abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:37:44 #51
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_51597743
Ik vond het vooral heel saai en langdradig. Hitler was nou niet echt een literair wonder
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_51604742
Serieus, Mein Kampf is zo ontzettend saai, dat raad je niemand voor de lol aan. .

Je zou Orientalism van Eduard Said eens kunnen lezen, over de verhouding tussen het Westen en de rest van de wereld.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_51605270
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Doe mij maar Norberg, "In defense of global capitalism"
Dat is een heel goede aanbeveling, zeer goed boek.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_51640464
Ik kan eenieder "The Future Of Freedom" van Fareed Zakaria aanraden.
Het is een kritische blik op deze tijden waarin alles steeds meer word afgestemd op de wens van het volk en overal een democratische vorm in word gezocht, met de veronderstelling dat de goed geïnformeerde elite zomaar door het grote publiek vervangen kan worden en dan verwachten dat alles in alle gevallen ook daadwerkelijk altijd beter word.
pi_51641113
quote:
Op zondag 15 juli 2007 02:26 schreef BobbyDrake het volgende:
Ik lees graag politieke boeken, sterker nog, ik doe bijna niet anders.
Nu vroeg ik me af welke boeken er gelezen werden door andere Fok!kers? Ikzelf lees boeken verspreid over het politieke spectrum en heb dan ook boeken staan van Fortuyn en Francis Fukuyama aan rechterzijde, en Marijnissen en William Blum ter linkerzijde. Dat weerhoud mij er echter niet van ze alsnog op alfabetische volgorde in de boekenkast te sorteren

Daarnaast heb ik een persoonlijke vraag. Ik heb een sterke voorkeur voor boeken die de wereldpolitiek beschrijven, en in de wereld van vandaag kom je dan al snel uit voor een fascinatie over de problematiek in het Midden-Oosten. Aangezien ik relatief links ben ingesteld is enig begrip voor de Palestijnse zaak mij niet vreemd. Maar de laatste tijd realiseer ik me meer en meer door te kiezen voor een kant je sneller de discussie verergert in plaats van de oplossing dichterbij brengt. Om in mijn denken de dialectiek wat te bevorderen vroeg ik me af of jullie boeken aan kunnen raden die het conflict Israel-Palestina zaak vanuit een meer Israelisch standpunt bekijken. Hierin gaat mijn voorkeur echter wel naar een schrijver die de Israelische kant van het verhaal niet heilig verklaart, maar de gemaakte keuzes van Israel, of ik ze nu steun of niet, wel voor de lezer wat begrijpelijker kan maken.

Alvast bedankt!

P.S. - Ben meer een lurker op het forum, dus als deze post niet conform de voorwaarden van een openingpost is, zeg het even en ik voeg de vereiste elementen graag in een latere reactie toe!
Ik ben ook geen Fok!ker, ook een soort van lurker dus, maar enfin, hier een paar tips van mij:
Van de eerste 2 boeken vind ik zelf dat als je ze gelezen hebt meer inzicht krijgt in veel politieke processen en ideologie op zichzelf, bijvoorbeeld dat een linkse instelling inhoudelijk min of meer los staat van iets als het ondersteunen van de Palestijnse zaak of de stelling dat Fukuyama's idee van de liberale democratie als naderend eindpunt van grote ideologische conflicten een rechts idee zou zijn. De laatste 2 boeken vind ik aanraders voor de historie van het conflict in het Midden Oosten en inzicht in de werking van globale politiek.

Je dialectiek wordt na het lezen van deze boeken denk ik wel aangescherpt. Veel leesplezier.

I Niccolo Machiavelli - Discorsi (9026309694)
II Max Stirner - The ego and his own (978-0486445816)
III Robert Fisk - The great war for civilisation (978-1400041510)
IV Samuel P. Huntington - The clash of civilizations (978-0743231497)

[ Bericht 0% gewijzigd door HermanR op 21-07-2007 05:41:57 ]
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:07:11 #56
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51641405
Robert Fisk?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_51711313
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:07 schreef PJORourke het volgende:
Robert Fisk?
Kun je je reactie misschien ook even met een argument toelichten?
  zondag 22 juli 2007 @ 11:51:14 #58
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51713531
In HOC is hier een heel topic over.

Maar zonder de Bijbel, en das Kapital blijf je onwetend..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 22 juli 2007 @ 14:51:52 #59
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_51718406
quote:
Op zondag 22 juli 2007 06:53 schreef BobbyDrake het volgende:

[..]

Kun je je reactie misschien ook even met een argument toelichten?
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Fisk#Criticism
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55017758
Iemand die hier de Parlementaire Geschiedenis Jaarboeken leest? En zo ja, zijn die aan te raden?
Ik zie dat de 2007-versie net uit is.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')