zwart gas?quote:Op zondag 15 juli 2007 15:12 schreef GizartFRL het volgende:
zwart gas rijdt het goedkoopste.
Gastank in je auto laten bouwen, maar niet als gas op kenteken zetten.quote:
Naaien ze je dan niet bij de APK bv?quote:Op zondag 15 juli 2007 17:06 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Gastank in je auto laten bouwen, maar niet als gas op kenteken zetten.
Wegenbelasting voor benzine ( goedkoopste tarief), rijden op gas ( goedkoopste tarief).
Goedkoper kan niet.
Jep bij controles langs de weg, gebeurd zelden maar je bent dan wel goed de l*l.quote:
G3 is voor de wegenbelasting niet of nauwelijks duurder dan benzine. Hoef je ook geen rare grapjes uit te halen.quote:Op zondag 15 juli 2007 17:06 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Gastank in je auto laten bouwen, maar niet als gas op kenteken zetten.
Wegenbelasting voor benzine ( goedkoopste tarief), rijden op gas ( goedkoopste tarief).
Goedkoper kan niet.
Landbouw/boten diesel....quote:Op zondag 15 juli 2007 17:06 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Gastank in je auto laten bouwen, maar niet als gas op kenteken zetten.
Wegenbelasting voor benzine ( goedkoopste tarief), rijden op gas ( goedkoopste tarief).
Goedkoper kan niet.
Wil jij voor 20 euro per maand het risico lopen op een gigantische boete wegens economisch delictquote:Op zondag 15 juli 2007 17:06 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Gastank in je auto laten bouwen, maar niet als gas op kenteken zetten.
Wegenbelasting voor benzine ( goedkoopste tarief), rijden op gas ( goedkoopste tarief).
Goedkoper kan niet.
Niet alle auto's zijn geschitk voor G3quote:Op zondag 15 juli 2007 17:25 schreef Light het volgende:
[..]
G3 is voor de wegenbelasting niet of nauwelijks duurder dan benzine. Hoef je ook geen rare grapjes uit te halen.
(bijna) alle auto's na '95 met seq. of half seq. inspuiting kunnen voorzien worden van een G3 systeemquote:Op maandag 16 juli 2007 09:29 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Niet alle auto's zijn geschitk voor G3
Dan scheelt het aanzienlijk meer dan 20 euro per maand.
Ik zeg ook niet dat het legaal is, maar wel de goedkoopste manier om gas te rijden.
hangt van de auto af, maar dat is lang niet bij elke auto het geval. Zijn maar een aantal motoren die echt grote problemen hebben met het rijden op gasquote:Op maandag 16 juli 2007 21:50 schreef Frumzel het volgende:
Vergeet niet de hogere verwachte kosten bij de garage met rijden op gas
Ik rij Saab op GAS en geen centje pijn, loopt als een zonnetje.quote:Op maandag 16 juli 2007 21:50 schreef Frumzel het volgende:
Vergeet niet de hogere verwachte kosten bij de garage met rijden op gas
Ik heb het speciaal aan de inbouwman gevraagd onlangs, speciaal opgebeld, en die zei nee, niks nodig geen extra onderhoud aan de gasinstallatie.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:18 schreef animal924 het volgende:
Mensen vergeten vaak dat een gassysteem in bijna alle gevallen een aanbouwsysteem is op je motor en vergeten dus ook dit extra systeem een beurt te geven bij de gasspecialist. De dealer of garage op de hoek weet hier vaak toch net ff te weinig van.
Dit kan resulteren in storingen en hoge kosten waardoor gas toch een beetje een slechte naam heeft.
Ik ben er ook geen fan (meer) van, "gas is om op te koken"
terwijl het toch wel een aantal voordelen heeft.
Je motorolie blijft veel schoner door het ontbreken van blowby van benzine(damp) langs de zuigerveren die in de olie in het carter terecht komen.
Sowieso minder slecht voor milieu dan benzine/diesel
Motor blijft inwendig ook veel schoner, geen koolafzettingen op kleppen/zuigerveren.
raar.. hoe had deze meneer dit dan in gedachten?quote:Op maandag 16 juli 2007 23:28 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik heb het speciaal aan de inbouwman gevraagd onlangs, speciaal opgebeld, en die zei nee, niks nodig geen extra onderhoud aan de gasinstallatie.
En ook niet aan de auto.
Hij had makkelijk een paar honderd euro aan mij kunnen verdienen, maar hij zei nee niet nodig ook geen filter
Ik heb het ook maar van een ervaren garageman met veel ervaring in die dingen dus...quote:Op maandag 16 juli 2007 22:04 schreef vlad het volgende:
[..]
hangt van de auto af, maar dat is lang niet bij elke auto het geval. Zijn maar een aantal motoren die echt grote problemen hebben met het rijden op gas
ja, die haalt een doekje over de tank en tikt er een keer op en kijkt even heel verstandig enmaakt een aantekening op het werkschema.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:55 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Ik heb het ook maar van een ervaren garageman met veel ervaring in die dingen dus...
wabedoeluquote:Op maandag 16 juli 2007 23:32 schreef animal924 het volgende:
[..]
raar.. hoe had deze meneer dit dan in gedachten?
Een Vialle Lpi systeem is dat niet een direct ingespoten systeem??quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:21 schreef animal924 het volgende:
kijk hier even onder het kopje periodiek onderhoud aan een LPG installatie.
Dan wordt het je wel duidelijk.
Tenzij je liever blijvende schade hebt aan de motor als gevolg van backfire bijvoorbeeld.
http://www.meganeclub.nl/tundes2/faq/backfire/index.html
Ja dit zijn G3 onderhoud voor een gewone LPG.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:21 schreef animal924 het volgende:
kijk hier even onder het kopje periodiek onderhoud aan een LPG installatie.
Dan wordt het je wel duidelijk.
Tenzij je liever blijvende schade hebt aan de motor als gevolg van backfire bijvoorbeeld.
http://www.meganeclub.nl/tundes2/faq/backfire/index.html
lpg op franse auto's is imo sowieso niet echt een aanrader.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:21 schreef animal924 het volgende:
kijk hier even onder het kopje periodiek onderhoud aan een LPG installatie.
Dan wordt het je wel duidelijk.
Tenzij je liever blijvende schade hebt aan de motor als gevolg van backfire bijvoorbeeld.
http://www.meganeclub.nl/tundes2/faq/backfire/index.html
Nee italiaanse ook niet, alleen Volvo en SAAB of japans of fordquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
lpg op franse auto's is imo sowieso niet echt een aanrader.
een APK eis is datr de afsluiter op de tank goed werkt, dus daar zal ie wel naar gekeken hebben. is wat anders als onderhoudquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:03 schreef henkway het volgende:
[..]
ja, die haalt een doekje over de tank en tikt er een keer op en kijkt even heel verstandig enmaakt een aantekening op het werkschema.
Onlangs een APK gehad en een garageherkeuring (kans een op honderd) en toen hebben ze wel een klepje open gedaan en gemompeld prima
Dus, onderhoud aan gasinstallatie, nee.
direct ingespoten LPG systemen bestaan (nog) niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:30 schreef Deprater het volgende:
[..]
Een Vialle Lpi systeem is dat niet een direct ingespoten systeem??
Veel Duitsers en Fransen doen het goed op gas. Alleen Renault wat minder inderdaad, maar peugeot en citroën doen het prima.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:33 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee italiaanse ook niet, alleen Volvo en SAAB of japans of ford
lezen:quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:31 schreef vlad het volgende:
[..]
direct ingespoten LPG systemen bestaan (nog) niet.
quote:Het Vialle LPi autogassysteem is uniek, omdat het werkt op basis van vloeibare brandstofinjectie. Autogas komt in vloeibare vorm en onder hoge druk de gastank van de auto binnen. Bij de meeste systemen wordt het vloeibare autogas vervolgens verdampt, voordat het in de motor wordt ingespoten. Bij Vialle LPi gebeurt dit niet. Dankzij een pomp, die in de gastank is geplaatst, wordt het autogas in vloeibare vorm in de motor ingespoten. Dit heeft een koelende werking op de motor, waardoor de motor minder zwaar wordt belast. Nog belangrijker is dat met dit systeem de motorprestatie en trekkracht van de auto volledig behouden blijft.
is misschien verwarrend stukje, maar het is geen directe injectie, want die systemen zijn nog niet op de markt.quote:
quote:Het koppelblok vormt de verbinding tussen de tank en de injectoren. Het koppelblok wordt onder de motorkap gemonteerd.De injectoren worden zo dicht mogelijk geplaatst bij de inlaatklep. De inbouwer dient het inlaatspruitstuk naar Vialle op te sturen waarna door Vialle zelf de injectoren worden geplaatst.
Ok, goed stukje ja, mijn inbouwstation heeft mij als klant telefonisch verzekerd dat ik geen onderhoud aan de VIALLE Lpi LPG installatie hoef te doen en dat doe ik dus ook al 130.000 km niet, en met prima resultaat moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:07 schreef vlad het volgende:
[..]
is misschien verwarrend stukje, maar het is geen directe injectie, want die systemen zijn nog niet op de markt.
