Ja, dan branden ze lekkerquote:Op zondag 15 juli 2007 15:57 schreef je_oma het volgende:
Ik heb zo'n tennisracket waarmee je ze kan elektrocuteren, dat is echt vet.
Nou, zelfs de muggen niet dus...quote:Op zondag 15 juli 2007 16:20 schreef Pjetr het volgende:
ik ben imuun voor die shit ben ik de afgelopen dagen achter gekomen, dwz dat ze mij niet prikken voor de labiele lezers onder ons. [/b]Who wants to fucking touch me[b]
Dat zijn agressieve kutbeesten.Net als horzels trouwens.quote:Op zondag 15 juli 2007 15:58 schreef KonnieKipke het volgende:
Dazen zijn nog erger.Een daas (ook wel brems of steekvlieg) is een lid van de familie van de Tabanidae, tot de vliegen behorende bloedzuigende insecten. De familie is wereldwijd verspreid; er zijn vermoedelijk ongeveer 8000 soorten. Ze hebben grote ogen, bij veel soorten met een fraai kleurenpatroon, dat na de dood echter snel vervaagt. Het zijn over het algemeen forse, stevig gebouwde vliegen.
Ze zijn verder herkenbaar aan de antennes met drie segmenten waarvan de meest distale vaak een ringvormig patroon heeft maar geen arista. De kop is van achteren recht afgeknot en steekt aan de zijkant wat naast de thorax. De R4 en R3-venen op hun vleugels lopen uit elkaar en omvatten de vleugeltop. De monddelen bestaan uit een krachtige steeksnuit met labrum, hypopharynx, gepaarde mandibels en maxillen. De steekborstels worden van achteren door het labium omsloten, deze zijn relatief dik wat de steek zo pijnlijk maakt. Ze ontwikkelen zich langzaam (ongeveer 1 generatie per jaar, univoltien) maar de volwassen vliegen (imagines) komen vaak tegelijk uit zodat plagen kunnen optreden.
Ze strijken snel neer en bijten dan vrijwel onmiddellijk, wat meestal goed te voelen is. Naast deze korte pijnlijke ervaring is er ook het gevaar van bacteriële infecties die meestal goed te behandelen zijn met antibiotica.
Horzels steken niet. Ik vraag me af hoe ze dan agressief kunnen zijn. Slaan ze je en masse met hun vleugels oid?quote:Op zondag 15 juli 2007 17:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat zijn agressieve kutbeesten.Net als horzels trouwens.![]()
Nou ze doen iig iets wat pijn doet als je ze hun gang laat gaan. Vaak genoeg geterroriseerd door die beesten bij het buitenzwembad. En het waren geen dazen, ze hadden geen kleurtjes.quote:Op maandag 16 juli 2007 00:49 schreef Seneca het volgende:
[..]
Horzels steken niet. Ik vraag me af hoe ze dan agressief kunnen zijn. Slaan ze je en masse met hun vleugels oid?
Euuuhm, ooit wel eens van Japanse horsels gehoord. Zoek het maar eens op mien jong.quote:Op maandag 16 juli 2007 00:49 schreef Seneca het volgende:
[..]
Horzels steken niet. Ik vraag me af hoe ze dan agressief kunnen zijn. Slaan ze je en masse met hun vleugels oid?
wie ik? Nee!quote:Op maandag 16 juli 2007 01:18 schreef Schijtgeit het volgende:
Wie jij?
Heey je bent ineens de supermuggenkillert geworden!quote:Op maandag 16 juli 2007 01:27 schreef M42 het volgende:
Net nr 25 al te pakken... ik snap er echt niets van :/
Idd ik voel me net rambo in mijn slaapkamerquote:Op maandag 16 juli 2007 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Heey je bent ineens de supermuggenkillert geworden!![]()
![]()
Heb je geen citronella olie in huis?quote:Op maandag 16 juli 2007 01:37 schreef M42 het volgende:
[..]
Idd ik voel me net rambo in mijn slaapkamer![]()
Maar ik word er echt zwaar pissed van... je kan niet eens normaal slapen met die zoemende kut beesten. Ga je diep onder de dekens dan wordt het weer te warm en drijf je weg. Vervolgens heb je dan wat verkoeling nodig en word je gelijk gestoken en zit je weer te krabben van de jeuk.
Muggen![]()
![]()
![]()
![]()
Niet alleen vet, maar ook noodzakelijk. Eigenlijk vang je ze altijd, ze ontkomen nooit!quote:Op zondag 15 juli 2007 15:57 schreef je_oma het volgende:
Ik heb zo'n tennisracket waarmee je ze kan elektrocuteren, dat is echt vet.
Ja ik heb ook zo een Vapona stekker. Echter helpt dit niet tegen het irritante geluid en ik heb vaak genoeg zeer agressieve muggen die ondanks alles op je af blijven komen. Het vervelende is gewoon dat je hele nachtrust naar de klote gaat.quote:Op maandag 16 juli 2007 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Heb je geen citronella olie in huis?
Of desnoods citroensap? Dat haten ze nml, gewoon op je lijf smeren!
Citronella olie is erg goedkoop en werkt perfect!quote:Op maandag 16 juli 2007 02:21 schreef M42 het volgende:
[..]
Ja ik heb ook zo een Vapona stekker. Echter helpt dit niet tegen het irritante geluid en ik heb vaak genoeg zeer agressieve muggen die ondanks alles op je af blijven komen. Het vervelende is gewoon dat je hele nachtrust naar de klote gaat.
Maar een electrische mepper is inderdaad een must om ze makkelijk te pakken te krijgen.
Mu Mu Mu MU MULTIKILL !!!quote:Op maandag 16 juli 2007 01:27 schreef M42 het volgende:
Net nr 25 al te pakken... ik snap er echt niets van :/
azijn tegen de jeukquote:Op maandag 16 juli 2007 02:37 schreef Knoekie het volgende:
Ik ben daarnet gestoken in mijn wang. En meteen jeukt het als de tyfus. En alleem naar omdat me ouders de hordeur steeds open laten. En wie gaan ze prikken? Juist
Denk dat ik dat risico maar niet neemquote:Op maandag 16 juli 2007 02:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
azijn tegen de jeuk
of het ook werkt tegen andere jeuk, probeer het eens uit zou ik zeggen![]()
welk risico?quote:Op maandag 16 juli 2007 02:53 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Denk dat ik dat risico maar niet neem![]()
Is een klamboe dan misschien een goede aankoop?quote:Op maandag 16 juli 2007 03:09 schreef Vaud het volgende:
Net wakker gemaakt/geworden door een mugHeb nu een paar joekels van een bulten, echt niet normaal zo groot
![]()
Ja ik was gisteren dus Godlikequote:Op maandag 16 juli 2007 02:46 schreef RecomServ het volgende:
[..]
Mu Mu Mu MU MULTIKILL !!! [afbeelding]
Je moet gewoon die racket uit elkaar slopen en het geheel in je raamopening plaatsen met nieuwe metaaldraden. Iets zwaardere condensator erop en weerstandje weg en laat die kut beesten dan maar lekker knetteren als ze door jouw raam binnen willen komen.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:00 schreef je_oma het volgende:
Ik heb vannacht met mun raam open geslapen en heb nergens last van![]()
Zijn zeker bang geworden van mijn tennisracket. Heb er gisteravond nog een mee verschroeid.![]()
Alles kan dood door veel alcohol en ik neem aan muggen ook. Ik heb echter geen idee of dat beetje in jouw bloed effect op hen heeft maar wel een leuke oplossing als het echt werktquote:Op maandag 16 juli 2007 13:10 schreef OhEcht het volgende:
Heb je ook niet stekende muggen dan? en hoe licht slaap jij dat je wakker word van muggengezoem :|
Btw ken je muggen vermoorden door een hoog alcoholprimillage?
Was een keer heel lam en toen ik wakker werd was ik gebeten door een mug en later zag ik een mug helemaal intact dood op de grond liggen en die had ik niet gekilled.
Mooi ideequote:Op maandag 16 juli 2007 13:11 schreef M42 het volgende:
[..]
Je moet gewoon die racket uit elkaar slopen en het geheel in je raamopening plaatsen met nieuwe metaaldraden. Iets zwaardere condensator erop en weerstandje weg en laat die kut beesten dan maar lekker knetteren als ze door jouw raam binnen willen komen.
jama als je teveel groen in je tuin hebt krijg je weer teveel teken en das nie goequote:Op maandag 16 juli 2007 13:54 schreef trabant het volgende:
Zachte winter; kattebaktuinen zonder groen zodat vogels en egels zich niet kunnen verschuilen; vijvertjes in die dichtgetegelde tuinen: we zijn het grotendeels zelf schuld.
Straks komen de wespen ook nog erbij.
En gelukkig heb ik een wespenallergie.quote:
Het zal je misschien verbazen, maar die komen niet zo veel voor in Europaquote:Op maandag 16 juli 2007 01:15 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Euuuhm, ooit wel eens van Japanse horsels gehoord. Zoek het maar eens op mien jong.
Ik heb er al 6 gedoodquote:Op maandag 16 juli 2007 23:55 schreef Miscfit het volgende:
Round two... FIGHT!
quote:
Nicequote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:13 schreef Miscfit het volgende:
[..]
Hier nog geen puf gehad om erachteraan te hobbelen. 2-0 blijkbaar vinden ze me scherm heel interessant
![]()
Ik zou toch gaan voor Ghostbusters die hebben meer ervaring met geestenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:31 schreef reetveter het volgende:
die mug op mijn kamer heeft de geest van rambo in zich zitten.![]()
![]()
die ontsnappings technieken zijn niet normaal.![]()
ikdenk dat ik het A-team ga inschakele![]()
Heeft jouw klamboe ook anti-geluid zodat je dat kut gezoem niet hoortquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:34 schreef cultheld het volgende:
Ik heb een klamboe: Nergens last van.
Als een mug bij mij dood gaat zijn zijn ogen niet het enige wat vervaagtquote:Op zondag 15 juli 2007 15:58 schreef KonnieKipke het volgende:
Dazen zijn nog erger.Een daas (ook wel brems of steekvlieg) is een lid van de familie van de Tabanidae, tot de vliegen behorende bloedzuigende insecten. De familie is wereldwijd verspreid; er zijn vermoedelijk ongeveer 8000 soorten. Ze hebben grote ogen, bij veel soorten met een fraai kleurenpatroon, dat na de dood echter snel vervaagt. Het zijn over het algemeen forse, stevig gebouwde vliegen.
Ik slaap overal doorheenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:37 schreef M42 het volgende:
[..]
Heeft jouw klamboe ook anti-geluid zodat je dat kut gezoem niet hoort?
Gewoon het weerstandje eruit slopen. Minder weerstand -> hogere stroom -> meer vuurwerk.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:39 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
Als een mug bij mij dood gaat zijn zijn ogen niet het enige wat vervaagt!
Trouwens! Ik heb een elec. tennisracket.. maar die dingen zijn een beetje zwak. Is er ook een manier om ze op te voeren? Neem aan dat het een kwestie is van een grotere condensator erin te plaatsen?![]()
Een stekker eraan solderen zou helemaal hilarisch zijn
En voordeel dat wanneer je de knop loslaat dat de spanning er niet gelijk af isquote:Op dinsdag 17 juli 2007 01:26 schreef Seneca het volgende:
[..]
Gewoon het weerstandje eruit slopen. Minder weerstand -> hogere stroom -> meer vuurwerk.
Dan zou je voor de grap eens een elco (electrolyt condensator) erop moeten solderen. Die kunnen als het goed is 220V leverenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:06 schreef M42 het volgende:
[..]
En voordeel dat wanneer je de knop loslaat dat de spanning er niet gelijk af is
Maar je kan altijd een iets zwaardere condensator erop zetten, echter duurt het opladen dan ook wat langer
Overigens zit ik tot nu toe op de 9... valt mee met de 25 van gisteren
tja lullig iig beter dan dat iemand anders je 20x op je gezicht slaatquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:05 schreef Messidona het volgende:
heb mezelf vanacht weer 20 keer op mijn gezicht geslagen
Dat gezoem is juist heerlijk als je zelf onder een klamboe ligt. Dan weet je dat het ergerlijke klotebeest honger heeft en z'n uiterste best doet om bij jouw bloed te komen - maar het lukt hem niet!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:37 schreef M42 het volgende:
[..]
Heeft jouw klamboe ook anti-geluid zodat je dat kut gezoem niet hoort?
Als ik het 'beest' was zou ik wel weten wat im met haar zou doen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:37 schreef tralalala het volgende:
[afbeelding]
Wat zou zij met die beesten doen?
Laat me raden: jij zou haar keihard prikken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Als ik het 'beest' was zou ik wel weten wat im met haar zou doen.![]()
De plant op zich werkt niet echt, ze komen daar gewoon opzitten.quote:Op maandag 16 juli 2007 02:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Citronella olie is erg goedkoop en werkt perfect!
Is ook natuurlijk en niet giftig..
Hier even voorbeeldje van de plant citronella
[afbeelding]
Heel fijn allemaal, zo een plant staat hier nog geen anderhalve meter van me af maar ik heb net nog ee mug platgeslagen.quote:Op maandag 16 juli 2007 02:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Citronella olie is erg goedkoop en werkt perfect!
Is ook natuurlijk en niet giftig..
Hier even voorbeeldje van de plant citronella
[afbeelding]
Het lijkt steeds erger te worden. Ik heb de boel nu ook dichtgegooid en er een stuk of 40/50 gefried met de elektrische mepper (wereldvinding, blijkt).quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:18 schreef mroijjoijoi het volgende:
Ik woon in een flat op 8 hoog en heb er eergisteren zeker 15 omgelegd, geen id waar ze vandaag komen en gisteravond zeker 20... werd er gek van... op dn duur ramen en deur dicht en alles uitgeroeid... hoe kan dat ineens man
Nou, ik heb een verzwaarde elec. tennisracket. Hoef maar een mugje te raken en er komt gelijk rook uit. Kamer heerst gelijk een verbrand rook lucht. Word je ook niet blij vanquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:39 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
Als een mug bij mij dood gaat zijn zijn ogen niet het enige wat vervaagt!
Trouwens! Ik heb een elec. tennisracket.. maar die dingen zijn een beetje zwak. Is er ook een manier om ze op te voeren? Neem aan dat het een kwestie is van een grotere condensator erin te plaatsen?![]()
Een stekker eraan solderen zou helemaal hilarisch zijn
Same here,quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:33 schreef Dorkquemada het volgende:
Ik heb er net zo'n 5 aufgemacht, maar helaas het lijkt wel of ze uit de muren komen
Nog nooit van een HOR gehoord?quote:Op zondag 22 juli 2007 05:15 schreef ForumGek het volgende:
godver de godver !!
Ben nu al 25 minuten bezig en heb er alweer 5 afgeslacht !
Mijn nacht rust, wat doe je !!1!!1!!!1loleinz!11!whehe!11!
![]()
Ik was gisteren niet eens thuis pas laat... en ook ik had gewoon muggen terwijl het raam de hele dag dicht was geweest.quote:
Ik snap het ook niet. Heb letterlijk overal een hor tegen aan geplakt (letterlijk), maar ze blijven maar komen. Kan bijna niet voorstellen dat ze even die ducktape eraf halen en er langs komenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:50 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Nou heb ik er godverdomme daarnet al 2 doodgemaakt. Zie ik er net weer eentje vliegen. Waar komen ze toch vandaan?
Gisteren werd ik gestoken en ik heb de mug gewoon haar gang laten gaan, beter 1 muggenbult dan 5 omdat ik die mug steeds weg sla...quote:Niet bestrijden
Een vrouwelijke mug stopt pas met bloed zoeken als ze is verzadigd. Aan de andere kant kan ze zich slechts één keer in een aantal dagen volzuigen. Als er dus een enkele mug in de slaapkamer zit, kan men ervoor kiezen om zich te laten steken. Het voordeel is dat men van het gezoem af is. Helaas zijn er vaak nog wel andere exemplaren aanwezig die goed verstopt zitten. Bovendien is in warmere oorden een enkele muggebeet al genoeg om een ziekte als malaria, dengue of gele koorts op te lopen.
Ik wordt dan helemaal gek van dat gezoem. Ik blijf toch onbewust luisteren als ik probeer te slapen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:50 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Gisteren werd ik gestoken en ik heb de mug gewoon haar gang laten gaan, beter 1 muggenbult dan 5 omdat ik die mug steeds weg sla...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |