Wat jij zegt. Gaat flink tekeer.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:19 schreef yvonne het volgende:
Flinke onweersbui en behoorlijk wat regen in Dordrecht
ik wil dat in twentequote:Op maandag 16 juli 2007 08:15 schreef Hi_flyer het volgende:
Er is wel een flinke paarse pit te zien op de buienradar. Zal wel flink los gaan daar in.
gebied is veels te klein voor een weeralarm.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:23 schreef Xenwolfie het volgende:
WAAR BLIJFT HET WEERALARM VANN HET KNMI, JEZUS
Edit: goh het stort in... hier zijn 2x de stoppen gesprongen door een dichte blikseminslag...
Dank voor het meldenquote:Op maandag 16 juli 2007 08:33 schreef Hi_flyer het volgende:
YESYESYEEEES, prachtige windhozen te zien hier vlak na de bui!!!!! Foto's komen zo, het was PRACHTIG. De vochtige lucht stijgt extreem snel op na passage van de MCS.!
Hier schijnt nog lekker het zonnetjequote:Op maandag 16 juli 2007 08:37 schreef Againzender het volgende:
Het wordt flink donker in Amsterdam.
Geeft nietquote:Op maandag 16 juli 2007 08:41 schreef Hi_flyer het volgende:
En ook al op weerwoord, zo te zienMerci, ik heb daar geen account.
Als reactie op degene die zegt dat het geen windhoos is; foto twee is 8 minuten later genomenquote:
Nummer 1 zou je zeggen, maar is hetzelfde als 2.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:45 schreef maniack28 het volgende:
Ik wou net zeggen, die eerste is kantje boord (zag ikop ww) maar die 2e is geen hoos!
Ziet er naar uit dat het alweer over is! Viel tegenquote:Op maandag 16 juli 2007 08:44 schreef Marsepein het volgende:
Utrecht begint al aardig te knallen, en het is redelijk donker.
Toch zat er genoeg rotatie in. En niet alleen in wat ik voor een hoos aanzie, maar ook in de fragmenten er omheen.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Was die nu anders om geweest, dan had het idd een windhoos kunnen zijn, hier gaat het idd om een gewone wolk. Zolang je reen rotatie ziet, is het ook geen windhoosanders moet dit wel een hele speciale windhoos zijn
We vergissen ons allemaal wel eens. Geen nekel probleem.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:57 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Toch zat er genoeg rotatie in. En niet alleen in wat ik voor een hoos aanzie, maar ook in de fragmenten er omheen.Het had voor mij alle kenmerken, beweging, rotatie etc. Hij verdween in 1a2 minuten.
het ziet er mooi uit in ieder gevalquote:Op maandag 16 juli 2007 08:57 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Toch zat er genoeg rotatie in. En niet alleen in wat ik voor een hoos aanzie, maar ook in de fragmenten er omheen.Het had voor mij alle kenmerken, beweging, rotatie etc. Hij verdween in 1a2 minuten.
Zag de valstrrepen hier hangen idd. Hier droog en vrijwel onbewolkt nu. Dat na een minimum van 23 graden!!!quote:Op maandag 16 juli 2007 08:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Er vielen wat druppels net. Verder zonnig en redelijk blauw hier.
Ik vraag me af of het geen smalle wallcloud geweest is. Datgeen waar een windhoos uiteindelijk uitkomt. Je ziet namelijk wel een "slurfachtig" iets, maar daaronder zit een uitzakking, wat dus bij een windhoos meestal niet is... het heeft voor mn gevoel iets weg van een wallcloud, maar dan veel kleiner en smaller.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:57 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Zou lullig zijn als de bliksem in de server van FOK! slaatquote:Op maandag 16 juli 2007 08:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
KLABAM!!!!!!!!!!!!!
Blikseminslag in het FOK!forum![]()
lijkt het op die foto's hierboven?quote:Op maandag 16 juli 2007 09:10 schreef SnowDoggg het volgende:
Er lijkt hier in Utrecht iets te ontstaan wat op een windhoos leek, maar het is nu al weer weg! Ik kan het mis hebben !
Mijn vriendin meldde in de Bilt iig veel neerslag in korte tijd, straten konden het niet aan. Gezien de berichten, al dan niet wel of geen windhoos, is iig duidelijk dat er flink wat activiteit is en dat een windhoos met touchdown uit deze bui zeker niet onlogisch lijkt!quote:Op maandag 16 juli 2007 09:10 schreef SnowDoggg het volgende:
Er lijkt hier in Utrecht iets te ontstaan wat op een windhoos leek, maar het is nu al weer weg! Ik kan het mis hebben !
Niet zo groot en ontwikkeld! Hij was helaas weer snel weg!quote:Op maandag 16 juli 2007 09:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
lijkt het op die foto's hierboven?
misschien dat die bui zo boven het IJsselmeer wel tot waterhozen komt.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:11 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Mijn vriendin meldde in de Bilt iig veel neerslag in korte tijd, straten konden het niet aan. Gezien de berichten, al dan niet wel of geen windhoos, is iig duidelijk dat er flink wat activiteit is en dat een windhoos met touchdown uit deze bui zeker niet onlogisch lijkt!
Die uitzakking is inderdaad iets waar ik mijn twijfels bij had. Naja, er komt vast nog wat aan vandaag, fototoestel en auto staan klaarquote:Op maandag 16 juli 2007 09:08 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het geen smalle wallcloud geweest is. Datgeen waar een windhoos uiteindelijk uitkomt. Je ziet namelijk wel een "slurfachtig" iets, maar daaronder zit een uitzakking, wat dus bij een windhoos meestal niet is... het heeft voor mn gevoel iets weg van een wallcloud, maar dan veel kleiner en smaller.
Gaat te westelijk, maar zoals xenwolfie zegt, het tweede gedeelte van dat gebied ligt prachtig op ramkoers en activeert een beetje.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
misschien dat die bui zo boven het IJsselmeer wel tot waterhozen komt.
Tweede lijn onweer is ook behoorlijk actief zo te zien, ligt boven Rotterdam nu zo te zien?
Ik vraag me bijna af of dat wel klopt? Het ziet er net niet realistisch genoeg uit, maar van mij mag het komen (hier recht over zoals het er nu uitziet)quote:Op maandag 16 juli 2007 09:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Letterlijk buienlijntjes op de radar.
Nou, die is weg... wij mogen ook eens een jaartjequote:Op maandag 16 juli 2007 09:33 schreef IkWilbert het volgende:
Het is wel vaak raak in het westen de laatste tijd of niet? Waar is die goeie ouwe tijd dat het oosten mooi onweer kreeg![]()
Gaaf die schaduw!!!quote:Op maandag 16 juli 2007 09:32 schreef SnowDoggg het volgende:
Ok, de video was kort, rommelig en overhaast! Dan maar een captured image!
Die eerste bui is al helemaal ingezakt. Zit geen pit meer inquote:Op maandag 16 juli 2007 09:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
misschien dat die bui zo boven het IJsselmeer wel tot waterhozen komt.
Tweede lijn onweer is ook behoorlijk actief zo te zien, ligt boven Rotterdam nu zo te zien?
ik gok dat het vanavond wel gaat spokenquote:
Idd. Echt zware buien boven het westen.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:52 schreef kepler het volgende:
wauw, tis dat ik geen auto heb anders was ik echt gaan 'chasen'
Kan je hiet niet ff langs komenquote:Op maandag 16 juli 2007 09:47 schreef Hi_flyer het volgende:
Mooie shelf te zien van de nieuwe buien uit België.
Ik ga de auto pakken en lekker chasen![]()
gij ook alquote:Op maandag 16 juli 2007 10:12 schreef Xenwolfie het volgende:
OGMWTFBBQ IK SCH RIK ME TE TUFS OPEENS KEIHARDE BOEM JEZUS
De brandweer kwam zelfs net aanrijden hier, geen idee wat er aan de hand is. Heerlijk weertjequote:Op maandag 16 juli 2007 10:11 schreef zakjapannertje het volgende:
het is op dit moment echt patat hier in Zoetermeer, constant geflits en gerommel dichtbij, net een klapper vlak bij mij
Er is nog kans:quote:Op maandag 16 juli 2007 10:11 schreef garnage-patrick het volgende:
nou de prov. groningen gaat alles weer missen lijkt het nu op...
hopelijks komt er nog wat leuks vandaag.
Ja een half uurtje rust. Hier begint het inmiddels weer.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:22 schreef zakjapannertje het volgende:
inmiddels lijkt het wat rustiger geworden te zijn hier in Zoetermeer, het is ook lichter geworden
En dan maar raak opkijken als ie dadelijk als het zoveelste dodelijke bliksemslachtoffer op de voorpagina van de Telegraaf staatquote:Op maandag 16 juli 2007 10:10 schreef kepler het volgende:
het trekt langs Delft zo te zien
En er loopt nu een of andere gek op het dak te werken! Terwijl het onweert
Hier ook in Zwijndrechtquote:Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef star_gazer het volgende:
Flinke knallen op enige afstand hier in Papendrecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |