abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juli 2007 @ 17:08:22 #51
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_51631746
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar hoe kan dat dan? Als de borstel soepel genoeg is en goed gemonteerd moet het niet mogelijk zijn dat hij van de deur losscheurt, al duw je de post nog zo hard erdoor. Dus ik vraag me af of de post werkelijk alleen de borstel raakt, of ook de omlijsting. De omlijsting moet nml buiten het gat van de bus vallen, zodat de opening niet geblokkeerd wordt.

Overigens is het sluiten van de klep in principe niet het werk van de postbode (idem. voor tuinhekjes), een goede klep valt (liefst door de zwaartekracht) vanzelf dicht.
Ze duwen gewoon zo hard, de pennen schieten ook niet los nee, ze breken gewoon af.
ik vind ook regelmatig poststukken op de drempel naar de huiskamer (3 meter verder). Idem trouwens bij bv de buren.

Om te zorgen dat die klep sluit kan ik er natuurlijk ook een veer op zetten
Zulke dingen komen altijd van 2 kanten, als jullie de klep dicht doen dan hoeft dat niet. Sterker nog dan is een tochtstrip niet eens nodig.
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
  donderdag 19 juli 2007 @ 17:19:41 #52
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_51632067
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:08 schreef Veulen het volgende:

[..]

Ze duwen gewoon zo hard, de pennen schieten ook niet los nee, ze breken gewoon af.
ik vind ook regelmatig poststukken op de drempel naar de huiskamer (3 meter verder). Idem trouwens bij bv de buren.

Om te zorgen dat die klep sluit kan ik er natuurlijk ook een veer op zetten
Zulke dingen komen altijd van 2 kanten, als jullie de klep dicht doen dan hoeft dat niet. Sterker nog dan is een tochtstrip niet eens nodig.
Als de post gewoon past door jouw brievenbus, dan hoeven ze toch ook niet hard te duwen?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:10:56 #53
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_51646294
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:19 schreef koejoeloek het volgende:
Als de post gewoon past door jouw brievenbus, dan hoeven ze toch ook niet hard te duwen?
Dat weet jij, dat weet ik... Maar ik geloof dat die knakker dat nog niet begrijpt
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
pi_51651605
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:08 schreef Veulen het volgende:Zulke dingen komen altijd van 2 kanten, als jullie de klep dicht doen dan hoeft dat niet. Sterker nog dan is een tochtstrip niet eens nodig.
Nee hoor dat komt van één kant.
Jij schaft een degelijke brievenbus aan die, zoals al eerder vermeld, gewoon zelf dichtklapt.
Moet je hem natuurlijk ook wat onderhoud uitvoeren zodra hij begint te klemmen.
  zondag 22 juli 2007 @ 02:32:22 #55
164095 koejoeloek
pi_51709816
Godversegrrrrrr

dit moment moet ik toch even met jullie delen, vandaag post gelopen, allereerst dit scenario:

Twee deuren, gelegen in een behoorlijke pauperstraat, de voortuin van Meneer A bestond uit steen, geen dure steen, maar gewone doodnormale straatsteen. De voortuin van Meneer B, de buurman van Meneer A, het dito verhaal. De twee (waarschijnlijk door dezelfde luie tuinarchitect aangelegd) tuinen werden gescheiden door een muurtje, niet hoger dan 10 centimer.

Ik kom aangelopen, gooi brief bij Meneer A in de bus, loop voor het huis langs, er ligt immers toch maar steen, stap over het muurtje, en nog voor het post bij Meneer B binnengooi, komt er een boze man naar buiten met de mededeling dat ik niet door zijn "tuin" mag lopen. Ik antwoorde met een erg verraste "o-ke".

Kortom, als je tuin bestaat uit alleen maar stenen, dan loop ik daaroverheen. Punt.

Scenario 2:

Een hond die bijna me vingers eraf beet, hij stond echt met zijn bek open voor de brievenbus, ik stak de post paar cm door de bus en HAP, schrok mezelf helemaal rot, dus ik bel aan. Een man komt naar buiten waarvan ik bijna dacht dat ie net was ontsnapt uit de gevangenis, maar wat bleek, het waren zijn normale zaterdagse kleren. Ik vroeg de man, of hij in het vervolg de hond wou bijhouden, of in iedr geval er voor zorgen dat ie niet de postbode aanvalt. De man zei: "jij bent postbode, dus jouw probleem". Mijn antwoord: "Het is uw post, als ik uw adres weiger, is het uw probleem, u kunt dan de post ophalen op het postkantoor. De man op zijn beurt: "En als ik dat nou niet doe?", ik: "Dan krijgt u vanzelf een deurwaarder op de stoep vanwege het niet betalen van uw rekeningen, de man keek alsof ie het ineens begreep, en smeet de de deur dicht. Ik ben benieuwd!
pi_51710671
klacht?
pi_51710768
win ik nu 5 miljoen?
Hajeto!
  zondag 22 juli 2007 @ 08:39:04 #58
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_51711605
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:32 schreef koejoeloek het volgende:
De man op zijn beurt: "En als ik dat nou niet doe?", ik: "Dan krijgt u vanzelf een deurwaarder op de stoep vanwege het niet betalen van uw rekeningen, de man keek alsof ie het ineens begreep, en smeet de de deur dicht. Ik ben benieuwd!
pi_51711968
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:32 schreef koejoeloek het volgende:

Een hond die bijna me vingers eraf beet, hij stond echt met zijn bek open voor de brievenbus, ik stak de post paar cm door de bus en HAP, schrok mezelf helemaal rot, dus ik bel aan.
Dit is mij dus overkomen. Ik was een jaar of 15 toen ik folders liep. Ik stak de folder in de bus, de hond hing aan m'n vinger. Ik trok uiteraard m'n hand terug en de hond reet heel m'n vinger open.

Ik ben als een gek naar huis gefietst, dan naar de huisarts. Hechten kon niet omdat het vlees eruit hing. Heeft een week of 4 geduurd voordat het geheeld was. Het is een lelijk litteken geworden.

We gingen verhaal halen. De eigenares van de hond zei 'dat doet hij anders nooit' en 'we hebben een buitenbrievenbus'. Deze hing aan een muurtje die je niet ziet als je aan komt lopen, maar pas ziet als je voor de voordeur staat en je dan omdraait. Ze had het bloedspoor wel gezien en het bloed in de gang maar had niet door dat er wat gebeurd was. Hoe onnozel kun je zijn.

Anyway. Ze hebben toen een briefje opgehangen, pas op voor de hond.. helemaal onderaan de deur
  zondag 22 juli 2007 @ 10:18:37 #60
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51712194
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Er zijn regels voor brievenbussen.
Als jij brievenbussen tegenkomt die daar niet aan voldoen, zou ik gewoon de post daar niet meer bezorgen.
Volgens mij is dat gewoon een sprookje hoor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 22 juli 2007 @ 11:12:08 #61
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_51712832
quote:
Op zondag 22 juli 2007 10:18 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Volgens mij is dat gewoon een sprookje hoor.
Er bestaan regels voor brievenbussen, dat is geen sprookje.

--------------------------------------------------------

Wettekst 'brievenbussenbesluit 1988'

Besluit van 12 december 1988/Nr. TP/10.423 Hoofddirectie Telecommunica-tie en Post (Stcrt. 1988, 252).

De minister van Verkeer en Waterstaat,
Gelet op artikel 9 van de Postwet (Stb. 1988, 522);

Besluit:

Artikel 1
1 Brievenbussen bestemd voor de aflevering van postzendingen behoren te zijn aangebracht zo dicht mogelijk bij de rijbaan van een voor motorrij-tuigen op meer dan twee wielen berijdbare openbare weg. Ze dienen van de weg af zonder belemmering bereikbaar te zijn.
2 Met een openbare weg als bedoeld in het vorige lid wordt gelijk gesteld een weg die:
a gedurende het gehele jaar onbelemmerd kan worden bereden door een motorvoertuig op meer dan twee wielen met een snelheid van ten minste 40 km per uur,
b geen doodlopende weg is en
c de gelegenheid biedt de bestelroute zonder omwegen te vervolgen.
3 Aan of nabij de brievenbussen behoort door een nummer op duidelijke wijze te zijn aangegeven, bij welke woning, gebouw of gedeelte daarvan zij behoren.
4 Brievenbussen in of aan gebouwen of woningen voldoen aan de in het eerste lid gestelde voorwaarde, indien zij zich niet meer dan tien meter gaans bevinden van de grens van een daar omschreven weg, waaronder mede worden verstaan de daartoe behorende trottoirs, paden, bermen en taluds.
5 De in het eerste lid gestelde voorwaarde is niet van toepassing op groepsgewijs geplaatste brievenbussen, die:
a ten dienste van galerijflats zijn geplaatst op rechtstreeks met een lift bereikbare niveaus van die flats, mits de bussen ten dienste van alle op één niveau aanwezige en vanuit één en dezelfde lift bereikbare woningen zich in de onmiddellijke nabijheid van de lift bevinden, dan wel
b ten dienste van alle overige collectieve gebouwen zo dicht mogelijk bij de ingang van dat gebouw zijn aangebracht.
6 Brievenbussen ten dienste van geadresseerden die op recreatieterreinen verblijven, dienen groepsgewijs bij de ingang van een zodanig terrein te worden geplaatst. Bij gebreke hiervan kunnen postzendingen door of namens de terreinbeheerder in ontvangst worden genomen of door de geadresseerde op een daartoe door de houder van de concessie aan te wijzen postinrichting worden afgehaald.
7 Behoudens in gevallen bedoeld in het vijfde lid onder a dient het niveau waarop de brievenbussen worden bediend, te zijn gelegen op niet meer dan 2,5 meter boven of beneden het wegdek.

Artikel 2
1 De vorm en de kleur van de brievenbussen moeten zodanig zijn, dat verwarring met voor het publiek bestemde brievenbussen van de houder van de concessie niet mogelijk is.
2 De brievengleuf dient horizontaal in een vertikaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus te zijn aangebracht en dient zich bij voorkeur te bevinden 1,1 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend, maar in geen geval lager dan 0,6 meter dan wel hoger dan 1,8 meter.
3 De afmetingen van de vrije inwerpopening dienen in de lengte ten minste 265 mm te bedragen en in de breedte 32 mm.
4 De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.
5 Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van postzendingen, dan dient de inwendige bruikbare breedte ten minste 270 mm te bedragen en de twee andere inwendige bruikbare afme-tingen ten minste 150 en 380 mm.

Artikel 3
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 1989.

Artikel 4
Dit besluit kan worden aangehaald als: Besluit brievenbussen.

's-Gravenhage, 12 december 1988

De minister voornoemd, N. Smit-Kroes
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_51713061
Zeer herkenbaar, ook 4 jaar kranten gelopen
Sommige mensen doen het er echt om om hun krant kapot naar binnen te krijgen, zo strak staan die veren
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_51713103
Ook leuk, van die brievenbussen met afmeting 10x20 cm, erg fijn als je kranten van 20x40cm dikte moet bezorgen :d::D D: : `d:D
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_51713326
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:28 schreef Agiath het volgende:
Ook leuk, van die brievenbussen met afmeting 10x20 cm, erg fijn als je kranten van 20x40cm dikte moet bezorgen :d::D D: : `d:D
Dat dus. En dan nog zeiken ook dat het kapot is he
  zondag 22 juli 2007 @ 12:56:42 #65
164095 koejoeloek
pi_51715025
Wat ik ook keer gehad heb, liep me post en het begon op eens super hard te regenen, dus de post die ik in me hand had, die werd nat. Opzich vrij logisch, en als ontvanger van de brief zou ik zoiets hebben van, tja het regend dus hoef ik geen probleem van te maken. En toch mensen die naar buiten komen met de mededeling: meneeeeeeeeeeer mijn post is nat, mijn reactie: Ik denk niet alleen uw post.

