quote:2006 - Hoogste etmaalgemiddelde temperatuur 24,1 C
2006 - Langste zonneschijnduur 15 uur
2006 - Laagste etmaalgemiddelde relatieve vochtigheid 52 %
Geen mammatus, ik heb geen idee wat voor wolken dit zijn, zal het wel eens opzoeken, hoewel ik ook een boekje heb gezien over allemaal verschillende wolkensoorten met betekennissen erbijquote:
mammatus of niet, nice verslag!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Geen mammatus, ik heb geen idee wat voor wolken dit zijn, zal het wel eens opzoeken, hoewel ik ook een boekje heb gezien over allemaal verschillende wolkensoorten met betekennissen erbijmisschien dat ik die eens ga halen
Dankquote:Op woensdag 18 juli 2007 00:06 schreef kepler het volgende:
@speedy: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=681081&tid=681081
er zijn dus Helmholtz golven waargenomen, dus grote kans dat jij ze ook op de foto hebt staan
Dankquote:
quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:18 schreef hondenfokker het volgende:
wat zijn helmholtz golven gewoon soort op en neer bewegende shelf of rol wolk?
quote:Kelvin-Helmholtz golfwolken
Deze (zeer zeldzame) wolken ontstaan als twee luchtlagen van verschillende dichtheid met verschillende snelheden over elkaar stromen. Als een warme luchtlaag, met lagere dichtheid, over een koude luchtlaag, met grotere dichtheid, stroomt, en het verschil in snelheid is groot genoeg, ontstaan deze golfvormige wolken op het grensvlak.Komt voor in Stratus.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:18 schreef hondenfokker het volgende:
wat zijn helmholtz golven gewoon soort op en neer bewegende shelf of rol wolk?
Niks volgend jaarquote:
verrek, ja!quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er ontstaan trouwens onweersbuien. De wolken schieten de lucht in!
En zo te zien gaat die weer precies boven mijn woonplaats langs.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:08 schreef IkWilbert het volgende:
Mooi te zien op buienradar hoe zich een mooi lijntje begint te vormen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |