Technisch consultant / Semi-architect herequote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:19 schreef freak1 het volgende:
systeembeheerders
system architects roeleren jullie het pannetje uit.
het is een engelse tekst en voor de meeste gebruikers 'vaag' (ookal klinkt het voor jou logisch)quote:Op maandag 16 juli 2007 13:53 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik heb er een extra zintuig voor gekregen, ik krijg hoofdpijn als ze beginnen te praten
Nu heb ik absoluut geen probleem met digibeten, zolang ze maar de indruk wekken dat ze het willen begrijpen dan wil ik ze helpen. Retards die niet lezen wat er op het scherm staat mogen ter plekke worden dood geschoten.
Voorbeeld user schiet call in:
Ik krijg de foutmelding "INVALID_START_TIME" wat betekent dit?
ipv even te kijken naar welke datum/tijd ze invoeren gaan ze meteen een call inschieten...
hoe hoger de positie hoe minder ze weten en hoe sneller ze geholpen willen wordenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:54 schreef Metro2005 het volgende:
Het is bij de meeste mensen ook gewoon pure onwil. computers zijn maar rare dingen waar je zo min mogelijk van moet afweten en verdiep je er vooral niet in! je zou eens ene keer wat inteligenter overkomen ;r
en het zijn echt niet de domste pauperjosti's die zulke domme vragen durven te stellen hoor. Zelfs artsen en hoog opgeleide mensen stellen nog de domste vragen soms
En om er aan toe te voegen: En hoe minder het moet kostenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:55 schreef rival het volgende:
[..]
hoe hoger de positie hoe minder ze weten en hoe sneller ze geholpen willen worden![]()
Die onwil is vaak niet meer dan terecht. Ze hebben andere dingen te doen en niemand kan overál verstand van hebben. Wat dat betreft erger ik me nooit aan mensen die geen moeite doen. Wél aan mensen die hooghartig zijn terwijl ze er geen verstand van hebben.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:54 schreef Metro2005 het volgende:
Het is bij de meeste mensen ook gewoon pure onwil. computers zijn maar rare dingen waar je zo min mogelijk van moet afweten en verdiep je er vooral niet in! je zou eens ene keer wat inteligenter overkomen ;r
en het zijn echt niet de domste pauperjosti's die zulke domme vragen durven te stellen hoor. Zelfs artsen en hoog opgeleide mensen stellen nog de domste vragen soms
Ik neem aan dat je quotA bedoelt, een standaard feature van NTFS 5quote:Op maandag 16 juli 2007 23:02 schreef fathank het volgende:
Sinds kort hebben we quotesoftware
Hetzelfde geldt voor software. "Mijn collega heeft dat en dat programma en dat wil ik ook hebben" - "ok, kost je afdeling zoveel" - "WTF?" - "ja, de tijd dat software nog gratis was, is van ver voor mijn tijd, en toen waren er nog geen computers"quote:Klant: Kosten?
Ik vind het wel meevallen. Het is goed genoeg voor ons gebruik (eerstelijns en tweedelijns incidenten) en ons configuration management.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:47 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
Je gebruikt Topdesk?
Wat zijn je ervaringen ermee? Ik vond het echt een absoluut onwerkbaar bagger programma vol met bugs (toevallig zoeken ze nog Testers bij Topdesk.. wonder why)
Misschien dat het na anderhalf jaar verbeterd is.
Niet mee eens. Een computer is een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Als zodanig mag verwacht worden dat je goed met je gereedschap overweg kunt. Zoniet, zijn er zat cursussen voor te volgen. Je hebt gewoon goed met je gereedschap overweg te kunnen. Een taxichauffeur moet ook niet aankomen met "ik wil geen gezeik met tanken of letten op mijn snelheidsmeter, ik wil gewoon kunnen autorijden".quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:15 schreef Karrs het volgende:
Die onwil is vaak niet meer dan terecht. Ze hebben andere dingen te doen en niemand kan overál verstand van hebben. Wat dat betreft erger ik me nooit aan mensen die geen moeite doen.
Gebruikers zijn ook een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Een erg essentieel stuk gereedschap zelfs, ik zou er maar zuinig op zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een computer is een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Als zodanig mag verwacht worden dat je goed met je gereedschap overweg kunt. Zoniet, zijn er zat cursussen voor te volgen. Je hebt gewoon goed met je gereedschap overweg te kunnen. Een taxichauffeur moet ook niet aankomen met "ik wil geen gezeik met tanken of letten op mijn snelheidsmeter, ik wil gewoon kunnen autorijden".
Toch zouden mijn lieve SAP systeempjes beter draaien zonder gebruikersquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:50 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Gebruikers zijn ook een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Een erg essentieel stuk gereedschap zelfs, ik zou er maar zuinig op zijn.![]()
Ben ik helemaal met je eens. als je gereedschap elke dag gebruikt moet je er gewoon ook mee om kunnen gaan of leren er mee om te gaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een computer is een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Als zodanig mag verwacht worden dat je goed met je gereedschap overweg kunt. Zoniet, zijn er zat cursussen voor te volgen. Je hebt gewoon goed met je gereedschap overweg te kunnen. Een taxichauffeur moet ook niet aankomen met "ik wil geen gezeik met tanken of letten op mijn snelheidsmeter, ik wil gewoon kunnen autorijden".
100% mee oneens.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een computer is een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Als zodanig mag verwacht worden dat je goed met je gereedschap overweg kunt. Zoniet, zijn er zat cursussen voor te volgen. Je hebt gewoon goed met je gereedschap overweg te kunnen. Een taxichauffeur moet ook niet aankomen met "ik wil geen gezeik met tanken of letten op mijn snelheidsmeter, ik wil gewoon kunnen autorijden".
Kom eens bij ons op de afdelingquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:16 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nogmaals een verhelijk met de auto: iedereen hééft kennis van het materiaal waarmee hij/zij werkt. Ik betwijfel dat helpdesken veel vragen krijgen over "hoe start ik Word" of "Dat pijltje op mijn beeldscherm, wat is dat?". Net zoals iedere automobilist een rijbewijs heeft, heeft iedere computergebruiker basiskennis van de computer.
Bij incidenten en niet normaal functioneren van het systeem heb je gelijk. De insteek van dit topic is echter dat gebruikers soms zulke n00bs zijn dat het wel haast fout moet gaan als je die achter een computer zet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:16 schreef Karrs het volgende:
[..]
100% mee oneens.
Ik heb het niet over normaal gebruik, maar over computerproblemen waar de gebruikers mee komen. Als ik in mijn auto rijd voor mijn werk, hoef je niet van mij te verwachten dat ik autoproblemen ga oplossen. Als mijn motor stottert, bel ik de garage. Ook al is hun antwoord "check je olie even" en is dat inderdaad het euvel, dan nog verwacht ik correct behandeld te worden (en word dat ook, zoals het hoort). Wat de klant nooit verweten mag worden, is een gebrek aan kennis bij computerproblemen. Als zijn computer iets doet wat hij niet verwacht, dan heb je 'm correct te helpen, ook al heeft ie z'n monitor de vorige avond uitgezet en klaagt ie vandaag over dat donkere beeld.
Nogmaals een verhelijk met de auto: iedereen hééft kennis van het materiaal waarmee hij/zij werkt. Ik betwijfel dat helpdesken veel vragen krijgen over "hoe start ik Word" of "Dat pijltje op mijn beeldscherm, wat is dat?". Net zoals iedere automobilist een rijbewijs heeft, heeft iedere computergebruiker basiskennis van de computer.
Maar mijn stelregel is: als de computer iets doet wat de klant niet verwacht, dan hoor je hem/haar correct te helpen. Dat je 'm vervolgens achter z'n rug om uitlacht, staat je vrij
(Kleine uitzondering zijn dus onbeschofte lui)
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:55 schreef rival het volgende:
[..]
hoe hoger de positie hoe minder ze weten en hoe sneller ze geholpen willen worden![]()
Dat vind ik dus een typisch voorbeeld van jouw nalatigheid.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik had er vroeger ook zo een aan de telefoon. Ik was net even bij hem ter plaatse geweest om iets te installeren. Belt hij terug, zegt hij "er staat nu admin312 in mijn aanmeldscherm, wat moet ik daarmee?" - "Ehhh... wijzigen in je eigen useraccount mischien?" - "Hoe doe ik dat?"
![]()
Wat??? Wel eens van flexplekken gehoord? We werken niet allemaal in bedrijfje van <20 personen waar iedereen zijn "eigen" pc heeft.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:42 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat vind ik dus een typisch voorbeeld van jouw nalatigheid.
Die gebruiker heeft daar normaal nooit mee te maken, en doordat jij bezig bent geweest gebeurt er opeens iets waar de gebruiker geen ervaring mee heeft.
En jij dan nog de arrogantie hebben om de gebruiker stom te vinden....
Als de nuon-monteur is geweest en je hebt opeens geen stroom meer, ben jij dan dom of had die kerel de meterkast correct achter moeten laten ?
Want sorry, je bent niet meer dan een nuon-monteur - zolang alles goed gaat ben je niet nodig.
Erg. Maar vergeet niet dat mensen die elke dag achter die computer zitten, niet eens doorhebben dat hun gebruikersnaam daar staat. Zij noemen dat "het wachtwoordscherm". Lijkt dom, is het ook, maar het is tóch een incident: de computer doet niet wat de klant verwacht.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bij incidenten en niet normaal functioneren van het systeem heb je gelijk. De insteek van dit topic is echter dat gebruikers soms zulke n00bs zijn dat het wel haast fout moet gaan als je die achter een computer zet.
Ik had er vroeger ook zo een aan de telefoon. Ik was net even bij hem ter plaatse geweest om iets te installeren. Belt hij terug, zegt hij "er staat nu admin312 in mijn aanmeldscherm, wat moet ik daarmee?" - "Ehhh... wijzigen in je eigen useraccount mischien?" - "Hoe doe ik dat?"
![]()
Ik weet er alles vanquote:Je laat mensen toch ook hun rijbewijs halen voor ze auto mogen rijden? En als je denkt dat een rijbewijs nodig is om ongelukken of erger te voorkomen, nou, je wilt niet weten hoeveel ellende een n00b kan uitrichten op een systeem.
Er zijn ook bejaarden op de snelweg. Helaas, het hoort erbij.quote:En nee, die vereiste computerkennis is in sommige gevallen totaal niet aanwezig. Mensen die niet eens weten wat de verkenner is, laat staan dat ze die kunnen starten. Mensen die als je hen vraagt om op de startknop te klikken, vertwijfeld op hun toetsenbord zitten te kijken. Dat zijn mensen die je alleen maar als een aap een trucje kunt leren dat ze vervolgens elke dag in dag uit herhalen, en als het trucje er net even iets anders uit ziet raken ze in paniek.
quote:Dat zijn mensen die net elke dag hetzelfde rondje kunnen rijden in de auto, maar o wee als er een wegomlegging is of het stoplicht op rood staat. Dan is er leipe shit in de tent ouwe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |