Voorgaande deel: Maarten Ducrot in de tour #0001quote:'Het kopgroepje laten zwemmen'
"We zitten hier naar prachtige sport te kijken en dan kom jij met zo'n verhaal!"
'Wat doen die Basken daar vooraan, dat hoort niet'
'Jongens jongens toch'
"Zo! Die Fedrigo heeft een neus als een zinksnijder"
"Ow jongens, wat een courage!"
"Zie hem harken op het buitenblad, ik krijg er buikpijn van"
"Nou ik sta er versteld van"
"Goh jongens dit mag toch niet mogen!"
"Dan kan je 1000 keer Di Luca heten maar nog word je er gewoon afgepierd hier hoor"
"Ow wat is dit een geweldige actie, dit spot met alle wielerwetten!"
"Gaat ie weer telefoneren, doe die oortjes uit!"
"Ik word er emotioneel van!"
"Zie hem achterstevoren op zijn fiets nog met alle wilskracht uit zijn lijf aanharken bij dat laatste wiel, schitterend!"
"Zie ze boren door de wind, ja dit is niet meer fietsen, dit is stoempen!"
"Wat is dit nu? Hij zit gewoon lachend op zijn fiets? Nooooooou dit kan toch niet na meer dan 200 kilometer?"
"Jongens toch, ik geef het je te doen hier in je eentje dat gat naar die twee notoire hardrijders dichtrijden hoor, tsjongejonge."
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
"Heras zit hier echt een huzarenstukje op te voeren"
"Wat een ongeloofelijke snok geeft Boonen dr aan"
"Als die twee elkaar met deze snelheid inhalen zijn het net aankoppelende ruimteschepen"
"Hij zet nu aan. Die gaat lopen linkeballen"
"Ow jongens, hij rijdt zo zo'n karretje in de poep"
"Ik ga even uit het raam hangen hoor"
"Die Karsten Kroon, wat een klasbak is het toch!"
"Dit is geen snelfietsen, dit is mijnwerken"
"De renners denken ook, als ik nu de snot voor de ogen fiets in dit ontsnappinkje, dan word ik er straks op de berg afgepierd"
"Ja, dr zitten geen kurken tussen, zoals bij zwemmen" (even stil) "Dat is ook waarom ik zwemmen zo sááái vind." Reactie van collegaverslaggever Herbert Zeikstra: "dat mag je niet zeggen" "Nou, schaatsen dan". Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "DAT AL HELEMAAL NIET"
"Dit wordt de tour van de 10 kleine negertjes"
"Ik ben benieuwd wat die oude wijven daarachter nu weer bekokstoofd hebben."
"Ja hoor, ze zitten weer te bellen met die oortjes. Ik wil wel eens weten wat voor een telefoonrekening ze hebben."
"Wat een telefoonrekening zullen die oude wijven daarachter in die auto's hebben."
"Als Klöden een geweer had, had ie nu Boogerd van zijn fiets geschoten."
"Dat is gewoon de hele week op de 13 of de 14 op kop boren"
"Ze hebben hier met één of andere teertraktor wat vloeibare zooi d'rop gekwakt" (over wegen die er slecht bijliggen)
"In mijn tijd had je altijd frictie in je schoenen. Soms had je brandende voeten op een warme dag en dan vroeg je jezelf af of je het laatste beetje in je bidon beter op kon drinken of in je schoenen kon gieten. Wat je ook deed, je kreeg er altijd spijt van!"
"Dat Landis geen poot uitsteekt; ik krijg gewoon een hekel aan hem."
"Gaat ie staan pissen, op een moment waar de hersenen uit de oren komen als gebraden kroketten!"
"Ik ga niet meer kijken, ik gooi m'n microfoon weg!"
"Mijn moeder, ze is 71, zou hem nu gewoon voorbijfietsen!" Reactie van collegaverslaggever Herbert Zeikstra: "Met een kinderzitje op het stuur!"
"Wonderbaarlijke hergeboortes gebeuren alleen maar in de bijbel...." (over de positie in het klassement van Floyd Landis op de morgen van de bergetappe van 20 Juni 2006)
"Dat zo'n lelijke man zo mooi kan zijn in de koers!" (over Landis z'n optreden in de etappe naar de Joux-Plane in de tour 2006)
"Ik vind hem een held!" (over Landis, waar hij een dag eerder nog een hekel aan gekregen had)
"Landis heeft z'n biertje naar de Heer geheven en gezegd: 'geef me nog eenmaal de kracht'." (over de wederopstanding van Landis)
"Daar heeft hij zich als renner ontdekt"
(Over Rasmussen) "Bij gewone stervelingen zou je denken: Hij moet nog een hele col op, daar zou je wel eens moe van kunnen worden..."
"Hij zit daar maar te stampen op dat buitenblad!"
"Afgeschud als 'n nat washandje..."
"Op z'n tandvlees gaat 'ie er achter aan!"
"Kijk hier Tosatto, die bakkes wijd open!"
''Er zijn daar een paar jongens aan het controleren."
'Kun je daar Kanoën, Maarten?'
'Ja, dat kan, maar is wel heel moeilijk'
'Heb jij dat al eens gedaan?'
'Laat ik daar maar niets over zeggen, want ze kijken thuis mee.'
Zeikstra uitspraken:
''Voor als u later bent ingeschakeld, ...''
''Karaktermens.''
''WAT een finale.'', ''WAT een etappe.''
''Mag je zeggen dat ...?''
''De 10 km 1 minuut regel.''
''O kijk maarten, hier kun je goed kanoen.''
''Deze renner heeft een verleden als mountainbiker.''
''Hongerklop.''
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:29 schreef RedFever007 het volgende:
Hier verder, vorige topic was vol maar geen nieuw deel gemaakt door Langetabbetje![]()
quote:Herbet Dijkstra: "Wil je de naam van die Bask even uitspreken?" Maarten Ducrot: "Daar hebben ze jou voor aangenomen, ik doe de analyse"
Achtste etappe over aanvaller Txurruka
"Kijk die Ballan of hij de koppenberg op rijdt!"
Achtste etappe
"Typisch zo'n kingeval die Rogers"
Na de val van Rogers in de afdaling van de 8e etappe
"In het peloton is het nu zo dat iedereen elkaar het licht uit de ogen aan het kijken is"
Achtste etappe
"Om je haren bij op te vreten"
Achtste etappe over het verloop van Contadors etappe
O ja.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:09 schreef Quyxz_ het volgende:
Gister zei die trouwens ook dit:
"Kijk die Klöden rijden! Dan heb je echt geen scheur in je staartbot."
Zoiets
Nu begint hij ook uitspraken die Olav mol gebruikte te gebruiken (en natuurlijk ook wel andere commentatoren, ik heb alleen gisteren z'n commentaar gehoord, meestal kijk ik het op Sporza dus ik kan mis zitten).quote:Op maandag 16 juli 2007 14:33 schreef maril het volgende:
Sommige uitspraken waren al van andere journalisten te horen, of van Kneet "karretje in de poep rijden" was volgens mij van de Kneet.
Stukje daarvoor, als Herbie zegt dat Karpets lost moet er eigenlijk ook ff bijquote:Op maandag 16 juli 2007 17:14 schreef wimderon het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=5PfZZXNVu78![]()
![]()
Nog verzoekjes van legendarische uitspraken van Maarten (of Herbert)?![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 00:10 schreef Txurruka het volgende:
Mijn eerste bericht hier, maar ik wil 'm jullie niet onthouden:
"GOHHH! Moet je die Kohl daar eens zien sleuren! Z'n kop schudt op en neer als een jaknikker in de Drenthse olievelden!"
Opveegmoment
So truequote:Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef Burghardt het volgende:
"Kijken wat de heren van de ronde tafelconferentie nu weer hebben bekokstoofd."
Welke etappe was dat, dan kijk ik of ik die ook kan vindenquote:Op maandag 16 juli 2007 18:05 schreef N.i.c.k het volgende:
ik blijf; 65 km/h, alsof ie een emmer leeggooit !, de mooiste vinden
Was dat niet in de etappe die Hushovd won?quote:Op maandag 16 juli 2007 19:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Welke etappe was dat, dan kijk ik of ik die ook kan vinden![]()
"Ja, maar die ja-knikkers staan niet in heel Drenthe he. Net als de hunnebedden!"quote:Op maandag 16 juli 2007 11:20 schreef Txurruka het volgende:
"GOHHH! Moet je die Kohl daar eens zien sleuren! Z'n kop schudt op en neer als een jaknikker in de Drenthse olievelden!"
quote:Op maandag 16 juli 2007 13:10 schreef RedFever007 het volgende:
Toch was het lossen van Tankink echt het meest memorabele moment van Maarten deze Tour
Ik zat voor de TV te lachen toen ie het zei![]()
Briljant gewoon
4e etappe waarin hushovd wint. Zou leuk zijn als je em vondquote:Op maandag 16 juli 2007 19:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Welke etappe was dat, dan kijk ik of ik die ook kan vinden![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 17:14 schreef wimderon het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=5PfZZXNVu78![]()
![]()
Nog verzoekjes van legendarische uitspraken van Maarten (of Herbert)?![]()
Bij de finish. In het verslaggeven van de sprint, op het eind.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:07 schreef wimderon het volgende:
Wanneer zei ie dat ongeveer...
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:34 schreef wimderon het volgende:
Hij zegt het pas na de vijfde herhaling ofzo, niet lang genoeg doorgekeken![]()
Maar bij deze dan![]()
http://www.youtube.com/watch?v=lCKzdmzphgY
dankjewelquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:34 schreef wimderon het volgende:
Hij zegt het pas na de vijfde herhaling ofzo, niet lang genoeg doorgekeken![]()
Maar bij deze dan![]()
http://www.youtube.com/watch?v=lCKzdmzphgY
...?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:01 schreef UtrechtSlim het volgende:
Ik vind die Ducrot fantastisch! Hij denkt ook echt dat hij commentator is! Met die home videos en die dagelijks terugkerende Muppet Show..
Als je commentaar wil geven doe dat dan zo dat we het allemaal begrijpen (ook de werkers cq vanavond-teruglezersquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:53 schreef N.i.c.k het volgende:
dat is wel een hele vrije uitleg van het prisoner-dilemma.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:43 schreef Poekel het volgende:
"Hallo hallo, alle Rabo mensen die meeluisteren. Herbert Dijkstra zegt: Leg de koers lam."
Geweldig inderdaad, ook echt op die manier zoals alleen hij dat kan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:44 schreef twentemeisje het volgende:
Hij zit Dijkstra weer heerlijk in de zeik te nemen
En dan daarna nog:quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:16 schreef Ereinion het volgende:
Prachtige dialoog zonet:
Dijkstra: Bruseghin wil stoppen met wielrennen. Hij wil dan boer worden.
Ducrot: Waar heb jij het nou over?
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:16 schreef Ereinion het volgende:
Prachtige dialoog zonet:
Dijkstra: Bruseghin wil stoppen met wielrennen. Hij wil dan boer worden.
Ducrot: Waar heb jij het nou over?
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:23 schreef Longmen het volgende:
Heeft hij nu iets gezegd over vloer en opvreten?
Iddquote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:23 schreef Longmen het volgende:
Heeft hij nu iets gezegd over vloer en opvreten?
Heerlijkquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En dan daarna nog:
Dijkstra: Hij heeft heel veel dieren, daar houdt ie van. Hij heeft ook 13 ezels, wist je dat?
Ducrot: 13 ezels, wat moet je daar nou mee?
Ja, als je het droog analyseert is het natuurlijk een drama. Hij weet als ex-wielrenner niks toe te voegen. Hij heeft geen enkele kennis van techniek, weet nooit aan te geven wat voor versnelling er op een bepaalde helling gebruikt wordt. Daarnaast is het onvoorstelbaar hoe vaak hij ploegentactieken compleet verkeerd inschat.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:02 schreef N.i.c.k het volgende:
Dat je je aan commentatoren kan ergeren is natuurlijk een triviaal probleem. Maar vandaag werd het wel erg hoor. Hij moet beseffen dat hij betaald wordt als verslaggever. Dus ten dienste van de kijker. Hij wordt niet betaald voor een forum waarin hij naar eigen goeddunken vrijblijvend kan ouwehoeren.
Zijn uitspraken zijn leuk, zijn kwaliteiten als verslaggever matig. Hij zit er natuurlijk vooral als inside-kenner. Maar daarvan heb ik nog nimmer iets ! kunnen bespeuren. Hij is niet gezegend met bovengemiddelde kennis van het wielrennen, is overduidelijk nooit in the picture geweest als ploegleideren zit er minstens zo vaak naast als Herbert.
Sorry, moest er even uit. De uitspraken zijn wel vermakelijk (Y)
Hij bedoelde volgens mij meer het 'free rider' probleeem. Dat de ene topper met weining inspanning zou kunnen profiteren van de aanval van een andere topper, waardoor niemand de eerste aanval in durft te zetten. Van iemand die psychologie heeft gestudeerd verwacht je zulke foutjes eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:01 schreef N.i.c.k het volgende:
Hij gebruikte de term om aan te geven in welke afwachtende houding de favouriten zich bevinden. Probeer die constructie maar eens te rechtvaardigen als Maarten-adept.
Ik moet de mensen thuis van commentaar voorzien, dus daar horen forumbezoekers ook bij.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:02 schreef N.i.c.k het volgende:
Hij moet beseffen dat hij betaald wordt als verslaggever. Dus ten dienste van de kijker. Hij wordt niet betaald voor een forum waarin hij naar eigen goeddunken vrijblijvend kan ouwehoeren.
haha, mooi gevonden meneer ducrotquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:32 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Ik moet de mensen thuis van commentaar voorzien, dus daar horen forumbezoekers ook bij.
Popovych laten wachten op Contador. Was inderdaad een GE-NI-A-LE zet!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:23 schreef twentemeisje het volgende:
(over de tactiek van Discovery)
"Wat zijn die Demol en Bruyneel toch doortrapte duivels!"![]()
quote:
Ik ben dan ook niet de echte Michel Wuytsquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:56 schreef maartenducrot het volgende:
Toch wel lekker, internet in het hotel. Beetje hier lezen enzo.
Maar wie is die grappenmaker die zich als michelwuyts heeft geregistreerd? :p Die vent weet niet eens hoe hij een laptop aanzet.
Dat wil ik ook wel eens weten, volgens mij heeft ie tijd te veel dat ie nog op een forum zitquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:16 schreef Falco het volgende:
Vraagje voor Ducrot:
Wat doe je zoal na een etappe op een avond zoals deze? Wat hebben jullie voor avondeten? En slaap je op dezelfde kamer als Herbert Dijkstra of hoe moet ik dat zien?
Hij kan zich beter op de koers richtenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:33 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel eens weten, volgens mij heeft ie tijd te veel dat ie nog op een forum zit![]()
Leuke vraag!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:16 schreef Falco het volgende:
Vraagje voor Ducrot:
Wat doe je zoal na een etappe op een avond zoals deze? Wat hebben jullie voor avondeten? En slaap je op dezelfde kamer als Herbert Dijkstra of hoe moet ik dat zien?
misschien doet hij hier inspiratie opquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:34 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hij kan zich beter op de koers richten
Dat maakt niet uit, ik lach me er de ziekte om!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:44 schreef maartenducrot het volgende:
Trouwens, ik lees in dit topic veel citaten en commentaar op mijn uitspraken.
Ik houd me gewoon aan de rolverdeling, dat zijn afspraken tussen Matthieu, Herbert en mij.
En de meeste citaten kan ik me vaak niet eens herinneren, vaak ook omdat ze uit de context zijn getrokken.
Die colombianen, dat zijn pas echte brokpiloten in de afdaling. Ik zag ze vroeger over de weg stuiteren en sommigen kwamen zelfs voor je voorwielen. OIDquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:44 schreef RedFever007 het volgende:
En over de Colombianen in het peloton tijdens de bevoorrading en de afdalingen
ik heb z'n opmerkingen helaas niet onthouden, iemand anders?
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:44 schreef maartenducrot het volgende:
Ik houd me gewoon aan de rolverdeling, dat zijn afspraken tussen Matthieu, Herbert en mij.
En de meeste citaten kan ik me vaak niet eens herinneren, vaak ook omdat ze uit de context zijn getrokken.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:44 schreef RedFever007 het volgende:
En over de Colombianen in het peloton tijdens de bevoorrading en de afdalingen
ik heb z'n opmerkingen helaas niet onthouden, iemand anders?
Volgens mij was inderdaad dat ze tijdens bevoorradingen voor hem over de weg stuiterden en tijdens afdaling regelmatig onder de vangrail schoven. De exacte quote heb ik helaas ook nietquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:29 schreef twentemeisje het volgende:
En dat stukje over die Colombianen die over de weg stuiterden en onder vangrails schoven
Een joke.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:46 schreef Elwood1802 het volgende:
Is dat de echte Maarten of een joke?
Krijgt Mathieu als ploegleider van Unibet gewoon vrij om tijdens koersen die de NOS uitzendt Herbert in te fluisterenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:44 schreef maartenducrot het volgende:
Misschien moet iemand de echte Maarten Ducrot even mailen en hem wijzen op ons prachtige fantopic alhier. http://www.ducrot.nl/Maartens%20Site/Agenda.htmlquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:56 schreef Cootz het volgende:
Hij houdt het een beetje vervelend vol als je het mij vraagt... het grapje is er nu wel af.
hmmm, hij is het echt hoorquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:56 schreef Cootz het volgende:
Hij houdt het een beetje vervelend vol als je het mij vraagt... het grapje is er nu wel af.
Nou, hij zou vandaag in de uitzending het woord Fok! kunnen laten vallenquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:52 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
hmmm, hij is het echt hoor, hoe moet hij het nog meer bewijzen dan
Dat zegt ie wel vaker, maar volgens mij mag hij geen reclame makenquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:57 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Nou, hij zou vandaag in de uitzending het woord Fok! kunnen laten vallen
quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:52 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
hmmm, hij is het echt hoor, hoe moet hij het nog meer bewijzen dan
Ik ontkenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Een joke.En nu gaat die dat waarschijnlijk ook nog ff ontkennen.
quote:
Hij blijft droog zoals altijdquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:12 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Jongens, kijk 'em nou linkeballen! Dit geloof je toch niet?
Je gelooft het echt hequote:
het is zo, ik heb bewijzen dat hij het echt isquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Je gelooft het echt he
Of, of, of, of jullie zijn elkaars kloon. Opgelost!
Openbaar maken dan!quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:21 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
het is zo, ik heb bewijzen dat hij het echt is![]()
als ik dat doe krijg ikquote:
oh nee...quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:40 schreef Herbert_Dijkstra het volgende:
Dat ben ik al...
jaja, dat zeggen ze allemaalquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:48 schreef maartenducrot het volgende:
Even voor de duidelijkheid, michelwuyts en herbertdijkstra zijn dus niet van mij
quote:
?quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
kansloos ben jij. Je haalt het compleet uit z'n verband en Maarten had nog gelijk ook.
Je weet zelf niet eens meer waar het over ging, nog ergerquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:41 schreef Blawh het volgende:
?
Ik weet wel waar het over ging, maar het waren zijn woorden en ik vond de toon waarop hij het zei wel grappig. Dat heeft niets met uit het verband trekken in mijn ogen, maar goed.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Je weet zelf niet eens meer waar het over ging, nog erger.
Hij zei het toen Halgand vlak voor de top demarreerde. De demarrage was erg onlogisch zo vlak voor het de top (tijdens afdalingen met een groepje naar 1 persoon rijden is makkelijker dan bergop). Hij zei dat toen maar legde helemaal uit waarom het onlogisch was.
Nou ja een uitspraak met eenquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:47 schreef Blawh het volgende:
Ik weet wel waar het over ging, maar het waren zijn woorden en ik vond de toon waarop hij het zei wel grappig. Dat heeft niets met uit het verband trekken in mijn ogen, maar goed.
Is toch gewoon een mooie opmerking, zoals er wel meer in dit topic staan....quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
kansloos ben jij. Je haalt het compleet uit z'n verband en Maarten had nog gelijk ook.
Inderdaad, ik snap de ophef ook niet echt maar goed. Een forum is er om te discusseren laten we maar zeggen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:49 schreef Thieske het volgende:
[..]
Is toch gewoon een mooie opmerking, zoals er wel meer in dit topic staan....![]()
Diequote:Op woensdag 18 juli 2007 17:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Nou ja een uitspraak met eenerachter kan ik niet als positief ervaren dus ruk je het geheel nogal uit z'n verband. Maar laat maar ik zal ook wel
zijn.
Ok, wij hebben verschillende interpretaties van smileysquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:53 schreef Blawh het volgende:
Diewas vooral vanwege de 'Let op mam!' en dat is toch niet negatief? Als ik het als negatief zou ervaren dan had ik wel
gebruikt.
Bovendien als je even terugleest in de Ducrot topics dan zie je dat ik hem een held vind.![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:32 schreef icebliss het volgende:
Vandaag ging 'ie toch wel echt ver in zijn geschreeuw hoor. Een beetje emotie mag wel, maar de laatste 5 kilometer zat 'ie gewoon hardop te schreeuwen voor Vasseur. Vervolgens een compleet nutteloze discussie over of het een verre sprint is of niet als je van 400 meter aangaat, of juist kort, of is kort pas vanaf 100 meter, etc.
Maarten supportert voor (wheel)-suckers?quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:42 schreef Blawh het volgende:
[..]
Die ouwe Vasseur. Ik hoopte niet op een Fransman die won, maar door het enthousiasme van Maarten vond ik het eigenlijk ook wel weer mooi dat hij won.![]()
Er was wel een kathedraal van de Heilige Maagd Maria, verschrikkelijk belangrijk in het Christendom enzo...quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:22 schreef Burghardt het volgende:
Jammer dat er geen kastelen in de buurt waren, dan had Herbert ook wat te doen.
Hij zei dat omdat het een demarrerenquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Je weet zelf niet eens meer waar het over ging, nog erger.
Hij zei het toen Halgand vlak voor de top demarreerde. De demarreren
was erg onlogisch zo vlak voor het de top (tijdens afdalingen met een groepje naar 1 persoon rijden is makkelijker dan bergop). Hij zei dat toen maar legde helemaal uit waarom het onlogisch was.
ik wou net hetzelfde postenquote:Op donderdag 19 juli 2007 00:39 schreef wimderon het volgende:
Wie heeft dit op z'n geweten![]()
![]()
http://nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot
quote:Op donderdag 19 juli 2007 00:39 schreef wimderon het volgende:
Wie heeft dit op z'n geweten![]()
![]()
http://nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot
Vond deze ook geweldig:quote:Op donderdag 19 juli 2007 08:28 schreef dubidub het volgende:
"Dan kan je 1000 keer Di Luca heten maar nog word je er gewoon afgepierd hier hoor"
Bril-fucking-jant
Of deze. Zo heerlijk droogquote:Op donderdag 19 juli 2007 08:30 schreef Longmen het volgende:
[..]
Vond deze ook geweldig:
"Kan je even je kop houden, we zitten hier naar een fantastische sport te kijken en jij leutert wat over een mooi klooster."
quote:"Het blijft altijd zo dat er 50 renners achteraan in het peloton rijden, namelijk de laatste 50, daar doe je niks aan"
De verschillende bladen op de versnelling. Hoe groter het blad hoe zwaarder de versnelling (dacht ikquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:17 schreef Cerubo het volgende:
Kan iemand me eens vertellen wat het verschil is tussen binnenblad en buitenblad? Ik hoor Maarten dat altijd zeggen, maar heb geen idee wat ie ermee bedoelt.
Voor is dat inderdaad zo. Buitenblad is groot dus zwaar verzet, binnenblad is klein dus licht verzet. Achter is het precies omgekeerd, hoe kleiner het blad, hoe zwaarder het verzet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:24 schreef Longmen het volgende:
[..]
De verschillende bladen op de versnelling. Hoe groter het blad hoe zwaarder de versnelling (dacht ik)
Kan je ook zien aan het aantal tandwieltjes zien Op het Buitenblad zitten die dkike tandwiletjes.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
Voor is dat inderdaad zo. Buitenblad is groot dus zwaar verzet, binnenblad is klein dus licht verzet. Achter is het precies omgekeerd, hoe kleiner het blad, hoe zwaarder het verzet.
WTFquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:25 schreef MeneerTim het volgende:
Hier overigens het dagboek dat Ducrot bijhoudt tijdens de Tour. Dat is natuurlijk wel een beetje spam, maar anders missen jullie citaten als "Gisteren bereikte ons het bericht dat de hond van Tyler Hamilton is gestorven. 13 jaar, best oud voor een Golden Retriever. Maar ja, de Tour wacht op niemand", overigens afkomstig van Herbert Dijkstra.
quote:"Ja, je moet wachten, wachten, wachten, 'Is dit de groep die wegrijdt? Ja?' Dan moet in een keer dat gat dicht. Maar als je het dan niet redt, heb je een bloedsmaak in je mond, het snot komt uit je oren en dan kan je om je moeder roepen, maar dan heb je het niet meer in eigen hand, dat noemt men de chache patat"
Dat was het grappigste, ik weet niet wat het betekent, maar ik vind het een leuk woordquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:26 schreef Burghardt het volgende:
Hij wist trouwens niet wat 'chache patat' was. Maar goed.
http://www.panzerfaust.org/?p=2945#more-2945quote:Zaterdag 14 juli, etappe 7
Quartorze Juillet. Of eigenlijk is het al zondag 15 juli. De Tour is opengebroken. Net als mijn geduld met Herbert Dijkstra. De redactie van de Avondetappe had een feestje georganiseerd ter ere van de Franse revolutie. Na iets te veel glaasjes Calvados heb ik Herbert eens goed de waarheid vertelt. Koning alcohol zegt waar het op staat.
Ik heb ‘m gezegd dat ie een wandelende clichéjukebox is, gooi er een kwartje in en er komt een stoplap met een baard van 90 jaar uitzetten. Ik heb 'm gezegd dat ie niet zo als een overenthousiast mongool moet reageren, elke keer als er een of andere renner een halfslachtige poging doet om een tot mislukken gedoemde ontsnappingspoging op touw te zetten. Elke etappe die ook maar een beetje boven de middelmaat uitstijgt, en jij zegt dat je in al die jaren dat je meedraait zelden zoiets hebt gezien, Herbert. En daarnaast Herbert, zei ik, loop je constant over bijzaken te zaniken. Je bent in staat om het in lyirsche bewoordingen over een dertiende eeuwse rotonde te hebben, precies op het moment dat de tour ontploft. En terwijl iedereen met samengeknepen reethelften toekijkt hoe de coureurs zich met een paar honderd kilometer per uur een berg afstorten, presteer jij het om de kijker te wijzen op het zomertuinhuisje van de vriend van de neef van Lodewijk de vierendertigste. En nadat iemand een solo van 240 kilometer achter de rug heeft, drie cols van buitencategorie heeft moeten trotseren in een hagelbui met hagelstenen ter grote van kivietseieren, vijf keer lek heeft gereden en vlak voor de finish op een haar na een ravijn mist, merk jij op dat z’n ouwe moedertje bekend staat om haar overheerlijke appeltaarten.
En tot slot, Herbert, jij achterlijke gratenkip, ben je eenvoudigweg de irritantste kamergenoot die in de geschiedenis van de kamergenoten samen met iemand op één kamer heeft geslapen. En weet je wat Herbert zegt? Weet je wat die Drentse jaknikker zegt op alle verwijten die ik naar die gaargekookte rotkop van ‘m slinger? “Dat is jouw mening”, zegt ie. Dat zegt de grote Herbert Dijkstra. Dat is jouw mening. Heb ik ‘m net de grond in geheid op een manier dat zelfs een gemiddelde heipaal onder de indruk zou zijn, en het doet 'm niks.
Nu ik dit schrijf ligt ie al weer vredig te slapen. Dromend van grote avonturen. Buiten klinken de geluiden van Mart Smeets die een stagaire op een omgevallen boomstam aan het naaien is. Ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoud.
Haaaaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:50 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
http://www.panzerfaust.org/?p=2945#more-2945
O![]()
Mijn![]()
God![]()
Is dit serieus?![]()
Uiteraard heeft maarten dat zelf geschrevenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:50 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
O![]()
Mijn![]()
God![]()
Is dit serieus?![]()
Die andere 'verslagen' zijn ook geniaalquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:50 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
O![]()
Mijn![]()
God![]()
Is dit serieus?![]()
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:50 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
O![]()
Mijn![]()
God![]()
Is dit serieus?![]()
Ik wou net zeggen dat is Maarten heul nietquote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:13 schreef Remzz het volgende:
Wat is onze vriend hier in godsnaam aan het doen
[afbeelding]
Ow verkeerde topic... naja hier kan die ook wel
Wilde het net posten, was mooi!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:31 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Zojuist:
Herbert: *prijzende uitspraken over Vinokourov, hij houdt maar niet op*
Maarten: Ja ik houd mijn kop ook al een tijdje.
Het kwam er ook wel fraai uit trouwensquote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:34 schreef Gitanki het volgende:
Vier maal tweemaal
Ik wilde hem ook gelijk postenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:56 schreef One_of_the_few het volgende:
''weet je hoelang 10 minuten is?'' ''moet je eens 10 minuten met je vingers tussen de deur gaan zitten.''![]()
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:26 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
sport word geloofwaardig van mensen die onmogelijke prestaties leveren
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:56 schreef One_of_the_few het volgende:
''weet je hoelang 10 minuten is?'' ''moet je eens 10 minuten met je vingers tussen de deur gaan zitten.''![]()
Ik schoot in de lach toen ik het hoorde. Hij zit al de hele tour te zeuren over een geloofwaardige tour. Vooral wanneer renners ontzettend afzien. Nou, mij staan de beelden van Riis nog bij toen die op zijn bovenblad aan het harken was, of talloze andere voorbeelden van zondige renners. Het slaat nergens op.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:26 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
sport word geloofwaardig van mensen die onmogelijke prestaties leveren
Dat was kloden, die 5 min. later ook nog eens vielquote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:33 schreef Evertjan het volgende:
Vino doet zijn broek goed. wat een knakworst
Hij laat zich tenminste afzeiken, Mart zorgde er dan voor dat de man ontslagen werdt....Dat siert Herbert.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:27 schreef Guerra het volgende:
Maarten heeft humor. Dijkstra zit er alleen bij om afgezeken te worden.
dat zei Herbie trouwens, maar wel grappig iddquote:Op zondag 22 juli 2007 15:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
Misschien is het wel klimcreme? (over de zonnebrand van Millar
)
Was het nu David of Robert Millar? Volgens Maarten was het Robert, die inmiddels als Roberta door het leven gaat...quote:Op zondag 22 juli 2007 15:21 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
Maarten ==> Ik weet niet of die benen van Millar echt zo wit zijn.
Inderdaad, maar wat bedoelde hij ermee?quote:Op zondag 22 juli 2007 17:24 schreef Sidekick het volgende:
Bij de 9 minuten achterstand van Mayo had hij het ook alweer over "alsof je een emmer leeggooit"
Kennelijk vindt ie dat erg fascinerend, het leeggooien van een emmer, en zegt ie het nu elke keer als iets 'm fascineert... Je kan er alles van zeggen, maar het is in ieder geval origineel!quote:
Mayo?quote:Op zondag 22 juli 2007 19:41 schreef twentemeisje het volgende:
Wie werd er ook alweer 180e in een tijdrit, zelfs als er maar 100 renners aan deelnamen?
Gister vertelde ik em in de kroeg, en tot mijn stomme verbazing kende de meeste de uitdrukking wel. In de trant 'alsof het niks kost'.quote:
Hele normale uitdrukking hoorquote:Op zondag 22 juli 2007 20:21 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Gister vertelde ik em in de kroeg, en tot mijn stomme verbazing kende de meeste de uitdrukking wel. In de trant 'alsof het niks kost'.
Is idd een normale uitdrukking. Ik hoor hem nog vaak door ieder willekeurig iemand.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:28 schreef Pek het volgende:
[..]
Hele normale uitdrukking hoorwat gedateerd, dat wel. Iets wat m'n opa zou zeggen.
Voor mij is het ook een heel gewone uitdrukking.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:21 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Gister vertelde ik em in de kroeg, en tot mijn stomme verbazing kende de meeste de uitdrukking wel. In de trant 'alsof het niks kost'.
nou Smeets had echt wel humor in zijn commentaar, alleen een andere dan die van nu.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:22 schreef Grumpey het volgende:
De tour is echt wel beter af met deze twee gasten. Beter dan Mart Smeets, deze twee mannen hebben tenminste humor
hahahah die is mooi iddquote:Op maandag 23 juli 2007 12:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als je dat lange lint voor je ziet wil je gewoon een geweer pakken en zo'n kopman eraf schieten.
quote:Op maandag 23 juli 2007 15:36 schreef Oldbie het volgende:
"Vino, gisteren in de mongolenwaaier, nu in de aanval"
Langs een gevaarlijke afgrond:quote:Op maandag 23 juli 2007 16:12 schreef Veerboot het volgende:
"Oh mên, dit zijn echt risico's. Alle moeders die nu kijken, ga maar even wat anders doen..."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |