Ik ook.quote:
Jij: Idaho.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:31 schreef MrCyber het volgende:
Ik ook.
OT: Het begint toch langzamerhand wel heel "spooky" te worden hoor Maarten. Als ik niet beter wist zou ik denken dat we een tweeling waren ofzo. Het is redelijk bizar dat we zoveel overeenkomsten hebben.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:28 schreef popolon het volgende:
doe nog dagelijks de klompendans als ochtendgymnastiek.
Ik dans hier af en toe nog wel eens op mijn klompen, maar dat is meer om af te reageren op mijn ontzettend irritante onderburenquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Individual het volgende:
[..]
![]()
Dat doen alle Nederlanders in het buitenland toch?![]()
Maartena nog maar om de dag omdat ie half-half is en StefanP heeft z'n klompen verbrand.![]()
Ik ben bang dat de Nederlandse vlag bij SteefP ook in de hens is gegaan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Individual het volgende:
[..]
![]()
Dat doen alle Nederlanders in het buitenland toch?![]()
Maartena nog maar om de dag omdat ie half-half is en StefanP heeft z'n klompen verbrand.![]()
Nee, dubbele nationaliteit betekend dubbel de lasten! Dus eerst batting-practice en football tackles, en daarna de klompendans!quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Individual het volgende:
Nu alleen nog ritueel zijn paspoort verbranden zodra hij Amerikaan is. Dat kan hij nu ook wel doen, alleen kan hij dan tot hij Amerikaan is niet meer buiten de VS reizen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:36 schreef popolon het volgende:
Ik ben bang dat de Nederlandse vlag bij SteefP ook in de hens is gegaan.
Ik denk dat het er grotendeels door komt dat je op jonge leeftijd over het algemeen minder 'gebonden' bent dan later in je leven. Denk daarbij aan werk en gezin.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:11 schreef popolon het volgende:
We hebben eigenlijk best wel wat emigranten die vrij jong al vertrokken.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Individual het volgende: Maartena nog maar om de dag omdat ie half-half is en StefanP heeft z'n klompen verbrand.![]()
Ja hahaha dat wel.. maar dat is allemaal verschillen nadat we in de VS aankwamen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij: Idaho.
Ik: California.
Jij: Green Card.
Ik: Amerikaan.
Jouw staat: Twee Republicans in de Senaat.
Mijn staat: Twee Democrats in de Senaat
Jouw staat: Voted for Bush.
Mijn staat: Voted for Kerry.
Jouw staat: 1,3 miljoen inwoners.
Mijn county: 3 miljoen inwoners. (en mijn staat 38 miljoen.....)
Jouw staat: Aardappels en Suikerbieten.
Mijn staat: Wijn en Technologie
Er zijn nog wat verschillen.....
dat is altijd zoquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:54 schreef bersenka het volgende:
trouwens, die Amerikaanse jongeren vind ik er altijd zo oud uit zien voor hun leeftijd. Is dat in het echt ook zo of lijkt dit alleen zo op de tv?
altijd zo, in de zin van ze zien er alleen ouder uit op tv?quote:Op donderdag 19 juli 2007 00:09 schreef compier het volgende:
[..]
dat is altijd zo
ik ben trouwens 18 en woon nu iets meer dan een maand in de USA
Hoe oud moet je zijn om daar nog op te mogen reageren?quote:Op donderdag 19 juli 2007 03:27 schreef Libris het volgende:
Voor alle jonkies: Hoe denken jullie ouders over jullie emigratie?
altijd zo als in: ze zien er allemaal oud uit niet alleen op tvquote:Op donderdag 19 juli 2007 00:58 schreef bersenka het volgende:
[..]
altijd zo, in de zin van ze zien er alleen ouder uit op tv?![]()
Ik ben niet echt een jonkie meer, 32 toen ik vertrok, maar de ouders waren blij voor ons maar niet voor henzelf. De behoefte om te Skypen e.d. is ook hoger in Nederland dan hier.quote:Op donderdag 19 juli 2007 03:27 schreef Libris het volgende:
De Skype behoefte vanuit NL ken ik wel, van mij hoeft het niet elke week, ik spreek mijn moeder nu eigenlijk meer dan toen ik in NL woonde.. Maar ze vindt het wel tof dat ik hier zit, zo komt eens in de zoveel tijd langs en reist dan wat in de omgeving (Maleisie, Thailand, Indonesie, Cambodja), dus ze ziet nu ook meer van de wereld.quote:Op donderdag 19 juli 2007 04:15 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Ik ben niet echt een jonkie meer, 32 toen ik vertrok, maar de ouders waren blij voor ons maar niet voor henzelf. De behoefte om te Skypen e.d. is ook hoger in Nederland dan hier.
Ik heb al sinds ik kan praten gezegd dat ik niet in Nederland wilde wonen en op mijn 13e schreef ik al een brief naar de Canadese ambassade of ze me daar wilden hebben. Het kwam dus niet als een schok toen ik Nederland verliet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 03:27 schreef Libris het volgende:
Is jouw vrouw ook Nederlands, of Française?quote:Op zondag 29 juli 2007 10:57 schreef Chief het volgende:
Mijn vrouw en ik emigreerden naar Frankrijk op mijn 35e, februari 2006.
Ça va viendre, ça va viendre, zoals ze in Frankrijk zeggen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:13 schreef Chief het volgende:
Mijn vrouw is Nederlands... een Française was wel beter geweest om de taal sneller te leren![]()
Vergis je niet: Françaises zijn in de omgang een stuk lastiger dan Nederlandse meisjes!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:03 schreef Chief het volgende:
hehehe ik kan natuurlijk altijd voorstellen om een knappe Française in huis te nemen, om de taal echt vloeiend te leren spreken natuurlijk![]()
Klinkt positief! Was het meteen vanaf het begin een definitief vertrek?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:03 schreef Chief het volgende:Ja, we hebben het hier nog steeds erg naar ons zin, vooral het vinden van toffe vrienden heeft de hele ervaring een geweldige impuls gegeven.
Mijn vader is wel blij voor me, ik woon ook nog thuis (20) en vertrek eind van de vakantie naar ierland voor 4 jaar (misschien langer als ik het daar naar mijn zin heb, blijf ik) mn pa wilt zelf ook weg als hij de kans krijgt haha, naar belgie of zo =)quote:Op donderdag 19 juli 2007 03:27 schreef Libris het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |