Je moet niks Ten Cate, je mag iemand best aan zijn contract houden.quote:Ten Cate: Suárez zelf wil graag
--------------------------------------------------------------------------------
Luis Suárez wil per se naar Ajax. De aanvaller van FC Groningen heeft inmiddels zelfs een spoedarbitrage aangespannen om de transfer door te zetten. Directeur Hans Nijland van Groningen stelt zich echter standvastig op. De beleidsmaker vond het openingsbod van Ajax 'schandalig laag' en wenst voorlopig niet te onderhandelen.
Ajax houdt zich naar buiten toe op de vlakte. "Ik begrijp de opstelling van Groningen wel, maar Suárez zelf wil graag", zegt Ajax-coach Henk ten Cate in AD Sportwereld. "Volgens mij moet je dan wel de onderhandelingen aangaan. Maar ik ga daar verder niet over."
quote:“Een grote club meldt zich voor een speler. Dan doen ze een bod en dan ben je hem kwijt. Dat is nou eenmaal de voetbalwereld”, vertelt Ten Cate ijzig kalm over hoe hij Babel zag vertrekken en FC Groningen Luis Suarez niet zal weten te behouden. “Dat is al sinds jaar en dag zo en dan kun je je wel verschuilen voor de realiteit, maar dat heeft zo weinig zin. Ik begrijp de reactie bij Groningen, maar het is niet realistisch, want de speler wil graag en volgens mij heeft Ajax wel een hoger niveau dan Groningen.” Directeur Hans Nijland van de noorderlingen is het daar niet mee eens en vindt dat een overgang naar Ajax voor Luis niet per definitie een positieverbetering hoeft te betekenen. Die discussie zal hij in de rechtszaal nooit overeind kunnen houden, zodat het spel uiteindelijk zal het gaan om welke prijs betaald wordt voor de speler, die voor 800.000 euro naar Nederland kwam. Over prijskaartjes moet je onderhandelen, vindt Ten Cate, dat mag de komst van Suarez naar Amsterdam niet in de weg staan. “Het enige wat ik heb aangegeven is een lijstje met spelers voor als Babel zou vertrekken.” Dan noemt hij in alle gekkigheid een spelers op die nooit naar de hoofdstad zouden kunnen komen, zoals “Ronaldinho, maar die was niet haalbaar en ik heb Messi genoemd. Nee, we wilden Suarez gewoon graag hebben! Ik vind Suarez en Dembélé in Nederland de beste jonge spitsen, op Babel na. Ik zie Luis in dezelfde rol als Babel, wat vrijer vanaf de linkerkant naar binnen komend; zijn snelheid en kwaliteit benuttend. Ook Suarez is behoorlijk snel, heeft een goede actie. En kan een goal maken.”
quote:Ron Jans heeft afgelopen weekeinde telefonisch contact gehad van Luis Suarez. "Het was een leuk gesprek", vertelt de trainer van FC Groningen. Ik hem hem gevraagd hoe het toernooi in Canada is geweest en wanneer wij verwachten dat hij terugkomt in Nederland. En toen ik de naam Ajax liet vallen begon hij wat te lachen."
Toen Jans hem aan de lijn had was Suarez net terug in Uruguay. De voorgaande weken had hij doorgebracht in Canada, waar hij met de nationale jeugdploeg van zijn vaderland had deelgenomen aan het WK onder 20.
Jans zegt Suarez niet alleen een goede voetballer te vinden,maar ook een leuke jongen. "Hij vroeg direct hoe het met de jongens ging en zei ook dat hij het heel goed naar de zin had bij FC Groningen. Maar, zei hij ook, Ajax was toch wel heel aantrekkelijk voor hem. Dat begrijp ik ook wel. Het zou hardstikke jammer zijn als Luis bij ons weg zou gaan, maar het is nou ook weer niet zo dat FC Groningen in elkaar stot als Luis vertrekt."
"Wat ik denk dat er gaat gebeuren?", herhaalt Jans de vraag. "Als je me vraagt wat eerlijk zou zijn, zeg ik: Eerlijk zou zijn dat Luis bij ons blijft.Maar als je al een poosje in de voetballerij meeloopt weet je dat de praktijk is dat een vertrek vaak toch niet tegen te houden is. En daar zul je als club op in moeten spelen. We waren al op zoek naar een spits die we er hoe dan ook graag bij willen hebben. Haastige spoed is zelden goed, maar als Luis weg gaat moeten we proberen diens komst te versnellen. En dan moet er nóg een spits bijkomen.
Jans heeft met Luis Suarez afgesproken dat hij op 23 juli het vliegtuig naar Nederland neemt. "En als hij op Schiphol geland is, dan moeten we maar zien welke kant hij op gaat ...."
Niemand wil een speler kwijt, maar 15 miljoen is natuurlijk bizar veel voor FC Groningen. Met dat geld kunnen ze ook 2 of 3 kwaliteitsspelers kopen die ze nog twee of drie jaar kunnen houden. Als er 20 miljoen voor Alves wordt geboden, is ie ook weg hoor. Hoe graag je hem ook wil houden. Iedere speler heeft een prijskaartje.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:51 schreef MaxPower het volgende:
Ach, onderhandelen. Als Nijland 15 miljoen vraagt begint van Geel te zeuren dat het een belachelijk bedrag is. Wat dat betreft is het op deze manier zeer duidelijk dat FCG hem niet kwijt wil. Een bewonderenswaardig standpunt.
Paar keer de beker en het seizoen daarvoor "gewoon" CL voetbal hoor.quote:Op maandag 16 juli 2007 01:01 schreef Grimm het volgende:
tsja dat zijn de feiten gewoon...bot gezegd heeft ajax niks beter gepresteerd de laatste jaren als Groningen.
Juist!quote:Op maandag 16 juli 2007 09:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Daar wordt al een hoop genuanceerd. Ten Cate heeft natuurlijk volkomen gelijk dat er over prijskaartjes onderhandeld moet worden. Komt er een bepaald bedrag boven tafel dan moet je als club zijnde gewoon realistisch zijn dat een speler dan niet te houden is.
Suarez komt ook gewoon prima over en Jans snapt het allemaal ook wel volgens mij. Die arbitragezaak is gewoon opgezet door de zaakwaarnemer om er een beetje vaart achter te zetten.
Ze kijken naar sportieve en financiele situatie.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:56 schreef venomsnake het volgende:
Leuk hoor al die uitspraken, maar ik denk dat Groningen beter gewoon kan zwijgen over de hele situatie totdat die belachelijke arbitragezaak is afgelopen.
Want ik moet namelijk nog maar zien of Ajax dat gaat winnen..
Wat een soap..![]()
Volgens mij zit je met 15 miljoen toch wel op de helft van het budget van Groningen?quote:Op maandag 16 juli 2007 09:56 schreef venomsnake het volgende:
Ach ja, bizar veel.. Ten Cate vind Suarez samen met Dembele de beste jonge spits van het land..
Dan lijkt me 15 miljoen een goede prijs dunkt me..![]()
Samaras kon 8x meer verdienen en dat is afgewezen. Het gaat dus afhangen van het feit wat de rechter verstaat onder sportieve verbetering.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze kijken naar sportieve en financiele situatie.
In beide gevallen gaat ie er op vooruit.. Denk niet dat Grunn ook maar een kleine kans heeft dit te winnen als er echt alleen naar die 2 dingen wordt gekeken.
Samaras kon bij Man City zowal sportief als Financieel erop vooruit maar toch verloor hij de zaakquote:Op maandag 16 juli 2007 11:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze kijken naar sportieve en financiele situatie.
In beide gevallen gaat ie er op vooruit.. Denk niet dat Grunn ook maar een kleine kans heeft dit te winnen als er echt alleen naar die 2 dingen wordt gekeken.
