abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51506894
Bron: Nu.nl

Man overlijdt na steekpartij Almere
Uitgegeven: 15 juli 2007 12:07
Laatst gewijzigd: 15 juli 2007 20:28

ALMERE - Een 56-jarige man uit Almere is zondagochtend overleden aan de verwondingen die hij opliep tijdens een steekpartij in de stad.
Peter van Zetten

Bekijk video
De politie hield ter plekke twee jongens, van 15 en 18 jaar, uit Almere aan. Zondagochtend meldde een derde jongen van 18 jaar zich. Dat heeft de politie laten weten.

Volgens de politie reed het slachtoffer in zijn auto door de Zomerstraat en werd hij bekogeld met eieren. Toen hij uitstapte om de jongens hierop aan te spreken ontstond ruzie waarbij de man werd gestoken.

Het slachtoffer is nog naar het Flevoziekenhuisgebracht, maar bezweek daar aan zijn verwondingen.

Voorgeleid

De drie tieners uit Almere zijn na hun arrestatie vastgezet. Ze worden dinsdag of woensdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Het is volgens de politie nog onduidelijk wie van de drie jongens daadwerkelijk met een mes of ander steekwapen heeft gestoken.

De Almeerse politie heeft zaterdagavond en zondag een buurtonderzoek verricht. Volgens een woordvoerder zijn het slachtoffer en de verdachten zijn geen bekenden van elkaar. "Het gaat om een opzichzelf staand incident. Een treurig incident", aldus de politie.

-edit- Nergens is de achtergrond van de daders bekend tot nu toe.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 16-07-2007 01:16:55 ]
Sportieve inbreng
pi_51506992
Djezus man
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 15 juli 2007 @ 23:56:35 #3
46960 StefanP
polemicist
pi_51507003
Schandalig. Er is hier maar een straf die past, maar die wordt helaas niet meer toegepast in Nederland. Zelfs met de bestaande wetgeving hoef je er niet op te rekenen dat de daders een straf van enige betekenis krijgen: het is immers de schuld van die man, omdat hij het uitlokte door met een mooie auto te rijden voor het oog van minder bedeelden, en omdat hij vervolgens uitstapte en alles over zich heen riep. Een taakstrafje lijkt me op z'n plaats.

Wat een aso's. Eieren gooien op auto's is geen grap. De lak wordt permanent beschadigd door de schil en het hele panel moet opnieuw gespoten worden. Heb je enig idee hoeveel dat kost?!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 juli 2007 @ 23:58:29 #4
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_51507066
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:56 schreef StefanP het volgende:
Schandalig. Er is hier maar een straf die past, maar die wordt helaas niet meer toegepast in Nederland. Zelfs met de bestaande wetgeving hoef je er niet op te rekenen dat de daders een straf van enige betekenis krijgen: het is immers de schuld van die man, omdat hij het uitlokte door met een mooie auto te rijden voor het oog van minder bedeelden, en omdat hij vervolgens uitstapte en alles over zich heen riep. Een taakstrafje lijkt me op z'n plaats.

Wat een aso's. Eieren gooien op auto's is geen grap. De lak wordt permanent beschadigd door de schil en het hele panel moet opnieuw gespoten worden. Heb je enig idee hoeveel dat kost?!
eieren gooien is al geen grap meer maar iemand vermoorden omdat ie er iets van zegt (kan je verwachten hè) al helemaal niet.
pi_51507183
jongen neergeschoten na het gooien van sneeuwballen:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25876

die kut kinderen hebben geluk dat de automobilist geen wapen had.
-
pi_51507254
Nog maar een poging? Vorig topic ging niet echt lekker.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_51507353
En waren het finnen?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_51507418
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:07 schreef JohnDope het volgende:
En waren het finnen?
Ja, toen ging het in het vorige topic dus mis.
pi_51507472
Hoe weet je dat het antillianen waren?
  maandag 16 juli 2007 @ 00:18:14 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51507695
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, toen ging het in het vorige topic dus mis.
Die finnen zijn ook nergens goed voor
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_51507700
Late NOS-journaal.
Sportieve inbreng
pi_51507868
er is compleet geen lont meer
  maandag 16 juli 2007 @ 00:26:12 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_51507926
'Henk bloedt dood, doe iets'
Door LUUK KORTEKAAS

ALMERE - In de seizoenenbuurt in Almere-Buiten heerst woede na de steekpartij die zaterdagavond een 56-jarige man het leven kostte.

De Almeerder was in de Zomerstraat verhaal gaan halen bij jongens die zijn auto hadden bekogeld met eieren en werd vervolgens doodgestoken. De wijk heeft schoon genoeg van alle overlast en criminaliteit door buurtjongeren.

Volgens een ooggetuige heeft een van de eieren de vrouw van het slachtoffer geraakt. ,,Ze had het struif op de kleding. Ik zag dat er een gevecht ontstond. Een van de jongeren trok een mes. De man wist dat af te pakken. Toen is er een ander aan komen rennen die het mes weer van hem afpakte. Het was een groot mes, ik denk wel 15 of 20 centimeter. Die heeft toen gestoken. Ik zag de man langzaam in elkaar zakken.’’

Een buurtbewoonster heeft nog geprobeerd het bloeden te stelpen. ,,Mijn broer hielp me. Maar ik zag hem steeds verder wegzakken, hij werd grauw en ik voelde bijna geen hartslag meer. Zijn vrouw stond maar te gillen: Mijn man bloedt dood, Henk bloedt dood, doe iets! Maar het duurde heel lang voor de ambulance kwam.’’

Politie heeft drie jongens (15 en 18) gearresteerd. Zij komen, in tegenstelling tot het slachtoffer, uit de seizoenenbuurt. Bewoners van de wijk klagen steen en been over aanhoudende overlast van buurtjongeren, die wel een keer uit de hand moest lopen.

Wouter Kok woont hier nog niet zo lang, maar is de wijk nu al beu. Diefstallen, vernielingen en overlast zijn aan de orde van de dag. ,,Als je hier iets laat liggen, wordt het gestolen. Vier zakken potgrond: weg. Onze schutting: beklad. En als je er wat van zegt, weet je wat er gebeurt. Natuurlijk bellen we de politie, maar die zegt dan dat wij die jongens zelf moeten aanspreken. Nou, je hebt gisteren gezien wat ervan komt.’’

,,Nu is deze man het slachtoffer,’’ zegt een andere buurtbewoner. ,,Maar ik had het ook kunnen zijn, of een ander. Je bent de overlast allemaal wel eens zo beu, dat je er wat van zegt. Nu zie je wat er kan gebeuren. Zo kan het niet langer, want dit zat er gewoon aan te komen. Dit soort mensen moet dan maar gedwongen uit de buurt worden gezet.’’

Bron
pi_51507958
Almere-city is wel in t nieuws dit jaar qua violence
  maandag 16 juli 2007 @ 00:28:36 #15
117098 Hathor
Effe niet
pi_51507997
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:27 schreef Flawless2006 het volgende:
Almere-city is wel in t nieuws dit jaar qua violence
Komt allemaal door Ali B.
  maandag 16 juli 2007 @ 00:28:46 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51508001
Wow, en zo lekker actueel:
Man doodgestoken door '3 kids'.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_51508027
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:18 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Late NOS-journaal.
Als het op de NOS komt, dan waren het vast geen finnen....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_51508034
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
er is compleet geen lont meer
Idd heel idioot dit, moet je leeftijd van die gasten zien, ongeloofelijk
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_51508077
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:26 schreef Hathor het volgende:
(knip)
Dit soort mensen moet dan maar gedwongen uit de buurt worden gezet.’’

Bron
Dat zijn geen mensen meer, maar wilden!
Die moeten achter een hek!
Dit is toch te gek voor woorden!!!!!!
Nederland lijkt zo langzamerhand wel een wild westen!
En wat doet de regering hieraan? Zeker weer niets, oh zijn ze alweer druk met de kaviaarhapjes
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 16 juli 2007 @ 00:32:44 #20
46960 StefanP
polemicist
pi_51508115
Typisch weer dat heel de wijk steen en been klaagt over overlast door dat tuig, maar dat de politie het afwuift als niets voorstellend. Dat lossen de bewoners zelf maar op.

Ga lekker door met die politiek correcte 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' methodiek; het werkt immers ZO goed.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51508246
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:30 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Idd heel idioot dit, moet je leeftijd van die gasten zien, ongeloofelijk
Zo verbazingwekkend is dat niet hoor, het is wel vaker voorgekomen dat zulke knulletjes een mes trokken als ze zich bedreigd voelden door een volwassene (zie het als een soort nadeelcompensatie).
  maandag 16 juli 2007 @ 00:38:32 #22
117098 Hathor
Effe niet
pi_51508300
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:32 schreef StefanP het volgende:
Typisch weer dat heel de wijk steen en been klaagt over overlast door dat tuig, maar dat de politie het afwuift als niets voorstellend. Dat lossen de bewoners zelf maar op.

Ga lekker door met die politiek correcte 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' methodiek; het werkt immers ZO goed.
De harde hand is ook niet zaligmakend, getuige de situatie in de vele housingprojects in jouw thuisland. Het harde optreden van de politie daar heeft er gewoon voor gezorgd dat de criminelen zelf ook een stuk harder zijn geworden, en een stuk sneller schieten ook. Klassiek gevalletje van een vicieuze cirkel.

Overigens, toen laatst na dat geval in het Utrechtse ondiep de buurtbewoners zelf een crew wilden samenstellen om de Marokkanen de buurt uit te rossen en er op toe te zien dat ze ook weg zouden blijven, vond de politie het ook maar niks, dus wat willen ze nou eigenlijk? Zelf handelen, niet zelf handelen? Make up your fucking mind already.
pi_51508502
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:32 schreef StefanP het volgende:
Dat ligt niet alleen aan de politie, maar voor een groot deel ook aan het OM. Maar inderdaad, de strafrechtspleging in Nl vertoont op z'n zachtst gezegd wel enige gebreken, vooral op het vlak van de overlastgevalletjes.
pi_51508666
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

De harde hand is ook niet zaligmakend, getuige de situatie in de vele housingprojects in jouw thuisland. Het harde optreden van de politie daar heeft er gewoon voor gezorgd dat de criminelen zelf ook een stuk harder zijn geworden, en een stuk sneller schieten ook. Klassiek gevalletje van een vicieuze cirkel.
Je hoeft ook niet meteen met tanks binnen te vallen, het zou al helpen als de 'kleine' criminaliteit eens wat serieuzer werd aangepakt; dwz dat je een reeel risico loopt veroordeeld te worden als je je schuldig maakt aan tasjesdiefstal, openlijke geweldpleging etc.
quote:
Overigens, toen laatst na dat geval in het Utrechtse ondiep de buurtbewoners zelf een crew wilden samenstellen om de Marokkanen de buurt uit te rossen en er op toe te zien dat ze ook weg zouden blijven, vond de politie het ook maar niks, dus wat willen ze nou eigenlijk? Zelf handelen, niet zelf handelen? Make up your fucking mind already.
Dat kan natuurlijk niet in een fatsoenlijke rechtsstaat, dat is eigenrichting. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er wel iets begint te wringen als de politie/het Om er niet in slaagt haar taak naar behoren te vervullen.
pi_51508719
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zo verbazingwekkend is dat niet hoor, het is wel vaker voorgekomen dat zulke knulletjes een mes trokken als ze zich bedreigd voelden door een volwassene (zie het als een soort nadeelcompensatie).
Nou sorry, maar ik blijf me er toch altijd over verbazen, man 15 jaar
Ik vraag me af wat er uit dit soort gasten moet groeien, als je al zo jong instaat bent om iemand te killen.

Toen ik 15 was reed ik nog vrolijk op m'n skateboard, en mocht ik niet eens een mes hebben van me ouders

De tijden zijn veranderd...
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')