LPI is, evenals de moderne andere lpg systemen, een ingespoten systeem. Dus met injectoren op het inlaatspruitstuk, die op het juiste moment een hoeveelheid gas inspuiten. Enige verschil is dat LPI vloeibaar inspuit en andere systemen gasvormig.
Directe gassystemen zou betekenen dat LPG direct in de motorruimte ingespoten wordt. Dit is op het moment technisch nog erg lastig. Er lopen genoeg onderzoeken e.d, maar er is nog geen productierijp systeem.
toevoeging:
[..]
Klopt. Het zijn goede systemen, ook al is het een concurrent.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:23 schreef henkway het volgende:
[..]
Ok, goed stukje ja, mijn inbouwstation heeft mij als klant telefonisch verzekerd dat ik geen onderhoud aan de VIALLE Lpi LPG installatie hoef te doen en dat doe ik dus ook al 130.000 km niet, en met prima resultaat moet ik zeggen.
Bij de oudere systemen moest de sludge wel eens afgetapt worden, hoeft dat niet meerquote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:26 schreef vlad het volgende:
[..]
Klopt. Het zijn goede systemen, ook al is het een concurrent.
Ons systeem is nog wel voorzien van een filter, welke vervangen moet worden. Dat is het enige onderhoud, dus ook te overzien.
sludge komt (bij ons systeem) terecht in het filter. Wat jij bedoeld was idd bij oudere systemen, welke gebruik maken van een verdeelhuis. Hierbij hoopt zich onderin sludge op, mnu komt het in een filter terecht.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:08 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Bij de oudere systemen moest de sludge wel eens afgetapt worden, hoeft dat niet meer
gelijk heb jequote:En elke gasinstallatie heeft onderhoud nodig, slangklemmen aandraaien, wartels controleren, slangen controleren is toch ook onderhoud...
Hoe zit het dan bij de concurrent, waar laat hij z'n sludgequote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:13 schreef vlad het volgende:
[..]
sludge komt (bij ons systeem) terecht in het filter. Wat jij bedoeld was idd bij oudere systemen, welke gebruik maken van een verdeelhuis. Hierbij hoopt zich onderin sludge op, mnu komt het in een filter terecht.
[..]
gelijk heb je![]()
Die passen ook een filter toe, alleen weet ik niet hoe of waar hun hem plaatsen. Alleen het LPI systeem heeft geen last van sludgequote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:23 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Hoe zit het dan bij de concurrent, waar laat hij z'n sludge
G3 lpg systeem is de belasting 10 euro duurder per maand dan de benzine versie. dus 1x tanken en je hebt dat terug.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:06 schreef hierissiedan het volgende:
Ik moet een nieuwe auto hebben. Nu is er de keuze uit benzine en gas. Benzine rijd wat duurder dan gas. Maar gas is de wegenbelasting weer duurder... maar wie weet bij hoeveel kilometer het rendabel is om gas te gaan rijden ipv benzine. De auto die ik op het oog heb is een Clio op gas, maar weet dus niet of ik die wel aldanniet moet kopen?? wie weet raad?
Dat klopt al helemaal niet!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:17 schreef T42 het volgende:
[..]
G3 lpg systeem is de belasting 10 euro duurder per maand dan de benzine versie. dus 1x tanken en je hebt dat terug.
mijn mercedes loopt op lpg maar die is bealsting vrij
Misschien ben ik wat wereldvreemd, maar hoe zit die constructie dan in elkaar? Ik bedoel, Wat heeft het korte bezit van een auto te maken met niet kloppende papieren?quote:Op zondag 15 juli 2007 17:16 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Jep bij controles langs de weg, gebeurd zelden maar je bent dan wel goed de l*l.
Daarom schrijven sommige mensen vaak elkaars auto's over op elkaars naam en terug zodat de auto niet langer dan 3 maanden op hun naam staat.
Als je controle krijgt, je weet wel "Rij - en Kentekenbewijs alstublieft" en als er dan op je kenteken benzine staat, en je hebt gas in de auto dan ben je zwaaaaaaaaaar de klos. Heeeeeeeeeel zwaar, denk maar een 1500 euro minimaal.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Misschien ben ik wat wereldvreemd, maar hoe zit die constructie dan in elkaar? Ik bedoel, Wat heeft het korte bezit van een auto te maken met niet kloppende papieren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |