hebben een actie buitenom te maken en de achterlijn een paar keer per wedstrijd te halen. Er is áltijd gezeik over de vleugelspelers, die zijn bijna nooit goed genoeg in de ogen van velen. Of het nou Roy, Babel, Van het Schip of De Mul is. Het is gewoon een verdomd moeilijke positie, maar het geeft Ajax het grote voordeel dat het zijn eigen herkenbare en bij internationale tegenstanders veelal onbekende systeem kan spelen waarin de eigen jeugdspelers zijn opgegroeid, die tactische voordelen voor de technische middenvelders heeft en die Ajax een heel bijzondere uitstraling over de hele fucking wereld geeft.
Het 4-3-3 waarin Ajax zo succesvol was en zoveel aanzien kreeg, was meer een 3-4-3. Zou graag hebben dat Ajax opnieuw zo zou spelen, maar het zit er niet in. Zoals ik al aangeaf, speelt men tegenwoordig met vier verdedigers op rij, waarvan de backs opkomen en de centrale verdedigers de mandekkers zijn. Als je daarvoor drie middenvelders opstelt, wordt het sowieso kut qua bezetting, of je nou met de punt naar voren of met de punt naar achteren speelt. 4-3-3 is gewoon niets, want óf je spits komt op een eiland te staan óf je middenveld wordt overlopen. 3-4-3 kan wel, maar dan wel op de manier waarop Louis van Gaal het gebruikte of anders een ander systeem, 4-1-2-1-2 bijvoorbeeld.
quote:
Ik persoonlijk zie liever Ajax wat vaker niet de finale van de CL halen terwijl het wel in z'n karakteristieke huisstijl blijft spelen met de bijbehorende charme, dan dat we daarvan afstappen en net als PSV zo'n zeikerig grijs saai resultatenvoetbalploegje worden waarvan er al ontelbaren zijn [afbeelding]. Er is maar één Ajax, tien keer liever strijdend en trots ten onder!
Klopt, maar én niet aantrekkelijk spelen én niet succesvol zijn, zoals de afgelopen jaren, is toch ook niets? Dan toch echt liever resultaat, zónder mooi voetbal, het mooie voetbal komt dan later wel.
quote:
En ja, er zijn afgelopen seizoen best een paar goede wedstrijden met 4-4-2 gespeeld, zoals tegen Twente en PSV. Maar laten we ook even de sessie tegen Werder niet vergeten. Uit, met een half spitsje en zoveel mogelijk verdedigers waren de spelers duidelijk compleet van de kaart en werden weggespeeld; thuis, terug in de eigen stijl en met de intentie "We gaan gewoon aanvallen we hebben toch niets te verliezen" zagen we opeens hoe benauwd Werder het kreeg. En dat zou elke tegenstander het krijgen als er maar een beetje vorm is en de spelers het lef en zelfvertrouwen hebben om vooruit te denken.
Gast, hoe had Ajax dan uit bij Werder Bremen moeten voetballen, meer dan de helft van de basis was geblesseerd en/of geschorst. Als we beide wedstrijden geen spelers misten, hadden we een kans gemaakt. Maar nu was het de eerste wedstrijd al beslist, waardoor Werder ons de tweede wedstrijd liet komen en overigens, bij rust had het in de Amsterdam ArenA al 1-3 kunnen staan.
quote:
Kortom, ik ben voor een eigenwijs-open-vizier 3-4-3, met twee mandekkers en Stam achterin, middenveld met Emanuelson, Davids, Sneijder en Gabri en een aanval met Suarez, Huntelaar en Barkircioglu. Op termijn zal het échte voetbal altijd winnen. .

gaat weer terug in lurkermode
3-4-3 is ook mij favoriet, maar veel liever 4-1-2-1-2 dan 4-3-3.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:30:11 #46
51286 w00h00
Digital man!
pi_51556276

Geen aankoop, maar wel weer een speler erbij.

Leo is weer teurg aan het trainen.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:30:13 #47
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51556277
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:26 schreef Chivu het volgende:

[..]

Zenit is geen Ajax. Ach, in Rusland rollen de Dollars gewoon keihard.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:30:54 #48
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51556302
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Begrijp je nu waarom sommigen je niet meer serieus nemen?
Gast, moet ik bij elke cynische opmerking verplicht een PI of smilie gebruiken?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:30:55 #49
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51556303
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:30 schreef w00h00 het volgende:
[afbeelding]

Volgende keer ook een broekje aantrekken.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_51556307
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:30 schreef w00h00 het volgende:
[afbeelding]

Zonder broek?
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')