Sportief gezien zit er toch niet veel verschil in Heereveen en Man City? Man City geen Europees en eindigt steeds lager dan Heereveen...quote:Op maandag 16 juli 2007 11:12 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Samaras kon 8x meer verdienen en dat is afgewezen. Het gaat dus afhangen van het feit wat de rechter verstaat onder sportieve verbetering.
Zeg maar gerust de hele begroting..quote:Op maandag 16 juli 2007 11:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Volgens mij zit je met 15 miljoen toch wel op de helft van het budget van Groningen?
Dat is dus de vraag. De inzet van de zaak is 'contract is contract', dus ik zie goede kansen voor FCG.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:20 schreef De_Ananas het volgende:
Bij Groningen en Ajax zit toch wel een duidelijker verschil.
De rechter stuurt de clubs in eerste instantie naar de onderhandelingstafel, komen ze er niet uit zal er via arbitrage een transfersom bepaald worden. (denk ik)quote:Mijn vraag: Wat gebeurt er als Suarez de zaak wint? Kan ie dan z'n contract laten ontbinden of moet Ajax dan veel geld betalen?
dan zal Groningen moeten onderhandelenquote:Op maandag 16 juli 2007 11:20 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Sportief gezien zit er toch niet veel verschil in Heereveen en Man City? Man City geen Europees en eindigt steeds lager dan Heereveen...
Bij Groningen en Ajax zit toch wel een duidelijker verschil.
Mijn vraag: Wat gebeurt er als Suarez de zaak wint? Kan ie dan z'n contract laten ontbinden of moet Ajax dan veel geld betalen?
Hoe kan een rechtbank de prijs bepalenquote:Op maandag 16 juli 2007 11:23 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. De inzet van de zaak is 'contract is contract', dus ik zie goede kansen voor FCG.
[..]
De rechter stuurt de clubs in eerste instantie naar de onderhandelingstafel, komen ze er niet uit zal er via arbitrage een transfersom bepaald worden. (denk ik)
Op basis van de resterende duur van het contract en het salaris van de speler.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:24 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hoe kan een rechtbank de prijs bepalen
''Dwingen tot onderhandelingen'', lijkt me nogal nutteloos.
Groningen --> 20 miljoen
Ajax --> 5 miljoen
''Maar je moet onderhandelen hoor!!!''
![]()
Wat stel jij voor dan?quote:Op maandag 16 juli 2007 11:24 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hoe kan een rechtbank de prijs bepalen
''Dwingen tot onderhandelingen'', lijkt me nogal nutteloos.
Groningen --> 20 miljoen
Ajax --> 5 miljoen
''Maar je moet onderhandelen hoor!!!''
![]()
Dat denk ik ook. Huntelaar kostte een miljoentje meer maar was op dat moment met 18 goals topscorer van de eredivisie. Dus 8 miljoen is voor Suarez gewoon een goede prijs. Ik ben toch benieuwd welk bedrag Ajax bij Groningen neer heeft gelegd.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:31 schreef Grimm het volgende:
zal d'r een bedrag rond de 8 miljoen uitrollen denk ik. Zelfde als voor huntelaar
Gok zo'n 5 miljoen euro. Had Werder eerst geen interesse in Suarez? En zoja, hoeveel boden zij toen?quote:Op maandag 16 juli 2007 11:33 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Huntelaar kostte een miljoentje meer maar was op dat moment met 18 goals topscorer van de eredivisie. Dus 8 miljoen is voor Suarez gewoon een goede prijs. Ik ben toch benieuwd welk bedrag Ajax bij Groningen neer heeft gelegd.
Zoiets heb ik ook in gedachte idd.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:31 schreef Grimm het volgende:
zal d'r een bedrag rond de 8 miljoen uitrollen denk ik. Zelfde als voor huntelaar
Is nooit concreet geweest.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Gok zo'n 5 miljoen euro. Had Werder eerst geen interesse in Suarez? En zoja, hoeveel boden zij toen?
Ze hadden interesse, maar over de prijs werd niet gesproken. Suarez zou de mogelijke opvolger van Klose moeten worden in de winterstop maar die heeft Werder dus nu gehaald. Carlos Albertoquote:Op maandag 16 juli 2007 11:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Gok zo'n 5 miljoen euro. Had Werder eerst geen interesse in Suarez? En zoja, hoeveel boden zij toen?
Werder heeft bijna 8 miljoen betaald voor een in hun ogen dus betere speler. Dan is 8 miljoen voor Suarez inderdaad een meer dan redelijk bod. Of eigenlijk gewoon een meer dan redelijke eindprijs.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:40 schreef Garudo het volgende:
[..]
Ze hadden interesse, maar over de prijs werd niet gesproken. Suarez zou de mogelijke opvolger van Klose moeten worden in de winterstop maar die heeft Werder dus nu gehaald. Carlos Alberto![]()
Maar het was meer een stille gerucht dan echte waarheid![]()
8 Miljoen euro voor Suarez is idd een redelijke bod.![]()
Bron komt volgens Venom van een forum dus of het waar is moeten we afwachtenquote:Nadat Luis Suarez, de aanvaller van Fc Groningen heeft aangegeven een arbitragezaak aan te spannen tegen zijn werkgever om een transfer naar Ajax af te dwingen, komt het Dagblad van het Noorden nu met ander nieuws. Hans Nijland van Fc Groningen zou tegenover het dagblad hebben bevestigd dat Groningen Feyenoord toestemming heeft gegeven om met de aanvaller te praten.
Kleine aanpassingquote:Op maandag 16 juli 2007 12:01 schreef Bullet-tooth het volgende:
Dan krijgen we dus dit soort lage acties, waar ik helemaal geen fan van ben.
Als dit waar is probeert Nijland nu natuurlijk ajax te verneuken (wat ik opzich heeeeerlijk vind), maar Nijland moet zich niet laten zakken tot het niveau Van Geel Scheringa.
De bron is dit forum, wappie!quote:Op maandag 16 juli 2007 11:58 schreef Garudo het volgende:
Met dank aan Venom
[..]
Bron komt volgens Venom van een forum dus of het waar is moeten we afwachten
Ik hoop het![]()
Ik zeg dus ook dat we moeten afwachten of het waar is.quote:
Weet je al wie de beker heeft gewonnen in 2006quote:Op maandag 16 juli 2007 12:09 schreef Grimm het volgende:
haha dat zou een stunt wezen
Hoop dat ze er een beetje mee opschieten. wmb morgen al..quote:Op maandag 16 juli 2007 12:18 schreef Garudo het volgende:
Vandaag wordt de datum bekend gemaakt van de arbitragezaak![]()
Precies, liever dat er snel een oplossing komt dan dit gezeur de hele tijd.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hoop dat ze er een beetje mee opschieten. wmb morgen al..
heb er inmiddels meer dan genoeg van..![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 11:58 schreef Garudo het volgende:
Met dank aan Venom
[..]
Ik hoop het![]()
Weet jij al wie er landskampioen werd in 2006? en cl speelde?quote:Op maandag 16 juli 2007 12:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Weet je al wie de beker heeft gewonnen in 2006.
Tsja das natuurlijk een onzinbericht, maar het is wel typerend hoe sommige mensen in het Ajaxtopic er op reageren. Opzich vind ik dat de FC gewoon een goed standpunt inneemt. Hij tekent een jaar geleden (!) met zn volle verstand een langdurig contract zonder clausules, dan moet je vervolgens ook niet gaan miepen. De reactie van Ten Cate getuigt ook weer van een houdingquote:Op maandag 16 juli 2007 11:58 schreef Garudo het volgende:
Met dank aan Venom
[..]
Ik hoop het![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |