abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51474111
Het vorige topic:
Zwangerschap en geboorte deel 305

As papa\\\'s en mama\\\'s :

23 juli 2007: desiredbard
27 juli 2007: Freudie
28 juli 2007: jellyrose
31 juli 2007: Stiemie
02 augustus 2007: Deepfreeze en _Flash_
09 augustus 2007:marlieske
13 augustus 2007: Iksje
15 augustus 2007: B4CO (papa)
22 augustus 2007: DaviniaHR en PhysicsRules
22 augustus 2007: Echo99
25 agustus 2007: Razor21
28 augustus 2007: Gwennert
11 september 2007: Lishe en Xtracer
03 oktober 2007: DoctorB (papa)
06 oktober 2007: Nijna
22 oktober 2007: mariskasl
1 november 2007: Cyberbull (papa) en Luana1980
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer
30 november 2007: glossy
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi
10 december 2007: S-A-I-N-T
12 december 2007: S_oepstengel
13 december 2007: nanalune
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie***

**2008**

03 januari 2008: Ardenlyn
07 januari 2008 Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
19 januari 2008: vamperotica
21 januari 2008: Renda
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje
07 februari 2008 hestria en grim reaper
07 februari 2008: Randa_V en Magneet
14 februari 2008: Suerte
20 februari 2008: Webkim
21 februari 2008: Lotusparel

Nog onbekend: ThaNetRunner

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby\\\'s
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Lois op 18-07-2007 18:52:02 ]
pi_51474180
Gefeliciteerd Kleintje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51474186
iemand moet t maar even aanpassen hoor, die opening
((heb maar de tip van BE opgevolgd t vorige topic haha)
maar goed nieuw topic
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:41:15 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51474187
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ook dat bedacht ik me. Het is natuurlijk wel de manier om aan te duiden dat het met de billen naar beneden ligt.
pi_51474219
ik denk dat dat de reden was bij mijn zus haha
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:41:58 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51474222
Nu is-ie goed.
pi_51474463
Zo net even de telefoonnr's van het ziekenhuis in mn telefoon gezet, voor het geval dat.
Dinsdag nog even naar de vk voor een soort van afscheidsbabbeltje, zie ze pas na de bevalling op mijn kraambed thuis of in het ziekenhuis en wil ze toch even bedanken voor de goede zorgen tot nu toe.
Woensdag komt de kraamzorg even langs, en donderdag de laatste pufles voor de bevalling alleen puffen tja ... ga maar voor de klets
Vandaag maar mijn vluchttas maar omgebouwd tot ziekenhuisverblijftas beetje meer ondergoed enzo leek me wel praktisch
Mama van Isa en Ties
pi_51475099
Heel slim om dat vluchttasje goed gevuld te houden. Ik had wekenlang een vluchttasje klaarstaan en die moest elke keer mee als ik weer voor controle naar het zkh moest (op het laatst dagelijks vanwege die bloeddruk). Op een gegeven moment ga je er dan toch spullen uithalen of gebruiken, met als resultaat dat ik uiteindelijk in mijn best trendy zomerjurkje ben bevallen (nadat ik er eerst mee onder de douche had gestaan) en ook de nacht in het ziekenhuis heb geslapen. Ponnetje en t-shirt had ik er na diverse revisies namelijk per ongeluk uitgehaald
mooi he, alles
pi_51475341
Nieuw topic
pi_51476063
Eigenlijk hoog tijd voor bed, maar moet nog even een postje doen zodat ook deze Z&G weer in mn AT staat natuurlijk!
Afgelopen 2 dagen voor het eerst een paar mensjes aan mn buik laten voelen naar Frummel. Het blijft een beetje een raar idee, maar het heeft ook wel wat om die verwondering te zien
Fake it till you make it...
  zaterdag 14 juli 2007 @ 23:35:46 #12
158071 Graaf_Tell
tel maar mee
pi_51476129
Kleintje zei :
quote:
Ooit kleine pinda... zet ik je dit allemaal betaald
heb je al gedaan door haar de naam te geven die ze nu heeft!!!
verder gefeliciteerd
graf zahl
pi_51476298
Kleintje gefeliciteerd met je dochter en wat heeft ze een mooie naam!
pi_51476401
kleintje gefeliciteerd met je kleintje!
pi_51476955
Blegh mijn dagelijkse portie gaviscon (de vieze vloeibare roze kwak) klaar staan, lag al op bed en daar kwam weer die warme vloedgolf omhoog..... brrrrrr
Geloof niet dat ik gaviscon ooit lekker ga vinden
Mama van Isa en Ties
  zondag 15 juli 2007 @ 00:03:38 #16
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51477106
Kleintje gefeliciteerd met jullie dochter!
Saartje
  zondag 15 juli 2007 @ 00:15:31 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51477513
Kleintje van harte gefeliciteerd met jullie dochter Demelza! Geniet van alles en laat je lekker verwennen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 15 juli 2007 @ 00:17:35 #18
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_51477572
Ahhhhhhh wat goed die kleine van Kleintje eindelijk geboren
Ze was al zo ongeduldig..
Gefeliciteerd Kleintje
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 15 juli 2007 @ 01:41:15 #19
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_51479556
Gefeliciteerd Kleintje
Geniet maar lekker van jullie dochter
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_51482064
Kleintje, je mooie meisje is geboren!
Gefeliciteerd!

(please please please, gooi je nog ffies een fotootje om de hoek??? Al is het alleen maar om een lange neus te maken naar de gene die je niet geloofde!! )
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_51482132
Kleintje..eindelijk is ze er !
Ontzettend gefeliciteerd met jullie klein kleintje !
  zondag 15 juli 2007 @ 10:04:06 #22
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51482209
Even een vraagje tussendoor, wat zouden jullie doen als je de geplande ks datum wist...
het aan iedereen vertellen, het aan alleen je ouders/schoonouders vertellen of het een verassing laten zijn en het aan niemand vertellen?

We zijn er hier al uit dat we het niet aan iedereen gaan vertellen alleen zijn we het over de ouders nog niet eens.

Ik wil niet dat ze buiten de OK gaan staan wachten tot de kleine naar buiten komt, want weet niet precies hoe het allemaal in zijn werk zal gaan.
En vind toch wel dat de kleine eerst papa en mama beter moet leren kennen ipv opa en oma's.
Iemand ervaring met hoelang het duurt voor je weer herenigd bent met je kindje?
Mama van Isa en Ties
pi_51482266
moeilijk Marlieske...
Anders vertel je niets en bel je je (schoon) ouders zodra jullie kleintje er is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_51482336
Ik geloof dat ik het wel zou vertellen aan de (schoon)ouders. Maar er ook bij zeggen dat ze (afhankelijk van het tijdstip)pas tijdens het bezoekuur (eind van de middag/'s avonds) langs mogen komen. Ik zit aan een uur of 2/3 te denken om bij te komen en saampjes te genieten..

Maar dat is hier makkelijk gezegd, want de ouders en schoonouders wonen op zo'n 2 uur rijden. En mijn ouders hebben een eigen bedrijf en moeten eerst vervanging regelen. Dus die zijn er sowieso niet direct.
  zondag 15 juli 2007 @ 10:20:05 #25
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51482410
Kleintje gefeliciteerd met jullie dochter Demelza
  zondag 15 juli 2007 @ 10:22:05 #26
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51482439
quote:
Op zondag 15 juli 2007 10:04 schreef marlieske het volgende:
Even een vraagje tussendoor, wat zouden jullie doen als je de geplande ks datum wist...
het aan iedereen vertellen, het aan alleen je ouders/schoonouders vertellen of het een verassing laten zijn en het aan niemand vertellen?
Alleen aan ouders, schoonouders en een goede vriendin of zo. Een beetje meelevendheid en steun van te voren is best fijn denk ik.

En verder zou ik ook niet direct visite willen, pas het late uur inderdaad. Of misschien zelfs pas de volgende dag.
pi_51482494
Kleintje,eindelijk jullie mooie meisje geboren Daar heb je lang op moeten wachten .Ga heeeeeeeeeerlijk genieten van Demelza en ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet

Groetjes,Minoes
pi_51483004
Marlieske, als jullie het vertellen dan lijkt het me wel goed als jullie aangeven dat je niet gelijk visite wilt. Wees daar maar duidelijk in, het is jullie kindje en jullie mogen zeggen hoe je het hebben wilt!
Of je belt idd als je zelf herenigd bent met de kleine (ik weet niet of wat voor afstand ze wonen de a.s. opa's en oma's...).
  zondag 15 juli 2007 @ 11:20:31 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51483567
Kleintje, van harte gefeliciteerd met Demelza!!!

Marlieske, ik heb 2 geplande keizersnedes gehad en het allebei de keren aan iedereen verteld. Ik vond het wel zo makkelijk en ook veel te veel gedoe om energie te steken in het geheimhouden ervan.

En er is echt niemand meegegaan naar het ziekenhuis, behalve mijn vriend. Het is niet eens in me opgekomen dat mensen dat zouden doen. Iedereen heeft keurig gewacht tot mijn vriend de geboorte wereldkundig had gemaakt en pas daarna zijn mijn ouders en schoonmoeder op bezoek gekomen. En de eerste dag heb ik verder helemaal niemand laten komen. Ik had echt geen behoefte aan veel bezoek die eerste dag. Dat kun je toch gewoon zeggen tegen iedereen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!fossiel zondag 15 juli 2007 @ 11:30:44 #30
2628 Karin
pi_51483841
Kleintje van harte gefeliciteerd met jullie dochter

Marlieske ik sluit me bij Livelink aan. Wij hadden het ook aan de hele wereld verteld, iedereen die vroeg hoe lang ik nog moest kreeg te horen dat ik 15 juni een keizersnee zou krijgen. Wij hebben de familie verteld dat ze gebeld zouden worden als ze mochten komen maar dat wij eerst graag zelf kennis wilde maken met de baby. Dat begreep iedereen, niemand was naar het ziekenhuis gekomen.
Ruud is om 09.48 geboren en ik kreeg hem op de uitslaapkamer rond kwart voor 11 in mijn handen. Rond half 12 waren wij op zaal en na een kwartiertje hebben we mensen gebeld, ik wou zo gaag dat Bram kwam dus zijn we gaan bellen.
Ik vond het erg prettig dat iedereen het wist, was wel zo duidelijkk.
pi_51483886
Zelf zou ik het denk ik gewoon vertellen, maar er inderdaad ook gewoon bijzeggen dat we wel bellen wanneer de kleine er is.

Daarnaast heb ik toch al wel een beetje huiverig met veel bezoek de eerste dagen, mag ik eerst zelf een beetje aan mijn baby wennen
  zondag 15 juli 2007 @ 11:35:35 #32
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_51483956
Ff weer een updeet:

Verlof is begonnen!!!!!

Kleintje, van harte gefeliciteerd met Demelza!!! Ben wel nieuwsgierig waarom je de roepnaam als tweede naam hebt gekozen ipv andersom Hopelijk ben je snel weer thuis en kunnen jullie lekker genieten van mini-pinda.

Was afgelopen donderdag bij mijn nichtjes in Breda om voedingsbeha's te kopen. Was erg gezellig. En het is officieel dat ik nu 3 (!!!!) cupmaten gegroeid ben (Dat wordt nieuwe blousjes kopen... Zeker als het niet helemaal meer "terugveert")

Morgen weer verloskundige, vragen wat zij vindt van mijn been en in hoeverre Guusje is ingedaald...

Marlieske, ik sluit me aan bij de "kroeggemeente". Geheim houden kost teveel moeite. Ik zou zeggen dat je een gepande ks hebt op ??-juli of ??-aug, en dat de mensen pas mogen komen nadat manlief/vriendlief e.e.a. wereldkundig heeft gemaakt. Het is toch een grote buikoperatie, waar je van moet herstellen. En daarbij ook nog dat je eerst zelf je kind wilt bewonderen, natuurlijk!!!

Het is sowieso geen overbodige luxe om tegen de mensen te zeggen dat ze weg moeten blijven totdat ze mogen komen, want bij het eerst kind van een vriendin van me hadden ze haar schoonouders gebeld dat de bevalling begonnen was en die zaten dus in de wachtkamer te wachten tot het kind kwam en vroegen steeds waarom het zo lang duurde...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 15 juli 2007 @ 11:50:57 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51484358
Davinia, lekker hoor, verlof!

En over dat laatste... ik snap niet zo heel goed waarom mensen andere mensen inseinen dat de bevalling begonnen is als je niet wil dat ze dat soort dingen gaan doen. Dat kan je die mensen toch nauwelijks kwalijk nemen? Als ze thuis was bevallen hadden ze daar wrsch om de haverklap aan de telefoon gehangen. Ik zou het zelf nooit doen, maar je hebt mensen die nou eenmaal wel zo nieuwsgierig zijn. Stel nou dat de bevalling 30 uur duurt... dan zitten ze al die tijd in de stress.
pi_51484594
Ik ben ook pas van plan om te bellen als beeb er is hoor, eigenlijk (een paar mensen misschien uitgezonderd, mensen van wie ik weet dat als ik zeg dat ik wel bel als ze kunnen komen, dat ze dan ook wachten tot dat moment). De rest hoort het wel als wij zover zijn.
Ik moet er niet aan denken dat er allemaal familie staat te dringen om beeb te zien (en ja dat zie ik sommige mensen wel doen), ik wil lekker eerst zelf met mn lief genieten van ons minimensje.
pi_51484628
Wij hebben onze ouders gebeld toen de weeen goed gang waren en de vlos zelf ook bleef. Toen was het voor mij duidelijk genoeg om te weten dat het niet lang meer zou duren. En toen Mikael geboren was en ik gedouched en helemaal klaar is er weer gebeld dat iedereen mocht komen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 15 juli 2007 @ 12:02:09 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51484692
Ik denk dat iedereen om ons heen wel netjes zal wachten tot ze mogen komen, maar ik vind het gewoon een naar idee dat ze mee zitten te zenuwen. Tuurlijk als het langer duurt en ze bellen dan heb je kans dat ze het toch wel weten, maar om daar nou echt voor te bellen zijn we iig niet van plan.

Vraagje aan de ervaren moeders trouwens:
Ik zag bij een van de babypaleizen dat ze wiegjes-dekentjes en ledikantjes-dekentjes hebben. Is dat echt noodzakelijk om een kleinere te nemen voor in het wiegje? Het lijkt me zo zonde van het geld om dat dan ook nog een dubbel te hebben. Te meer omdat ik hoorde dat je eig. wel 2 dekentjes moet hebben voor als er eentje vies is.
pi_51484847
Een ledikantdekentje is toch echt wel veeeeeel groter dan een wiegdekentje. Dat wordt enorm proppen. Wij hebben dus wel een speciaal wiegdekentje gekocht. En ik had er geen 2, als je een droger hebt is zo'n dekentje zo gewassen en weer droog. Dan leg je de baby gewoon even onder een extra lakentje ofzo.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 15 juli 2007 @ 12:09:28 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51484896

Dat vermoeden had ik idd ook wel. Zo'n ledikantje is een flink stuk groter dan zo'n wiegje. Fijn te horen dat ik er iig niet 2 hoef te hebben.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:15:22 #39
108648 cattie
lieve moeder
pi_51485055
BE, dat dachten wij ook en hadden 2 grotere dekens, maar mijn man heeft in de kraamweek nog een wiegdekentje gekocht, want het werd zo proppen dat het voeteneinde wel 20 cm omhoog ging staan als je het niet heel erg goed deed. En de kraamverzorgster kon het wel heel erg goed, maar wij niet. We hadden er trouwens wel maar 1 gekocht.
Edit: Spuit 11, je had het al bij snoopy gelezen.

Wij hadden van te voren met onze ouders besproken of ze het wilden weten als de bevalling begonnen was. Mijn ouders wilden dat wel, mijn schoonouders lieten het aan ons over. De bevalling begon en we hebben niemand gebeld. Ook mijn ouders niet, omdat die op dat moment mijn broertje naar schiphol brachten (nog geen 5 km van het ziekenhuis..) en we wilden niet dat mijn broertje het vliegtuig zou instappen met de wetenschap dat ik aan het bevallen was om vervolgens 11 uur later pas te horen hoe het gegaan is. Mijn ouders hebben daar nooit wat over gezegd. Mijn schoonvader echter, die van te voren niet hoefde te weten dat het begonnen was, zijn eerste reactie (dus voor de felicitatie!) was: waarom heb je niet gebeld? Oeh, wat was ik pissig dat hij dat als eerste zei en niet eerst blij was enz. Dat was 1 van de twee dompers van het bezoek na de bevalling. De tweede was dat een vriendin er eerder was dan de grootouders en dat mijn schoonouders daar over zijn gaan zeuren. Zucht.

Oeps, is een lang verhaal geworden. De frustratie zit geloof ik nog hoog...
  zondag 15 juli 2007 @ 12:18:09 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51485144
Ehm, ik had er wel 2 en ik had ze ook alle 2 nodig. Maar misschien kan ik minder goed plannen dan Snoopy.
En ze zijn ook wel handig voor in de wandelwagen.

Maar je mag van mij wel 2 wiegedekentjes lenen, hoor Brighteyes. Ik heb ze hier vast nog wel liggen.

[ Bericht 13% gewijzigd door livelink op 15-07-2007 12:23:11 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51485284
Ook zoiets stoms:

het viel me dus echt pas vanochtend op dat mijn tieten minder zijn gaan hangen! Ze zijn voller geworden!
Ze waren al wel groter geworden, maar het leek wel aslof ze meer gingen hangen, nu worden ze zowaar mooier
  zondag 15 juli 2007 @ 12:26:50 #42
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_51485391
kleintje gefeliciteerd met jullie meisje heel veel geluk met zijn 3tjes.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:29:34 #43
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_51485480
Kleintje.. wat een aparte naam! Gefeliciteerd met jullie dochter!

Glossy, hoe issut met jou dan ?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2007 @ 12:32:33 #44
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_51485587

Kleintje gefeliciteerd met jullie Demelza. Ik hoop dat je toch nog een fotootje van haar gaat plaatsen want ik ben heel benieuwd naar jullie kleine meisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_51485754
BE, als je nog een klein dekentje nodig hebt, kan ik er wel 1 meenemen naar de meet.
pi_51485853
Kleintje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51486184
En toen stonden we bijna bovenaan! Spannend wordt het wel. Mijn vrouw dacht vanochtend dat de baby weer terug gedraaid was, maar nu voelt het weer goed aan, dus waarschijnlijk een harde buik. Het rommelt nu volgens haar, dus ben benieuwd of we de 40 weken wel gaan halen. We merken het wel, dinsdag weer naar de verloskundige. Hebben de dames nog enige tips om mijn vrouw te ondersteunen tijdens alles wat er komen gaat? (Behalve: doe alles wat je vrouw zegt )
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2007 @ 12:56:46 #48
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_51486298
Freudie wat spannend dat het al bijna zover is! Wat mij erg hielp is dat mijn man de kalmte bewaarde, zelfs in mijn paniekerige momentjes. Hij hield de tijd van de weeen bij, gaf me tegendruk met zijn handen bij mijn rug- en beenweeen en bleef boven alles kalm. We waren echt een team en dat staat me nog heel goed bij. Succes ermee!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_51486544
Freudie, idd:luister naar wat ze wil dat je doet.Ikzelf had enorme rugweeën en mijn man en oudste dochter stonden er om beurten tegenaan te duwen,was errug fijn Verder:houd de tijd en camera's in de gaten,zo'n eerste foto maak je nooit meer.En genieten natuurlijk

Groetjes,Minoes
pi_51486722
quote:
Op zondag 15 juli 2007 10:22 schreef Tan het volgende:

[..]

Alleen aan ouders, schoonouders en een goede vriendin of zo. Een beetje meelevendheid en steun van te voren is best fijn denk ik.

En verder zou ik ook niet direct visite willen, pas het late uur inderdaad. Of misschien zelfs pas de volgende dag.
Ik heb zelfs gezegd dat ik in het ziekehuis geen visiste wilde hebben.
alleen ouder/schoonouders en p_iglet en een vriendin zijn geweest verder koden ze mooi thuis komen
De datum wist iedereen wel, vooral met vakantie tijd was dat wel lekker om te weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')