abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 06:49:57 #126
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_52064172
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:25 schreef JoPiDo het volgende:
ik ben er, maar ik heb geen bagage

en ik heb mijn hoofd alweer gestoten aan de ingang van de metro
Welkom in Japan! Mijn hoofd stoot ik wekelijks wel eens.
Ik heb trouwens zomervakantie en ik verveel me dood, als je wat wilt afspreken in Tokyo moet je me ff een PM sturen.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 06:59:27 #127
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_52064189
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 01:58 schreef Jossos het volgende:

[..]

Ze zijn niet achterlijk nee, maar de geschiedenis die de koters hier op school krijgen behandelt praktisch niets over de 2e WO. Heel kort zeggen ze dat Japan wel een beetje fout was tijdens de oorlog, maar ook dat ze zich steen en been hebben verzet tegen de invloeden van buitenaf.
En over de oorlog in Europa krijgen ze al helemaal niets mee. Enkel de mensen met interesse in geschiedenis kijken verder dan de door de staat voorgeschreven boeken, maar de gemiddelde Japanner weet echt niet beter.
Ja, dat klopt, ik ben even een vergelijking aan het zoeken, maar kan er even geen vinden. In hun geschiedenis boek staat wel degelijk iets over de 2e wereldoorlog, maar het is niet echt veel en ze concentreren zich voornamelijk op de geschiedenis in Azie. Dat is begrijpelijk, wij krijgen ook voornamelijk les over het Westen. Dat gezegd heb ik er helemaal geen problemen mee dat ze zo gekleed zijn, het feit dat de politie hier niets aan doet, zegt al genoeg. Het lijkt me heel sterk sterk dat ze daadwerkelijk neo-nazi's zijn
pi_52064272
Vaak is het ook gewoon Cosplay van Wolfenstein of de anime Hellsing.
Bisentu, je hebt een pm

[ Bericht 16% gewijzigd door Karimo op 03-08-2007 16:00:53 ]
pi_52099000
Veel plezier in Japan, Karimo!

Niet vergeten genoeg foto's te maken he (was ik namelijk wel)!
  maandag 6 augustus 2007 @ 09:15:13 #130
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_52133753
Eergisteren naar Chiba-Minato geweest voor het vuurwerk.
Het begon om 19:30, maar al om 16:00 kwamen we aan. Vervolgens een mooi plekje uitgezocht en dan maar wachten. Mijn vriendin had haar Yukata aangedaan en zag er verdomd goed uit Ook had ze eten en drinken meegenomen een kleedje om op te zitten.
Om 19:00 was het onmogelijk om naar de wc te gaan, zo druk was het. Vorig jaar waren er 200.000 mensen, dus je kunt je wel voorstellen wat ik met druk bedoel. Het vuurwerk zelf was echt fantastisch. Het duurde ongeveer anderhalf uur. Na afloop moesten die 200.000 mensen natuurlijk ook weer naar huis. Maar ik ben erg te spreken over de politie. Het was echt perfect geregeld. Iedereen die wel eens naar Koninginnedag is geweest in Amsterdam weet dat het bij ons altijd een grote teringzooi word, maar niet hier. Ik heb maar 20 minuten hoeven te wachten in de rij om het station binnen te komen ! Ze lieten steeds kleine groepjes gaan, dus het was ook niet eens ontzettend druk in de trein.

Ik heb trouwens nog nooit zo ontzettend moeten zweten als die dag. Mijn god! Wat was het warm, degene die in Japan in de zomer zijn geweest, weten dat het 's nachts bijna net zo warm is als overdag, alleen dan zonder zon, dus toen ik thuiskwam leek het alsof ik door de regen was thuisgekomen, zo nat was mijn tshirt.

Er staat nog een filmpje en een flink aantal foto's op mijn vriendin's camera, dus die zal ik binnenkort wel uploaden.
pi_52135932
Ik ben benieuwd hoe het er uit zag ^__^

Een jaar is echt lang als je pas in 2008 naar Japan gaat
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_52136157
aaah, al bijna een jaar geleden... De tijd gaat snel

Ik kan me het Tanabata festival in Sendai nog goed herinneren. Prachtig! Het grootste van Japan, het aantal mensen in Sendai verdubbelde rond die tijd (van 1 miljoen naar 2 miljoen). Overigens is het Tanabata festival (star festival) in Sendai in Augustus ipv juli.

Ik had die week elke dag mijn jimbe aan, of mijn eigen yukata (alle buitenlanders liepen in Yukata, net als alle Japanners, dus geen vreemd gezicht, alleen maar leuk). En ook op een brug een plekje zoeken om het vuurwerk te bekijken. Helemaal prachtig geweldig! Alle meiden in hun yukata met prachtig gestrikte obi's.

Rond diezelfde tijd waren ik en mijn vriendin uitgenodigd door een kimono sensei. Zij heeft ons helemaal aangekleed met alles erop en eraan. Ik vrij simpel in yukata (binnen 5 min. klaar) maar mijn vriendin in de meeste mooie natsu kimono (zomer kimono) en obi die ik ooit gezien heb. Onderkimono's, hopen strikken om het bij elkaar te houden en dan die prachtige zomerkimono. Toen een achterlijk lange obi, mooie strik en ook om het lichaam heen in een aparte manier 'gevouwen'-

Daarna nog make up, haar etc. Helemaal officieel. Ik geloof dat het bij elkaar 1,5 uur geduurd heeft! En daarna een van de drukste straten van Sendai op (jozenji dori). Prachtig weer, mooie bomen in een laan tussen de rijstroken... En alleen maar mooi en leuk commentaar van de voorbijlopende Japanners. Ik mis t zooo ontzettend, zeker de zomer zo.

Japanse festivals
pi_52137762
Zo...ik zit nu eindelijk ook in Tokyo, wat een lange reis zeg pfff..werd er wel even gaar van en toen ik hoorde dat het om 9 uur sochtends al zowat 30 graden was, toen dacht ik echt van NEEEE.
Flink gezweet vandaag, maarja beter dan regen dit haha. Sommige mensen zijn echt zo behulpzaam en lief, geweldig!

Woensdag even gezellig doen met Bisentu . Een vriendin van me heeft geregeld dat we woensdag avond naar een of andere show gaan met.... HARD GAY / RAZOR RAMON ergens in Shinjuku, echt lachen
pi_52138429
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:01 schreef Karimo het volgende:
Zo...ik zit nu eindelijk ook in Tokyo, wat een lange reis zeg pfff..werd er wel even gaar van en toen ik hoorde dat het om 9 uur sochtends al zowat 30 graden was, toen dacht ik echt van NEEEE.
Flink gezweet vandaag, maarja beter dan regen dit haha. Sommige mensen zijn echt zo behulpzaam en lief, geweldig!

Woensdag even gezellig doen met Bisentu . Een vriendin van me heeft geregeld dat we woensdag avond naar een of andere show gaan met.... HARD GAY / RAZOR RAMON ergens in Shinjuku, echt lachen
gaaaaf!! Als je de kans hebt, graag een verslag!

"フゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥゥ~"
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:40:22 #135
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_52138890
Hard Gay Die wil ik voor geen goud tegenkomen als ik er ooit in slaag de Japanse grond te betreden.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_52139062
Het leukste vind ik nog dat die man ontzettend hetero is en afgelopen jaar is getrouwd met een bekende Japanse actrice.

Vorig jaar zo'n boekje gekocht van hard gay... gewoon omdat het zo bizar is. Staan allemaal 'verhalen' in van drie tot zes foto's. Geweldig! Volgens mij gewoon te koop bij Maruzen en andere grotere boekenwinkels.
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:47:25 #137
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_52140373
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:01 schreef Karimo het volgende:
Zo...ik zit nu eindelijk ook in Tokyo, wat een lange reis zeg pfff..werd er wel even gaar van en toen ik hoorde dat het om 9 uur sochtends al zowat 30 graden was, toen dacht ik echt van NEEEE.
Flink gezweet vandaag, maarja beter dan regen dit haha. Sommige mensen zijn echt zo behulpzaam en lief, geweldig!

Woensdag even gezellig doen met Bisentu . Een vriendin van me heeft geregeld dat we woensdag avond naar een of andere show gaan met.... HARD GAY / RAZOR RAMON ergens in Shinjuku, echt lachen
Welkom! Leuk dat je me meteen hebt gebeld!.
Op dat moment was ik trouwens een leuk tv programma aan het kijken: 24 uurs eet wedstrijd. Daar werd me toch even een partij eten weggewerkt waar je U tegen zegt. Ik kan het soms echt niet bevatten hoe Japanners zoveel kunnen eten. Na 1 kom ramen zit ik echt helemaal vol.
pi_52141658
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:01 schreef Karimo het volgende:
Zo...ik zit nu eindelijk ook in Tokyo, wat een lange reis zeg pfff..werd er wel even gaar van en toen ik hoorde dat het om 9 uur sochtends al zowat 30 graden was, toen dacht ik echt van NEEEE.
Flink gezweet vandaag, maarja beter dan regen dit haha. Sommige mensen zijn echt zo behulpzaam en lief, geweldig!

Woensdag even gezellig doen met Bisentu . Een vriendin van me heeft geregeld dat we woensdag avond naar een of andere show gaan met.... HARD GAY / RAZOR RAMON ergens in Shinjuku, echt lachen
waar is het?! Ik wil ook naar hardgay
pi_52142283
oops

[ Bericht 99% gewijzigd door Renzoku op 06-08-2007 16:26:25 ]
pi_52142840
Even google los gelaten.



Op youtube staat ook nog een hoop spul van 'm.
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:36:37 #141
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_52142994
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:08 schreef Renzoku het volgende:
oops
Bedoel je deze gasten?



Uyoku dantai

Kan het niet helpen om te lachen als ik die sneue gasten zie in hun zwarte bussen en zover ik weet kunnen ze ook niet echt op veel steun rekenen van de gemiddelde Japanner.
Die bussen zien er trouwens best stoer uit
pi_52144073
Veel positieve reacties .
Leuk om te lezen allemaal.

Maar zijn er ook negatieve dingen over Japan te noemen?
Of bepaalde stadsdelen die je beter kan vermijden?
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_52146929
OMG! Ik zou ook wel nar HG willen
Lijkt me te grappig ^__^
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:55:08 #144
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_52172507
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:16 schreef Scarface2004 het volgende:
Veel positieve reacties .
Leuk om te lezen allemaal.

Maar zijn er ook negatieve dingen over Japan te noemen?
Of bepaalde stadsdelen die je beter kan vermijden?
Stadsdelen die je moet vermijden? Ik neem aan dat je Tokyo bedoelt?
Er zijn geen weken die gevaarlijk zijn in Tokyo. Het enige waar ik zelf een hekel aan heb is Roppongi, daar zitten heel veel ambassades in de buurt en stikt het (vooral 's avonds van de (dronken) buitenlanders). Het heeft een beetje een Salou-gevoel en als er iets is waar ik een hekel aan heb.....
Qua veiligheid is dit waarschijnlijk ook het minst aantrekkelijke, maar volgens mij heb je in een willekeurig dorp in Nederland meer kans om overvallen te worden dan in Roppongi.

Volgens mij is Tokyo 1 van de veiligste steden ter wereld. En dat met meer inwoners dan heel NL
pi_52173557
Het is meer dat iedereen postief over Japan is, ikzelf ook hoor.
Maar voor degene die al in Japan zijn geweest.
Misschien hebben die wat vervelende ervaringen met bepaalde Japanse regelingen.

Zoals hier bijvoorbeeld:
Voordeeluren kaart die 09:00 ingaat, de trein vertrekt 08:59.
Vervolgens komt de conducteur moeilijk doen vanwege 1 minuut.

Dat soort dingen bedoelde ik te zeggen.

Of heeft niemand iets negatiefs in Japan meegemaakt ?
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:50:18 #146
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_52173891
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:36 schreef Scarface2004 het volgende:
Het is meer dat iedereen postief over Japan is, ikzelf ook hoor.
Maar voor degene die al in Japan zijn geweest.
Misschien hebben die wat vervelende ervaringen met bepaalde Japanse regelingen.

Zoals hier bijvoorbeeld:
Voordeeluren kaart die 09:00 ingaat, de trein vertrekt 08:59.
Vervolgens komt de conducteur moeilijk doen vanwege 1 minuut.

Dat soort dingen bedoelde ik te zeggen.

Of heeft niemand iets negatiefs in Japan meegemaakt ?
Dat alles zo perfect geregeld is. Dat klinkt als een voordeel, maar ik heb liever wat meer vrijheid. Ik heb al eens eerder verteld dat wanneer Japanners op reis gaan er een compleet reisschema (tot op de minuut) word samengesteld. Vergadering worden er over gehouden, er word een commissie in werking gesteld met telefoonkettingen e.d. Als je 1 minuut te laat bent word je al meteen gebeld "Waar blijf je!" En er weinig plaats voor wijzigingen. Zodra er dan iets onverwachts gebeurd is het meestal meteen paniek. Nederlanders (westerlingen) hebben dan meestal zoiets van "Mwah, we zien wel wat er gebeurd."

Laatst had ik een feestje bij iemand. In Nederland gaat het meestal van: "Om zo en zo laat spreken we daar af en iedereen neemt zelf eten mee"
Hier duurde het 3 kwartier met telefoonnummers en adressen uitwisselen, treinschemas controleren en er werd opgeschreven wat iedereen meenam, zodat niemand het dubbele zou meenemen. Er werd zelf een complete plattegrond uitgetekend met herkenningspunten en de gebouwen op schaal.
Dat gaat mij echt te ver.
pi_52174133
Oh ik heb zeker wel negatieve dingen meegemaakt. Niet dingen waaraan ik Japan herinner maar tuurlijk, het is nooit perfect (maar Japan ).

Zoals:
- De openingstijden van ATM's
- Het feit dat je bij onze verplichte bankrekening in Sendai, alléén in Sendai kon pinnen(maar goed, daar kan 'Japan' niks aan doen' )

Maar het ergste vond ik hoe mijn lab tegenover mij deed. Dit heb ik in een eerder topic wel gemeld. Ik had gewoon geen leuk lab. Het is zeker niet overal zo, maar ze sloten mij erg buiten. Nu had genoeg vrienden daarnaast hoor, zowel Japanners als andere Int. studenten. Maar de sfeer in het lab bestond uit stress en spanning. Mijn sensei heeft me ooit zelfs verteld dat ze(hij en mijn andere supervisor, hoofden van t lab) expres een sfeer van stress creeeren omdat ze vonden dat dat motiverend werkt. Als ik daar ah werk was was het voornamelijk stil en mensen waren bijna bang van de prof. terwijl het gewoon respect zou moeten zijn.

Maar bepaalde situaties waren gewoon niet leuk. Het niet uitgenodigd worden voor etentjes, of nog erger, uitgenodigd worden op de ene dag, die dag ook mee helpen koken en alles klaarmaken voor het eten de volgende dag. Dan om 17u wegmoeten omdat ik nog kanji-class had, en dan de volgende dag op lab komen, niks horen over t feestje, het rond 16u eens vragen en er dan achter komen dat ze het de avond ervoor maar hadden gedaan omdat de prof. zin had om zat te worden..... (voor de mensen die weten wat Hanami is; ze zijn in lab gebleven en hebben foto's van sakura als wallpaper op de computers gezet......)

Het waren moeilijke mensen, moeilijk mee te praten en tot door te dringen... En voelde me daar zeker niet op mn gemak. Het was zeker niet overal zo,...maar de atmosfeer in mn lab was gewoon eng... (gelukkig waren ze ook niet allemaal zo, en heb ik nog steeds contact met een tweetal mensen, maar toch)...

Verder zou ik t zo niet weten... Dingen die ik eerder grappig vond was als je in eerste instantie in een restaurant wordt gevraagd of je een lepel wil en dan vrolijk vloeiend met hashi gaat eten enzo. Weinig slechte ervaringen!!!

Japan
Sendai
pi_52179264
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:36 schreef Scarface2004 het volgende:
Het is meer dat iedereen postief over Japan is, ikzelf ook hoor.
Maar voor degene die al in Japan zijn geweest.
Misschien hebben die wat vervelende ervaringen met bepaalde Japanse regelingen.

Zoals hier bijvoorbeeld:
Voordeeluren kaart die 09:00 ingaat, de trein vertrekt 08:59.
Vervolgens komt de conducteur moeilijk doen vanwege 1 minuut.

Dat soort dingen bedoelde ik te zeggen.

Of heeft niemand iets negatiefs in Japan meegemaakt ?
Ja, in Nederland doen ze er wel soepel mee, maar alleen omdat die treinen toch altijd te laat komen. In Japan komen ze altijd op tijd en op de goede plek. : )
pi_52179420
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:56 schreef Renzoku het volgende:

[..]

Ja, in Nederland doen ze er wel soepel mee, maar alleen omdat die treinen toch altijd te laat komen. In Japan komen ze altijd op tijd en op de goede plek. : )
In Nederland soepel? Echt niet Met die voordeelurenkaart zijn ze echt niet soepel. Ik trein regelmatig en dan hoor je weleens van die dingen (gelukkig niet zelf meegemaakt ). Bijv. het is 9.15 en de trein is om 8.55 vertrokken, dan gaan conducteurs soms toch boetes geven omdat de voordeelurenkaart pas na 9u ingaat en de persoon voor 9u is gaan treinen. Dat soort dingen.
pi_52179480
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:01 schreef xienix84 het volgende:

[..]

In Nederland soepel? Echt niet Met die voordeelurenkaart zijn ze echt niet soepel. Ik trein regelmatig en dan hoor je weleens van die dingen (gelukkig niet zelf meegemaakt ). Bijv. het is 9.15 en de trein is om 8.55 vertrokken, dan gaan conducteurs soms toch boetes geven omdat de voordeelurenkaart pas na 9u ingaat en de persoon voor 9u is gaan treinen. Dat soort dingen.
Bij mij rekenen ze het dan meestal wel goed hoor. :S
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')