Al heeft dat weinig met brievenbussen te maken, maar meer met zeikerige mensen.

[ Bericht 5% gewijzigd door koejoeloek op 22-07-2007 13:06:52 ]
pi_51716202
Allemaal erg herkenbaar, die verhalen!

Ik werk zelf ook bij de post. Ik loop vaak in een wijk waar mensen allemaal een te kleine brievenbus hebben. Het gevolg is dat ik genoodzaakt ben om de post eerst dubbel te vouwen, anders past de post er gewoon niet doorheen.
Toch krijg ik wel eens geklaag van mensen over het feit dat hun post is dubbel gevouwen. Ze verzoeken me dan ook om voortaan aan te bellen als de post er niet door heen past (wat ik uiteraard niet doe). Ik raad die personen aan om een andere brievenbus aan te schaffen, maar nee: "dat past niet bij het huis".

Ook lijken het altijd wel dezelfde mensen te zijn die voor problemen zorgen. In een bepaalde wijk wonen mensen die, zo goed als altijd, de hond buiten hebben lopen. En nee, het is geen braaf keffertje die je lief aan kijkt. Het gaat hier om een volwassen bulldog die naar je gromt als je alleen al naar 'm kijkt. Deze mensen hebben geen brievenbus voor het hek hangen, dus als ik de post wil brengen, moet ik eerst langs de hond om de post in de brievenbus te doen. Ik heb het er één keer op gewaagd en toen ben ik aangevallen door de hond (gelukkig kon ik wel op tijd weg komen). Als ik nu in die wijk loop, breng ik de post niet meer bij deze mensen. Ik snap gewoon niet waarom dit soort personen op deze manier voor problemen zorgen, alsof ze het er om doen.

En ja, regen, ook weer zoiets. Bepaalde mensen verwachten zeker van de postbode dat ze met een paraplu boven hun post door de wijk gaan lopen. Ik krijg ook wel eens de vraag waarom ik niet wacht met posten totdat het gestopt is met regenen.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_51717246
quote:
Op zondag 22 juli 2007 13:45 schreef Leatherneck het volgende:
En ja, regen, ook weer zoiets. Bepaalde mensen verwachten zeker van de postbode dat ze met een paraplu boven hun post door de wijk gaan lopen. Ik krijg ook wel eens de vraag waarom ik niet wacht met posten totdat het gestopt is met regenen.
Als je dat doet zul je net zien dat ze gaan zeiken dat de post te laat is Met dat soort mensen is het gewoon altijd wat.
  zondag 22 juli 2007 @ 14:44:18 #68
64288 Bensel
Ladderzat
pi_51718165
ok leuk: scherpe randen aan de onderkant van een klep.. doe je hem open, snij je je vingers aan zo'n rotbus.. Of van die brievenbussen die naast de duer zitten, wat eigenlijk gewoon een steen is met een gleuf erin.. Het is altijd zo dat die gleuf net iets te klein is, waardoor je weer moet vouwen, waardoor het weer te dik is, en het steen het papier beschadigt.. zucht..

Overigens moeten we af en toe ook wat reclame erbij bezorgen.. Ik vind het geen probleem, opzich, maar dan krijg je vaak zo'n flutblaadje mee van slecht kwaliteit papier dat alle kanten opwaait in de wind, en verandert in papier machee zodra er ook maar een druppel water opkomt.. (kuch, seats and sofa's, kuch). En dan hebben mensen dus ook nog die 3dubbelbeschermde brievenbussen (klep voor, klep achter, en natuurlijk ook zo'n veger ertussen... hoe verwacht je daar post door te krijgen?)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_51726640
gooi het dan in de tuin
try before you die
  zondag 22 juli 2007 @ 20:10:42 #70
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_51727966
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:44 schreef Bensel het volgende:
Overigens moeten we af en toe ook wat reclame erbij bezorgen.. Ik vind het geen probleem, opzich, maar dan krijg je vaak zo'n flutblaadje mee van slecht kwaliteit papier dat alle kanten opwaait in de wind, en verandert in papier machee zodra er ook maar een druppel water opkomt.. (kuch, seats and sofa's, kuch). En dan hebben mensen dus ook nog die 3dubbelbeschermde brievenbussen (klep voor, klep achter, en natuurlijk ook zo'n veger ertussen... hoe verwacht je daar post door te krijgen?)
Vandeweek joh, het reclamedingetje van de Pabo ("Oh la la, maak snel open" ). Zaten dus van die krasdingen op in het goud, dat je zogenaamd een prijs kunt winnen. Begon het ineens te plenzen niet normaal meer, werd die kraslaag gewoon weggespoeld en had ik gouden handen (en gouden post).

Btw. Kan dit niet beter veranderd worden in het algemene postbode ergenissen topic of iets dergelijks?
  zondag 22 juli 2007 @ 20:26:22 #71
164095 koejoeloek
pi_51728379
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:10 schreef Horloge het volgende:

[..]

Vandeweek joh, het reclamedingetje van de Pabo ("Oh la la, maak snel open" ). Zaten dus van die krasdingen op in het goud, dat je zogenaamd een prijs kunt winnen. Begon het ineens te plenzen niet normaal meer, werd die kraslaag gewoon weggespoeld en had ik gouden handen (en gouden post).

Btw. Kan dit niet beter veranderd worden in het algemene postbode ergenissen topic of iets dergelijks?
Lijkt me ook wel goed plan, had niet verwacht dat er zoveel mensen waren met dezelfde problemen. Weet alleen niet hoe dat aan moet pakken om er een centraal topic van te maken, dus als iemand daarvoor de weg weet, be my guest
pi_51728868
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:26 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel goed plan, had niet verwacht dat er zoveel mensen waren met dezelfde problemen. Weet alleen niet hoe dat aan moet pakken om er een centraal topic van te maken, dus als iemand daarvoor de weg weet, be my guest
er zijn misschien niet zo veel postbodes maar heel veel mensen bezorgen kranten, folders e.d.
pi_51732757
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:10 schreef Horloge het volgende:

[..]

ik had t zelfde maar dan van het zweten, was verder droog die dag. (trouwens, die met veer, met van die ronde uiteinden, zijn al helemaal klote als ze dan nog verticaal hangen ook, en je maar 1 of 2 blaadjes erdoorheen moet frotten)
  zondag 22 juli 2007 @ 22:58:20 #74
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_51733302
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:28 schreef Agiath het volgende:
Die had ik ook een paar in mijn wijk. Als ik wat later bezorgde dan normaal zaten die dingen helemaal volgestouwd met dagbladen en folders. Enige manier om mijn krantje erbij te krijgen was gewoon zo hard duwen dat alles helemaal kreukelde.
Één huis met een keffertje dat in de gang zat als er niemand thuis was. Die verscheurde de post alsof zijn leven ervanaf hing
Een huis met een buitenbrievenbus die gewoon vastgeroest was. Met geen mogelijkheid open te krijgen.
Mensen die vragen of ze de folders mogen terwijl ze een nee-nee sticker hebben
En inderdaad de brievenbussen die gemaakt lijken om je vinger eraf te bijten
Tranquillo
  zondag 22 juli 2007 @ 23:01:20 #75
164095 koejoeloek
pi_51733398
Toevoeging,

sta je met je bundel voor een straat, even en oneven in je hand. Komt er iemand aan die vraagt, heeft u ook post voor nummer 32?

Alsof ik midden op straat die bundel neergooi, en alles ga uitzoeken om te kijken of mevrouw van nummer 32 post heeft. Je wacht maar lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')