abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juli 2007 @ 22:16:36 #1
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_51503389
Stel je wint de loterij, en stel je wint de loterij echt big-time, geen 5 euro, nee je wint 5 miljoen euro! Stel je besluit om van het geld een nieuw huis te laten bouwen, en stel dat je nu voor dat huis staat.

Je kijkt naar het huis, en gelijk valt je een ding op, je mist de voordeur, je zoekt een aantal minuten en dan zie je het.D e voordeur zit op de eerste verdieping in plaats van beneden. Volgens de aannemer, een bouwtechnies foutje. Je besluit het voor lief te nemen en je zoekt ergens een ladder, en klimt naar je voordeur. Je had een deur besteld met een veer, zodat ie achter je netjes weer dicht zou gaan, maar stel nou dat men, wederom door een klein foutje, die veer véél en véél te strak gespannen heeft, en je haast niet je woning in komt.

Zou je dat leuk vinden?

Waarom zijn er dan mensen die hun brievenbus op plekken hangen die onvindbaar zijn voor mij, als postbode zijnde. En waarom zijn er dan wél mensen die een brievenbus kopen met een veer er aan, waardoor ie zo moeilijk open gaat dat je jezelf in verschillende yoga-standen moet begeven, om er dan achter te komen dat het niet lukt, dat de veer te strak is, waardoor je je post op de grond moet leggen, en vervolgens met twee handen een brievenbus moet open wringen, daarna je vingers heel snel wegtrekken want geheid dat ze er tussen komen, en je de rest van je wijk met twee blauwe vingers mag rondlopen.

Mijn klacht? Als die nog niet duidelijk was, maak je brievenbus verdomme vindbaar, en zorg ervoor dat ie open kan en dicht kan, zonder allerlei acrobatische kunsten te doen, ik heet verdomme geen Adriaan!
pi_51503442
Ik snap niks van je vergelijking met de loterij, maar, eens met klacht, ook al ben ik geen postbode
Vivre
pi_51503445
Er zijn regels voor brievenbussen.
Als jij brievenbussen tegenkomt die daar niet aan voldoen, zou ik gewoon de post daar niet meer bezorgen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zondag 15 juli 2007 @ 22:20:26 #4
164095 koejoeloek
pi_51503506
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:18 schreef Strychnine het volgende:
Ik snap niks van je vergelijking met de loterij, maar, eens met klacht, ook al ben ik geen postbode
Moet ik dat nou echt gaan uitleggen?

voordeur onvindbaar=niet leuk -> brievenbus onvindbaar=niet leuk
veel te strakke veer op deur=niet leuk -> veel te strakke veer op brievenbus=niet leuk

duidelijk?
pi_51503535
Joh smijt de post tegen het raam aan, dan doet er vanzelf wel een Sjappie open.
pi_51503542
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:20 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Moet ik dat nou echt gaan uitleggen?

voordeur onvindbaar=niet leuk -> brievenbus onvindbaar=niet leuk
veel te strakke veer op deur=niet leuk -> veel te strakke veer op brievenbus=niet leuk

duidelijk?
Als ík de loterij win en zo'n huis koop, kan het me geen fuck intresseren of de postbode er last van heeft of niet
Vivre
pi_51503577
Dat heb ik nou ook altijd als ik de krant bezorg, volkomen mee eens.
  zondag 15 juli 2007 @ 22:25:12 #8
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_51503665
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:16 schreef koejoeloek het volgende:

En waarom zijn er dan wél mensen die een brievenbus kopen met een veer er aan, waardoor ie zo moeilijk open gaat dat je jezelf in verschillende yoga-standen moet begeven, om er dan achter te komen dat het niet lukt, dat de veer te strak is, waardoor je je post op de grond moet leggen, en vervolgens met twee handen een brievenbus moet open wringen, daarna je vingers heel snel wegtrekken want geheid dat ze er tussen komen, en je de rest van je wijk met twee blauwe vingers mag rondlopen.
Je moet meer pindakaas eten
Het leven is zo flexibel als Barbapapa!!!
  zondag 15 juli 2007 @ 22:27:19 #9
164095 koejoeloek
pi_51503719
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:25 schreef je_oma het volgende:

[..]

Je moet meer pindakaas eten
Gaan mensen daar fatsoenlijke brievenbussen van kopen?
  zondag 15 juli 2007 @ 22:28:23 #10
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_51503760
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:27 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Gaan mensen daar fatsoenlijke brievenbussen van kopen?
Nej, maar dan kun jij ze wel gewoon openmaken
  zondag 15 juli 2007 @ 22:29:06 #11
164095 koejoeloek
pi_51503784
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:28 schreef je_oma het volgende:

[..]

Nej, maar dan kun jij ze wel gewoon openmaken
Probeer dat maar met 2 vingers, is echt haast niet te doen vaak, blijkbaar ben je geen postbode
  zondag 15 juli 2007 @ 22:35:17 #12
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_51504007
Misschien volgende keer maar een breekijzer meenemen dan!
  zondag 15 juli 2007 @ 22:56:53 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51504835
Bij de gemiddelde bouwmarkt worden die dingen standaard verkocht. Die veren schijnen te helpen tegen inbraak enzo. Dat geloof ik best, maar voor een postbode of krantenbezorger (ik ben beide geweest) is het een ramp. Het kost je je vingers of de boel komt gescheurd naar binnen toe.

Wat een klotedingen zijn dat zeg....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 15 juli 2007 @ 22:59:27 #14
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_51504950
Wat mij nog veel erger lijkt is van die brievenbussen waar gedresseerde honden zitten te wachten op de post....
FOK!'s rode weduwe.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:01:39 #15
152789 karr-1
pi_51505040
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:59 schreef Tmaatje het volgende:
Wat mij nog veel erger lijkt is van die brievenbussen waar gedresseerde honden zitten te wachten op de post....
Die heb je ook. Dat je je spullen in de bus dropt en dan snel je handen terug moet trekken omdat de hond er op aanvalt. Ik wil niet eens weten hoe die post of die krant eruit ziet.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:03:40 #16
164095 koejoeloek
pi_51505125
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die heb je ook. Dat je je spullen in de bus dropt en dan snel je handen terug moet trekken omdat de hond er op aanvalt. Ik wil niet eens weten hoe die post of die krant eruit ziet.
Vind het iedere week weer heerlijk om te horen (helaas niet zien) hoe een hond de post van familie X aan flarden trekt Al weken op een rij, heb ze al aantal keer gevraagd om de deur dicht te maken naar de gang, zo moeilijk kan dat tochniet zijn. blijkbaar wel, tot die tijd, vermaak ik me kostelijk, luisterende naar de hond & zijn post. Ik maak er ook echt even tijd voor vrij
pi_51505414
Mee eens!

Bezorg zelf de Peperbus (een weekkrant in Zwolle) en dan loop je daar met zo'n stapel kranten en dan moet je bukken voor een brievenbus die 10cm van de grond is verwijderd.
Of sommige verticale brievenbussen.....
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_51505418
Ook ergerlijk, als de folder/krantenjongen zijn zooi er niet goed doorheen doet
Meestal haal ik dan die zooi eruit en pleuer het op de grond, zodat ik mijn werk normaal kan doen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 15 juli 2007 @ 23:11:49 #19
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_51505419
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:03 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Vind het iedere week weer heerlijk om te horen (helaas niet zien) hoe een hond de post van familie X aan flarden trekt Al weken op een rij, heb ze al aantal keer gevraagd om de deur dicht te maken naar de gang, zo moeilijk kan dat tochniet zijn. blijkbaar wel, tot die tijd, vermaak ik me kostelijk, luisterende naar de hond & zijn post. Ik maak er ook echt even tijd voor vrij
En de volgende dag een klacht over het feit dat de post er niet uitzag...
FOK!'s rode weduwe.
pi_51505455
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:11 schreef Beach het volgende:
Ook ergerlijk, als de folder/krantenjongen zijn zooi er niet goed doorheen doet
Meestal haal ik dan die zooi eruit en pleuer het op de grond, zodat ik mijn werk normaal kan doen
Nou, er zijn ook postbodes die dat doen.
Maar het gaat er gewoon om dat het irritant is.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:12:58 #21
164095 koejoeloek
pi_51505459
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:11 schreef Tmaatje het volgende:

[..]

En de volgende dag een klacht over het feit dat de post er niet uitzag...
Nee, tot de deur ben je als postbode verantwoordelijk, wat er vervolgens in dat huis met de post gedaan word, is totaal niet mijn zaak, ookal freten ze het op.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:15:17 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51505534
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:12 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Nee, tot de deur ben je als postbode verantwoordelijk, wat er vervolgens in dat huis met de post gedaan word, is totaal niet mijn zaak, ookal freten ze het op.
Ja, maar wie zegt dat jij er niet van te voren aan hebt lopen knagen?
[KNE]-Mod
  zondag 15 juli 2007 @ 23:16:19 #23
164095 koejoeloek
pi_51505569
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:11 schreef yosander het volgende:
Mee eens!

Bezorg zelf de Peperbus (een weekkrant in Zwolle) en dan loop je daar met zo'n stapel kranten en dan moet je bukken voor een brievenbus die 10cm van de grond is verwijderd.
Of sommige verticale brievenbussen.....
Die zijn ook vreselijk inderdaad, wie dat ooit bedacht heeft..

trouwens reclamebezorgers die net even voor je zijn geweest, vind ik altijd wel relaxt, aangezien de brievenbusklep dan al open staat, en je je post zo naar binnen kunt gooien, zonder enige vorm van moeite. Behalve bij mensen met zo'n hangbrievenbus die al gelijk vol zit, en gewoon niet geleegd word
  zondag 15 juli 2007 @ 23:17:56 #24
164095 koejoeloek
pi_51505612
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:15 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, maar wie zegt dat jij er niet van te voren aan hebt lopen knagen?
Tja, ik denk niet dat men je echt serieus neemt als je opbelt en zegt: "De postbode heeft van onze post gegeten". Overigens heb ik er al een keer een filmpje van gemaakt met me mobiel, voor de zekerheid
pi_51505639
Gisteren mn poot nog opegehaald aan een brievenbus.

Voelde wel wat, maar merkte pas dat het bloeide toen ik een paar huizen verderop bloed aan de post zag zitten.

Mensen met van die pauperbussen moeten zelf is proberen om een bankafschriftje fatsoenlijk naar binnen te krijgen, als het kan nog enigszins snel, want ik heb voor nog 350 adressen post...
  zondag 15 juli 2007 @ 23:20:14 #26
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51505678
bel aan en geef de post af.

of anders gooi je bij de buren in de bus met een briefje erbij.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 15 juli 2007 @ 23:22:36 #27
164095 koejoeloek
pi_51505762
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:20 schreef WEST het volgende:

Weet je hoeveel tijd dat op een wijk gaat kosten? Meneer sjokt eerst rustig naar de voordeur, vergeet de sleutel, sjokt weer terug, in de tussentijd kon ik halve wijk al klaar hebben. Mensen moeten maar gewoon een fatsoenlijke brievenbus kopen.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:23:31 #28
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51505787
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:17 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Tja, ik denk niet dat men je echt serieus neemt als je opbelt en zegt: "De postbode heeft van onze post gegeten".
You never know...
[KNE]-Mod
pi_51505790
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:20 schreef WEST het volgende:

Fatsoenlijke brievenbus, is in de wet opgenomen.

Niks aanbellen. Moet is bij alle huizen aanbellen in je wijk.
pi_51507493
Ook erg: die designbussen die misschien wel kek uitzien, maar niet werken.

Het erge is dat die ondingen peperduur zijn en vooral worden gekocht door mensen die door hun werk alleen al veel post ontvangen. Waar die bus dus te klein voor is. Bij mij tegenover hebben ze zo'n bus: hoe vaak ik de postbode daar wel niet mee zie pielen. Aan de balie afgeven is bijna sneller.

Of bussen met allerlei verwarrende randen en richetjes zodat er geen water in druipt. Nee, maar ook geen ongekreukte post!
Farts are jazz to assholes
pi_51508567
wat dacht je dan van brievenbussen die zo klein zijn dat de post er niet eens normaal doorheen past, en dat je daardoor de poststukken dubbel moet vouwen.
en inderdaad de brievenbussen met de bekende veer erin ken ik ook, daar heb ik al een aantal keer mijn vingers tussen gehad...
life is like a present you never know what is in it
  maandag 16 juli 2007 @ 01:18:42 #32
164095 koejoeloek
pi_51509535
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:46 schreef Stampurtjuh het volgende:
wat dacht je dan van brievenbussen die zo klein zijn dat de post er niet eens normaal doorheen past, en dat je daardoor de poststukken dubbel moet vouwen.
en inderdaad de brievenbussen met de bekende veer erin ken ik ook, daar heb ik al een aantal keer mijn vingers tussen gehad...
Te kleine brievenbussen heb ik in mijn huidige wijk gelukkig niet, maar ook vreselijk irritant inderdaad.Kan je met halve tas aan post terug naar het kantoor omdat het niet past Maar daar hoef je dan ook weinig inspanning voor te leveren, die hoerige veerbrievenbussen daarentegen
pi_51511627
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:46 schreef Stampurtjuh het volgende:
Ook vervelend ja, verbaas me iedere keer weer in hoeveel delen ik de zaterdagkrant kan opsplitsen voordat ie er doorheen past.
  maandag 16 juli 2007 @ 08:28:41 #34
152789 karr-1
pi_51512065
Brievenbussen die weggewerkt zijn in het metselwerk van het huis, zodat de brievenbus het formaat heeft van 1 baksteen. Daar past dus never nooit iets doorheen.
pi_51512533
quote:
Op maandag 16 juli 2007 07:00 schreef swasfy het volgende:

[..]

Ook vervelend ja, verbaas me iedere keer weer in hoeveel delen ik de zaterdagkrant kan opsplitsen voordat ie er doorheen past.
Haja! Alweer 15 jaar geleden dat ik postbode (zaterdagbesteller) was. Prima bijbaan, 5 jaar gedaan. Maar die kleine brievenbussen waren toen al even verboden als irritant. Vooral leuk bij van die grote enveloppen op A4 formaat met grote letters "Foto's, niet vouwen". Die gingen toch echt elke keer door dat kleine busje.

Kleine kuthondjes zijn ook leuk. Even de post goed aan het puntje vasthouden zodat ze het wat beter aan stukken kunnen scheuren.

Andere oplossing voor honden in alle soorten in maten: dikkere (harde) bladen klein stukje door de brievenbus doen en als er dan aan geknabbeld wordt hard tegen het uiteinde slaan. Kai kai kai...

(voor alle duidelijkheid: alleen bij adressen met kuthondjes die regelmatig proberen in je vingers te bijten)
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_51587675
Leuk, lekker gallen op brievenbussen!

Die dingen met een strakke veer zijn inderdaad een ramp. Vooral als mensen dan gaan zeiken dat je hun post uit de bus laat hangen. Als je ze dan vraagt of ze zelf eens voor de aardigheid hun vingers door die wolvenklem willen steken hebben ze daar ineens geen zin in. "Ja, maar ik ben geen postbode!"

En, beste lezers, een tochtstrook plaatsen achter een klep die naar binnen opengaat is geen goed idee. Vaak komt de klep dan halverwege tegen de tochtstrook, en kan maar half open. En nu we het toch over tochtstroken hebben: monteer die dingen recht achter de brievenbus, en niet scheef! Het is niet de eerste keer dat ik een stapel post door de bus duw, en plotseling een tochtstrook door de gang zie zeilen! En in geval van onkundig gemonteerde bussen accepteren wij geen verantwoordelijkheid voor schade aan bus of post! Terwijl u WEL verantwoordelijk bent voor schade aan de postbode!

Let ook op als u een bus koopt bij de bouwmarkt of het een buitenklep is of een klep die u juist aan de binnenkant moet monteren! Ik zie vaak dat er buitenkleppen (herkenbaar aan het dunne, vlijmscherpe materiaal) aan de buitenkant hangen. En ze gaan ook niet lekker open, want ze horen nml vanaf de achterkant opengeduwd te worden. En die achterkant zit aan de verkeerde kant van de deur als je 'm fout monteert. Leuk voor als de bewoner zijn post weer door de bus naar buiten wil mikken, maar voor mij is het erg vervelend!

En hou alstublieft de ruimte rond de bus vrij! Zet er geen fietsen, paraplu's of bloembakken voor! En zet aan de binnenkant geen volle kapstokken tegen de bus aan, waardoor de post die ik naar binnen wil schuiven net zo hard weer wordt teruggeduwd.

En, hondeneigenaren: Als uw hond de neiging heeft naar de post te happen en/of naar de vingers van de postbode, hou 'm dan weg uit de gang of neem een buitenbus. Zo voorkomt u kapotte post, of een postbode die voortaan weigert bij u te bezorgen, zodat uw post linea recta retour afzender gaat. En mocht de postbode in z'n vingers gehapt worden dan mag u het bezoek aan de EHBO en de evt. injecties betalen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_51587750
leuk stukkie TS
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:32:35 #38
184970 Oraalridder
den koenen held
pi_51589469
het leed, DAT brievenbussen heet
Schiet met zijnen edelen tong ten strijde woar den moraalridder overheerscht.
pi_51606168
Ochja vreselijk is dat! Iedereen die ooit kranten/post heeft gelopen kan er over meepraten.

Design-brievenbussen waarbij je eerst een uur moet proberen hoe die open moet
Baksteen-uit-muur-brievenbussen waar nog geen eens een geel post-it papiertje doorheen past
Brievenbussen op enkelhoogte
Verticale brievenbussen
Brievenbussen met een opbangbak erachter die vol zit

En het allerergste: brievenbussen met een strakke veer
Je kan daar idd niet een brief doorheen douwen zonder dat het confetti wordt, of je hele handen geamputeerd zijn. Wat een kutdingen!!

Toen wij een nieuwe brievenbus hadden merkte ik meteen dat die snor te hard was, waardoor brieven er niet doorheen gingen, waardoor de post helemaal verfrommeld binnenkwam. Normale mensen doen er dan wat aan. Ik snap niet dat die mensen het gewoon leuk vinden als hun post gescheurd/verkreukeld is.

Maar goed, ik heb die snor gewoon een beetje geknipt, en nu gaat het prima!

Foto:

Tevreden bezorgers en tevreden klanten!
  donderdag 19 juli 2007 @ 00:42:42 #40
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_51613437
Tof dat zoveel mensen hier zich aan dit soort dingen ergeren...

Gelukkig heb ik niet van die brievenbussen met veren in mijn vaste wijk, maar wel heel veel verticale brievenbussen. Echt super irritant, telkens maar weer gokken naar welke kant die open gaan.

Ook leuk: kom je met de post en je huis-aan-huis in een luxe villawijk waar alle postbussen op de maximum afstand van de openbare weg staan (10 meter, soms zelfs erover heen). Je hebt geen post voor een huis, dus dan maar die reclamedingen pakken. Je loopt 15 meter over een kronkelpaadje, doet de klep van postbus open en dan zie je een mooie sticker: "NEE - NEE". Grr!
  donderdag 19 juli 2007 @ 00:47:16 #41
164095 koejoeloek
pi_51613545
Vandaag groot aantal kleppen die gewoon niet open wilde, met bruut geweld lukte het dan toch, maar hoorde wel iets op de grond vallen hoop dat ik het kreng gemold heb
  donderdag 19 juli 2007 @ 01:03:22 #42
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_51613902
Ik irriteer me er de godsgruwel aan dat die luie postbodes het vertikken om de post gewoon door de brievenbus te flikkeren en niet er half in. Maar er is een oplossing: gewoon achter de deur gaan staan en op het moment dat het er in gestoken word snel de post mee trekken...

We hadden hier zo'n stomme mongool die flikte het steeds weer om de tochtstrip een halve meter de gang in te keilen. Dus ik spreek een hartig woordje met die knaap. Stelt het genie voor om er maar een stuk uit te knippen want dan gaat de post er makkelijker in. Hallo briljant persoon dan is het geen tochtstrip meer... Dan tocht het er gewoon door heen.
Die borstels gaan er uit als elke stomme folder loper / kranten bezorger / post besteller de post er helemaal in gooit en vervolgens ook nog netjes de klep sluit.
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
  donderdag 19 juli 2007 @ 01:14:41 #43
164095 koejoeloek
pi_51614052
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 01:03 schreef Veulen het volgende:
Ik irriteer me er de godsgruwel aan dat die luie postbodes het vertikken om de post gewoon door de brievenbus te flikkeren en niet er half in. Maar er is een oplossing: gewoon achter de deur gaan staan en op het moment dat het er in gestoken word snel de post mee trekken...

We hadden hier zo'n stomme mongool die flikte het steeds weer om de tochtstrip een halve meter de gang in te keilen. Dus ik spreek een hartig woordje met die knaap. Stelt het genie voor om er maar een stuk uit te knippen want dan gaat de post er makkelijker in. Hallo briljant persoon dan is het geen tochtstrip meer... Dan tocht het er gewoon door heen.
Die borstels gaan er uit als elke stomme folder loper / kranten bezorger / post besteller de post er helemaal in gooit en vervolgens ook nog netjes de klep sluit.
Als jij zorgt dat je een fatsoelijke brievenbus hebt, waar de post in te krijgen is, is er absoluut geen probleem. Er zullen ook vast wel luie postbodes zijn, maar daar gaat het hier niet over
pi_51614881
Niet zo hinniken, veulen,
Met een nee-nee-sticker kom je al een eind. De bezorgers van betaalde kranten en de echte post duwen over het algemeen een stuk beter de post door dan die zwaar onderbetaalde folderwijkers.Als je zo graag aan je deur klust, monteer dan een zachte tochtstrip of meteen een gordijn: dan heb je het beste van twee werelden: droge post en geen kou binnen. Ik mag toch bidden dat je niet op de gang slaapt?
  donderdag 19 juli 2007 @ 02:21:30 #45
164095 koejoeloek
pi_51614964
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 02:12 schreef trabant het volgende:
Met een nee-nee-sticker kom je al een eind. De bezorgers van betaalde kranten en de echte post duwen over het algemeen een stuk beter de post door dan die zwaar onderbetaalde folderwijkers.Als je zo graag aan je deur klust, monteer dan een zachte tochtstrip of meteen een gordijn: dan heb je het beste van twee werelden: droge post en geen kou binnen. Ik mag toch bidden dat je niet op de gang slaapt?
Breng hem nou niet op ideeen met gordijnen denk ik dat ikde post binnen duw, duwt het gordijn hem terug
  donderdag 19 juli 2007 @ 04:49:36 #46
60586 Veulen
pi_51616146
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 02:12 schreef trabant het volgende:
Ik heb een nee-ja sticker.
En het zijn echt die gasten van de ptt/tpg. Onderhand kan ik die lui wel opknopen. Als je de 1 heb afgericht komt er weer een volgende.

Ik heb een mooie tochtstrip en als die lui het normaal doen dan gaat de post er goed in en dan breekt het ding ook niet af.
pi_51619962
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 04:49 schreef Veulen het volgende:

[..]

Ik heb een nee-ja sticker.
En het zijn echt die gasten van de ptt/tpg. Onderhand kan ik die lui wel opknopen. Als je de 1 heb afgericht komt er weer een volgende.

Ik heb een mooie tochtstrip en als die lui het normaal doen dan gaat de post er goed in en dan breekt het ding ook niet af.
Hoi veulen,

Op het moment dat je de post door de bus duwt mag de post de omlijsting van de tochtstrook niet kunnen raken. Gebeurt dat wel, dan is de tochtstrook niet juist gemonteerd, of is het gat van de brievenbus zelf niet van de juiste maat. Volgens de postwet mag een bus worden voorzien van een SOEPELE tochtborstel, dus die moet gewoon goed meegeven als je post door de bus duwt. Op het moment dat de tochtstrook afbreekt wanneer je post door de borstel duwt, is de borstel kennelijk niet soepel genoeg, en voldoet deze niet aan de wettelijke eisen.

En als ik ergens een hekel aan heb is als de post uit mijn handen wordt gerukt terwijl ik het nog door de bus sta te duwen. Dat vind ik buitengewoon asociaal.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_51620173
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:59 schreef Tmaatje het volgende:
een hond valt nog mee
een kat die naar de brievenbus springt en vervolgens zijn klauwen naar buiten slaat om je open te krabben, is veel vervelender...
al het dat beestje na de zaterdag krant op zijn poot gekregen te hebben het niet meer gedaan gehad bij mij (zo een 7 jaar geleden ofzo)
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:55:05 #49
60586 Veulen
pi_51624083
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hoi veulen,

Op het moment dat je de post door de bus duwt mag de post de omlijsting van de tochtstrook niet kunnen raken. Gebeurt dat wel, dan is de tochtstrook niet juist gemonteerd, of is het gat van de brievenbus zelf niet van de juiste maat. Volgens de postwet mag een bus worden voorzien van een SOEPELE tochtborstel, dus die moet gewoon goed meegeven als je post door de bus duwt. Op het moment dat de tochtstrook afbreekt wanneer je post door de borstel duwt, is de borstel kennelijk niet soepel genoeg, en voldoet deze niet aan de wettelijke eisen.

En als ik ergens een hekel aan heb is als de post uit mijn handen wordt gerukt terwijl ik het nog door de bus sta te duwen. Dat vind ik buitengewoon asociaal.
Die strip is prima. Ik kan zonder moeite me hand er door heen steken, de pakket dienst krijgt er zelfs platte pakjes door heen zonder dat de borstel er uit gaat. Maar die knurften kunnen het gewoon niet. Wat is er moeilijk aan om de post er recht door te duwen en er vanzelf uit te laten glijden aan de andere kant?
Dat in plaats van de klep open te trekken. De post er door te keilen alsof het in de woonkamer moet belanden de tochtstrip te mollen en vervolgens ook nog is vergeten om de klep dicht te doen?

Ik heb trouwens de hele week nog geen post gehad, is iedereen op vakantie ofzo
pi_51629930
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:55 schreef Veulen het volgende:

[..]

Die strip is prima. Ik kan zonder moeite me hand er door heen steken, de pakket dienst krijgt er zelfs platte pakjes door heen zonder dat de borstel er uit gaat. Maar die knurften kunnen het gewoon niet. Wat is er moeilijk aan om de post er recht door te duwen en er vanzelf uit te laten glijden aan de andere kant?
Dat in plaats van de klep open te trekken. De post er door te keilen alsof het in de woonkamer moet belanden de tochtstrip te mollen en vervolgens ook nog is vergeten om de klep dicht te doen?

Ik heb trouwens de hele week nog geen post gehad, is iedereen op vakantie ofzo
Maar hoe kan dat dan? Als de borstel soepel genoeg is en goed gemonteerd moet het niet mogelijk zijn dat hij van de deur losscheurt, al duw je de post nog zo hard erdoor. Dus ik vraag me af of de post werkelijk alleen de borstel raakt, of ook de omlijsting. De omlijsting moet nml buiten het gat van de bus vallen, zodat de opening niet geblokkeerd wordt.

Overigens is het sluiten van de klep in principe niet het werk van de postbode (idem. voor tuinhekjes), een goede klep valt (liefst door de zwaartekracht) vanzelf dicht.
  donderdag 19 juli 2007 @ 17:08:22 #51
60586 Veulen
pi_51631746
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar hoe kan dat dan? Als de borstel soepel genoeg is en goed gemonteerd moet het niet mogelijk zijn dat hij van de deur losscheurt, al duw je de post nog zo hard erdoor. Dus ik vraag me af of de post werkelijk alleen de borstel raakt, of ook de omlijsting. De omlijsting moet nml buiten het gat van de bus vallen, zodat de opening niet geblokkeerd wordt.

Overigens is het sluiten van de klep in principe niet het werk van de postbode (idem. voor tuinhekjes), een goede klep valt (liefst door de zwaartekracht) vanzelf dicht.
Ze duwen gewoon zo hard, de pennen schieten ook niet los nee, ze breken gewoon af.
ik vind ook regelmatig poststukken op de drempel naar de huiskamer (3 meter verder). Idem trouwens bij bv de buren.

Om te zorgen dat die klep sluit kan ik er natuurlijk ook een veer op zetten
Zulke dingen komen altijd van 2 kanten, als jullie de klep dicht doen dan hoeft dat niet. Sterker nog dan is een tochtstrip niet eens nodig.
  donderdag 19 juli 2007 @ 17:19:41 #52
164095 koejoeloek
pi_51632067
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:08 schreef Veulen het volgende:

[..]

Ze duwen gewoon zo hard, de pennen schieten ook niet los nee, ze breken gewoon af.
ik vind ook regelmatig poststukken op de drempel naar de huiskamer (3 meter verder). Idem trouwens bij bv de buren.

Om te zorgen dat die klep sluit kan ik er natuurlijk ook een veer op zetten
Zulke dingen komen altijd van 2 kanten, als jullie de klep dicht doen dan hoeft dat niet. Sterker nog dan is een tochtstrip niet eens nodig.
Als de post gewoon past door jouw brievenbus, dan hoeven ze toch ook niet hard te duwen?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:10:56 #53
60586 Veulen
pi_51646294
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:19 schreef koejoeloek het volgende:
Als de post gewoon past door jouw brievenbus, dan hoeven ze toch ook niet hard te duwen?
Dat weet jij, dat weet ik... Maar ik geloof dat die knakker dat nog niet begrijpt
pi_51651605
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:08 schreef Veulen het volgende:Zulke dingen komen altijd van 2 kanten, als jullie de klep dicht doen dan hoeft dat niet. Sterker nog dan is een tochtstrip niet eens nodig.
Nee hoor dat komt van één kant.
Jij schaft een degelijke brievenbus aan die, zoals al eerder vermeld, gewoon zelf dichtklapt.
Moet je hem natuurlijk ook wat onderhoud uitvoeren zodra hij begint te klemmen.
  zondag 22 juli 2007 @ 02:32:22 #55
164095 koejoeloek
pi_51709816
Godversegrrrrrr

dit moment moet ik toch even met jullie delen, vandaag post gelopen, allereerst dit scenario:

Twee deuren, gelegen in een behoorlijke pauperstraat, de voortuin van Meneer A bestond uit steen, geen dure steen, maar gewone doodnormale straatsteen. De voortuin van Meneer B, de buurman van Meneer A, het dito verhaal. De twee (waarschijnlijk door dezelfde luie tuinarchitect aangelegd) tuinen werden gescheiden door een muurtje, niet hoger dan 10 centimer.

Ik kom aangelopen, gooi brief bij Meneer A in de bus, loop voor het huis langs, er ligt immers toch maar steen, stap over het muurtje, en nog voor het post bij Meneer B binnengooi, komt er een boze man naar buiten met de mededeling dat ik niet door zijn "tuin" mag lopen. Ik antwoorde met een erg verraste "o-ke".

Kortom, als je tuin bestaat uit alleen maar stenen, dan loop ik daaroverheen. Punt.

Scenario 2:

Een hond die bijna me vingers eraf beet, hij stond echt met zijn bek open voor de brievenbus, ik stak de post paar cm door de bus en HAP, schrok mezelf helemaal rot, dus ik bel aan. Een man komt naar buiten waarvan ik bijna dacht dat ie net was ontsnapt uit de gevangenis, maar wat bleek, het waren zijn normale zaterdagse kleren. Ik vroeg de man, of hij in het vervolg de hond wou bijhouden, of in iedr geval er voor zorgen dat ie niet de postbode aanvalt. De man zei: "jij bent postbode, dus jouw probleem". Mijn antwoord: "Het is uw post, als ik uw adres weiger, is het uw probleem, u kunt dan de post ophalen op het postkantoor. De man op zijn beurt: "En als ik dat nou niet doe?", ik: "Dan krijgt u vanzelf een deurwaarder op de stoep vanwege het niet betalen van uw rekeningen, de man keek alsof ie het ineens begreep, en smeet de de deur dicht. Ik ben benieuwd!
pi_51710671
klacht?
pi_51710768
win ik nu 5 miljoen?
Hajeto!
  zondag 22 juli 2007 @ 08:39:04 #58
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_51711605
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:32 schreef koejoeloek het volgende:
De man op zijn beurt: "En als ik dat nou niet doe?", ik: "Dan krijgt u vanzelf een deurwaarder op de stoep vanwege het niet betalen van uw rekeningen, de man keek alsof ie het ineens begreep, en smeet de de deur dicht. Ik ben benieuwd!
pi_51711968
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:32 schreef koejoeloek het volgende:

Een hond die bijna me vingers eraf beet, hij stond echt met zijn bek open voor de brievenbus, ik stak de post paar cm door de bus en HAP, schrok mezelf helemaal rot, dus ik bel aan.
Dit is mij dus overkomen. Ik was een jaar of 15 toen ik folders liep. Ik stak de folder in de bus, de hond hing aan m'n vinger. Ik trok uiteraard m'n hand terug en de hond reet heel m'n vinger open.

Ik ben als een gek naar huis gefietst, dan naar de huisarts. Hechten kon niet omdat het vlees eruit hing. Heeft een week of 4 geduurd voordat het geheeld was. Het is een lelijk litteken geworden.

We gingen verhaal halen. De eigenares van de hond zei 'dat doet hij anders nooit' en 'we hebben een buitenbrievenbus'. Deze hing aan een muurtje die je niet ziet als je aan komt lopen, maar pas ziet als je voor de voordeur staat en je dan omdraait. Ze had het bloedspoor wel gezien en het bloed in de gang maar had niet door dat er wat gebeurd was. Hoe onnozel kun je zijn.

Anyway. Ze hebben toen een briefje opgehangen, pas op voor de hond.. helemaal onderaan de deur
  zondag 22 juli 2007 @ 10:18:37 #60
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51712194
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Er zijn regels voor brievenbussen.
Als jij brievenbussen tegenkomt die daar niet aan voldoen, zou ik gewoon de post daar niet meer bezorgen.
Volgens mij is dat gewoon een sprookje hoor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 22 juli 2007 @ 11:12:08 #61
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_51712832
quote:
Op zondag 22 juli 2007 10:18 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Volgens mij is dat gewoon een sprookje hoor.
Er bestaan regels voor brievenbussen, dat is geen sprookje.

--------------------------------------------------------

Wettekst 'brievenbussenbesluit 1988'

Besluit van 12 december 1988/Nr. TP/10.423 Hoofddirectie Telecommunica-tie en Post (Stcrt. 1988, 252).

De minister van Verkeer en Waterstaat,
Gelet op artikel 9 van de Postwet (Stb. 1988, 522);

Besluit:

Artikel 1
1 Brievenbussen bestemd voor de aflevering van postzendingen behoren te zijn aangebracht zo dicht mogelijk bij de rijbaan van een voor motorrij-tuigen op meer dan twee wielen berijdbare openbare weg. Ze dienen van de weg af zonder belemmering bereikbaar te zijn.
2 Met een openbare weg als bedoeld in het vorige lid wordt gelijk gesteld een weg die:
a gedurende het gehele jaar onbelemmerd kan worden bereden door een motorvoertuig op meer dan twee wielen met een snelheid van ten minste 40 km per uur,
b geen doodlopende weg is en
c de gelegenheid biedt de bestelroute zonder omwegen te vervolgen.
3 Aan of nabij de brievenbussen behoort door een nummer op duidelijke wijze te zijn aangegeven, bij welke woning, gebouw of gedeelte daarvan zij behoren.
4 Brievenbussen in of aan gebouwen of woningen voldoen aan de in het eerste lid gestelde voorwaarde, indien zij zich niet meer dan tien meter gaans bevinden van de grens van een daar omschreven weg, waaronder mede worden verstaan de daartoe behorende trottoirs, paden, bermen en taluds.
5 De in het eerste lid gestelde voorwaarde is niet van toepassing op groepsgewijs geplaatste brievenbussen, die:
a ten dienste van galerijflats zijn geplaatst op rechtstreeks met een lift bereikbare niveaus van die flats, mits de bussen ten dienste van alle op één niveau aanwezige en vanuit één en dezelfde lift bereikbare woningen zich in de onmiddellijke nabijheid van de lift bevinden, dan wel
b ten dienste van alle overige collectieve gebouwen zo dicht mogelijk bij de ingang van dat gebouw zijn aangebracht.
6 Brievenbussen ten dienste van geadresseerden die op recreatieterreinen verblijven, dienen groepsgewijs bij de ingang van een zodanig terrein te worden geplaatst. Bij gebreke hiervan kunnen postzendingen door of namens de terreinbeheerder in ontvangst worden genomen of door de geadresseerde op een daartoe door de houder van de concessie aan te wijzen postinrichting worden afgehaald.
7 Behoudens in gevallen bedoeld in het vijfde lid onder a dient het niveau waarop de brievenbussen worden bediend, te zijn gelegen op niet meer dan 2,5 meter boven of beneden het wegdek.

Artikel 2
1 De vorm en de kleur van de brievenbussen moeten zodanig zijn, dat verwarring met voor het publiek bestemde brievenbussen van de houder van de concessie niet mogelijk is.
2 De brievengleuf dient horizontaal in een vertikaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus te zijn aangebracht en dient zich bij voorkeur te bevinden 1,1 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend, maar in geen geval lager dan 0,6 meter dan wel hoger dan 1,8 meter.
3 De afmetingen van de vrije inwerpopening dienen in de lengte ten minste 265 mm te bedragen en in de breedte 32 mm.
4 De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.
5 Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van postzendingen, dan dient de inwendige bruikbare breedte ten minste 270 mm te bedragen en de twee andere inwendige bruikbare afme-tingen ten minste 150 en 380 mm.

Artikel 3
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 1989.

Artikel 4
Dit besluit kan worden aangehaald als: Besluit brievenbussen.

's-Gravenhage, 12 december 1988

De minister voornoemd, N. Smit-Kroes
pi_51713061
Zeer herkenbaar, ook 4 jaar kranten gelopen
Sommige mensen doen het er echt om om hun krant kapot naar binnen te krijgen, zo strak staan die veren
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_51713103
Ook leuk, van die brievenbussen met afmeting 10x20 cm, erg fijn als je kranten van 20x40cm dikte moet bezorgen :d::D D: : `d:D
pi_51713326
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:28 schreef Agiath het volgende:
Ook leuk, van die brievenbussen met afmeting 10x20 cm, erg fijn als je kranten van 20x40cm dikte moet bezorgen :d::D D: : `d:D
Dat dus. En dan nog zeiken ook dat het kapot is he
  zondag 22 juli 2007 @ 12:56:42 #65
164095 koejoeloek
pi_51715025
Wat ik ook keer gehad heb, liep me post en het begon op eens super hard te regenen, dus de post die ik in me hand had, die werd nat. Opzich vrij logisch, en als ontvanger van de brief zou ik zoiets hebben van, tja het regend dus hoef ik geen probleem van te maken. En toch mensen die naar buiten komen met de mededeling: meneeeeeeeeeeer mijn post is nat, mijn reactie: Ik denk niet alleen uw post.

Al heeft dat weinig met brievenbussen te maken, maar meer met zeikerige mensen.

[ Bericht 5% gewijzigd door koejoeloek op 22-07-2007 13:06:52 ]
pi_51716202
Allemaal erg herkenbaar, die verhalen!

Ik werk zelf ook bij de post. Ik loop vaak in een wijk waar mensen allemaal een te kleine brievenbus hebben. Het gevolg is dat ik genoodzaakt ben om de post eerst dubbel te vouwen, anders past de post er gewoon niet doorheen.
Toch krijg ik wel eens geklaag van mensen over het feit dat hun post is dubbel gevouwen. Ze verzoeken me dan ook om voortaan aan te bellen als de post er niet door heen past (wat ik uiteraard niet doe). Ik raad die personen aan om een andere brievenbus aan te schaffen, maar nee: "dat past niet bij het huis".

Ook lijken het altijd wel dezelfde mensen te zijn die voor problemen zorgen. In een bepaalde wijk wonen mensen die, zo goed als altijd, de hond buiten hebben lopen. En nee, het is geen braaf keffertje die je lief aan kijkt. Het gaat hier om een volwassen bulldog die naar je gromt als je alleen al naar 'm kijkt. Deze mensen hebben geen brievenbus voor het hek hangen, dus als ik de post wil brengen, moet ik eerst langs de hond om de post in de brievenbus te doen. Ik heb het er één keer op gewaagd en toen ben ik aangevallen door de hond (gelukkig kon ik wel op tijd weg komen). Als ik nu in die wijk loop, breng ik de post niet meer bij deze mensen. Ik snap gewoon niet waarom dit soort personen op deze manier voor problemen zorgen, alsof ze het er om doen.

En ja, regen, ook weer zoiets. Bepaalde mensen verwachten zeker van de postbode dat ze met een paraplu boven hun post door de wijk gaan lopen. Ik krijg ook wel eens de vraag waarom ik niet wacht met posten totdat het gestopt is met regenen.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_51717246
quote:
Op zondag 22 juli 2007 13:45 schreef Leatherneck het volgende:
En ja, regen, ook weer zoiets. Bepaalde mensen verwachten zeker van de postbode dat ze met een paraplu boven hun post door de wijk gaan lopen. Ik krijg ook wel eens de vraag waarom ik niet wacht met posten totdat het gestopt is met regenen.
Als je dat doet zul je net zien dat ze gaan zeiken dat de post te laat is Met dat soort mensen is het gewoon altijd wat.
  zondag 22 juli 2007 @ 14:44:18 #68
64288 Bensel
Ladderzat
pi_51718165
ok leuk: scherpe randen aan de onderkant van een klep.. doe je hem open, snij je je vingers aan zo'n rotbus.. Of van die brievenbussen die naast de duer zitten, wat eigenlijk gewoon een steen is met een gleuf erin.. Het is altijd zo dat die gleuf net iets te klein is, waardoor je weer moet vouwen, waardoor het weer te dik is, en het steen het papier beschadigt.. zucht..

Overigens moeten we af en toe ook wat reclame erbij bezorgen.. Ik vind het geen probleem, opzich, maar dan krijg je vaak zo'n flutblaadje mee van slecht kwaliteit papier dat alle kanten opwaait in de wind, en verandert in papier machee zodra er ook maar een druppel water opkomt.. (kuch, seats and sofa's, kuch). En dan hebben mensen dus ook nog die 3dubbelbeschermde brievenbussen (klep voor, klep achter, en natuurlijk ook zo'n veger ertussen... hoe verwacht je daar post door te krijgen?)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_51726640
gooi het dan in de tuin
try before you die
  zondag 22 juli 2007 @ 20:10:42 #70
180385 Horloge
pi_51727966
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:44 schreef Bensel het volgende:
Overigens moeten we af en toe ook wat reclame erbij bezorgen.. Ik vind het geen probleem, opzich, maar dan krijg je vaak zo'n flutblaadje mee van slecht kwaliteit papier dat alle kanten opwaait in de wind, en verandert in papier machee zodra er ook maar een druppel water opkomt.. (kuch, seats and sofa's, kuch). En dan hebben mensen dus ook nog die 3dubbelbeschermde brievenbussen (klep voor, klep achter, en natuurlijk ook zo'n veger ertussen... hoe verwacht je daar post door te krijgen?)
Vandeweek joh, het reclamedingetje van de Pabo ("Oh la la, maak snel open" ). Zaten dus van die krasdingen op in het goud, dat je zogenaamd een prijs kunt winnen. Begon het ineens te plenzen niet normaal meer, werd die kraslaag gewoon weggespoeld en had ik gouden handen (en gouden post).

Btw. Kan dit niet beter veranderd worden in het algemene postbode ergenissen topic of iets dergelijks?
  zondag 22 juli 2007 @ 20:26:22 #71
164095 koejoeloek
pi_51728379
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:10 schreef Horloge het volgende:

[..]

Vandeweek joh, het reclamedingetje van de Pabo ("Oh la la, maak snel open" ). Zaten dus van die krasdingen op in het goud, dat je zogenaamd een prijs kunt winnen. Begon het ineens te plenzen niet normaal meer, werd die kraslaag gewoon weggespoeld en had ik gouden handen (en gouden post).

Btw. Kan dit niet beter veranderd worden in het algemene postbode ergenissen topic of iets dergelijks?
Lijkt me ook wel goed plan, had niet verwacht dat er zoveel mensen waren met dezelfde problemen. Weet alleen niet hoe dat aan moet pakken om er een centraal topic van te maken, dus als iemand daarvoor de weg weet, be my guest
pi_51728868
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:26 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel goed plan, had niet verwacht dat er zoveel mensen waren met dezelfde problemen. Weet alleen niet hoe dat aan moet pakken om er een centraal topic van te maken, dus als iemand daarvoor de weg weet, be my guest
er zijn misschien niet zo veel postbodes maar heel veel mensen bezorgen kranten, folders e.d.
pi_51732757
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:10 schreef Horloge het volgende:

[..]

ik had t zelfde maar dan van het zweten, was verder droog die dag. (trouwens, die met veer, met van die ronde uiteinden, zijn al helemaal klote als ze dan nog verticaal hangen ook, en je maar 1 of 2 blaadjes erdoorheen moet frotten)
  zondag 22 juli 2007 @ 22:58:20 #74
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_51733302
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:28 schreef Agiath het volgende:
Die had ik ook een paar in mijn wijk. Als ik wat later bezorgde dan normaal zaten die dingen helemaal volgestouwd met dagbladen en folders. Enige manier om mijn krantje erbij te krijgen was gewoon zo hard duwen dat alles helemaal kreukelde.
Één huis met een keffertje dat in de gang zat als er niemand thuis was. Die verscheurde de post alsof zijn leven ervanaf hing
Een huis met een buitenbrievenbus die gewoon vastgeroest was. Met geen mogelijkheid open te krijgen.
Mensen die vragen of ze de folders mogen terwijl ze een nee-nee sticker hebben
En inderdaad de brievenbussen die gemaakt lijken om je vinger eraf te bijten
Tranquillo
  zondag 22 juli 2007 @ 23:01:20 #75
164095 koejoeloek
pi_51733398
Toevoeging,

sta je met je bundel voor een straat, even en oneven in je hand. Komt er iemand aan die vraagt, heeft u ook post voor nummer 32?

Alsof ik midden op straat die bundel neergooi, en alles ga uitzoeken om te kijken of mevrouw van nummer 32 post heeft. Je wacht maar lekker.
  maandag 23 juli 2007 @ 17:40:55 #76
180385 Horloge
pi_51754248
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:01 schreef koejoeloek het volgende:
Toevoeging,

sta je met je bundel voor een straat, even en oneven in je hand. Komt er iemand aan die vraagt, heeft u ook post voor nummer 32?

Alsof ik midden op straat die bundel neergooi, en alles ga uitzoeken om te kijken of mevrouw van nummer 32 post heeft. Je wacht maar lekker.
JA! Dat! Daar heb ik eens onenigheid over gehad in de eerder genoemde villawijk. Madam moest weg en die vond dat ze zo belangrijk was dat ze de post meteen moest hebben.

"Mevrouw, ik kan hier niet op straat die hele bundel gaan opentrekken voor u hoor, ik ben zo bij uw huis en..."
"Ja, ik begrijp dat het nu even lastig is, maar ik ga NU weg en dus moet ik de post hebben."

pi_51758389
Had ik vroeger ook in mijn krantenwijk: je loopt je route zo efficient mogeijk, geen meter teveel.
Je zet je fiets ergens neer, telt de kranten af en loopt het betreffende blok.
Halverwege zo'n blok, aan de overkant van de weg stond dan altijd (elke ochtend, ook de zaterdag) iemand pontificaal te wachten, terwijl zijn stukje pas drie kwartier later aan de beurt was. Ik heb hem altijd vriendelijk toegezwaaid en vervolgde ook altijd even trouw mijn route.

In al die vijf jaar dat ik daar de ochtendkrant heb gelopen, is het nooit eens in hem opgekomen de straat over te steken en eerder om zijn krant te vragen. Ik vond dat wel best zo.
  maandag 23 juli 2007 @ 21:26:58 #78
Bijdehand mannetje
pi_51762351
Dat herken ik, maar dan van de post. Het meest bont maakte een kerel het die aan het eind van mijn wijk woonde. Hij kwam me aan het begin van de wijk opzoeken en eiste op hoge toon zijn post. Maar die zat dus nog in een nabrengzakje. Of ik dus maar naar het steunpuntadres wilde gaan en zijn post wilde opdiepen. Toen ik dat weigerde heeft hij eerst nog een tijd staan schelden, en later heeft hij een klacht ingediend. Dat was een epistel van 3 A4-tjes waarin hij schermde met dure quasi-juridische termen waar hij, getuige het onjuiste gebruik, kennelijk zelf de betekenis niet van wist. Die brief is dus gekopieerd en op ons kantoor van hand tot hand gegaan. Iedereen lag dubbel, teamcoach incluis. Volgens mij heb ik 'm nog ergens liggen.
pi_51762613
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat herken ik, maar dan van de post. Het meest bont maakte een kerel het die aan het eind van mijn wijk woonde. Hij kwam me aan het begin van de wijk opzoeken en eiste op hoge toon zijn post. Maar die zat dus nog in een nabrengzakje. Of ik dus maar naar het steunpuntadres wilde gaan en zijn post wilde opdiepen. Toen ik dat weigerde heeft hij eerst nog een tijd staan schelden, en later heeft hij een klacht ingediend. Dat was een epistel van 3 A4-tjes waarin hij schermde met dure quasi-juridische termen waar hij, getuige het onjuiste gebruik, kennelijk zelf de betekenis niet van wist. Die brief is dus gekopieerd en op ons kantoor van hand tot hand gegaan. Iedereen lag dubbel, teamcoach incluis. Volgens mij heb ik 'm nog ergens liggen.
omg
wel gaaf dat iedereen daar zo om kan lachen dan he
  maandag 23 juli 2007 @ 21:35:37 #80
164095 koejoeloek
pi_51762772
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
ik zou zeggen....

scannen en hier posten

Ik hoop dat ik zoiets nog ooit mag meemaken in mijn post-carriere
  maandag 23 juli 2007 @ 22:17:57 #81
64288 Bensel
Ladderzat
pi_51764723
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:35 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

ik zou zeggen....

scannen en hier posten

Ik hoop dat ik zoiets nog ooit mag meemaken in mijn post-carriere
mja, wij hebben hier in de buurt ook onze 'lastige' klanten zitten. Zo is er 1 man, die continu de postbezorgsters lastig viel (en zelfs met volle blikjes naar hen toe gooide, en nee, dat was niet ter verkoeling). Daar is politie bij langs geweest, en sindsdien heb ik nog geen vreemde verhalen weer gehoord. Maar er is ook een (beetje malafide smartshop achtig) bedrijf, waarbij een postbode daadwerkelijk over de toonbank is gesleurd en bedreigt.. sindsdien mag hij alle post en pakketjes ophalen van kantoor..

waar ik ook een hekel aan heb is mensen die buiten staan, maar niet even aangeven of ze de post nou wel of niet willen. Of mensen die helemaal achter de oprit staan, en vragen of zij de post wel mogen krijgen,hoef je niet zo ver te lopen (ja, maar de bus zit vooraan, en ik moet dan eerst op jullie wachten voor je van de andere kant van de tuin bent gesjokt.. op je dooie gemak.)

Wel een leuk verhaal: iemand kreeg een kaartje, en op die kaartje stond dat de postbode haar maar een smok (kus) moest geven. gelukkig zijn de meeste postbodes redelijk bekend in wie waar woont, van dat was namelijk een oudere vrouw (zeg maar gerust oma ). Dus daar zijn we maar niet op in gegaan
Twitch.tv/bensel15
pi_51765253
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:58 schreef icebliss het volgende:

[..]

Die had ik ook een paar in mijn wijk. Als ik wat later bezorgde dan normaal zaten die dingen helemaal volgestouwd met dagbladen en folders. Enige manier om mijn krantje erbij te krijgen was gewoon zo hard duwen dat alles helemaal kreukelde.
Één huis met een keffertje dat in de gang zat als er niemand thuis was. Die verscheurde de post alsof zijn leven ervanaf hing
Een huis met een buitenbrievenbus die gewoon vastgeroest was. Met geen mogelijkheid open te krijgen.
Mensen die vragen of ze de folders mogen terwijl ze een nee-nee sticker hebben
En inderdaad de brievenbussen die gemaakt lijken om je vinger eraf te bijten
Voordat ik kranten liep deed ik tijdschriften, daar zaten dan ook wel eens van die hele dikke cosmopolitans bij... Dan was ik gewoon genoodzaakt aan te bellen omdat mensen het verdikken een normale brievenbus te nemen...En als ze dan niet thuis waren...stond je daar in de stromende regen te wachten .
Toen hadden ze maar een natte editie
  maandag 23 juli 2007 @ 22:33:19 #83
164095 koejoeloek
pi_51765464
echt prachtig die verhalen

Ik heb keer gehad, dat ik bij vrij groot huis de post moest bezorgen, tuin met erg veel groen, struiken etcetera. Aan de deur was geen brievenbus te vinden, dus ik loop padje terug, weer niks, ik dacht misschien zit ie dan toch wel in de muur, ook niet. Dus ik bel aan, en vraag de meneer waar de brievenbus zit, ja zegtie gewoon daar in de tuin, heeft die knurft zijn GROENE brievenbus, op een paal gezet, die overwoekerd word door een struik, je kon nog net de bovenkant van de brievenbus zien

Ook leuk, als mensen hun brievenbus vastmaken aan hun tuinhekje, maar dan zo'n heel erg laag kuthekje! Dus eerst flikker je over het hekje, want verwacht jij het dat iemand een hekje van 30cm hoogte in zijn tuin zet? En bij de deur aangekomen kom je erachter dat je ook nog eens voor niks zowat je nek brak, want de brievenbus zit aan het fukking lage kuthekje.
  maandag 23 juli 2007 @ 22:42:01 #84
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_51765896
In mijn huis zat zo'n jaren '10 (1910) brievengleufje in de muur gemetseld. Ik krijg best veel post (ook dvd's enzo) en elke keer belde de postbode aan of ik moest naar het postkantoor als ik niet thuis was. Dat aanbellen (moeite doen) waardeerde ik zo dat ik hem een keer tijdens een regenbui koffie heb aangeboden, omdat hij niet op regen gekleed was. Dat waardeerde hij weer
Toen heb ik maar een andere brievenbus gekocht (zo'n eentje in de deur) en daar past alles doorheen. Postbode blij, ik blij

Lang verhaal, maar conclusie: maak je postbode blij met een goedwerkende en ruime brievenbus.
pi_51766375

Besluit van 12 december 1988/Nr. TP/10.423 Hoofddirectie Telecommunica-tie en Post (Stcrt. 1988, 252).

De minister van Verkeer en Waterstaat,
Gelet op artikel 9 van de Postwet (Stb. 1988, 522);

Besluit:

Artikel 1
1 Brievenbussen bestemd voor de aflevering van postzendingen behoren te zijn aangebracht zo dicht mogelijk bij de rijbaan van een voor motorrij-tuigen op meer dan twee wielen berijdbare openbare weg. Ze dienen van de weg af zonder belemmering bereikbaar te zijn.
2 Met een openbare weg als bedoeld in het vorige lid wordt gelijk gesteld een weg die:
a gedurende het gehele jaar onbelemmerd kan worden bereden door een motorvoertuig op meer dan twee wielen met een snelheid van ten minste 40 km per uur,
b geen doodlopende weg is en
c de gelegenheid biedt de bestelroute zonder omwegen te vervolgen.
3 Aan of nabij de brievenbussen behoort door een nummer op duidelijke wijze te zijn aangegeven, bij welke woning, gebouw of gedeelte daarvan zij behoren.
4 Brievenbussen in of aan gebouwen of woningen voldoen aan de in het eerste lid gestelde voorwaarde, indien zij zich niet meer dan tien meter gaans bevinden van de grens van een daar omschreven weg, waaronder mede worden verstaan de daartoe behorende trottoirs, paden, bermen en taluds.
5 De in het eerste lid gestelde voorwaarde is niet van toepassing op groepsgewijs geplaatste brievenbussen, die:
a ten dienste van galerijflats zijn geplaatst op rechtstreeks met een lift bereikbare niveaus van die flats, mits de bussen ten dienste van alle op één niveau aanwezige en vanuit één en dezelfde lift bereikbare woningen zich in de onmiddellijke nabijheid van de lift bevinden, dan wel
b ten dienste van alle overige collectieve gebouwen zo dicht mogelijk bij de ingang van dat gebouw zijn aangebracht.
6 Brievenbussen ten dienste van geadresseerden die op recreatieterreinen verblijven, dienen groepsgewijs bij de ingang van een zodanig terrein te worden geplaatst. Bij gebreke hiervan kunnen postzendingen door of namens de terreinbeheerder in ontvangst worden genomen of door de geadresseerde op een daartoe door de houder van de concessie aan te wijzen postinrichting worden afgehaald.
7 Behoudens in gevallen bedoeld in het vijfde lid onder a dient het niveau waarop de brievenbussen worden bediend, te zijn gelegen op niet meer dan 2,5 meter boven of beneden het wegdek.

Artikel 2
1 De vorm en de kleur van de brievenbussen moeten zodanig zijn, dat verwarring met voor het publiek bestemde brievenbussen van de houder van de concessie niet mogelijk is.
2 De brievengleuf dient horizontaal in een vertikaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus te zijn aangebracht en dient zich bij voorkeur te bevinden 1,1 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend, maar in geen geval lager dan 0,6 meter dan wel hoger dan 1,8 meter.
3 De afmetingen van de vrije inwerpopening dienen in de lengte ten minste 265 mm te bedragen en in de breedte 32 mm.
4 De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.
5 Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van postzendingen, dan dient de inwendige bruikbare breedte ten minste 270 mm te bedragen en de twee andere inwendige bruikbare afme-tingen ten minste 150 en 380 mm.

Artikel 3
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 1989.

Artikel 4
Dit besluit kan worden aangehaald als: Besluit brievenbussen.

's-Gravenhage, 12 december 1988

De minister voornoemd, N. Smit-Kroes

gelet op die 40 km regel zou elke brievenbus in een woonerf dus fout geplaatst zijn.
pi_51766400
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:42 schreef detulp050 het volgende:

Lang verhaal, maar conclusie: maak je postbode blij met een goedwerkende en ruime brievenbus.
pi_51766445
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:52 schreef lesley het volgende:

gelet op die 40 km regel zou elke brievenbus in een woonerf dus fout geplaatst zijn.
Ja want op een woonerf mogen auto's 50km/uur rijden, scherp

pi_51766772
En mensen die in een 30 km/u zone wonen dan? Of doodlopende wegen, die expliciet uitgesloten worden? Die mensen moeten blijkbaar hun brievenbus zo dicht mogelijk bij een weg zetten die niet doodloopt en waar je minstens 40 km/u mag rijden. Maar wat is 'zo dicht mogelijk'?

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2007 23:03:25 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 23:06:23 #89
164095 koejoeloek
pi_51767005
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:01 schreef Igen het volgende:
En mensen die in een 30 km/u zone wonen dan? Of doodlopende wegen, die expliciet uitgesloten worden? Die mensen moeten blijkbaar hun brievenbus zo dicht mogelijk bij een weg zetten die niet doodloopt en waar je minstens 40 km/u mag rijden. Maar wat is 'zo dicht mogelijk'?
ja dat is best lullig inderdaad, kan je je post 3 straten verderop gaan ophalen

Overigens snap ik die 40km/h ook niet echt, de meeste postbodes doen het immers op een fiets, een fiets haalt in de meeste gevallen die snelheid niet, of er moet een ontzettende harde wind opsteken, maar dat is ook weer onwaarschijnlijk
pi_51775331
Ik vond het altijd erg genoegelijk om dikke brieven die niet door die kleine kutbusjes pasten, af te laten halen bij het postagentschap aan de andere kant van de stad. En ja, daar schrijf ik met liefde een kennisgeving voor (met zo'n prachtig briefje met de tekst: (uw brievenbus voldoet niet aan de eisen bla bla).
pi_51776505
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:11 schreef trabant het volgende:
Ook erg: die designbussen die misschien wel kek uitzien, maar niet werken.
[afbeelding] [afbeelding]
Het erge is dat die ondingen peperduur zijn en vooral worden gekocht door mensen die door hun werk alleen al veel post ontvangen. Waar die bus dus te klein voor is. Bij mij tegenover hebben ze zo'n bus: hoe vaak ik de postbode daar wel niet mee zie pielen. Aan de balie afgeven is bijna sneller.

Of bussen met allerlei verwarrende randen en richetjes zodat er geen water in druipt. Nee, maar ook geen ongekreukte post!
Whehe die heeft Jochem v Gelder
pi_51777209
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 09:58 schreef piepster het volgende:
Ik vond het altijd erg genoegelijk om dikke brieven die niet door die kleine kutbusjes pasten, af te laten halen bij het postagentschap aan de andere kant van de stad. En ja, daar schrijf ik met liefde een kennisgeving voor (met zo'n prachtig briefje met de tekst: (uw brievenbus voldoet niet aan de eisen bla bla).

Ook leuk om te lezen dat het overal dus zo'n beetje hetzelfde is. Wat toch één van me grootste irritaties is, ondanks dat mensen het wel goed bedoelen: het geklaag over de welbekende blauwe brief.

- "Die blauwe mag je houden hoor, hahaha"
- "Die blauwe is voor de buurman! Hahaha"
- "Die blauwe brief mag je verscheuren, hahaha"
- "Oh, die blauwe hoef ik niet hoor, hahaha"
etc.

Die mensen vinden zich met dit standaard "grapje" vaak nog erg humoristsch ook. Tja, allemaal goed bedoelt, maar na zoveel keer hetzelfde aanhoren begin je jezelf gewoon ergens aan te irriteren.

Ook mooi inderdaad:
Je bent aangekomen bij een huis met vrij grote oprit, die de brievenbus helemaal voor op 't pad heeft staan. Je pakt de post voor het desbetreffende huis en wilt de post in de brievenbus doen. Opeens komt de bewoner naar buiten en roept "oh, zal ik de post maar even aan pakken?". Vervolgens komt deze persoon met een slakkegang op je afgelopen. De persoon is bij je aangekomen en neemt de post in handen. "Zo, dat scheelt jou weer een brievenbus hea! Heb je toch weer een mazzeltje vandaag, hahaha"....
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:20:50 #93
164095 koejoeloek
pi_51777469
hahaha inderdaad die telkens terugkerende grapjes, waar je dan toch iedere keer om moet lachen want anders voelt meneer X zich op zn teentjes getrapt.

Overigens ook nog: Heb je liefdesbrieven erbij zitten?

Dat vraagt die knakker iedere keer, en ik moet iedere keer meer me best doen om te lachen
pi_51778026
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:20 schreef koejoeloek het volgende:
hahaha inderdaad die telkens terugkerende grapjes, waar je dan toch iedere keer om moet lachen want anders voelt meneer X zich op zn teentjes getrapt.

Dat vraagt die knakker iedere keer, en ik moet iedere keer meer me best doen om te lachen
"Nee, wel een rouwkaart." (heb ik een keer gehad bij zo'n grapjurk.)
pi_51778054
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:10 schreef Leatherneck het volgende:

[..]

Ook leuk om te lezen dat het overal dus zo'n beetje hetzelfde is. Wat toch één van me grootste irritaties is, ondanks dat mensen het wel goed bedoelen: het geklaag over de welbekende blauwe brief.

- "Die blauwe mag je houden hoor, hahaha"
- "Die blauwe is voor de buurman! Hahaha"
- "Die blauwe brief mag je verscheuren, hahaha"
- "Oh, die blauwe hoef ik niet hoor, hahaha"
etc.

Die mensen vinden zich met dit standaard "grapje" vaak nog erg humoristsch ook. Tja, allemaal goed bedoelt, maar na zoveel keer hetzelfde aanhoren begin je jezelf gewoon ergens aan te irriteren.
Ik nam ze altijd weer mee naar kantoor. Morgen is er weer een dag.
pi_51778634
ben zelf ook een keer gebeten door een brievenbus met een klepje die naar binnen toe open gaat en weer dichtklapt met een veel te zware veer.

Stijf drukken om dat ding open te krijgen (met 1 hand, want de andere was vol met andere bladen), Margriet of iets dergelijks er door heen en dan snel naar de volgende deur (had haast). Maar toen ik wegliep zat mijn vinger vast in de brievenbus. Gevolg: halve nagel van mijn middelvinger eraf.

Al wat jaartjes geleden, maar toch...
pi_51778887
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:20 schreef koejoeloek het volgende:

"Heb je mijn honderdduizend bij? "
"... "
pi_51781144
En natuurlijk, de welbekende opmerking als het regent: "zo zeg postbode, je hebt geen goed weer meegebracht. Maar je moet maar zo denken, het meeste valt naast je! Hahaha"... Ja, en der valt ook genoeg op mij.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:31:07 #99
Bijdehand mannetje
pi_51794929
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:52 schreef lesley het volgende:

Volgens mij niet, er staat dat wegen waar je het hele jaar door onbelemmerd 40 kan rijden worden gelijkgesteld met de openbare weg. Dus ook als het in feite GEEN openbare weg is. Je mag dit niet omdraaien, het is niet zo dat wegen waar je niet onbelemmerd 40 kan rijden geen openbare weg zijn. Dan is het fietspad immers ook geen openbare weg, en de stoep evenmin.

Maar ik had 'm eigenlijk geciteerd vanwege artikel 2 lid 4:

dinsdag 24 juli 2007 @ 20:45:17 #100
164095 koejoeloek
pi_51795485
Morgenvroeg mag ik weer aan de slag, als het goed is gaat het niet regenen, dus hou ik me gsm/camera bij de hand, voor leuke kiekjes of honden die me aanvallen
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:23:38 #101
64288 Bensel
Ladderzat
pi_51797041
Pff.. wat een hondeweer vandaag.. 2 routes, en beide met een boel klote bussen (klein, verticaal, veger en klep achter enzovoort.. Bovendien begon ineens een gigantische wind op te steken (met een enorme bui waarbij ik het gekluk had dat ik net aan het inladen was, dus lekker droog stond). Reclame blad was gamma, wat weer eens papier machee werd toen er wat water op kwam.. En ik heb opgemerkt dat er een relatie zit tussen de afstand tot de bus, en de manier waarop de reclame zich openvouwt door de wind, zodat er net een blad steeds buiten de bus wil blijven.. zucht..
Twitch.tv/bensel15
pi_51821897
Vandaag weer een incidentje meegemaakt,

Een, voor mij nieuwe wijk, stond voor me op het programma vandaag. Vol goede moed begin ik aan de wijk en na een tijdje kom ik, al fietsend, bij een alleenstaand huis aan. Een zeer mooi huis, met een flinke oprit en een groot hek. 9 van de 10 keer hebben de bewoners van zo'n huis de brievenbus vlakbij het hek hangen, zodat je niet eerst: je fiets moet neer zetten, de poort open hoeft te maken en de oprit moet oplopen. De eigenaar(s) van 't desbetreffende huis dachten daar blijkbaar anders over. Ze zijn zo aardig geweest om de brievenbus vlak naast hun voordeur op te hangen...

Ik was goed gezind en had een flinke stapel post voor deze mensen, dus ik zet me fiets neer, open de poort en loop een stukkie de oprit op. Vervolgens schrik ik me 't apelazarus omdat er opeens een hond als een gek op me af komt stormen. Hij was zo te zien niet zo goed gezind als ik was, en dat liet ie weten ook. Eerst blafte hij me oren van me kop, maar dat vond deze hond blijkbaar niet genoeg, dus besloot ie maar om z'n tanden in me broek te zetten. Ik bleef voor me eigen veiligheid maar stokstijf staan, aangezien ik niet weet wat deze hond zal doen als ik weg loop. Opeens zie ik een persoon in de verte. Hij was de eigenaar van het huis en dus vermoedelijk ook de eigenaar van de hond die mij op dat moment vast had gegrepen.

Ik dacht dat deze man wel een einde aan de situatie ging maken, door de hond naar hem terug te roepen, maar dit deed de man niet. De man kwam met een rustig gangetje me kant opgelopen, alsof er niks aan de hand was. Na heel wat secondes was de man eindelijk bij mij aangekomen. Ik vroeg of de man zo vriendelijk kon zijn om zijn hond terug te roepen, aangezien ik niet zo blij was dat deze hond mij aanviel. Hij mompelde iets wat ik niet kon verstaan en toen riep ie toch maar de naam van de hond, zodat deze ophield met aanvallen. Goed, eindelijk verlost van dat irritant blafgevaarte. De man stak zijn hand uit om de post aan te nemen. Ik gaf de man zijn post en ik zei nog "alstublieft". De man keek naar zijn post, draaide zich om en liep weg zonder iets terug te zeggen. Ik wil niet snel conclusies trekken, maar ik denk dat deze man en ik nooit echt vrienden zullen worden.
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:10:22 #103
180385 Horloge
pi_51831489
Zulke gasten wíllen dus blijkbaar geen post ontvangen. Die krijgt nooit meer wat van je, of wel?
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:33:42 #104
64288 Bensel
Ladderzat
pi_51832284
Zodra je weer bij dat huis komt, en die hond zit er weer, ga je gewoon dat huis voorbij. (uiteraard wel even zeggen aan je baas dat er een hond zit) Mocht die hond gedurende lange tijd dwars blijven liggen, vragen de mensen vanzelf af waarom ze geen post meer krijgen.
Twitch.tv/bensel15
pi_51833117
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:33 schreef Bensel het volgende:
Zodra je weer bij dat huis komt, en die hond zit er weer, ga je gewoon dat huis voorbij. (uiteraard wel even zeggen aan je baas dat er een hond zit) Mocht die hond gedurende lange tijd dwars blijven liggen, vragen de mensen vanzelf af waarom ze geen post meer krijgen.
Zou ik ook doen idd
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:32:25 #106
164095 koejoeloek
pi_51913644
Vandaag moest ik een wijk lopen die ik vorig jaar zomer heel vaak liep, dus wel leuk om weer eens die wijk te zien. Nou was er altijd één adres die een brievenbus had die altijd open stond, ik dacht toen dat misschien die mensen op vakantie waren en iemand de brievenbus gesloopt had of iets dergelijks. Maar ik kom vandaag er langs, en tot mijn grote verbazing staat ie nog steeds open.

Tis ook nog eens een hele kleine bus, dus als je een wat grote envelop hebt, ligt ie in de tuin. Voor de brievenbus staat een hek, waar je eerst met je arm doorheen moet, dus je kan niet meer de brief oppakken als ie eenmaal op de grond ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')