abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51491259
Steekmuggen, wat wordt ik kotsziek van die klotebeestjes. Elke avond kan ik weer op zoek gaan naar die wakkermakende beesten. Gisteravond heb ik er maar liefst 5 doodgemaakt. Erger nog is het wanneer je midden in de nacht wakker wordt gemaakt door dat kutgezoem.

Ik ben inmiddels wel zo professioneel dat ik ze met m'n handen kan vangen. Zo van, hoppa, hand dicht, vingers over je handpalm en hopen dat 'ie erin zit. En dan natuurlijk je handen even wassen.

zondag 15 juli 2007 @ 15:57:47 #2
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_51491342
Ik heb zo'n tennisracket waarmee je ze kan elektrocuteren, dat is echt vet.
Het leven is zo flexibel als Barbapapa!!!
pi_51491350
Dazen zijn nog erger.Een daas (ook wel brems of steekvlieg) is een lid van de familie van de Tabanidae, tot de vliegen behorende bloedzuigende insecten. De familie is wereldwijd verspreid; er zijn vermoedelijk ongeveer 8000 soorten. Ze hebben grote ogen, bij veel soorten met een fraai kleurenpatroon, dat na de dood echter snel vervaagt. Het zijn over het algemeen forse, stevig gebouwde vliegen.

Ze zijn verder herkenbaar aan de antennes met drie segmenten waarvan de meest distale vaak een ringvormig patroon heeft maar geen arista. De kop is van achteren recht afgeknot en steekt aan de zijkant wat naast de thorax. De R4 en R3-venen op hun vleugels lopen uit elkaar en omvatten de vleugeltop. De monddelen bestaan uit een krachtige steeksnuit met labrum, hypopharynx, gepaarde mandibels en maxillen. De steekborstels worden van achteren door het labium omsloten, deze zijn relatief dik wat de steek zo pijnlijk maakt. Ze ontwikkelen zich langzaam (ongeveer 1 generatie per jaar, univoltien) maar de volwassen vliegen (imagines) komen vaak tegelijk uit zodat plagen kunnen optreden.

Ze strijken snel neer en bijten dan vrijwel onmiddellijk, wat meestal goed te voelen is. Naast deze korte pijnlijke ervaring is er ook het gevaar van bacteriële infecties die meestal goed te behandelen zijn met antibiotica.
  zondag 15 juli 2007 @ 15:59:48 #4
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_51491396
koop een hor, n00b
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  zondag 15 juli 2007 @ 16:01:05 #5
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51491436
malariamug is nog erger

Verloop
Kenmerkend voor malaria zijn de koortsaanvallen, gepaard gaand met koude rilling en soms braken. Bij een eenmalig besmettingsmoment blijft de ontwikkelingscyclus van de parasieten vaak een poos in de pas lopen, en verlaten ze allemaal op hetzelfde moment de cellen en komen samen met allerlei afvalstoffen vrij in het bloed wat tot een koortsaanval aanleiding geeft, vandaar namen als 'derdedaagse koorts'. Afhankelijk van de soort plasmodium doen de aanvallen zich om de 48 uur voor (P. vivax en P. ovale), om de 72 uur (P. malariae), of vaker en onregelmatig (P. falciparum). De laatste vorm, malaria tropica, is de meest voorkomende en de ernstigste, omdat hierbij vaak allerlei nauwe bloedvaten van vitale organen verstopt raken. Als dit betrekking heeft op de hersenen ontstaat cerebrale malaria. Malaria tropica kan de dood tot gevolg hebben.

Malaria kan (door het verloren gaan van veel rode bloedcellen) vergezeld gaan van bloedarmoede (anemie) en vergroting van de milt.

In bepaalde delen van Afrika raakt eigenlijk iedereen vanaf de jeugd met malaria besmet; door herhaaldelijke aanvallen wordt langzamerhand een zekere weerstand opgebouwd. Daarnaast bestaan er bepaalde genetische mechanismen die een zekere bescherming bieden tegen malaria. Een voorbeeld daarvan zijn sommige erfelijke afwijkingen van de vorm van het molecuul van hemoglobine, het rode eiwit dat het belangrijkste bestanddeel van rode bloedcellen vormt. Sikkelcelziekte in de homozygote vorm is nadelig voor de drager, maar in heterozygote vorm (de helft van de hemoglobinemoleculen is maar van het sikkelceltype) zijn dragers minder gevoelig voor malaria. Dit is de reden dat dergelijke hemoglobinopathieën veel meer voorkomen in gebieden waar malaria endemisch is.

[bewerk] Behandeling
Er is een behoorlijk arsenaal aan geneesmiddelen voor malaria, en er komen geregeld nieuwe middelen bij. Dat is helaas ook nodig, want de parasiet heeft een sterk vermogen tot het ontwikkelen van resistentie. Het eerste middel was kinine, een alkaloïde dat uit kinabast (bast van de kinaboom uit zuid-amerika) wordt gewonnen. Lange tijd konden de parasieten bestreden worden met chloroquine, een van kinine afgeleid relatief goedkoop middel dat de parasieten in de rode bloedcellen doodt. In de loop der jaren zijn P. falciparum en in mindere mate P. vivax resistent geworden voor chloroquine.

Waar chloroquine niet werkt, wordt vaak mefloquine (Lariam®) voorgeschreven. Dit middel geeft echter bij sommige mensen ernstige bijwerkingen, soms van psychiatrische aard, die langdurig kunnen aanhouden.

Een nieuwer middel is een combinatie-therapie gebaseerd op artemisinine. Deze behandeling is aanmerkelijk duurder dan die met chloroquine, en wordt daarom (nog) veel minder toegepast dan wenselijk zou zijn. Een verhoopt voordeel van combinatietherapie is dat plasmodia minder snel resistentie zullen ontwikkelen. Artemisinine is de werkzame stof van Artemisia annua of qinghao, een Chinese kruidenthee die in China al ruim twee millennia wordt gebruikt voor de genezing van malaria en aambeien. Het is recent (2005) gelukt om een voorlopermolecuul van artemisinine te laten maken door gistcellen na genetische modificatie[1], waarmee synthese van dit middel binnen bereik komt.

................reken er maar niet op.
  zondag 15 juli 2007 @ 16:01:49 #6
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51491464
Ze hebben vannacht m'n hele voet lekgebeten
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zondag 15 juli 2007 @ 16:03:33 #7
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_51491525
Moet je hem weer oppompen
pi_51491576
Partij biologieles in deze topic
pi_51491628
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:03 schreef je_oma het volgende:
Moet je hem weer oppompen
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 15 juli 2007 @ 16:09:20 #10
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_51491705
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:04 schreef Cornelis83 het volgende:
Partij biologieles in deze topic
Helaas geen Nederlands
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_51491744
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:57 schreef je_oma het volgende:
Ja, dan branden ze lekker
pi_51492144
ik ben imuun voor die shit ben ik de afgelopen dagen achter gekomen, dwz dat ze mij niet prikken voor de labiele lezers onder ons. Who wants to fucking touch me
  zondag 15 juli 2007 @ 16:21:30 #13
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_51492172
Ramen dichthouden of een hor nemen, anders een typisch gevalletje van esdb.
  zondag 15 juli 2007 @ 16:50:19 #14
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_51493253
Nooit last van lol, ik word nooit gestoken, als ik samen met iemand in een kamer slaap kan die persoon helemaal onder zitten en ik niet. Ik denk dat mijn bloed giftig is.
Thinking about thinking of you.
pi_51493530
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:20 schreef Pjetr het volgende:
ik ben imuun voor die shit ben ik de afgelopen dagen achter gekomen, dwz dat ze mij niet prikken voor de labiele lezers onder ons. [/b]Who wants to fucking touch me[b]
Nou, zelfs de muggen niet dus...

Ik slaap onder een klamboe. Werkt prima. Alleen 's ochtends niet vergeten dat je hem eerst open moet doen.
pi_51494857
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:58 schreef KonnieKipke het volgende:
Dazen zijn nog erger.Een daas (ook wel brems of steekvlieg) is een lid van de familie van de Tabanidae, tot de vliegen behorende bloedzuigende insecten. De familie is wereldwijd verspreid; er zijn vermoedelijk ongeveer 8000 soorten. Ze hebben grote ogen, bij veel soorten met een fraai kleurenpatroon, dat na de dood echter snel vervaagt. Het zijn over het algemeen forse, stevig gebouwde vliegen.

Ze zijn verder herkenbaar aan de antennes met drie segmenten waarvan de meest distale vaak een ringvormig patroon heeft maar geen arista. De kop is van achteren recht afgeknot en steekt aan de zijkant wat naast de thorax. De R4 en R3-venen op hun vleugels lopen uit elkaar en omvatten de vleugeltop. De monddelen bestaan uit een krachtige steeksnuit met labrum, hypopharynx, gepaarde mandibels en maxillen. De steekborstels worden van achteren door het labium omsloten, deze zijn relatief dik wat de steek zo pijnlijk maakt. Ze ontwikkelen zich langzaam (ongeveer 1 generatie per jaar, univoltien) maar de volwassen vliegen (imagines) komen vaak tegelijk uit zodat plagen kunnen optreden.

Ze strijken snel neer en bijten dan vrijwel onmiddellijk, wat meestal goed te voelen is. Naast deze korte pijnlijke ervaring is er ook het gevaar van bacteriële infecties die meestal goed te behandelen zijn met antibiotica.
Dat zijn agressieve kutbeesten.Net als horzels trouwens.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:02:12 #17
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_51497512
Alles beter dan de vampiermot!
  maandag 16 juli 2007 @ 00:48:09 #18
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_51508628
Net een mug doodgeslagen met een van mijn zweetsokken. Ik moest 3 keer slaan.
Wraak
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_51508660
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:33 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat zijn agressieve kutbeesten.Net als horzels trouwens.
Horzels steken niet. Ik vraag me af hoe ze dan agressief kunnen zijn. Slaan ze je en masse met hun vleugels oid?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_51508986
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:49 schreef Seneca het volgende:

[..]

Horzels steken niet. Ik vraag me af hoe ze dan agressief kunnen zijn. Slaan ze je en masse met hun vleugels oid?
Nou ze doen iig iets wat pijn doet als je ze hun gang laat gaan. Vaak genoeg geterroriseerd door die beesten bij het buitenzwembad. En het waren geen dazen, ze hadden geen kleurtjes.
What Would Goku Do
  Donald Duck held maandag 16 juli 2007 @ 01:10:47 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51509351
Ik heb zo goed als nooit last van muggenbeten. Da's wel tof.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 16 juli 2007 @ 01:11:32 #22
121890 M42
I Love Techno!
pi_51509376
Ik heb zo een vapona geval met citroenlucht maar dat werkt nauwelijks... ik wil ze gewoon dood hebben! allemaal!

Ik heb er nu in 2 uur tijd, 24 stuks gefrituurd met mijn opgevoerde muggenmepper. Maar ik snap gewoon niet waar ze vandaan komen. Heb alles gechecked en zover ik weet leggen ze enkel eitjes in water.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_51509445
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51509477
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:49 schreef Seneca het volgende:

[..]

Euuuhm, ooit wel eens van Japanse horsels gehoord. Zoek het maar eens op mien jong.
Don't judge a duck by its brother
  FOK!fotograaf maandag 16 juli 2007 @ 01:16:13 #25
145146 Andyy
pi_51509487
zweet je veel ?
  Donald Duck held maandag 16 juli 2007 @ 01:16:21 #26
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51509489
Dit kost wat, maar dan heb je ook iets dat werkt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_51509505
Wereldwijd komen er van de Borrelia bacterie meer dan 300 stammen voor en besmetting van de mens vindt plaats via beten van niet alleen teken (waarvan men vroeger uit ging), maar ook van muggen, vlooien, mijten en besmet vlees. Desondanks schijnt de ziekte van Lyme ook in Nederland voor velen nog een onbekende ziekte te zijn. Opmerkingen bij het stellen van een diagnose destijds waren o.a.: "het zal wel tussen uw oren zitten" en ”als het langer dan 30 dagen geleden is dat u in het bos geweest bent, dan bent u niet door een teek gebeten” spreken boekdelen. Bovendien werd er van uitgegaan dat de ziekte van Lyme slechts door een tekenbeet kan worden veroorzaakt, terwijl de besmetting ook door muggen, vlooien, mijten en besmet vlees kan worden veroorzaakt.

http://www.vbmbusinessclu(...)an_vele_aandoeningen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51509520
Wie jij?
Don't judge a duck by its brother
pi_51509539
quote:
Op maandag 16 juli 2007 01:18 schreef Schijtgeit het volgende:
Wie jij?
wie ik? Nee!
  maandag 16 juli 2007 @ 01:27:59 #30
121890 M42
I Love Techno!
pi_51509696
Net nr 25 al te pakken... ik snap er echt niets van :/
pi_51509733
quote:
Op maandag 16 juli 2007 01:27 schreef M42 het volgende:
Heey je bent ineens de supermuggenkillert geworden!
  maandag 16 juli 2007 @ 01:36:22 #32
185710 Miscfit
Oiii mate she F****** drunk!
pi_51509841
Volgens mij trekt mijn beeldscherm alle muggen van de straat aan . tijd om dat ding uit te zetten
  maandag 16 juli 2007 @ 01:37:46 #33
121890 M42
I Love Techno!
pi_51509871
quote:
Op maandag 16 juli 2007 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Heey je bent ineens de supermuggenkillert geworden!
Idd ik voel me net rambo in mijn slaapkamer

Maar ik word er echt zwaar pissed van... je kan niet eens normaal slapen met die zoemende kut beesten. Ga je diep onder de dekens dan wordt het weer te warm en drijf je weg. Vervolgens heb je dan wat verkoeling nodig en word je gelijk gestoken en zit je weer te krabben van de jeuk.

Muggen
pi_51510138
quote:
Op maandag 16 juli 2007 01:37 schreef M42 het volgende:

[..]

Idd ik voel me net rambo in mijn slaapkamer

Maar ik word er echt zwaar pissed van... je kan niet eens normaal slapen met die zoemende kut beesten. Ga je diep onder de dekens dan wordt het weer te warm en drijf je weg. Vervolgens heb je dan wat verkoeling nodig en word je gelijk gestoken en zit je weer te krabben van de jeuk.

Muggen
Heb je geen citronella olie in huis?
Of desnoods citroensap? Dat haten ze nml, gewoon op je lijf smeren!
pi_51510141
oh ja een citroenplant houdt ze ook buiten de deur
pi_51510304
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:57 schreef je_oma het volgende:
Niet alleen vet, maar ook noodzakelijk. Eigenlijk vang je ze altijd, ze ontkomen nooit! Ze kosten een paar erootjes (een stuk of 3 maar) bij de Blokker!
  maandag 16 juli 2007 @ 02:21:28 #37
121890 M42
I Love Techno!
pi_51510471
quote:
Op maandag 16 juli 2007 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Heb je geen citronella olie in huis?
Of desnoods citroensap? Dat haten ze nml, gewoon op je lijf smeren!
Ja ik heb ook zo een Vapona stekker. Echter helpt dit niet tegen het irritante geluid en ik heb vaak genoeg zeer agressieve muggen die ondanks alles op je af blijven komen. Het vervelende is gewoon dat je hele nachtrust naar de klote gaat.

Maar een electrische mepper is inderdaad een must om ze makkelijk te pakken te krijgen.
pi_51510579
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:21 schreef M42 het volgende:

[..]

Ja ik heb ook zo een Vapona stekker. Echter helpt dit niet tegen het irritante geluid en ik heb vaak genoeg zeer agressieve muggen die ondanks alles op je af blijven komen. Het vervelende is gewoon dat je hele nachtrust naar de klote gaat.

Maar een electrische mepper is inderdaad een must om ze makkelijk te pakken te krijgen.
Citronella olie is erg goedkoop en werkt perfect!
Is ook natuurlijk en niet giftig..

Hier even voorbeeldje van de plant citronella
pi_51510629
Ik ben daarnet gestoken in mijn wang. En meteen jeukt het als de tyfus. En alleem naar omdat me ouders de hordeur steeds open laten. En wie gaan ze prikken? Juist
  maandag 16 juli 2007 @ 02:46:26 #40
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_51510724
quote:
Op maandag 16 juli 2007 01:27 schreef M42 het volgende:
Mu Mu Mu MU MULTIKILL !!!
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_51510773
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:37 schreef Knoekie het volgende:
Ik ben daarnet gestoken in mijn wang. En meteen jeukt het als de tyfus. En alleem naar omdat me ouders de hordeur steeds open laten. En wie gaan ze prikken? Juist
azijn tegen de jeuk
of het ook werkt tegen andere jeuk, probeer het eens uit zou ik zeggen
pi_51510784
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

azijn tegen de jeuk
of het ook werkt tegen andere jeuk, probeer het eens uit zou ik zeggen
Denk dat ik dat risico maar niet neem
pi_51510940
Net wakker gemaakt/geworden door een mug Heb nu een paar joekels van een bulten, echt niet normaal zo groot
pi_51510958
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:53 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Denk dat ik dat risico maar niet neem
welk risico?
pi_51510961
quote:
Op maandag 16 juli 2007 03:09 schreef Vaud het volgende:
Net wakker gemaakt/geworden door een mug Heb nu een paar joekels van een bulten, echt niet normaal zo groot
Is een klamboe dan misschien een goede aankoop?
  maandag 16 juli 2007 @ 03:42:28 #46
83951 rashudo
project 2501
pi_51511160
Killscore 2, chagrijnige rashudo midden in de nacht wakker 1
Their eyes opaque.
  maandag 16 juli 2007 @ 11:00:05 #47
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_51515179
Ik heb vannacht met mun raam open geslapen en heb nergens last van

Zijn zeker bang geworden van mijn tennisracket. Heb er gisteravond nog een mee verschroeid.
  maandag 16 juli 2007 @ 13:10:21 #48
121890 M42
I Love Techno!
pi_51519150
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:46 schreef RecomServ het volgende:

[..]

Mu Mu Mu MU MULTIKILL !!! [afbeelding]
Ja ik was gisteren dus Godlike
Heb mijn ventilator de hele nacht aan laten staan op mijn gezicht en verder geen last gehad. Nu kijken hoeveel ik er vannacht weer heb.

Overigens denk ik dat 25 stuks ongeveer mijn record is en zeker in zo een korte tijd.
pi_51519159
Heb je ook niet stekende muggen dan? en hoe licht slaap jij dat je wakker word van muggengezoem :|

Btw ken je muggen vermoorden door een hoog alcoholprimillage?
Was een keer heel lam en toen ik wakker werd was ik gebeten door een mug en later zag ik een mug helemaal intact dood op de grond liggen en die had ik niet gekilled.
  maandag 16 juli 2007 @ 13:11:27 #50
121890 M42
I Love Techno!
pi_51519183
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:00 schreef je_oma het volgende:
Ik heb vannacht met mun raam open geslapen en heb nergens last van

Zijn zeker bang geworden van mijn tennisracket. Heb er gisteravond nog een mee verschroeid.
Je moet gewoon die racket uit elkaar slopen en het geheel in je raamopening plaatsen met nieuwe metaaldraden. Iets zwaardere condensator erop en weerstandje weg en laat die kut beesten dan maar lekker knetteren als ze door jouw raam binnen willen komen.
  maandag 16 juli 2007 @ 13:13:14 #51
121890 M42
I Love Techno!
pi_51519252
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:10 schreef OhEcht het volgende:
Heb je ook niet stekende muggen dan? en hoe licht slaap jij dat je wakker word van muggengezoem :|

Btw ken je muggen vermoorden door een hoog alcoholprimillage?
Was een keer heel lam en toen ik wakker werd was ik gebeten door een mug en later zag ik een mug helemaal intact dood op de grond liggen en die had ik niet gekilled.
Alles kan dood door veel alcohol en ik neem aan muggen ook. Ik heb echter geen idee of dat beetje in jouw bloed effect op hen heeft maar wel een leuke oplossing als het echt werkt

Ik slaap altijd erg licht en word door het minste al gelijk wakker. En zeker door het gezoem van de vrouwtjes muggen die ik elke avond weer heb.
pi_51519403
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:11 schreef M42 het volgende:

[..]

Je moet gewoon die racket uit elkaar slopen en het geheel in je raamopening plaatsen met nieuwe metaaldraden. Iets zwaardere condensator erop en weerstandje weg en laat die kut beesten dan maar lekker knetteren als ze door jouw raam binnen willen komen.
Mooi idee
pi_51519491
Zelfs zo'n insectenlamp werkt niet. Heb zo'n lamp wel ergens neergezet tegen de muur aan. Die muggen, gaan op de muur zitten, en vliegen er maar dom omheen. Ze moeten verdomme in de lamp gaan. En even later, zoemen toch wel weer om je bek heen.
pi_51520315
ik maak er ook zo gemiddeld 10 per avond af op me kamer!
en waar ze vandaan komen,

geeeeen ideee!
pi_51520359
Het is dit seizoen wel heel extreem ja. Komda?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51520555
Zachte winter; kattebaktuinen zonder groen zodat vogels en egels zich niet kunnen verschuilen; vijvertjes in die dichtgetegelde tuinen: we zijn het grotendeels zelf schuld.
Straks komen de wespen ook nog erbij.
Farts are jazz to assholes
pi_51520593
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:54 schreef trabant het volgende:
Zachte winter; kattebaktuinen zonder groen zodat vogels en egels zich niet kunnen verschuilen; vijvertjes in die dichtgetegelde tuinen: we zijn het grotendeels zelf schuld.
jama als je teveel groen in je tuin hebt krijg je weer teveel teken en das nie goe
en veel mensen hebben ook geen tijd meer voor een tuin...
pi_51524462
Steekmuggen, wat een hoerenbeesten.
5 uur .. lekgestoken wakker worden, chagrijnig op muggenjacht
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:54 schreef trabant het volgende:

En gelukkig heb ik een wespenallergie.
I LOVE IT
pi_51524762
Ik kon vannacht eerst niet in slapen, omdat het te heet was. Toen ging k beneden liggen, waren daar ook kutvliegen, toen ging ik weer naar boven en maakte ik die hoeren af (wat bijna niet lukte).
  maandag 16 juli 2007 @ 22:45:27 #60
121890 M42
I Love Techno!
pi_51539638
Na de 25 muggen van vannacht had ik de slaapkamer helemaal uitgekamt vandaag. Alles schoongemaakt en vond niks. En nu opeens weer 3 muggen doodgemaakt.

Zover ik weet leggen muggen geen eieren in huizen...
pi_51539854
quote:
Op maandag 16 juli 2007 01:15 schreef Schijtgeit het volgende:

[..]

Euuuhm, ooit wel eens van Japanse horsels gehoord. Zoek het maar eens op mien jong.
Het zal je misschien verbazen, maar die komen niet zo veel voor in Europa
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 16 juli 2007 @ 23:55:37 #62
185710 Miscfit
pi_51542627
Round two... FIGHT!
  maandag 16 juli 2007 @ 23:57:42 #63
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_51542710
Muggen hier is het maar op tijd ramen dicht en hopen dat er niet teveel binnen zitten
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:03:19 #64
121890 M42
I Love Techno!
pi_51542915
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:55 schreef Miscfit het volgende:
Round two... FIGHT!
Ik heb er al 6 gedood

dinsdag 17 juli 2007 @ 00:13:11 #65
185710 Miscfit
pi_51543271
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:03 schreef M42 het volgende:

[..]

Ik heb er al 6 gedood

[afbeelding]

Hier nog geen puf gehad om erachteraan te hobbelen
. 2-0 blijkbaar vinden ze me scherm heel interessant
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:29:06 #66
121890 M42
I Love Techno!
pi_51543794
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:13 schreef Miscfit het volgende:

[..]

Hier nog geen puf gehad om erachteraan te hobbelen
. 2-0 blijkbaar vinden ze me scherm heel interessant
Nice

op naar de 1 miljoen
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:31:50 #67
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_51543866
die mug op mijn kamer heeft de geest van rambo in zich zitten.

die ontsnappings technieken zijn niet normaal.

ikdenk dat ik het A-team ga inschakele
I never workout
pi_51543933
Ik heb een klamboe: Nergens last van.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:35:34 #69
121890 M42
I Love Techno!
pi_51543968
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:31 schreef reetveter het volgende:
die mug op mijn kamer heeft de geest van rambo in zich zitten.

die ontsnappings technieken zijn niet normaal.

ikdenk dat ik het A-team ga inschakele
Ik zou toch gaan voor Ghostbusters die hebben meer ervaring met geesten

dinsdag 17 juli 2007 @ 00:37:41 #70
121890 M42
I Love Techno!
pi_51544020
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:34 schreef cultheld het volgende:
Ik heb een klamboe: Nergens last van.
Heeft jouw klamboe ook anti-geluid zodat je dat kut gezoem niet hoort ?
pi_51544061
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:58 schreef KonnieKipke het volgende:
Als een mug bij mij dood gaat zijn zijn ogen niet het enige wat vervaagt !

Trouwens! Ik heb een elec. tennisracket.. maar die dingen zijn een beetje zwak. Is er ook een manier om ze op te voeren? Neem aan dat het een kwestie is van een grotere condensator erin te plaatsen?

Een stekker eraan solderen zou helemaal hilarisch zijn
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_51544237
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:37 schreef M42 het volgende:

[..]

Ik slaap overal doorheen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:55:17 #73
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_51544441
ook als je van een mug een olifant maakt ?
I never workout
pi_51544557
Nergens last van
Ik zwaai naar dieren.
pi_51545117
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:39 schreef hardstylesage het volgende:

[..]

Trouwens! Ik heb een elec. tennisracket.. maar die dingen zijn een beetje zwak. Is er ook een manier om ze op te voeren? Neem aan dat het een kwestie is van een grotere condensator erin te plaatsen?

Gewoon het weerstandje eruit slopen. Minder weerstand -> hogere stroom -> meer vuurwerk.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 02:06:12 #76
121890 M42
I Love Techno!
pi_51545833
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 01:26 schreef Seneca het volgende:

[..]

Gewoon het weerstandje eruit slopen. Minder weerstand -> hogere stroom -> meer vuurwerk.
En voordeel dat wanneer je de knop loslaat dat de spanning er niet gelijk af is
Maar je kan altijd een iets zwaardere condensator erop zetten, echter duurt het opladen dan ook wat langer

Overigens zit ik tot nu toe op de 9... valt mee met de 25 van gisteren
pi_51545931
Geen last van, tis puur de hitte. 27graden atm...
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 17 juli 2007 @ 02:13:52 #78
121890 M42
I Love Techno!
pi_51545951
10 stuks alweer...
pi_51546519
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 02:06 schreef M42 het volgende:

[..]

En voordeel dat wanneer je de knop loslaat dat de spanning er niet gelijk af is
Maar je kan altijd een iets zwaardere condensator erop zetten, echter duurt het opladen dan ook wat langer

Overigens zit ik tot nu toe op de 9... valt mee met de 25 van gisteren
Dan zou je voor de grap eens een elco (electrolyt condensator) erop moeten solderen. Die kunnen als het goed is 220V leveren
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:08:05 #80
83951 rashudo
project 2501
pi_51548053
Geen muggen, wel gekriebel van de muggenbulten van de vorige nacht.
Their eyes opaque.
pi_51548146
vanacht goed door gekomen maar 1 keer geprikt.
Alleen wel in mijn bil :S dikke jetser van een muggenbult, kolere beesten.

Jochem Meijer was er ook al niet zo blij mee, kon even geen filmpje vinden dus nu alleen even de

Hey tering tyfus hoerenmug, met je gefuckte beet,
Pak AUB je biezen en pleur op van m´n planeet
Hey tering tyfus hoerenmug, ga toch in de VUT,
Jou voortbestaan is zinloos want je hebt geen enkel nut
Kijk, bijen helpen bloemen en die horen bij de lente,
Die steken bijna nooit en maken honing voor dementen
Maar jij hebt geen functie in de gehele natuur,
Nee, niemand heeft baat van jou acupunctuur
Je vind me kennerlijk lekker en je houdt misschien van mij,
Maar ik hou puur van zoogdieren en daar hoor jij niet bij!
Nee!

Tering tyfus hoerenmug, je pikt m´n bloedcel, dief!
Zelfs Nelson Mandela wordt van jou nog agressief
Maar weet je wat echt kut is en waar iedereen van baalt?
Is dat je mij telkens weer, uit de mooiste dromen haalt
Het was toen ik lag te dromen over een hele mooie vrouw,
Toen je perse op m´n oren zitten wou
Ik zag geen schuld meer aan een misdrijf, houd me niet meer in bedwang,
Vanaf nu ben jij voorgoed deel van mijn behang!
PETS, BOEM!!!
Fuck with a Hooker, get rucked.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:37:30 #82
81894 godigita
Trollercoaster
pi_51549246
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:07:24 #83
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_51562011
Ik ben nu ondertussen zo vaak gestoken dat het lijkt alsof ik geen bulten meer krijg
pi_51574228
heb mezelf vanacht weer 20 keer op mijn gezicht geslagen
pi_51581772
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:05 schreef Messidona het volgende:
heb mezelf vanacht weer 20 keer op mijn gezicht geslagen
tja lullig iig beter dan dat iemand anders je 20x op je gezicht slaat
pi_51581892
Ik ben vanavond al twee keer gestoken. In mijn rechterarm en in mijn linkerbeen.

Ik heb sowieso al één mug gemold met mijn blote handjes.
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:07:36 #87
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51584794
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:37 schreef M42 het volgende:

[..]

Dat gezoem is juist heerlijk als je zelf onder een klamboe ligt. Dan weet je dat het ergerlijke klotebeest honger heeft en z'n uiterste best doet om bij jouw bloed te komen - maar het lukt hem niet!

Zzzzoemmm maar, kleine uitzuiger. Mij krijg je toch niet te pakken (en ik jou morgenochtend wél).
Dat verandert alles
pi_51593627
Ik zou het wel grappig vinden om zijn vleugels er met een pincet uit te halen... en dan zn snuit verbrijzelen... en na een dag in een spinnenweb plaatsen!!!
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_51593909

Wat zou zij met die beesten doen?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:38:52 #90
111843 Cassius
Something's fucky
pi_51679643
25 stuks vanavond, en dat alleen in deze kamer.
pi_51679710
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:37 schreef tralalala het volgende:
[afbeelding]

Wat zou zij met die beesten doen?
Als ik het 'beest' was zou ik wel weten wat im met haar zou doen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:12:30 #92
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_51680916
Gvd, klotebeesten.
Misschien toch morgen maar die horren gaan kopen
pi_51684680
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Als ik het 'beest' was zou ik wel weten wat im met haar zou doen.
Laat me raden: jij zou haar keihard prikken.
pi_51685061
***BEESTEN!!!!!!!!!
Ik maak jullie dood, ALLEMAAL!

Update:

Al 8 uitgemoord
None
pi_51685138
Godverdegodver, hier zit er ook weer één.

Hij zoemde net bij mijn oor, dat hoerebeest. Ik kan je melden: die gaat geen daglicht meer zien.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:11:17 #96
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51697958
Ik heb er vannacht een stuk of zeven om het leven geholpen en toch wist eentje het te presteren om me in m'n lip te steken. In m'n fuck-ing lip! !

Tot voor kort had ik gewoon een vriendinnetje met zoeter bloed als decoy, maar tegenwoordig trek ik weer de volle laag.:r.
Ik ga naar huis.
pi_51698131
Ik woon in een flat op 8 hoog en heb er eergisteren zeker 15 omgelegd, geen id waar ze vandaag komen en gisteravond zeker 20... werd er gek van... op dn duur ramen en deur dicht en alles uitgeroeid... hoe kan dat ineens man
pi_51698229
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:32 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

[afbeelding]
De plant op zich werkt niet echt, ze komen daar gewoon opzitten.
pi_51706269
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:32 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

[afbeelding]
Heel fijn allemaal, zo een plant staat hier nog geen anderhalve meter van me af maar ik heb net nog ee mug platgeslagen.
Ben iig niet gestoken, das weer een voordeel, maar ik vraag me af of het echt werkt.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:29:16 #100
111843 Cassius
Something's fucky
pi_51706484
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:18 schreef mroijjoijoi het volgende:
Ik woon in een flat op 8 hoog en heb er eergisteren zeker 15 omgelegd, geen id waar ze vandaag komen en gisteravond zeker 20... werd er gek van... op dn duur ramen en deur dicht en alles uitgeroeid... hoe kan dat ineens man
Het lijkt steeds erger te worden. Ik heb de boel nu ook dichtgegooid en er een stuk of 40/50 gefried met de elektrische mepper (wereldvinding, blijkt).
pi_51706516
Muggen

.
lekker faxen heel de dag echt genot
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:33:23 #102
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_51706563
Ik heb er net zo'n 5 aufgemacht, maar helaas het lijkt wel of ze uit de muren komen
  zondag 22 juli 2007 @ 00:00:10 #103
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_51707214
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:39 schreef hardstylesage het volgende:

[..]

Nou, ik heb een verzwaarde elec. tennisracket. Hoef maar een mugje te raken en er komt gelijk rook uit. Kamer heerst gelijk een verbrand rook lucht. Word je ook niet blij van
  zondag 22 juli 2007 @ 04:14:40 #104
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_51710679
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:33 schreef Dorkquemada het volgende:
Ik heb er net zo'n 5 aufgemacht, maar helaas het lijkt wel of ze uit de muren komen
Same here,

ben nou helemaal lek gestoken en kan gewoon niet slapen van de jeuk

Kut beesten!!!! Echt, als ik er 1 insectsoort uit mag sterven is het de tyfus mug wel
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 22 juli 2007 @ 04:20:31 #105
182560 krioro
no span
pi_51710699
6 - 0 voor mij vanavond na een heel lange jacht
full stops and exclamation marks
pi_51711002
godver de godver !!

Ben nu al 25 minuten bezig en heb er alweer 5 afgeslacht !

Mijn nacht rust, wat doe je ! !1!!1!!!1loleinz!11!whehe!11!
Fingerspitzgefühl
pi_51711006
6-0 dat waren ze, nu kan ik met een gerust hart verder slapen !
Fingerspitzgefühl
  zondag 22 juli 2007 @ 05:16:55 #108
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_51711007
Vanavond op die verjaardag bij een maat ook, zit ik ff 8r de XBOX met wat gasten, word ik gelijk geattacked op mn kop En afgelopen nacht, ik ga liggen, hoor gezoem, doodgemaakt... Ik ga liggen, hoor weer gezoem, en dat 4 fucking x! !
† The 3 Kings †
pi_51711009
Godver ! Nummer 7 vliegt net voor me langs toen ik op "Invoeren" drukte.

Ik ga nog even op jacht !

[ Bericht 1% gewijzigd door ForumGek op 22-07-2007 05:24:24 ]
Fingerspitzgefühl
  zondag 22 juli 2007 @ 20:36:34 #110
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_51728696
Gvd, volgende week horren kopen
pi_51728712
Een doorgesneden citroen naast je bed werkt hier echt super.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  zondag 22 juli 2007 @ 20:39:25 #112
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_51728793
Ik ga het zowaar proberen
pi_51728882
Onze dochter had de hele week al last van muggenbulten, sinds we 's avonds een citroen naast d'r bedje leggen in er geeneen bijgekomen. Zegt het voort, zegt het voort.
  zondag 22 juli 2007 @ 20:50:28 #114
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_51729117
4 dodelijke slachtoffers sinds 18.30.
pi_51731913
Het is dus echt niet normaal. Gisteravond ook weer een stuk of 15 afgeslacht op mn studentenkamer van 30m2. Kword er echt gek van.. Ik zie ze nu alweer vliegen dus mn raam alweer dicht en de mepper op een strategische plek... Maar ik snap nogsteeds niet waar ze vandaan komen...
pi_51772213
nou, bijna half 3 en ik zit hier klaarwakker achter de computer omdat die kutbeesten een full-scale assault aan het uitvoeren waren....

hopelijk heb ik ze allemaal te pakken gehad.
pi_51772484
gebruik een klamboe, heerlijk als je eronder ligt en je ziet zo'n mugje langs komen en ow wat wil die graag naar binnen. Lekker in me box zonder deken liggen en veilig voelen voor muggen
0023
  woensdag 25 juli 2007 @ 03:37:00 #118
121890 M42
I Love Techno!
pi_51806804
Hoerekut muggen! kan zo nooit slapen... heb er net 17 gefried.
pi_51807355
Ben al sinds half drie wakker

Heb er al weet ik veel hoeveel doodgemept maar er bleven er een paar rondzoemen. En die zijn dan gewoon onvindbaar, waar ik ook zoek

Goed dan, ben maar gaan lezen/tv kijken/computeren. Ik ga zo wel weer slapen
  woensdag 25 juli 2007 @ 08:22:04 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51807797
quote:
Op zondag 22 juli 2007 05:15 schreef ForumGek het volgende:
godver de godver !!

Ben nu al 25 minuten bezig en heb er alweer 5 afgeslacht !

Mijn nacht rust, wat doe je ! !1!!1!!!1loleinz!11!whehe!11!
Nog nooit van een HOR gehoord?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:19:18 #121
121890 M42
I Love Techno!
pi_51814957
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 08:22 schreef maartena het volgende:

Nog nooit van een HOR gehoord?
Ik was gisteren niet eens thuis pas laat... en ook ik had gewoon muggen terwijl het raam de hele dag dicht was geweest.
pi_51901088
Nou heb ik er godverdomme daarnet al 2 doodgemaakt. Zie ik er net weer eentje vliegen. Waar komen ze toch vandaan?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:57:44 #123
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_51901298
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 22:50 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Nou heb ik er godverdomme daarnet al 2 doodgemaakt. Zie ik er net weer eentje vliegen. Waar komen ze toch vandaan?
Ik snap het ook niet. Heb letterlijk overal een hor tegen aan geplakt (letterlijk), maar ze blijven maar komen. Kan bijna niet voorstellen dat ze even die ducktape eraf halen en er langs komen .
  zaterdag 28 juli 2007 @ 00:02:32 #124
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_51903241
I'm hit, I'm hit, MEDIC!!!!

En ik kan 'm nergens vinden

Ow ja, mensen die dus spul gebruiken nadat ze gestoken zijn. Gebruik geen Azaron, dat werkt toch matix.

"Prikweg" werkt veel beter...
pi_51904300
Heb na mijn rampnacht deze week (zie paar posts geleden) gelijk een klamboe gekocht.

Slaap als een roos sindsdien

Welterusten allemaal
  zaterdag 28 juli 2007 @ 10:33:27 #126
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_51908680
Vannacht weer wakker gehouden door 1 klein kut mugje.

Dat gezoem ook, echt, dat blijf je gewoon horen. Echt super irritant.

Heb de ventilator maar gepakt en aangezet, had erges gehoord dat zo'n briesje over je bed toch een mug weg kan houden
pi_51908723
VEERTIEN! Veertien heb ik er in totaal gisteravond en -nacht doodgemaakt. Terwijl in de kamer de hele dag het gordijn dicht was en het raam op een klein kiertje. Het lijkt wel of ze een nest hebben waar ze uit komen vliegen wanneer er weer eentje dood is.
pi_51908909
Wat ook 'leuk' is.. dan hoor je hem zoemen, draai je je om, en dan zit dat gezoem opeens in je fucking oor! Dat is echt té trippend
† The 3 Kings †
pi_51908932
quote:
Niet bestrijden

Een vrouwelijke mug stopt pas met bloed zoeken als ze is verzadigd. Aan de andere kant kan ze zich slechts één keer in een aantal dagen volzuigen. Als er dus een enkele mug in de slaapkamer zit, kan men ervoor kiezen om zich te laten steken. Het voordeel is dat men van het gezoem af is. Helaas zijn er vaak nog wel andere exemplaren aanwezig die goed verstopt zitten. Bovendien is in warmere oorden een enkele muggebeet al genoeg om een ziekte als malaria, dengue of gele koorts op te lopen.
Gisteren werd ik gestoken en ik heb de mug gewoon haar gang laten gaan, beter 1 muggenbult dan 5 omdat ik die mug steeds weg sla...
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:32:38 #130
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_51909612
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 10:50 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Gisteren werd ik gestoken en ik heb de mug gewoon haar gang laten gaan, beter 1 muggenbult dan 5 omdat ik die mug steeds weg sla...
Ik wordt dan helemaal gek van dat gezoem. Ik blijf toch onbewust luisteren als ik probeer te slapen.
  zondag 29 juli 2007 @ 16:57:22 #131
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_51936945
Gvd, heb net een mug gefrituurd. Stinkt hier weer naar brandlucht. Kan ook geen extra raam opendoen, komen weer nieuwe muggen naar binnen.
pi_52978237
En vanavond weer goed raak. Ik zie ze nooit, voor ik ga slapen, ook al zoek ik als een gek.

Word gewoon wakker van de jeuk. Kijk rond en dan zit ie vlak boven me. *SMAK* dood....
En ja hoor, lig nog geen 5 minuten en weer een kut beest dat me 2 keer steekt. Maar deze kon ik niet vinden.....Aaarrghhh

Ze mooi elke avond de ventilator aan tot het eindelijk vriest buiten, zodat die krengen allemaal doodgaan....
pi_52978736
ik ben op vakantie maar die hoerenbeesten prikken me helemaal lek.
in nederland geen last van gehad maar hier is het drama.
ach morgen vlieg ik weer van mallorca naar nederland
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_52982361
Ligt dat aan mij of zijn die krengen aan het eind van het seizoen echt groter?

Vanmorgen was er een hele brutale. Ik sta mijn haar te doen en zie vanuit mijn ooghoek wat vliegen. Kijk opzij en zie zo'n prikapparaat hangen. Dat beest zat mij gewoon te bekijken en was overduidelijk van plan mij als voedselbron te gebruiken. Helaas was één keer in mijn handen klappen voldoende om hem te pletten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')