abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:00:10 #201
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51569292
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:52 schreef mane het volgende:

[..]

Oké. Wat ik wilde duidelijk maken, is dat de natuur ons geen regels oplegt. Tenminste, niet in die zin dat het voor ons de zin van het leven bepaalt, etc. En dus ook niet in de zin dat de natuur voor ons bepaalt dat we falen. Ik denk dat die centrale boodschap wél duidelijk uit mijn post te halen valt.
Nou dat weet ik nog zo net niet.
De natuur legt ons zeker wel spelregels op. En als je je er niet aan houdt ga je dood. (Of de mensheid sterft uit, het is maar op welk niveau je het bekijkt.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 20:03:05 #202
5428 crew  miss_sly
pi_51569415
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:54 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Je probeert me nu op de man te bashen omdat je je gelijk niet kan halen. Jammer is dat.

Dit topic gaat over falen. Vanuit welke hoek bekeken is om het even. Ik heb vanaf het begin af aan mijn standpunt voor de gevoelige typjes onder ons gekoppeld aan het biologische aspect. Die mening kan je accepteren of je kan met argumenten er tegenin gaan. Maar dat geemotionele geouwehoer in de trand van "gemenerd, weet je wel hoe erg dit de zus van de vriend van mijn slager kan kwetsen want die kan geen kinderen krijgen" zonder gewoon eens mijn postings door te lezen vind ik niet passen.

This is not OUD. This is R&P. There are rules.
(This is not Nam. This is bowling. There are rules.)
Ik speel helemaal niet op de man, hoe kom je daar nou bij? Ik probeer on topic te blijven en netjes te reageren. Ik doe niet zielig en kom niet met emotioneel geouwehoer. Ik heb al ene paar posts van jou gezien die ik bepaald niet onder 'netjes discissieren' vond vallen, maar ik heb er nooit iets over gezegd. Jij daarentegen, doet zoiets iedere keer weer.

Ik ben het gewoonweg neit met je eens. Ik stel iedere keer dat "ik vind" dat...

De TS had het over het feit dat hij geen HBB heeft en of hij dan gefaald heeft. Dat gaat over het sociale aspect en heeft niets met biologie te maken. De maatschappij, mensen om hem heen, hebben bepaald dat als je 30 bent, je gesetteld moet zijn, ene eigen huis+hypotheek, een vaste partner, minder op stap, goede baan, het nodige aan materieel bezit en als het kan om het plaatje compleet te maken ook een kind of 1,5-2 (weet niet wat het gemiddelde op dit moment is).

Daar ging het over.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:10:51 #203
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51569731
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik speel helemaal niet op de man, hoe kom je daar nou bij?
quote:
Dit topic ging over falen in sociaal opzicht. Jij, _Flash_ hebt er een heel andere draai aangegeven.
Dit interpreteer ik als "hee _FlasH_, jij laat dit topic helemaal offtopic gaan dus hou je mond eens. (Ookal reageer ik continu op jouw postings.)"
quote:
De TS had het over het feit dat hij geen HBB heeft en of hij dan gefaald heeft. Dat gaat over het sociale aspect en heeft niets met biologie te maken. De maatschappij, mensen om hem heen, hebben bepaald dat als je 30 bent, je gesetteld moet zijn, ene eigen huis+hypotheek, een vaste partner, minder op stap, goede baan, het nodige aan materieel bezit en als het kan om het plaatje compleet te maken ook een kind of 1,5-2 (weet niet wat het gemiddelde op dit moment is).

Daar ging het over.
Buiten het feit dat TS nergens in zijn openingspost vermeld dat je niet over de biologische kant van het verhaal mag praten. (Waarom kom jij er nu pas mee?) Is het sociale aspect niet simpelweg een logisch gevolg van het biologische aspect? Is "settelen" niet biologisch ingegeven om het hogere doel (of de biologische wetmatigheid volgens anderen) te ondersteunen?

Het eerste deel van je post kom ik later op terug.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_51570565
ik begrijp gewoon nog steeds niet hoe je over falen kunt spreken... een vrouw is vruchtbaar tot haar veertigste en zelfs nog later, hoe kan ze dan biologisch 'falen' als ze nog kiest voor een kind na haar dertigste, zoals je in eerste instantie zei?
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:44:41 #205
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51571210
In mijn allereerste posting geef ik mijn argumentatie. Doe ermee wat je wil
Er zijn ongetwijfeld mensen die op hun veertigste een gezond kind op de wereld zetten. Zelfs zestig jaar komt (via de medische malle molen) voor. Succesvolle types kennelijk, allemaal.

Ik maak me zorgen om de huidige trend in de samenleving voor vrouwen om steeds later kinderen te krijgen. Medische indicaties zijn aan de orde van de dag. Vaak voor de moeders niet prettig en voor de kinderen niet prettig. Het is niet voor niets dat de overheid zich hier ook ernstig zorgen over maakt.
pi_51571546
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:44 schreef _Flash_ het volgende:
Ik maak me zorgen om de huidige trend in de samenleving voor vrouwen om steeds later kinderen te krijgen. Medische indicaties zijn aan de orde van de dag. Vaak voor de moeders niet prettig en voor de kinderen niet prettig. Het is niet voor niets dat de overheid zich hier ook ernstig zorgen over maakt.
maakt de overheid zich ernstig zorgen?

verklaar je nader... alle ziekenhuizen hanteren leeftijdsgrenzen voor IVF enz, in belgie ligt de grens tot 45 jaar, geen haan die er naar kraait. mijn moeder is zelf gynaecologe en heeft haar eerste kind gekregen toen ze ver boven de 35 was, ik denk dat ze eens goed zou lachen moest je zeggen dat ze op biologisch vlak heeft gefaald .
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:42:02 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_51573308
omdat figuren in de maatschappij (lees: de 'schapen') alleenstaande figuren zien als mislukkelingen hoeft nog niet te zeggen dat je het ook bent.
ik ben ook uit huis gegaan en alleen gaan wonen. geen vriendin of wat dan ook. ik ben 22 en sommigen uit mn kennissengroep zien me ook als raar. zij zelf maken deel uit van een stel en zijn direct met zn 2tjes gaan samenwonen vanuit de 'thuis'situatie. ze hebben een huis gekocht en over 3 maanden is ze zwanger. omdat het hoord. zulke figuren zijn het.
zo zijn er nog wel meer: '22 en je leeft alleen, geen vriendin? is dat niet raar?' nope, ik vind het best zo. ik heb nog tijd zat en een vriendinnetje komt vanzelf wel weer. ook als je 30 bent lijkt me.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:50:09 #208
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51573610
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:54 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

maakt de overheid zich ernstig zorgen?

verklaar je nader... alle ziekenhuizen hanteren leeftijdsgrenzen voor IVF enz, in belgie ligt de grens tot 45 jaar, geen haan die er naar kraait. mijn moeder is zelf gynaecologe en heeft haar eerste kind gekregen toen ze ver boven de 35 was, ik denk dat ze eens goed zou lachen moest je zeggen dat ze op biologisch vlak heeft gefaald .
Ik quote de raad voor volksgezondheid en zorg:

Uitstel van ouderschap komt in Nederland steeds vaker voor. Is dat een probleem? Het medische antwoord is eenduidig: ‘als je kinderen wilt, krijg ze dan vooral vroeg, namelijk vóór je dertigste!’

En uit het uitgebrachte signalement van maart dit jaar:

Daarin brengt de Raad de medische en maatschappelijke aspecten in kaart van uitstel van ouderschap.
Nederland zit in de kopgroep als het gaat om laat ouderschap: 45% van de moeders die hun eerste kind krijgen is 30 jaar of ouder, terwijl dat in 1970 nog geen 10% betrof. Gynaecologen trekken al langer aan de bel en waarschuwen voor de medische risico’s voor moeder en kind. Maatschappelijke zekerheden krijgen de voorrang boven medische risico’s bij de keuze om aan kinderen te beginnen.

Als ik jou was zou ik toch eens naar de mening van je moeder vragen. Misschien zal ze je verrassen en wat van jouw hakken in het zand wegnemen.
pi_51573846
er mag aan de alarmbel getrokken worden zoveel als ze willen, maar ze doen in de praktijk juist NIETS en dat weet jij ook , ze zullen geen enkele 35+ vrouw die IVF wil weigeren

en mijn moeder vindt dat ik te vroeg aan kinderen ben begonnen( ik was 27 bij de eerste), al begreep ze het wel door mijn medisch verleden, dus ik denk dat ze het niet echt met je zal eens zijn
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:40:12 #210
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51575666
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:56 schreef petitlapin2 het volgende:
er mag aan de alarmbel getrokken worden zoveel als ze willen, maar ze doen in de praktijk juist NIETS en dat weet jij ook , ze zullen geen enkele 35+ vrouw die IVF wil weigeren
Duh, denk je niet dat er vele vrouwen in opstand komen als men in 1 keer zegt dat het na je 35ste afgelopen is met medische truukjes? Lijkt me logisch dat dit soort veranderingen langzaam in gang worden gezet. Kijk naar het rookverbod in de horeca of voor mijn part naar de afschaffing van de HRA. Het begint met een maatschappelijke discussie en 20 jaar later is de aanpassing werkelijkheid.

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/142501/index.html
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=78784
http://www.pedagogiek.net/content/artikel.php?contentID=914
http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/leeftijd.php
http://www.nrc.nl/binnenl(...)te_is_alles_mogelijk

Vooral die laatste kan ik aanraden om eens door te lezen.

[ Bericht 32% gewijzigd door _Flash_ op 17-07-2007 22:46:13 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 juli 2007 @ 22:44:09 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51575819
Op mijn 29ste ging mijn toenmalige partner bij me weg. Nu 7 jaar later woon ik al weer zes jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd en ben ik vader van een prachtige dochter van 3½ en een stoere zoon van 6 maanden. Bijkomende probleempje... kinderen kwamen in ons geval niet vanzelf.

Dus dit is slechts een intermezzo voor je
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 22:44:56 #212
5428 crew  miss_sly
pi_51575842
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:40 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Duh, denk je niet dat er vele vrouwen in opstand komen als men in 1 keer zegt dat het na je 35ste afgelopen is met medische truukjes? Lijkt me logisch dat dit soort veranderingen langzaam in gang worden gezet. Kijk naar het rookverbod in de horeca of voor mijn part naar de afschaffing van de HRA. Het begint met een maatschappelijke discussie en 20 jaar later is de aanpassing werkelijkheid.
Na gedegen onderzoek is in veel fertiliteitsklinieken de maximale leeftijd voor veel vruchtbaarheidsbehandelingen enkele jaren omhoog gedaan.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:48:28 #213
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51575981
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Na gedegen onderzoek is in veel fertiliteitsklinieken de maximale leeftijd voor veel vruchtbaarheidsbehandelingen enkele jaren omhoog gedaan.
Goh en daar zullen commerciele belangen zeker geen rol hebben gespeeld?
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 22:49:03 #214
5428 crew  miss_sly
pi_51576007
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:48 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Goh en daar zullen commerciele belangen zeker geen rol hebben gespeeld?
verklaar je nader.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:53:19 #215
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51576179
Wat snap je niet?
Dat soort klinieken draaien met winstoogmerk en zullen naar mijn mening nooit een objectief onderzoek kunnen uitvoeren.

Ik ben even te moe om een leuke discutabele vergelijking te maken met bijvoorbeeld een sigarettenfabrikant die beweert dat roken geen kwaad kan of zoiets, maar ik ga naar bed..

Slaap lekker alvast mensen!
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 22:53:53 #216
5428 crew  miss_sly
pi_51576192
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:53 schreef _Flash_ het volgende:
Wat snap je niet?
Dat soort klinieken draaien met winstoogmerk en zullen naar mijn mening nooit een objectief onderzoek kunnen uitvoeren.
Kun je dat onderbouwen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 juli 2007 @ 22:54:16 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51576207
Volgens mij zijn er in nederland maar 5 fertiliteitsklinieken en dat zijn academische ziekenhuizen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 juli 2007 @ 22:54:46 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51576230
Maar waarom is dit een fertiliteitsdiscussie geworden?
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 22:55:59 #219
5428 crew  miss_sly
pi_51576275
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar waarom is dit een fertiliteitsdiscussie geworden?
Omdat volgens Flash vrouwen falen als ze niet voor hun 30e een kind hebben.
Hij heeft uit de OP gehaald dat dat relevant zou kunnen zijn.
pi_51576289
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:44 schreef miss_sly het volgende:

ik ging het net zeggen, de leeftijd gaat net omhoog ... al denk ik dat 45 jaar echt wel een soort definitieve grens zal blijven.

ik vind de woorden van flash echt een mokerslag in het gezicht van sommige koppels die zoveel moeite doen om een kind te krijgen en jaaaaaaaaaaaren moeten wachten, tot ver na hun dertigste.

Je moet het maar meemaken, dat sommige mensen het lef hebben om te zeggen dat je als vrouw (biologisch) gefaald bent als je voor je dertigste geen kinderen hebt. Ik vind zijn waarde-oordelen ronduit kotsverwekkend. Laat ons hopen dat zijn tweede spruit ook nog wordt geboren vooraleer zijn vrouw dertig wordt. Anders zit hij daar met een vrouw die TE LAAT is, en een kind dat opgescheept zit met oude ouders.
pi_51576308
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En daarmee heeft hij zich een hoop ellende op de hals gehaald, zoals je kunt lezen.
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 22:57:29 #222
5428 crew  miss_sly
pi_51576331
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:56 schreef dawg het volgende:

[..]

En daarmee heeft hij zich een hoop ellende op de hals gehaald, zoals je kunt lezen.
Wie zicht brandt....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 juli 2007 @ 23:00:09 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51576471
quote:

[..]

En als dat nu komt door een verminder vruchtbare man?
pi_51576507
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:

dan ben je als man gefaald ... enkel biologisch weliswaar
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 23:01:53 #225
5428 crew  miss_sly
pi_51576529
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan faalt de vrouw alsnog, en de man dan ook meteen, geloof ik. Ik meen dat hij nergens voor mannen een leeftijdsgrens heeft gesteld (mannen kunnen langer) maar als je nooit kinderen krijgt als man, faal je ook.

Het doel van de mens is voortplanting!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:03:06 #226
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51576569
quote:

[..]

quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wie zicht brandt....
Goh misssly nou moet je toch eens even kappen met je gebash en je arrogantie. Als je weer zo op de persoon gaat spelen dan heb ik er ook nog wel een paar.
JIJ haalt vaker dan ik de vruchtbaarheidsmolen aan.
JIJ leest mijn posts maar half.
JIJ denkt vanuit je ivoren torentje dat je de waarheid in pacht hebt.

Tot morgen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 juli 2007 @ 23:03:12 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51576578
Ah ok, nou ik ga ff een jong chickie zoeken en neuken
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:05:40 #228
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51576670
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan faalt de vrouw alsnog, en de man dan ook meteen, geloof ik. Ik meen dat hij nergens voor mannen een leeftijdsgrens heeft gesteld (mannen kunnen langer) maar als je nooit kinderen krijgt als man, faal je ook.

Het doel van de mens is voortplanting!
Ga maar woorden zitten verdraaien en je zelf leuk te profileren.
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 23:06:32 #229
5428 crew  miss_sly
pi_51576708
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:03 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

[..]

Goh misssly nou moet je toch eens even kappen met je gebash en je arrogantie. Als je weer zo op de persoon gaat spelen dan heb ik er ook nog wel een paar.
JIJ haalt vaker dan ik de vruchtbaarheidsmolen aan.
JIJ leest mijn posts maar half.
JIJ denkt vanuit de ivoren torentje dat je de waarheid in pacht hebt.

Tot morgen
Als je al zoveel problemen met mijn 'gebash' hebt, hoop ik dat je nooit op Fok! ergens echt in de vuurlinie komt te liggen

wat mij betreft niet tot morgen, hoor, ik ben wel uit'gediscussieerd' met je
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:10:56 #230
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51576856
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je al zoveel problemen met mijn 'gebash' hebt, hoop ik dat je nooit op Fok! ergens echt in de vuurlinie komt te liggen
que?
quote:
wat mij betreft niet tot morgen, hoor, ik ben wel uit'gediscussieerd' met je
Tja, ik vind het ook lastig discussieren met zo'n laag percentage inhoudelijke of serieuze reactie's van types als jij. Maar goed, het blijft natuurlijk Fok! Dus ik moet me niet zo laten opnaaien door je.
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:06:09 #231
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51586581
Overigens heb ik ook het idee dat de TS het vooral had over falen in sociaal opzicht.
Maar helaas kunnen we dat niet vragen, want die heeft zich allang uit de voeten gemaakt...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 juli 2007 @ 11:26:03 #232
163650 Greys
pi_51587183
You can't blame TS, dat hij het iets te ver vond afdrijven van de oorspronkelijke vraag hier
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:09:47 #233
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51590608
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:26 schreef Greys het volgende:
You can't blame TS, dat hij het iets te ver vond afdrijven van de oorspronkelijke vraag hier
Inderdaad jammer
pi_51665973
ik ben bijna 30, geen vent, geen boompje (past nie op t balkom ) en geen beestje...
wel een eigen huisje, autootje, zit lekker in mn vel, doe waar ik zin in heb...

en dan heb je van die vriendinnen... al in een relatie vanaf een jaar of 18, nooit alleen geweest of op zichzelf gewoond, getrouwd, sommige al kids, veel klagen en er verlept uitzien

weinig voorbeelden om me heen waar ik jaloers op kan worden... en de voorbeelden van mensen die WEL een leuke relatie hebben in mijn ogen... die geven me alleen maar hoop dat ik niet opzoek naar iets onmogelijks

wat eerder ook al aangehaald werd; ik vind mensen die van de ene relatie in de andere rollen omdat ze niet alleen kunnen zijn, zieliger dan mensen die geen relatie hebben omdat juist te goed alleen kunnen zijn ;-)
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:21:07 #235
61480 Fasai
Mai pen rai
pi_51669250
Ik denk dat het idee dat je rond je 30e HBB zou moeten hebben zowel voortkomt uit biologische als sociale invloeden (waarbij die sociale zijn beinvloed door de biologische).
Maar ik denk ook dat wij als mensen zo intelligent zijn dat we daar bovenuit zouden moeten kunnen stijgen. Zoals sommigen al hebben gezegd: je kan echt wel gelukkig zijn als je over de 30 bent en geen HBB hebt (of dat helemaal nooit hebt) zolang je maar bepaalde waarden hebt in het leven. Dus geen waarden als: ik word gelukkig van het hebben van kinderen, ik word gelukkig van het hetzelfde zijn als de meeste anderen, ik word gelukkig van het hebben van 1 vaste relatie voor de rest van mijn leven etc etc. Maar wel waarden als: ik word gelukkig als ik zinvol werk heb, ik word gelukkig als ik goed ben voor mijn omgeving, ik word gelukkig als ik veel van de wereld kan zien etc etc.
Of je al dan niet faalt in het leven, hangt in mijn ogen af van in hoeverre je je waarden aan het nastreven en naleven bent. Je hebt net zo goed gefaald in het leven als je 30 bent, HBB hebt en diep in je hart veel liever iets anders had gewild, en daar vervolgens niets mee doet (wordt ook moeilijk, vooral met kinderen). Wat ik ook vind is dat tegenwoordig het krijgen van kinderen niet meer nodig is om de soort in stand te houden, dat gebeurt toch wel door anderen (tenzij in het theoretische geval iedereen dat zou denken blabla). Dus dat je ook niet meer perse dat soort waarden hoeft te hebben om geaccepteerd te worden door de omgeving.
Maar ja, realiteit is toch dat velen van ons (vooral vrouwen denk ik) de druk voelen je te conformeren aan het ons voorgespiegelde ideaal: HBB. En dat vind ik zeer jammer, daar zou eens een omslag in moeten komen in de maatschappij. Dat zowel HBB als andere waarden als 'normaal' worden bestempeld door het gros van de mensen. Want ja, wat je omgeving ervan vind, dat doet er toe. We zijn sociale wezens, dus we zijn daar gevoelig voor.
En ja, ik betoog hier zo vurig over omdat het mijzelf zeer bezig houdt, dit onderwerp. Omdat ik een van die mensen ben die eigenlijk liever de andere categorie waarden (niet HBB) na zou streven, maar dat ik zo gehersenspoeld ben door omgeving en media dat een deel van mij wel denkt dat ik HBB wil. Soms zou ik willen dat HBB niet zou bestaan, of dat er niets anders zou bestaan zodat ik geen keuze zou hebben en niet dit dilemma zou hebben. Het luxeprobleem van het hebben van keuzes...
Het maakt niet uit hoe ver je gaat, je neemt jezelf altijd mee.
Zorg er dus voor dat die zelf de dingen een beetje op een rijtje heeft.
pi_51686469
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:21 schreef Fasai het volgende:
-knip-

Soms zou ik willen dat HBB niet zou bestaan, of dat er niets anders zou bestaan zodat ik geen keuze zou hebben en niet dit dilemma zou hebben. Het luxeprobleem van het hebben van keuzes...
HBB, daar kan je toch niet voor kiezen, dat overkomt je. Je kunt het wel willen... of niet...
Maar wat nou als je graag HBB wil en je komt mr/mrs right niet tegen? Dan word het toch knap lastig...
En wat nou als je geen HBB wil en je komt ineens die ene grote allesoverheersende liefde tegen... 10 tegen 1 dat je binnen een paar jaar toch samenwoont en aan kindjes begint te denken
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_51686748
ik ben 31 geen HBB en niet heel treurig daarom...
kinderen zal ik waarschijnlijk niet krijgen...
heb een huurwoning, lager dan minimum inkomen, geen auto..
mijn leven heeft een paar rare wendingen gemaakt en zo ben ik op mijn leeftijd op een heel andere plek terecht gekomen...
ik zie om me heen dat mijn "vroegere" vrienden inderdaad HBB krijgen en verwacht binnenkort te horen over de zwangerschappen die zeker gaan komen...
ik heb niet het gevoel dat ik gefaald heb, ook al zie ik bijvoorbeeld in mijn oudste broer het traditionele voorbeeld...
af en toe denk ik terug aan momenten in mijn leven met de gedachte "wat als?" maar dat is giswerk...
weet ook niet of mijn situatie daardoor beter zou zijn, misschien wel meer geaccepteerd...
ach je weet nooit wat de toekomst brengt...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:06:01 #238
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_51687292
De HBB'ers moeten opdraaien voor de toekomst door zorg te dragen over de kinderen. Als non-HBB moet je je dan op een andere manier vind ik wel extra inzetten voor de maatschappij. Dan zie ik geen probleem.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:59:46 #239
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51687954
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:06 schreef Zzyzx het volgende:
De HBB'ers moeten opdraaien voor de toekomst door zorg te dragen over de kinderen. Als non-HBB moet je je dan op een andere manier vind ik wel extra inzetten voor de maatschappij. Dan zie ik geen probleem.
Ik denk dat veruit de meeste niet-HBB-ers (in elk geval de meeste die IK ken) vrijwel altijd meer doen dan ouders-met-kinderen. (Begrijp me goed: ik denk dat zorg-voor-kind-plus-baan al heel wat is hoor! ). De meeste niet-HBB-ers die ik ken werken meer (vaker full time en langere dagen), doen vaker vrijwilligerswerk, doen meer functies erbij (politiek etc.).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:21:20 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51688250
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:38 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Ik ook niet echt. Die van mij waren al 33 en 34 toen ik kwam.
Dat vind ik nu niet echt onder "oude ouders" vallen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:27:30 #241
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51688349
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:56 schreef Ripley het volgende:

[..]

Als we het zo bekijken is Natasia uit de gouden Kooi een geslaagde dame en was moeder theresa een falen van de natuur.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51688564
wat een rare discussie dit

gefaald? voor wie dan? je bent hier toch in eerste instantie voor jezelf?
een kind wil je voor je zelf, niet uit barmhartigheid of zo, "iemand het leven geven"
je leven vul je in zoals jij dat wil, en wil je voor je dertigste hoe dan ook een kind, en is dat niet gelukt dan heb je hooguit in je eigen ogen ms gefaald, een anders mening in deze is totaal niet relevant toch?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:19:03 #243
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_51689317
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:40 schreef milagro het volgende:
wat een rare discussie dit

gefaald? voor wie dan? je bent hier toch in eerste instantie voor jezelf?
een kind wil je voor je zelf, niet uit barmhartigheid of zo, "iemand het leven geven"
je leven vul je in zoals jij dat wil, en wil je voor je dertigste hoe dan ook een kind, en is dat niet gelukt dan heb je hooguit in je eigen ogen ms gefaald, een anders mening in deze is totaal niet relevant toch?
De maatschappij geeft je de mogelijkheid om de keuzes te maken die je kan maken, dan heb je ook een obligatie aan de maatschappij om anderen die keuzes ook te laten maken. Iedereen heeft dan een obligatie om bijvoorbeeld te helpen tegen zaken als vergrijzing. Je leeft niet alleen voor jezelf, zulke mensen zijn verachtelijke egoisten. De mening van anderen is zo altijd relevant, je kunt hoogstens kiezen om er niks mee te doen. En toevallig is voor mij de reden om kinderen te willen wel uit barmhartigheid. Ik ben graag barmhartig. Als je zegt 'ja dan wil je het toch voor jezelf' dan heb je gelijk, maar het doet niks af aan de barmhartigheid zelf. Deze discussie is daarom ook niet raar. Dan zou een discussie 'is het goed als ik een baby verkracht?' ook raar zijn om dezelfde redenen. Die discussie is echter raar vanwege min of meer tegenovergestelde redenen.
pi_51689641
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:19 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

De maatschappij geeft je de mogelijkheid om de keuzes te maken die je kan maken, dan heb je ook een obligatie aan de maatschappij om anderen die keuzes ook te laten maken. Iedereen heeft dan een obligatie om bijvoorbeeld te helpen tegen zaken als vergrijzing. Je leeft niet alleen voor jezelf, zulke mensen zijn verachtelijke egoisten. De mening van anderen is zo altijd relevant, je kunt hoogstens kiezen om er niks mee te doen. En toevallig is voor mij de reden om kinderen te willen wel uit barmhartigheid. Ik ben graag barmhartig. Als je zegt 'ja dan wil je het toch voor jezelf' dan heb je gelijk, maar het doet niks af aan de barmhartigheid zelf. Deze discussie is daarom ook niet raar. Dan zou een discussie 'is het goed als ik een baby verkracht?' ook raar zijn om dezelfde redenen. Die discussie is echter raar vanwege min of meer tegenovergestelde redenen.
in deze context, HBB, is de mening van anderen totaal niet relevant.

jij haalt er nu dingen bij die er hier totaal niet toe doen, en gooit er nog een compleet kromme vergelijking tegen aan.

je hebt pas gefaald wb dit issue als je dat zélf vindt.
niemand bepaalt hoe jij je leven in richt, en wat hoort en niet hoort.
ja, je hebt je aan de regels vd wet te houden, en geen overlast te veroorzaken voor anderen, maar dat is so fucking obvious dat ik het niet zou hoeven 'staten'.

hoe iemand zijn leven leidt, is zijn keuze, heb je er vrede mee, dan heb je niet gefaald.
wil je kinderen, maar lukt het niet, dan heb je ook niet gefaald want force majeure.
wil je kinderen, maar vind je de ware maar niet ze mee te punniken, dan heb je ook niet gefaald, ik zou dan eerder van een gemis spreken.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:38:32 #245
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_51689757
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:33 schreef milagro het volgende:

[..]

in deze context, HBB, is de mening van anderen totaal niet relevant.
Jawel. Zeker als de TS om de mening van anderen vraagt.
quote:
jij haalt er nu dingen bij die er hier totaal niet toe doen, en gooit er nog een compleet kromme vergelijking tegen aan.

je hebt pas gefaald wb dit issue als je dat zélf vindt.
niemand bepaalt hoe jij je leven in richt, en wat hoort en niet hoort.
ja, je hebt je aan de regels vd wet te houden, en geen overlast te veroorzaken voor anderen, maar dat is so fucking obvious dat ik het niet zou hoeven 'staten'.
Solpisistisch geblaat vind ik dit. Je leeft nu eenmaal samen, dus de wensen van anderen zijn relevant voor wat je zelf wilt. Dat valt niet zomaar los te koppelen.
pi_51689936
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:38 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Jawel. Zeker als de TS om de mening van anderen vraagt.
[..]

Solpisistisch geblaat vind ik dit. Je leeft nu eenmaal samen, dus de wensen van anderen zijn relevant voor wat je zelf wilt. Dat valt niet zomaar los te koppelen.
solpisistisch nog wel, toe maar
pi_51690015
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:45 schreef milagro het volgende:

[..]

solpisistisch nog wel, toe maar
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=sol%25isch
pi_51690044
het is solipsistisch... als er moeilijke woorden moeten gebruikt worden, gebruik ze dan goed
pi_51690051
quote:
de schat is een 'i' vergeten, je zou het een falen kunnen noemen ms, maar dat doen we maar niet
pi_51690162
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:50 schreef milagro het volgende:

[..]

de schat is een 'i' vergeten, je zou het een falen kunnen noemen ms, maar dat doen we maar niet
waar is hij de i dan vergeten?
pi_51690206
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:55 schreef Misanthropist het volgende:

waar is hij de i dan vergeten?
de schat heeft geen i vergeten, maar heeft de i en de p omgedraaid, zeg me niet dat je dat zelf niet kan zien
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:58:51 #252
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_51690260
O jongens, een typfout. Lachuh.
pi_51690269
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:56 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

de schat heeft geen i vergeten, maar heeft de i en de p omgedraaid, zeg me niet dat je dat zelf niet kan zien
als ik bekend was met de term solipsisme dan had ik het zeker herkend
pi_51690347
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:58 schreef Zzyzx het volgende:
O jongens, een typfout. Lachuh.
tja, meningen van anderen doen er toe, toch?

face it, je hebt gefaald
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:29:35 #255
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_51690920
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:03 schreef milagro het volgende:

[..]

tja, meningen van anderen doen er toe, toch?

face it, je hebt gefaald
Ik snap niet zo goed waarom je nu zo kinderachtig loopt te doen.
pi_51691294
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:29 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom je nu zo kinderachtig loopt te doen.
omdat je zo lekker licht danst
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:50:34 #257
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_51691415
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:45 schreef milagro het volgende:

[..]

omdat je zo lekker licht danst
Whatever.
pi_51710298