Moet ik dat nou echt gaan uitleggen?quote:Op zondag 15 juli 2007 22:18 schreef Strychnine het volgende:
Ik snap niks van je vergelijking met de loterij, maar, eens met klacht, ook al ben ik geen postbode
Als ík de loterij win en zo'n huis koop, kan het me geen fuck intresseren of de postbode er last van heeft of nietquote:Op zondag 15 juli 2007 22:20 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Moet ik dat nou echt gaan uitleggen?
voordeur onvindbaar=niet leuk -> brievenbus onvindbaar=niet leuk
veel te strakke veer op deur=niet leuk -> veel te strakke veer op brievenbus=niet leuk
duidelijk?![]()
Je moet meer pindakaas etenquote:Op zondag 15 juli 2007 22:16 schreef koejoeloek het volgende:
En waarom zijn er dan wél mensen die een brievenbus kopen met een veer er aan, waardoor ie zo moeilijk open gaat dat je jezelf in verschillende yoga-standen moet begeven, om er dan achter te komen dat het niet lukt, dat de veer te strak is, waardoor je je post op de grond moet leggen, en vervolgens met twee handen een brievenbus moet open wringen, daarna je vingers heel snel wegtrekken want geheid dat ze er tussen komen, en je de rest van je wijk met twee blauwe vingers mag rondlopen.
Nej, maar dan kun jij ze wel gewoon openmakenquote:Op zondag 15 juli 2007 22:27 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Gaan mensen daar fatsoenlijke brievenbussen van kopen?
Probeer dat maar met 2 vingers, is echt haast niet te doen vaak, blijkbaar ben je geen postbodequote:Op zondag 15 juli 2007 22:28 schreef je_oma het volgende:
[..]
Nej, maar dan kun jij ze wel gewoon openmaken
Die heb je ook. Dat je je spullen in de bus dropt en dan snel je handen terug moet trekken omdat de hond er op aanvalt. Ik wil niet eens weten hoe die post of die krant eruit ziet.quote:Op zondag 15 juli 2007 22:59 schreef Tmaatje het volgende:
Wat mij nog veel erger lijkt is van die brievenbussen waar gedresseerde honden zitten te wachten op de post....![]()
Vind het iedere week weer heerlijk om te horen (helaas niet zien) hoe een hond de post van familie X aan flarden trektquote:Op zondag 15 juli 2007 23:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die heb je ook. Dat je je spullen in de bus dropt en dan snel je handen terug moet trekken omdat de hond er op aanvalt. Ik wil niet eens weten hoe die post of die krant eruit ziet.
En de volgende dag een klacht over het feit dat de post er niet uitzag...quote:Op zondag 15 juli 2007 23:03 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Vind het iedere week weer heerlijk om te horen (helaas niet zien) hoe een hond de post van familie X aan flarden trektAl weken op een rij, heb ze al aantal keer gevraagd om de deur dicht te maken naar de gang, zo moeilijk kan dat tochniet zijn. blijkbaar wel, tot die tijd, vermaak ik me kostelijk, luisterende naar de hond & zijn post. Ik maak er ook echt even tijd voor vrij
![]()
Nou, er zijn ook postbodes die dat doen.quote:Op zondag 15 juli 2007 23:11 schreef Beach het volgende:
Ook ergerlijk, als de folder/krantenjongen zijn zooi er niet goed doorheen doet![]()
Meestal haal ik dan die zooi eruit en pleuer het op de grond, zodat ik mijn werk normaal kan doen![]()
Nee, tot de deur ben je als postbode verantwoordelijk, wat er vervolgens in dat huis met de post gedaan word, is totaal niet mijn zaak, ookal freten ze het op.quote:Op zondag 15 juli 2007 23:11 schreef Tmaatje het volgende:
[..]
En de volgende dag een klacht over het feit dat de post er niet uitzag...![]()
Ja, maar wie zegt dat jij er niet van te voren aan hebt lopen knagen?quote:Op zondag 15 juli 2007 23:12 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Nee, tot de deur ben je als postbode verantwoordelijk, wat er vervolgens in dat huis met de post gedaan word, is totaal niet mijn zaak, ookal freten ze het op.
Die zijn ook vreselijk inderdaad, wie dat ooit bedacht heeft..quote:Op zondag 15 juli 2007 23:11 schreef yosander het volgende:
Mee eens!
Bezorg zelf de Peperbus (een weekkrant in Zwolle) en dan loop je daar met zo'n stapel kranten en dan moet je bukken voor een brievenbus die 10cm van de grond is verwijderd.
Of sommige verticale brievenbussen.....![]()
Tja, ik denk niet dat men je echt serieus neemt als je opbelt en zegt: "De postbode heeft van onze post gegeten".quote:Op zondag 15 juli 2007 23:15 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, maar wie zegt dat jij er niet van te voren aan hebt lopen knagen?
Weet je hoeveel tijd dat op een wijk gaat kosten? Meneer sjokt eerst rustig naar de voordeur, vergeet de sleutel, sjokt weer terug, in de tussentijd kon ik halve wijk al klaar hebben. Mensen moeten maar gewoon een fatsoenlijke brievenbus kopen.quote:Op zondag 15 juli 2007 23:20 schreef WEST het volgende:
bel aan en geef de post af.
of anders gooi je bij de buren in de bus met een briefje erbij.
You never know...quote:Op zondag 15 juli 2007 23:17 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Tja, ik denk niet dat men je echt serieus neemt als je opbelt en zegt: "De postbode heeft van onze post gegeten".
Fatsoenlijke brievenbus, is in de wet opgenomen.quote:Op zondag 15 juli 2007 23:20 schreef WEST het volgende:
bel aan en geef de post af.
of anders gooi je bij de buren in de bus met een briefje erbij.
Te kleine brievenbussen heb ik in mijn huidige wijk gelukkig niet, maar ook vreselijk irritant inderdaad.Kan je met halve tas aan post terug naar het kantoor omdat het niet pastquote:Op maandag 16 juli 2007 00:46 schreef Stampurtjuh het volgende:
wat dacht je dan van brievenbussen die zo klein zijn dat de post er niet eens normaal doorheen past, en dat je daardoor de poststukken dubbel moet vouwen.
en inderdaad de brievenbussen met de bekende veer erin ken ik ook, daar heb ik al een aantal keer mijn vingers tussen gehad...
Ook vervelend ja, verbaas me iedere keer weer in hoeveel delen ik de zaterdagkrant kan opsplitsen voordat ie er doorheen past.quote:Op maandag 16 juli 2007 00:46 schreef Stampurtjuh het volgende:
wat dacht je dan van brievenbussen die zo klein zijn dat de post er niet eens normaal doorheen past, en dat je daardoor de poststukken dubbel moet vouwen.
en inderdaad de brievenbussen met de bekende veer erin ken ik ook, daar heb ik al een aantal keer mijn vingers tussen gehad...
Haja! Alweer 15 jaar geleden dat ik postbode (zaterdagbesteller) was. Prima bijbaan, 5 jaar gedaan. Maar die kleine brievenbussen waren toen al even verboden als irritant. Vooral leuk bij van die grote enveloppen op A4 formaat met grote letters "Foto's, niet vouwen". Die gingen toch echt elke keer door dat kleine busje.quote:Op maandag 16 juli 2007 07:00 schreef swasfy het volgende:
[..]
Ook vervelend ja, verbaas me iedere keer weer in hoeveel delen ik de zaterdagkrant kan opsplitsen voordat ie er doorheen past.
Als jij zorgt dat je een fatsoelijke brievenbus hebt, waar de post in te krijgen is, is er absoluut geen probleem. Er zullen ook vast wel luie postbodes zijn, maar daar gaat het hier niet overquote:Op donderdag 19 juli 2007 01:03 schreef Veulen het volgende:
Ik irriteer me er de godsgruwel aan dat die luie postbodes het vertikken om de post gewoon door de brievenbus te flikkeren en niet er half in. Maar er is een oplossing: gewoon achter de deur gaan staan en op het moment dat het er in gestoken word snel de post mee trekken...
We hadden hier zo'n stomme mongool die flikte het steeds weer om de tochtstrip een halve meter de gang in te keilen. Dus ik spreek een hartig woordje met die knaap. Stelt het genie voor om er maar een stuk uit te knippen want dan gaat de post er makkelijker in. Hallo briljant persoon dan is het geen tochtstrip meer... Dan tocht het er gewoon door heen.
Die borstels gaan er uit als elke stomme folder loper / kranten bezorger / post besteller de post er helemaal in gooit en vervolgens ook nog netjes de klep sluit.
Breng hem nou niet op ideeen met gordijnenquote:Op donderdag 19 juli 2007 02:12 schreef trabant het volgende:
Niet zo hinniken, veulen,
Met een nee-nee-sticker kom je al een eind. De bezorgers van betaalde kranten en de echte post duwen over het algemeen een stuk beter de post door dan die zwaar onderbetaalde folderwijkers.Als je zo graag aan je deur klust, monteer dan een zachte tochtstrip of meteen een gordijn: dan heb je het beste van twee werelden: droge post en geen kou binnen. Ik mag toch bidden dat je niet op de gang slaapt?
Ik heb een nee-ja sticker.quote:Op donderdag 19 juli 2007 02:12 schreef trabant het volgende:
Niet zo hinniken, veulen,
Met een nee-nee-sticker kom je al een eind. De bezorgers van betaalde kranten en de echte post duwen over het algemeen een stuk beter de post door dan die zwaar onderbetaalde folderwijkers.Als je zo graag aan je deur klust, monteer dan een zachte tochtstrip of meteen een gordijn: dan heb je het beste van twee werelden: droge post en geen kou binnen. Ik mag toch bidden dat je niet op de gang slaapt?
Hoi veulen,quote:Op donderdag 19 juli 2007 04:49 schreef Veulen het volgende:
[..]
Ik heb een nee-ja sticker.
En het zijn echt die gasten van de ptt/tpg. Onderhand kan ik die lui wel opknopen. Als je de 1 heb afgericht komt er weer een volgende.
Ik heb een mooie tochtstrip en als die lui het normaal doen dan gaat de post er goed in en dan breekt het ding ook niet af.
een hond valt nog meequote:Op zondag 15 juli 2007 22:59 schreef Tmaatje het volgende:
Wat mij nog veel erger lijkt is van die brievenbussen waar gedresseerde honden zitten te wachten op de post....![]()
Die strip is prima. Ik kan zonder moeite me hand er door heen steken, de pakket dienst krijgt er zelfs platte pakjes door heen zonder dat de borstel er uit gaat. Maar die knurften kunnen het gewoon niet. Wat is er moeilijk aan om de post er recht door te duwen en er vanzelf uit te laten glijden aan de andere kant?quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hoi veulen,
Op het moment dat je de post door de bus duwt mag de post de omlijsting van de tochtstrook niet kunnen raken. Gebeurt dat wel, dan is de tochtstrook niet juist gemonteerd, of is het gat van de brievenbus zelf niet van de juiste maat. Volgens de postwet mag een bus worden voorzien van een SOEPELE tochtborstel, dus die moet gewoon goed meegeven als je post door de bus duwt. Op het moment dat de tochtstrook afbreekt wanneer je post door de borstel duwt, is de borstel kennelijk niet soepel genoeg, en voldoet deze niet aan de wettelijke eisen.
En als ik ergens een hekel aan heb is als de post uit mijn handen wordt gerukt terwijl ik het nog door de bus sta te duwen. Dat vind ik buitengewoon asociaal.
Maar hoe kan dat dan? Als de borstel soepel genoeg is en goed gemonteerd moet het niet mogelijk zijn dat hij van de deur losscheurt, al duw je de post nog zo hard erdoor. Dus ik vraag me af of de post werkelijk alleen de borstel raakt, of ook de omlijsting. De omlijsting moet nml buiten het gat van de bus vallen, zodat de opening niet geblokkeerd wordt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:55 schreef Veulen het volgende:
[..]
Die strip is prima. Ik kan zonder moeite me hand er door heen steken, de pakket dienst krijgt er zelfs platte pakjes door heen zonder dat de borstel er uit gaat. Maar die knurften kunnen het gewoon niet. Wat is er moeilijk aan om de post er recht door te duwen en er vanzelf uit te laten glijden aan de andere kant?
Dat in plaats van de klep open te trekken. De post er door te keilen alsof het in de woonkamer moet belanden de tochtstrip te mollen en vervolgens ook nog is vergeten om de klep dicht te doen?
Ik heb trouwens de hele week nog geen post gehad, is iedereen op vakantie ofzo![]()
Ze duwen gewoon zo hard, de pennen schieten ook niet los nee, ze breken gewoon af.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar hoe kan dat dan? Als de borstel soepel genoeg is en goed gemonteerd moet het niet mogelijk zijn dat hij van de deur losscheurt, al duw je de post nog zo hard erdoor. Dus ik vraag me af of de post werkelijk alleen de borstel raakt, of ook de omlijsting. De omlijsting moet nml buiten het gat van de bus vallen, zodat de opening niet geblokkeerd wordt.
Overigens is het sluiten van de klep in principe niet het werk van de postbode (idem. voor tuinhekjes), een goede klep valt (liefst door de zwaartekracht) vanzelf dicht.
Als de post gewoon past door jouw brievenbus, dan hoeven ze toch ook niet hard te duwen?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:08 schreef Veulen het volgende:
[..]
Ze duwen gewoon zo hard, de pennen schieten ook niet los nee, ze breken gewoon af.
ik vind ook regelmatig poststukken op de drempel naar de huiskamer (3 meter verder). Idem trouwens bij bv de buren.
Om te zorgen dat die klep sluit kan ik er natuurlijk ook een veer op zetten![]()
Zulke dingen komen altijd van 2 kanten, als jullie de klep dicht doen dan hoeft dat niet. Sterker nog dan is een tochtstrip niet eens nodig.
Dat weet jij, dat weet ik... Maar ik geloof dat die knakker dat nog niet begrijptquote:Op donderdag 19 juli 2007 17:19 schreef koejoeloek het volgende:
Als de post gewoon past door jouw brievenbus, dan hoeven ze toch ook niet hard te duwen?![]()
Nee hoor dat komt van één kant.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:08 schreef Veulen het volgende:Zulke dingen komen altijd van 2 kanten, als jullie de klep dicht doen dan hoeft dat niet. Sterker nog dan is een tochtstrip niet eens nodig.
quote:Op zondag 22 juli 2007 02:32 schreef koejoeloek het volgende:
De man op zijn beurt: "En als ik dat nou niet doe?", ik: "Dan krijgt u vanzelf een deurwaarder op de stoep vanwege het niet betalen van uw rekeningen, de man keek alsof ie het ineens begreep, en smeet de de deur dicht. Ik ben benieuwd!
Dit is mij dus overkomen. Ik was een jaar of 15 toen ik folders liep. Ik stak de folder in de bus, de hond hing aan m'n vinger. Ik trok uiteraard m'n hand terug en de hond reet heel m'n vinger open.quote:Op zondag 22 juli 2007 02:32 schreef koejoeloek het volgende:
Een hond die bijna me vingers eraf beet, hij stond echt met zijn bek open voor de brievenbus, ik stak de post paar cm door de bus en HAP, schrok mezelf helemaal rot, dus ik bel aan.
Volgens mij is dat gewoon een sprookje hoor.quote:Op zondag 15 juli 2007 22:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Er zijn regels voor brievenbussen.
Als jij brievenbussen tegenkomt die daar niet aan voldoen, zou ik gewoon de post daar niet meer bezorgen.
Er bestaan regels voor brievenbussen, dat is geen sprookje.quote:Op zondag 22 juli 2007 10:18 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon een sprookje hoor.
Dat dus. En dan nog zeiken ook dat het kapot is hequote:Op zondag 22 juli 2007 11:28 schreef Agiath het volgende:
Ook leuk, van die brievenbussen met afmeting 10x20 cm, erg fijn als je kranten van 20x40cm dikte moet bezorgen:d::D D:
: `d:D
Als je dat doet zul je net zien dat ze gaan zeiken dat de post te laat isquote:Op zondag 22 juli 2007 13:45 schreef Leatherneck het volgende:
En ja, regen, ook weer zoiets. Bepaalde mensen verwachten zeker van de postbode dat ze met een paraplu boven hun post door de wijk gaan lopen. Ik krijg ook wel eens de vraag waarom ik niet wacht met posten totdat het gestopt is met regenen.
Vandeweek joh, het reclamedingetje van de Pabo ("Oh la la, maak snel open"quote:Op zondag 22 juli 2007 14:44 schreef Bensel het volgende:
Overigens moeten we af en toe ook wat reclame erbij bezorgen.. Ik vind het geen probleem, opzich, maar dan krijg je vaak zo'n flutblaadje mee van slecht kwaliteit papier dat alle kanten opwaait in de wind, en verandert in papier machee zodra er ook maar een druppel water opkomt.. (kuch, seats and sofa's, kuch). En dan hebben mensen dus ook nog die 3dubbelbeschermde brievenbussen (klep voor, klep achter, en natuurlijk ook zo'n veger ertussen... hoe verwacht je daar post door te krijgen?)
Lijkt me ook wel goed plan, had niet verwacht dat er zoveel mensen waren met dezelfde problemen. Weet alleen niet hoe dat aan moet pakken om er een centraal topic van te maken, dus als iemand daarvoor de weg weet, be my guestquote:Op zondag 22 juli 2007 20:10 schreef Horloge het volgende:
[..]
Vandeweek joh, het reclamedingetje van de Pabo ("Oh la la, maak snel open"). Zaten dus van die krasdingen op in het goud, dat je zogenaamd een prijs kunt winnen. Begon het ineens te plenzen niet normaal meer, werd die kraslaag gewoon weggespoeld en had ik gouden handen (en gouden post).
Btw. Kan dit niet beter veranderd worden in het algemene postbode ergenissen topic of iets dergelijks?
er zijn misschien niet zo veel postbodes maar heel veel mensen bezorgen kranten, folders e.d.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:26 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel goed plan, had niet verwacht dat er zoveel mensen waren met dezelfde problemen. Weet alleen niet hoe dat aan moet pakken om er een centraal topic van te maken, dus als iemand daarvoor de weg weet, be my guest
ik had t zelfde maar dan van het zweten, was verder droog die dag. (trouwens, die met veer, met van die ronde uiteinden, zijn al helemaal klote als ze dan nog verticaal hangen ook, en je maar 1 of 2 blaadjes erdoorheen moet frotten)quote:Op zondag 22 juli 2007 20:10 schreef Horloge het volgende:
[..]
Vandeweek joh, het reclamedingetje van de Pabo ("Oh la la, maak snel open"). Zaten dus van die krasdingen op in het goud, dat je zogenaamd een prijs kunt winnen. Begon het ineens te plenzen niet normaal meer, werd die kraslaag gewoon weggespoeld en had ik gouden handen (en gouden post).
Btw. Kan dit niet beter veranderd worden in het algemene postbode ergenissen topic of iets dergelijks?
Die had ik ook een paar in mijn wijk. Als ik wat later bezorgde dan normaal zaten die dingen helemaal volgestouwd met dagbladen en folders. Enige manier om mijn krantje erbij te krijgen was gewoon zo hard duwen dat alles helemaal kreukelde.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:28 schreef Agiath het volgende:
Ook leuk, van die brievenbussen met afmeting 10x20 cm, erg fijn als je kranten van 20x40cm dikte moet bezorgen:d::D D:
: `d:D
JA! Dat! Daar heb ik eens onenigheid over gehad in de eerder genoemde villawijk. Madam moest weg en die vond dat ze zo belangrijk was dat ze de post meteen moest hebben.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:01 schreef koejoeloek het volgende:
Toevoeging,
sta je met je bundel voor een straat, even en oneven in je hand. Komt er iemand aan die vraagt, heeft u ook post voor nummer 32?
Alsof ik midden op straat die bundel neergooi, en alles ga uitzoeken om te kijken of mevrouw van nummer 32 post heeft. Je wacht maar lekker.
omgquote:Op maandag 23 juli 2007 21:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat herken ik, maar dan van de post. Het meest bont maakte een kerel het die aan het eind van mijn wijk woonde. Hij kwam me aan het begin van de wijk opzoeken en eiste op hoge toon zijn post. Maar die zat dus nog in een nabrengzakje. Of ik dus maar naar het steunpuntadres wilde gaan en zijn post wilde opdiepen. Toen ik dat weigerde heeft hij eerst nog een tijd staan schelden, en later heeft hij een klacht ingediend. Dat was een epistel van 3 A4-tjes waarin hij schermde met dure quasi-juridische termen waar hij, getuige het onjuiste gebruik, kennelijk zelf de betekenis niet van wist. Die brief is dus gekopieerd en op ons kantoor van hand tot hand gegaan. Iedereen lag dubbel, teamcoach incluis. Volgens mij heb ik 'm nog ergens liggen.
ik zou zeggen....quote:Op maandag 23 juli 2007 21:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat herken ik, maar dan van de post. Het meest bont maakte een kerel het die aan het eind van mijn wijk woonde. Hij kwam me aan het begin van de wijk opzoeken en eiste op hoge toon zijn post. Maar die zat dus nog in een nabrengzakje. Of ik dus maar naar het steunpuntadres wilde gaan en zijn post wilde opdiepen. Toen ik dat weigerde heeft hij eerst nog een tijd staan schelden, en later heeft hij een klacht ingediend. Dat was een epistel van 3 A4-tjes waarin hij schermde met dure quasi-juridische termen waar hij, getuige het onjuiste gebruik, kennelijk zelf de betekenis niet van wist. Die brief is dus gekopieerd en op ons kantoor van hand tot hand gegaan. Iedereen lag dubbel, teamcoach incluis. Volgens mij heb ik 'm nog ergens liggen.
mja, wij hebben hier in de buurt ook onze 'lastige' klanten zitten. Zo is er 1 man, die continu de postbezorgsters lastig viel (en zelfs met volle blikjes naar hen toe gooide, en nee, dat was niet ter verkoeling). Daar is politie bij langs geweest, en sindsdien heb ik nog geen vreemde verhalen weer gehoord. Maar er is ook een (beetje malafide smartshop achtig) bedrijf, waarbij een postbode daadwerkelijk over de toonbank is gesleurd en bedreigt.. sindsdien mag hij alle post en pakketjes ophalen van kantoor..quote:Op maandag 23 juli 2007 21:35 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
ik zou zeggen....
scannen en hier posten![]()
Ik hoop dat ik zoiets nog ooit mag meemaken in mijn post-carriere![]()
Voordat ik kranten liep deed ik tijdschriften, daar zaten dan ook wel eens van die hele dikke cosmopolitans bij... Dan was ik gewoon genoodzaakt aan te bellen omdat mensen het verdikken een normale brievenbus te nemen...En als ze dan niet thuis waren...stond je daar in de stromende regen te wachtenquote:Op zondag 22 juli 2007 22:58 schreef icebliss het volgende:
[..]
Die had ik ook een paar in mijn wijk. Als ik wat later bezorgde dan normaal zaten die dingen helemaal volgestouwd met dagbladen en folders. Enige manier om mijn krantje erbij te krijgen was gewoon zo hard duwen dat alles helemaal kreukelde.
Één huis met een keffertje dat in de gang zat als er niemand thuis was. Die verscheurde de post alsof zijn leven ervanaf hing![]()
Een huis met een buitenbrievenbus die gewoon vastgeroest was. Met geen mogelijkheid open te krijgen.
Mensen die vragen of ze de folders mogen terwijl ze een nee-nee sticker hebben![]()
En inderdaad de brievenbussen die gemaakt lijken om je vinger eraf te bijten![]()
quote:Op maandag 23 juli 2007 22:42 schreef detulp050 het volgende:
Lang verhaal, maar conclusie: maak je postbode blij met een goedwerkende en ruime brievenbus.
Ja want op een woonerf mogen auto's 50km/uur rijden, scherpquote:Op maandag 23 juli 2007 22:52 schreef lesley het volgende:
Wettekst 'brievenbussenbesluit 1988'
gelet op die 40 km regel zou elke brievenbus in een woonerf dus fout geplaatst zijn.
quote:Op maandag 23 juli 2007 23:01 schreef Igen het volgende:
En mensen die in een 30 km/u zone wonen dan? Of doodlopende wegen, die expliciet uitgesloten worden? Die mensen moeten blijkbaar hun brievenbus zo dicht mogelijk bij een weg zetten die niet doodloopt en waar je minstens 40 km/u mag rijden. Maar wat is 'zo dicht mogelijk'?
Whehe die heeft Jochem v Gelderquote:Op maandag 16 juli 2007 00:11 schreef trabant het volgende:
Ook erg: die designbussen die misschien wel kek uitzien, maar niet werken.
[afbeelding] [afbeelding]
Het erge is dat die ondingen peperduur zijn en vooral worden gekocht door mensen die door hun werk alleen al veel post ontvangen. Waar die bus dus te klein voor is. Bij mij tegenover hebben ze zo'n bus: hoe vaak ik de postbode daar wel niet mee zie pielen. Aan de balie afgeven is bijna sneller.
Of bussen met allerlei verwarrende randen en richetjes zodat er geen water in druipt. Nee, maar ook geen ongekreukte post!
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:58 schreef piepster het volgende:
Ik vond het altijd erg genoegelijk om dikke brieven die niet door die kleine kutbusjes pasten, af te laten halen bij het postagentschap aan de andere kant van de stad. En ja, daar schrijf ik met liefde een kennisgeving voor (met zo'n prachtig briefje met de tekst: (uw brievenbus voldoet niet aan de eisen bla bla).
"Nee, wel een rouwkaart." (heb ik een keer gehad bij zo'n grapjurk.)quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:20 schreef koejoeloek het volgende:
hahaha inderdaad die telkens terugkerende grapjes, waar je dan toch iedere keer om moet lachen want anders voelt meneer X zich op zn teentjes getrapt.
Overigens ook nog: Heb je liefdesbrieven erbij zitten?
Dat vraagt die knakker iedere keer, en ik moet iedere keer meer me best doen om te lachen![]()
Ik nam ze altijd weer mee naar kantoor. Morgen is er weer een dag.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:10 schreef Leatherneck het volgende:
[..]
![]()
Ook leuk om te lezen dat het overal dus zo'n beetje hetzelfde is. Wat toch één van me grootste irritaties is, ondanks dat mensen het wel goed bedoelen: het geklaag over de welbekende blauwe brief.
- "Die blauwe mag je houden hoor, hahaha"
- "Die blauwe is voor de buurman! Hahaha"
- "Die blauwe brief mag je verscheuren, hahaha"
- "Oh, die blauwe hoef ik niet hoor, hahaha"
etc.
Die mensen vinden zich met dit standaard "grapje" vaak nog erg humoristsch ook. Tja, allemaal goed bedoelt, maar na zoveel keer hetzelfde aanhoren begin je jezelf gewoon ergens aan te irriteren.
"Heb je mijn honderdduizend bij?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:20 schreef koejoeloek het volgende:
hahaha inderdaad die telkens terugkerende grapjes, waar je dan toch iedere keer om moet lachen want anders voelt meneer X zich op zn teentjes getrapt.
Overigens ook nog: Heb je liefdesbrieven erbij zitten?
Dat vraagt die knakker iedere keer, en ik moet iedere keer meer me best doen om te lachen![]()
Volgens mij niet, er staat dat wegen waar je het hele jaar door onbelemmerd 40 kan rijden worden gelijkgesteld met de openbare weg. Dus ook als het in feite GEEN openbare weg is. Je mag dit niet omdraaien, het is niet zo dat wegen waar je niet onbelemmerd 40 kan rijden geen openbare weg zijn. Dan is het fietspad immers ook geen openbare weg, en de stoep evenmin.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:52 schreef lesley het volgende:
gelet op die 40 km regel zou elke brievenbus in een woonerf dus fout geplaatst zijn.
Zou ik ook doen iddquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:33 schreef Bensel het volgende:
Zodra je weer bij dat huis komt, en die hond zit er weer, ga je gewoon dat huis voorbij. (uiteraard wel even zeggen aan je baas dat er een hond zit) Mocht die hond gedurende lange tijd dwars blijven liggen, vragen de mensen vanzelf af waarom ze geen post meer krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |