abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer zaterdag 14 juli 2007 @ 11:44:42 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51456855
Ik heb redelijk wat losse nummers, een zooi full albums, een aantal discografia's en verzameldirectories (zoals top 1000 aller tijden, The best of Rock enzo), maar het is eigenlijk een zooitje. Ben momenteel bezig met een fatsoenlijke directorystructuur aan het aanleggen.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Om nou voor elke artiest een los mapje te maken is misschien een beetje veel van het goede, maar om alles in 1 map te flikkeren schiet ook niet op. En gooi je de discografia's in de full albums map, of doe je dat op artiest.... . Zoveel vragen, zo weinig tijd.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:46:39 #2
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51456891
Ik zorg dat ik m'n id3tags in orde heb en flikker alles gewoon in iTunes. Die red zich er maar mee.
Ik ga naar huis.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 14 juli 2007 @ 11:48:24 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51456929
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:46 schreef nietzman het volgende:
Ik zorg dat ik m'n id3tags in orde heb en flikker alles gewoon in iTunes. Die red zich er maar mee.
Ik heb geen Ipod (meer) en ik vind Itunes echt kut. .
Ik heb wel al mijn mp3's een uniforme naam gegeven en bovendien alle Id3tags gefixt, dus zover was ik al.
pi_51457060
Ik vond MediaMonkey altijd briljant maar die werkt niet zo lekker met Vista 64.
Voor mij is het nu dus ook behelpen
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_51457068
Die ID tags zou ik ook eens allemaal moeten fixen en dan gewoon netjes bijhouden als je wat nieuws download.
Helaas heb ik meer dan 30.000 mp3s waarvan meer dan de helft de id tags niet kloppen en ik heb écht geen zin om dat uit te zoeken

OT:
Ik heb alles in mapjes op naam van de artiest staan. Daaronder submappen op naam van de cd zegmaar
Als ik maar 1 cd van een artiest heb dan heb ik hem op naam van de artiest staan met daarachter - naam van de cd

Zo zie ik meteen of ik meerdere cds van dezelfde artiest heb

In de verkenner heb ik ze dan in groepen gesorteerd, zodat je alle artiesten die beginnen met A bovenaan hebt, daaronder alle artiesten met B etc. Dat op groepen sorteren geeft een mooi overzicht vind ik. Beter dan dat je alles gewoon op alfabet hebt staan zegmaar

=edit=

En dat ziet er dan zo uit zegmaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 11:56:59 #6
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_51457089
Voor de albums heb ik wel aparte directory's aangemaakt voor elke artiest of band. Voor de losse nummers heb ik mappen gemaakt voor Sixties, Seventies, Eighties etc. En natuurlijk een map Nederlandstalig.

En de tags kloppen natuurlijk.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_51457096
ik heb alles op een gegeven moment op genre gesorteerd en daaronder alles op artiestennaam, ideaal.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:57:54 #8
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_51457101
Als die ID tags kloppen is het opgelost, maar wat een werk is dat. Ik waag me er niet meer aan (na een dappere poging ondernomen te hebben).
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_51457130
E:MP3artiestjaartal - album-titeltracknr - tracktitel

En dan alles netjes getagged

Ik gebruik MP3 tag studio, makkelijk om in bulk tags goed te zetten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:04:51 #10
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_51457243
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:
E:MP3artiestjaartal - album-titeltracknr - tracktitel

En dan alles netjes getagged

Ik gebruik MP3 tag studio, makkelijk om in bulk tags goed te zetten.
Daar zou ik natuurlijk altijd even naar kunnen kijken
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 14 juli 2007 @ 12:04:57 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51457246
Ja okay, full albums lukt mij ook nog wel, om ze op alfabet te zetten, maar hoe doen jullie dat dan met bv incomplete albums, of met verzamelalbums. Maak je daar dan een aparte directory 'verzamel' voor, of flikker je gewoon alles onder het alfabet.
pi_51457292
Ik heb een map complete cd's waar (en de naam zegt het al ) complete cd's in staan
En ik heb een map losse nummers, waar ik incomplete cds gewoon op alfabet heb staan en voor de echt losse nummers heb ik in die map een submap die diversen heet en daar staan nog iets van 10k mp3s in ofzo
vosss is de naam,
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:07:06 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51457300
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:48 schreef Kreator het volgende:
en ik vind Itunes echt kut. .
Dat is 'ie dan ook... Onder Windows.

iTunes regelt hier alles netjes, hij maakt zelf mapjes met de artiestennaam, en daar onder submapjes met de albums. Compilaties knikkert 'ie in een Compilatiesmap en losse nummers doe ik niet aan. Ideaal. .
Ik ga naar huis.
pi_51457329
Ik laat het iTunes lekker organiseren, die maakt geloof ik een map 'Verzamelingen', waar de verzamelalbums etc. in staan?
pi_51457342
Gewoon op muziekgenre selecteren....
Heb je zin in Jazz? Maak je die map open... enz...
Veel relaxter
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:17:50 #16
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_51457520
Zorg dat alle ID3 tags goed zijn, en dan Amarok erop loslaten.
Dan komt alles goed .
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_51457543
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:09 schreef cythers het volgende:
Gewoon op muziekgenre selecteren....
Heb je zin in Jazz? Maak je die map open... enz...
Veel relaxter
En als iets nou in twee categorieen valt?
Bijvoorbeeld 'Jazz' en 'Live'?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:19:58 #18
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_51457561
gewoon.. via winamp
ALT+L voor de media library
dan local media -> audio
pi_65578542
Hey,

ik heb best wat housetracks. Deze zijn echter bijna allemaal los en zitten niet in albums. Hoe organiseren jullie je house op jullie computer? En wat doen jullie met covers?
pi_65582468
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_65592948
vosss is de naam,
pi_65593845
Ik heb 2 hoofdmappen, Classical en Modern - daarbinnen mapjes per continent - daarbinnen per land - per artiest - per album.
Op elk niveau heb ik een mapje Various waar ik de verzamelalbums kwijt kan. Op het hoogste niveau een mapje Unsorted waar de losse zooi in staat. Daarnaast aparte mapjes voor soundtracks en een mapje met inkomende, incomplete muziek, en een mapje met complete nieuw binnengekomen muziek die ik moet uitchecken voordat ze in de verzameling mogen.

Per genre organiseren heb ik ooit geprobeerd maar is compleet onmogelijk omdat er heel veel muziek is die onder meerdere genres vallen, of een genre op zichzelf vormen. Waar zet je bijv een plaat als Bitches Brew onder, funk, jazz, experimenteel? Bij mij staat ie dus gewoon onder Modern - America - USA - Miles Davis, wel zo makkelijk.
pi_65640613
In de directory heb ik alles naar artiest georganiseerd. In Winamp (big bento) organiseer ik verder via de ID-tags (per jaar, per artiest, per album, laatst geüpdate sinds een maand en sinds een half jaar). Dat werkt voor mij het fijnst. Die ID-tags zijn in ieder geval belangrijk!

iTunes doe ik niet aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door zodiakk op 01-02-2009 23:07:04 ]
  zondag 1 februari 2009 @ 23:04:50 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65640724
TVP.
Momenteel heb ik zo'n 28.000 nummers in Winamp staan en al vind ik alle muziek wel relaxt om te beluisteren, per genre iets kunnen afspelen of gewoon enkel van een bepaalde artiest zou toch weleens van pas komen.
Nu staat echt alles in éen hoofdmap en dan enkele albums in mappen en de rest gewoon in de hoofdmap allemaal.
Niet bepaald ideaal te noemen natuurlijk.
pi_65641212

In Techno -> Other zitten losse mp3 bestanden. (hardtrance/techno staan nu even open, omdat daar weinig instaat)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')