die doet vaag hier in zeeland rommelt en flits het en er staat niksquote:Op maandag 16 juli 2007 22:59 schreef kepler het volgende:
er komt weer wat richting Delft, maar volgens buienradar geen onweer
quote:Op maandag 16 juli 2007 22:59 schreef kepler het volgende:
er komt weer wat richting Delft, maar volgens buienradar geen onweer
En dat is in Emmen? Oosten van het land toch?quote:Op maandag 16 juli 2007 23:03 schreef pekel het volgende:
Als het goed is gaat het straks flink tekeer hier. Bliksem wordt steeds heviger.
Echter nog geen druppels gezien..
Op een dag heb jij het noodweer en hebben wij helemaal nietsquote:
Zie je wel, hier in Ede ook.quote:
neuh, noodweer loopt altijd vast bij de Rijn of IJsselquote:Op maandag 16 juli 2007 23:04 schreef X-fi het volgende:
[..]
Op een dag heb jij het noodweer en hebben wij helemaal niets
Verplaats hem anders ofzoquote:Op maandag 16 juli 2007 23:04 schreef TommyGun het volgende:
Hm denk dat Eindhoven vannacht nog wel wat regen mee krijgt. Opletten dus dat m'n laptop niet nat wordt
Yep, en via weeronline en google earth kan je de exacte inslagen zien, maar ook die ligt er al vanaf 18.45u uitquote:Op maandag 16 juli 2007 23:03 schreef X-fi het volgende:
Wanneer kan je zien dat er onweer bij ziet op buienradar.nl? aan de plusjes?
Dat was dan een exacte inslag.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:09 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Yep, en via weeronline en google earth kan je de exacte inslagen zien, maar ook die ligt er al vanaf 18.45u uit![]()
hm, blids.de laat ook niets zien daar, maar misschien hetzelfde detectienetwerk?quote:Op maandag 16 juli 2007 23:00 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
die doet vaag hier in zeeland rommelt en flits het en er staat niks
maarja die heeft heel de maand al kuren de buienradar![]()
Weerkaart doet het iigquote:Op maandag 16 juli 2007 23:08 schreef TommyGun het volgende:
Lol, zijn er een hoop weerstations uitgevallen ofzo?Zeker technische storing @ KNMI
[afbeelding]
Wat is precies het verschil?quote:
hier is het al geweest.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:17 schreef Crazykill het volgende:
Het regent nu best hard in Rotterdam.
Rolwolk hangt los voor een bui, shelfcloud zit aan de onweersbui vast.quote:
Welke is vernietigender?quote:Op maandag 16 juli 2007 23:22 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Rolwolk hangt los voor een bui, shelfcloud zit aan de onweersbui vast.
Wat is nou precies de overeenkomst? Ze zitten beide voor een bui en onstaan ongeveer op de zelfde wijze. Maar verder ook niet veel.quote:
Oke, dus een rolwolk is alleen maar een wolk die ervoor kan hangen, die zegmaar niet voor de regen/onweer zorgt. De wolk die dat wel doet is de shelfcloud?quote:Op maandag 16 juli 2007 23:22 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Rolwolk hangt los voor een bui, shelfcloud zit aan de onweersbui vast.
Delft nu ookquote:Op maandag 16 juli 2007 23:17 schreef Crazykill het volgende:
Het regent nu best hard in Rotterdam.
en waar mag dat wezen?quote:Op maandag 16 juli 2007 23:27 schreef The_Terminator het volgende:
Hmm, er komt onweer deze kant op. In de verte flitst het maar achter elkaar door, om de 3 sec wel een flits.
Hier een foto van een tijdje terug. Shelf en rolwolk samen.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:25 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Oke, dus een rolwolk is alleen maar een wolk die ervoor kan hangen, die zegmaar niet voor de regen/onweer zorgt. De wolk die dat wel doet is de shelfcloud?
Dat is zeker heel uniek?quote:Op maandag 16 juli 2007 23:29 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier een foto van een tijdje terug. Shelf en rolwolk samen.
[afbeelding]
Blauw is shelf, rood is rolwolk. Waarschijnlijk is hier de shelf losgekomen, of is de rolwolk vast gegroeid.
Helemaal niets meer in het zuiden? Terwijl een kwartier geleden nog met bakken uit de hemel vioel!quote:
Is het onweer, niet de neerslag. Zie buienradar.nl voor neerslag.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:31 schreef X-fi het volgende:
[..]
Helemaal niets meer in het zuiden? Terwijl een kwartier geleden nog met bakken uit de hemel vioel!
Wel een heerlijke foto zegquote:Op maandag 16 juli 2007 23:34 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Valt wel mee denk ik.
Idd.quote:
Hele mooie foto's. Jammer van de lataarnpalen. anders was hij nog mooierquote:Op maandag 16 juli 2007 23:35 schreef Sasami het volgende:
Stadskanaal 10 min geleden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Profiel openen is toch niet zoveel moeite. Het is in Gasselternijveenschemond (Drenthe)quote:Op maandag 16 juli 2007 23:37 schreef MaximusF1 het volgende:
[..]
Idd.
Als je een situatie neerpent, zet er dan ook even de locatie (stad of gemeente, eventueel wat extra uitleg als het iets relatief onbekend is) bij.
"Hier nu ook zware storm" worden we minder wijzer van dan "Hier in Rotterdam nu ook zware storm."
Just my 2 cents.
Sja ik weet het maar ze staan daar nu eenmaalquote:Op maandag 16 juli 2007 23:37 schreef X-fi het volgende:
[..]
Hele mooie foto's. Jammer van de lataarnpalen. anders was hij nog mooier!
Kan dat ?quote:Op maandag 16 juli 2007 23:41 schreef Sasami het volgende:
[..]
Sja ik weet het maar ze staan daar nu eenmaalIk kan ze wel weg shoppen
Het lijkt trouwens heel wat maar er is hier niet echt veel onweer geweest.
Das een risico. Helaas heeft het noodweer hier niet goed uitgepakt. (alweer niet)quote:Op maandag 16 juli 2007 23:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat ik net heb meegemaakt was echt niet normaal. Je kon niet met je ogen knipperen of er was een nieuwe flits. Toen het echt begon los te komen hoorde ik in 1 klap 3 brandweerwagens.
Groningen?quote:Op maandag 16 juli 2007 23:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat ik net heb meegemaakt was echt niet normaal. Je kon niet met je ogen knipperen of er was een nieuwe flits. Toen het echt begon los te komen hoorde ik in 1 klap 3 brandweerwagens.
Ik zie het in de verte flitsen, maar veel meer dan een flits zie ik niet omdat er bomen in de weg staanquote:Op maandag 16 juli 2007 23:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Oke, dank je wel, ik snap het!quote:Op maandag 16 juli 2007 23:29 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier een foto van een tijdje terug. Shelf en rolwolk samen.
[afbeelding]
Blauw is shelf, rood is rolwolk. Waarschijnlijk is hier de shelf losgekomen, of is de rolwolk vast gegroeid.
Was vast deze:quote:Op maandag 16 juli 2007 23:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
quote:23:06:27 16-07-07 10 G BRAN Pr 1 BRAND IN SPINNERIJ INDUSTRIE PPG Industries Chemicals BV Rijksweg West 22 WESTERBROEK (WESTERBROE) Eenheden: 556 536
Die is verdomd dichtbijquote:Op maandag 16 juli 2007 23:59 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
http://nl.youtube.com/watch?v=ofuasTXzYnE is door iemand gemaakt in grun
Wtf, moet je de 21e seconden bekijken. Best helder zo.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:59 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ik schok me levenloos idd. Had hem al hard staanquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:04 schreef Cassius het volgende:
Ja die knal, daarna heb ik m'n pc maar even uitgezet
quote:Op maandag 16 juli 2007 23:59 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Het is gewoon overdagquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
00;21 van het filmpje. Leuke lichtbron is het.![]()
Lekker veilig, tochquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:12 schreef Cassius het volgende:
Staan daar nou mensen onder die boom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |