Ik ook.quote:
Jij: Idaho.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:31 schreef MrCyber het volgende:
Ik ook.
OT: Het begint toch langzamerhand wel heel "spooky" te worden hoor Maarten. Als ik niet beter wist zou ik denken dat we een tweeling waren ofzo. Het is redelijk bizar dat we zoveel overeenkomsten hebben.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:28 schreef popolon het volgende:
doe nog dagelijks de klompendans als ochtendgymnastiek.
Ik dans hier af en toe nog wel eens op mijn klompen, maar dat is meer om af te reageren op mijn ontzettend irritante onderburenquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Individual het volgende:
[..]
![]()
Dat doen alle Nederlanders in het buitenland toch?![]()
Maartena nog maar om de dag omdat ie half-half is en StefanP heeft z'n klompen verbrand.![]()
Ik ben bang dat de Nederlandse vlag bij SteefP ook in de hens is gegaan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Individual het volgende:
[..]
![]()
Maartena nog maar om de dag omdat ie half-half is en StefanP heeft z'n klompen verbrand.![]()
Nee, dubbele nationaliteit betekend dubbel de lasten! Dus eerst batting-practice en football tackles, en daarna de klompendans!quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Individual het volgende:
Nu alleen nog ritueel zijn paspoort verbranden zodra hij Amerikaan is. Dat kan hij nu ook wel doen, alleen kan hij dan tot hij Amerikaan is niet meer buiten de VS reizen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:36 schreef popolon het volgende:
Ik ben bang dat de Nederlandse vlag bij SteefP ook in de hens is gegaan.
Ik denk dat het er grotendeels door komt dat je op jonge leeftijd over het algemeen minder 'gebonden' bent dan later in je leven. Denk daarbij aan werk en gezin.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:11 schreef popolon het volgende:
We hebben eigenlijk best wel wat emigranten die vrij jong al vertrokken.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Individual het volgende: Maartena nog maar om de dag omdat ie half-half is en StefanP heeft z'n klompen verbrand.![]()
Ja hahaha dat wel.. maar dat is allemaal verschillen nadat we in de VS aankwamen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij: Idaho.
Ik: California.
Jij: Green Card.
Ik: Amerikaan.
Jouw staat: Twee Republicans in de Senaat.
Mijn staat: Twee Democrats in de Senaat
Jouw staat: Voted for Bush.
Mijn staat: Voted for Kerry.
Jouw staat: 1,3 miljoen inwoners.
Mijn county: 3 miljoen inwoners. (en mijn staat 38 miljoen.....)
Jouw staat: Aardappels en Suikerbieten.
Mijn staat: Wijn en Technologie
Er zijn nog wat verschillen.....
dat is altijd zoquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:54 schreef bersenka het volgende:
trouwens, die Amerikaanse jongeren vind ik er altijd zo oud uit zien voor hun leeftijd. Is dat in het echt ook zo of lijkt dit alleen zo op de tv?
altijd zo, in de zin van ze zien er alleen ouder uit op tv?quote:Op donderdag 19 juli 2007 00:09 schreef compier het volgende:
[..]
dat is altijd zo
ik ben trouwens 18 en woon nu iets meer dan een maand in de USA
Hoe oud moet je zijn om daar nog op te mogen reageren?quote:Op donderdag 19 juli 2007 03:27 schreef Libris het volgende:
Voor alle jonkies: Hoe denken jullie ouders over jullie emigratie?
altijd zo als in: ze zien er allemaal oud uit niet alleen op tvquote:Op donderdag 19 juli 2007 00:58 schreef bersenka het volgende:
[..]
altijd zo, in de zin van ze zien er alleen ouder uit op tv?![]()
Ik ben niet echt een jonkie meer, 32 toen ik vertrok, maar de ouders waren blij voor ons maar niet voor henzelf. De behoefte om te Skypen e.d. is ook hoger in Nederland dan hier.quote:Op donderdag 19 juli 2007 03:27 schreef Libris het volgende:
De Skype behoefte vanuit NL ken ik wel, van mij hoeft het niet elke week, ik spreek mijn moeder nu eigenlijk meer dan toen ik in NL woonde.. Maar ze vindt het wel tof dat ik hier zit, zo komt eens in de zoveel tijd langs en reist dan wat in de omgeving (Maleisie, Thailand, Indonesie, Cambodja), dus ze ziet nu ook meer van de wereld.quote:Op donderdag 19 juli 2007 04:15 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Ik ben niet echt een jonkie meer, 32 toen ik vertrok, maar de ouders waren blij voor ons maar niet voor henzelf. De behoefte om te Skypen e.d. is ook hoger in Nederland dan hier.
Ik heb al sinds ik kan praten gezegd dat ik niet in Nederland wilde wonen en op mijn 13e schreef ik al een brief naar de Canadese ambassade of ze me daar wilden hebben. Het kwam dus niet als een schok toen ik Nederland verliet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 03:27 schreef Libris het volgende:
Is jouw vrouw ook Nederlands, of Française?quote:Op zondag 29 juli 2007 10:57 schreef Chief het volgende:
Mijn vrouw en ik emigreerden naar Frankrijk op mijn 35e, februari 2006.
Ça va viendre, ça va viendre, zoals ze in Frankrijk zeggen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:13 schreef Chief het volgende:
Mijn vrouw is Nederlands... een Française was wel beter geweest om de taal sneller te leren![]()
Vergis je niet: Françaises zijn in de omgang een stuk lastiger dan Nederlandse meisjes!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:03 schreef Chief het volgende:
hehehe ik kan natuurlijk altijd voorstellen om een knappe Française in huis te nemen, om de taal echt vloeiend te leren spreken natuurlijk![]()
Klinkt positief! Was het meteen vanaf het begin een definitief vertrek?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:03 schreef Chief het volgende:Ja, we hebben het hier nog steeds erg naar ons zin, vooral het vinden van toffe vrienden heeft de hele ervaring een geweldige impuls gegeven.
Mijn vader is wel blij voor me, ik woon ook nog thuis (20) en vertrek eind van de vakantie naar ierland voor 4 jaar (misschien langer als ik het daar naar mijn zin heb, blijf ik) mn pa wilt zelf ook weg als hij de kans krijgt haha, naar belgie of zo =)quote:Op donderdag 19 juli 2007 03:27 schreef Libris het volgende:
Vertel, hoe oud was je?quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:38 schreef Bora-Bora het volgende:
Hmm, even dit topic weer onder de aandacht brengen van de recenter vertrokken kaaskoppen.
Ja okee, maar ben je zelf daarna nog op eigen houtje ergens naartoe geëmigreerd?quote:Op maandag 7 april 2008 16:37 schreef Philip10 het volgende:
11 maanden oud, tot m'n 5e in Oman gewoond.
En zo ken ik 2 mensen met het omgekeerde verhaal:quote:Op maandag 7 april 2008 16:16 schreef SilkTie het volgende:
Ik was 30 toen ik vertrok. Mijn ouders hebben altijd geweten dat ik naar Israel terugwilde, de vraag was alleen wanneer.
Na de middelbare school ben ik voor een studiejaar hierheen gekomen, maar moest mijn moeder plechtig beloven dat ik na dat jaar terug naar Nl zou gaan om te studeren: remigreren prima, maar alleen met een diploma/bul op zak.
Na de studie nog wat gewerkt om een klein beginkapitaal te hebben en toen de gelegenheid zich voordeed ...![]()
Mijn ouders vinden het natuurlijk niet prettig dat we zo ver weg zitten, maar e-mail, Skype en telefoon maken het wat makkelijker.
Ik was een heel braaf jochie ...quote:Op dinsdag 8 april 2008 03:37 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
En zo ken ik 2 mensen met het omgekeerde verhaal:
moederlief was Israëlisch, maar voor echtgenoot naar NL gekomen;
huwelijk liep op de klippen en moederlief vertrok met jonge kinderen terug naar Israël;
op studie-leeftijd aangekomen, wilden de kinderen graag in NL studeren;
ook die plechtige belofte aan mama om na de studie terug naar Israël te komen;
ze waren er heilig van overtuigd dat ze dat ook zouden doen, zelfs tot jaren na de studie;
ze zijn nu echter getrouwd (niet met NL of Isr partner), hebben zelf kinderen, en hebben -ondanks wortels en familie- besloten om in Nederland te blijven wonen!
Eén constante dus: die plechtige belofte die op niks uitdraait!
Iddquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Individual het volgende:
[..]
![]()
Mischien omdat je pas in het buitenland ontdekt hoe Nederlands je bent? Mensen denken hier altijd eerst dat ik Frans ben. Echter zodra ik mijn mond opentrek, dan is het ha! Nederlander!quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:14 schreef Bramito het volgende:
toch blijft het nederlandse forum trekken... verbrande klompen of niet...
Volgens het lijstje zijn er 5 die jonger waren en 1 ook 13.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:14 schreef yoastinator het volgende:
jeetje, ik denk dat ik een van de jongste ben. ik was net 13 toen ik naar dubai vertrok, met familie mee. de zomer van 2008 ben ik weer trug gekomen
De eerste keer naar America was ik net 8. We gingen een ijsje eten toen ik naar de tandarts in Venlo ben geweest.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:45 schreef Individual het volgende:
Hoe oud was je toen je emigreerde?
De eerste keer naar America was ik net 19 geworden
ik zei toch echt één van de jongste! .... niet DE jongste.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Volgens het lijstje zijn er 5 die jonger waren en 1 ook 13.
Ja, dat had ik gelezen, maar 13 is niet zo jong.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:50 schreef yoastinator het volgende:
[..]
ik zei toch echt één van de jongste! .... niet DE jongste.je moet ff beter lezen volgende keer.
Alleen teruggekomen? Of met het hele gezin?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:14 schreef yoastinator het volgende:
jeetje, ik denk dat ik een van de jongste ben. ik was net 13 toen ik naar dubai vertrok, met familie mee. de zomer van 2008 ben ik weer trug gekomen
Oja?quote:Op maandag 2 februari 2009 13:04 schreef Libris het volgende:
Hehe, mijn Limburg was eigenlijk maar een grapje
na 5 jaar is de hele familie terug gekomen. ik was net klaar met highschool, en mijn pa kreeg weer een andere positie.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:35 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Alleen teruggekomen? Of met het hele gezin?
Sprak je de taal al, toen je erheen vertrok? Of was alles nieuw?
de jongste in dit groepie dan.. ik ken mensen die niet eens echt weten waar ze nou vandaan komen. mijn vriend is geboren in abu dhabi (naast dubai). zijn pa is van australie, ma van schotland. hij heeft zelf in dubai en aus en engeland gewoont, en studeert nu in schotland. dus vergeleken met dat is 5 jaartjes dubai niksquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:50 schreef yoastinator het volgende:
[..]
ik zei toch echt één van de jongste! .... niet DE jongste.je moet ff beter lezen volgende keer.
Ja ik had ook de kans om naar Ierland te gaan voor werk maar uiteindelijk (vanwege toenmailge vriendin) niet gedaan..daarna lange tijd vaak in Zweden (samengewoond) maar vond er eigenlijk niks aan (Te koud en te stil). Na 3 maanden op de Filippijnen gezeten te hebben wist ik wel waar ik zou willen wonen (Ergens in Zuid Oost Azie dus). Uiteindelijk is het Laos geworden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:59 schreef Freeflyer het volgende:
Ik was 34 toen ik naar Cyprus ging.
Heb toen ik 20 was een kans gehad om naar Ierland te gaan. Daar heb ik toen nee tegen gezegd. Toen ik dus vorig jaar mijn tweede kans kreeg was het wel duidelijk.
Voor de toekomst is het zo dat ik overal wil zijn. Ik ben niet echt heel honkvast en sluit zelfs niet uit dat ik weer eens een tijdje in NL ga wonen.
Ik doe het in mn uppie en heb geen plan om terug te komen. Komende 5 jaar zal naar alle waarschijnlijkheid 1 jaar Amerika worden en de overige 4 jaar in londen om mn bachelor en master af te ronden. En dan wil ik niet terug naar nederland om bij 1 of andere stoffige bank te gaan werkenquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:36 schreef Individual het volgende:
De definitie van 'emigreren' komt weer om de hoek kijken denk ik.![]()
Voor mij betekent 'echt' emigreren naar het buitenland vertrekken zonder een plan om weer terug naar NL te keren.
Ik denk dat dat in de context van dit topic betekent dat je dat ook nog eens op eigen houtje doet.
NFI
Ja en?quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:36 schreef Individual het volgende:
De definitie van 'emigreren' komt weer om de hoek kijken denk ik.![]()
Voor mij betekent 'echt' emigreren naar het buitenland vertrekken zonder een plan om weer terug naar NL te keren.
Ik denk dat dat in de context van dit topic betekent dat je dat ook nog eens op eigen houtje doet.
NFI
Niet met ouders meeverhuizen neem ik aan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:11 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoeld met "het op eigen houtje doen" ?
Ik beschouw mezelf ook als geëmigreerd. Maar toch hou ik altijd de optie open om weer terug te kunnen naar Nederland. Met andere woorden, ik hou mijn Nederlandse nationaliteit aan, zodat ik nooit problemen heb met een eventuele terugkeer.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:36 schreef Individual het volgende:
In veel gevallen kan het ook een stage zijn die je tijdens of vlak na de studie doet, om de studie af te ronden, die vlak daar na doorloopt in een echte baan. Het ligt er ook een beetje aan wat voor studie je doet. Mijn zusje studeerde tropisch landgebruik (nu heet dat anders geloof ik) aan de universiteit van Wageningen, en heeft tijdens haar studie al lange tijd doorgebracht in Argentinie, Tunesie, Spanje, en andere plaatsen, en heeft NA haar studie eerst een baan gekregen in Jordanie, en vervolgens na een jaartje of twee in Nederland kon ze voor drie jaar naar Oost Timor.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:56 schreef TC03 het volgende:
Sommige mensen hier zijn zo vroeg geëmigreerd, dat snap ik eigenlijk niet. Hoe kan je op je 21e al een studie hebben afgerond en dan ook nog een baan aangeboden krijgen in het buitenland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |