als dát typerend is voor een asperger moet ik ook eens langs een shrink geloof ikquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:08 schreef SHE het volgende:
Wat deed ik; ik deed de pan op het vuur, de pasta er in en wachtte rustig af.
Lang verhaal , kort > rookontwikkeling, pan die verpest was en vlammetjes her en der.
Kun je zo slecht koken danquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
als dát typerend is voor een asperger moet ik ook eens langs een shrink geloof ik
Kan best lekker zijnquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat heeft het koken vd pasta te maken met Asperger?
Recepten die ik ken, kook ik fantastisch. Met veel gevoel voor detail en smaak combinaties.quote:
Geef een autist maar een recept; echt..dat is heel grappig.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:12 schreef gelly het volgende:
Ik ben wel eens te laat bij de bushalte geweest omdat ik dacht dat de bus ook echt kwam op de tijd die op het bordje stond.
Niet elke autist is hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:14 schreef SHE het volgende:
[..]
Geef een autist maar een recept; echt..dat is heel grappig.
Leuker nog is een IKEA meubel met handleiding.
Volgens de standaarden zijn alle mannen een beetje autistisch.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
als dát typerend is voor een asperger moet ik ook eens langs een shrink geloof ik
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:12 schreef gelly het volgende:
Ik ben wel eens te laat bij de bushalte geweest omdat ik dacht dat de bus ook echt kwam op de tijd die op het bordje stond.
Half Nederland is autistisch wat dat betreft ? En 90% van de vrouwen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:14 schreef SHE het volgende:
[..]
Leuker nog is een IKEA meubel met handleiding.
Ik ken het hoor; ik heb er zelf in gepostquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:16 schreef zwaaibaai het volgende:
check dit koken-voor-autisten-topic even trouwens
Mijn jongere broertje moet je ook niet laten koken. Die kan 't gevolg van iets lastig inschatten en dat zorgt wel eens hilarische situatiesquote:
Vertel!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:22 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Mijn jongere broertje moet je ook niet laten koken. Die kan 't gevolg van iets lastig inschatten en dat zorgt wel eens hilarische situaties
Koken met what-ever, het gaat om het feit dat SHE-Asperger alles letterlijk neemt. Het is een beetje het herman finkers effect. Wanneer er staat doe de pasta in een pan en kook het 8 minuten, wordt er een pan gepakt, het vuur aangezet, de pasta er in geworpen ( al dan niet met de verpakking ) en 8 minuten gewacht. Dan in volle verbazing kijken hoe je keuken onder de rook komt te staan.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ben jij ook een autist dan ?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:26 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
ruimde ze na het avond eten de tafel af, met hulp van mij de machine in en zette het aan.
Spreek je altijd voor een ander?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:26 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Koken met what-ever, het gaat om het feit dat SHE-Asperger alles letterlijk neemt.
-"dit moeten we tot de grond toe onderzoeken"quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Alsmede een aantal mooie verzameling quotes met niet kloppende spreekwoorden ed:
-"Ik sta me hier bol te werken!" ("Ik kan het niet bolwerken")
-"Over bananen gesproken, hoe laat begint het voetbal?"
-"De kippen krijgen er vel van!"
ik was de begeleider van de groep, ik hou het verborgen.quote:
heb jij altijd een slechte bui met wantrouwen?quote:
Welnee. Anekdotes zijn tof, dat bewijst de ADD/ADHD-reeks ook telkens.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:17 schreef S1nn3rz het volgende:
bagger in r&p.
Het was niet slecht bedoeld.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:30 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
heb jij altijd een slechte bui met wantrouwen?
Wellicht is het maar goed dat je die pepers nog niet hebt. Waar je daar allemaal mee kan aanrichtenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:08 schreef SHE het volgende:
Wat deed ik; ik deed de pan op het vuur, de pasta er in en wachtte rustig af.
Lang verhaal , kort > rookontwikkeling, pan die verpest was en vlammetjes her en der.
Dan ben je gewoon labiel en is er echt iets mis gegaan tijdens je opvoeding.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:34 schreef SHE het volgende:
Ik heb nog 1 die ik ooit eens elders op FOK! heb gepost;
Ik keek vroeger best veel soaps; en was gefascineerd door het feit dat soapsterren er altijd zo mooi uit zagen als ze wakker werden.
In mijn hoofd, hield dat dus in dat je blijkbaar jezelf moest opmaken voor je wakker werd.
Velen jaren heb ik de wekker om 06.00 gezet als een vriendje bleef slapen; om dan mijn bed uit te rennen, mijn haar te doen, make -up te doen en dan weer in bed te gaan liggen
Wist ik veel ...
Daarom begreep ik het in de eerste insantie nietquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:33 schreef HenkieVdV het volgende:
Triest topic dit.
Even blij doen met m'n geestelijke afwijking.
Ik moet bekennen dat het me nog niet helemaal duidelijk is. Ook begreep ik de eerdere diagnoses van BL en PTSS niet.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:33 schreef meta4 het volgende:
[..]
Het was niet slecht bedoeld.
Maar je hebt wel gelijk![]()
@ SHE
Waarom werd er bij/door jou in de eerste instantie aan schizofrenie gedacht?
Wat zijn de overeenkomsten daarvan met asperger?
Misschien kan jij als self-proclaimed wijsneus een ander heenkomen zoeken om je compleet nutteloze bijdragen te dumpen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:36 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon labiel en is er echt iets mis gegaan tijdens je opvoeding.![]()
Het ging dan ook om anekdotes.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:38 schreef meta4 het volgende:
Maar SHE je problemen klinken niet zozeer als problemen.
Als het zich beperkt tot pasta, wekkers, make-up etc.
Verbeter me, als ik ernaast zit.
Ik ben in het verleden ook verkeerd gediagnoseerd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat het me nog niet helemaal duidelijk is. Ook begreep ik de eerdere diagnoses van BL en PTSS niet.
Dit omdat ik toch duidelijk onvoldoende scoor op de criteria.
Wel weet ik dat ik sommige testen bewust heb gemanipuleerd om de behandelaar te testen.
Dat is natuurlijk stom; maar ik wilde weten wat de uitkomst zou zijn als ik wenselijke antwoorden zou geven.
Je hoofd is een complex goed natuurlijk en er is zeker iets in mij wat zich afvraagt hoe gek we nu met zijn allen eigenlijk zijn![]()
Om alles kan gelachen worden, alles heeft zijn anektdotes.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:33 schreef HenkieVdV het volgende:
Triest topic dit.
Durf je deze te openbaren?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:40 schreef meta4 het volgende:
[..]
Ik ben in het verleden ook verkeerd gediagnoseerd.
Dit omdat bij mij de dingen heel erg in elkaar overlopen, en ik een heel breed ziektebeeld heb.
Ik heb inmiddels wel een vaste diagnose, maar ik geloof niet dat deze op zichzelf staat.
Inderdaad, zo komt het nogal over.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:39 schreef gelly het volgende:
Wordt hier in veel gevallen domheid of een achterlopende ontwikkeling niet aangevoerd als een vorm van autisme ?
Tuurlijkquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:31 schreef Nosh het volgende:
[..]
Welnee. Anekdotes zijn tof, dat bewijst de ADD/ADHD-reeks ook telkens.
Mag 'ie breder, SHE?
Dat hoeft helemaal niet.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Het ging dan ook om anekdotes.
Waarom moeten problemen tot in ellende worden uitgemeten? Er zijn ook leuke/grappige kanten aan autisme en die wil ik voor de verandering ook weleens belicht zien.
Als je meer wilt weten over autisme kun je genoeg bronnen raadplegen op internet.
Wat heb jij voor afwijking dan ?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:33 schreef HenkieVdV het volgende:
Triest topic dit.
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Durf je deze te openbaren?
En ik begrijp je hoor; ik ben echt door het hele DSM-IV gehaald, maar pas bij Asperger ging er bij familie, vriend en vijand een lichtje branden.
Ik vraag me ook af of die classificatie wel helemaal klopt; sommige mensen zijn goed in staat bepaalde beelden te faken.
Bij mij zit het ook in de familie en ik ontken al een kleine 15 jaar dat er iets is.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:52 schreef meta4 het volgende:
[..]
De enige zekerheid die -voor mijn gevoel- aan mijn diagnose vastkleefd is dat mijn moeder, en oma het ook hebben.
De kans dat ik het dus daadwerkelijk heb, is heel groot.
Natuurlijk wil ik daar niet altijd aan geloven. Het voelt erg onwerkelijk je ervaringen en problemen een stempel op te drukken. En dat het dan maar zo is.
Hierdoor kan ik mij al jaren niet 'committen' aan de therapie en medicijnen.
Ik verander constant van behandelaar en/of medicijn.
Na al die jaren geloof ik er nog steeds niet in.
De enige geestelijke afwijking die jij hebt en waarvan je zeker kan zijn is je Christelijke overtuiging.quote:
Wat weet jij dat wij niet weten?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:57 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
De enige geestelijke afwijking die jij hebt en waarvan je zeker kan zijn is je Christelijke overtuiging.
Ik vond de samenvatting goed!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:48 schreef Daantke het volgende:
post ik een heel verhaal, reageert er niemand
Dit gaat wel erg ver en dat herken ik niet zozeer.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:00 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik vond de samenvatting goed!
Daadwerkelijke ervaringen heb ik alleen met de keren dat ik mee moest helpen bij de speciale dagopvang hier. Varieerde van kinderen die helemaal batshit insane gingen bij de gedachte aan insecten ('Wat is er? Wat is er?' "IK DACHT AAN EEN RUPS"), tot in zichzelf gekeerde kleuters die helemaal tot leven kwamen bij één klein ding. Een blokkenhoek waar ze dan de godganse dag zaten te voelen aan de ribbels.
Oh, en de klassen-Asperger, die dan wel weer erg baas was. Open ruggetje, God had kutzin die dag, dus hij liep ook nog eens met luiers, maar hij had een bloedhekel aan de speciale status die sommige leraren hem oplegden. Orgastisch klappen als hij meekwam bij gym, dat werk. Die hekel leverde hem meteen respect op van de grootste klootzakjes, waardoor hij die vijf jaar heel goed doorkwam.
Met als enige uitzondering dat hij korte tijd een zware obsessie had voor klanken. Alles wat gezegd werd ging door een echoput, en werd in vier, vijf intonaties door hem herhaald. Leerde iedereen mee leven, totdat we een pauper in de klas kregen die mensen al in elkaar rostte vanwege slechte adem.
Nu wilde het noodlot dat hij nét voor die jongen zat, waardoor álles, maar dan ook álles (tot aan de zuchten aan toe) vijf keer herhaald werd. Jongen werd steeds roder, waas begon zich naar zijn ogen te bewegen, en op een gegeven moment was het van:
"EN NU HOUD JE OP, GORE GRAFMONGOOL".
Doodse stilte, leraar verbouwereerd, kinderen in de aanslag met morele steun als hij hem op een verkeerde plek zou slaan en het hem dun door de broek zou lopen, totdat er heel iel "..ool..oool" klonk.
Zulks een baas.
absoluut, ik wed dat aspergers ook altijd om gehandicapten moeten lachenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:02 schreef Nosh het volgende:
En mensen, als dit topic je niet ligt, of het niet R&P-waardig genoeg is: klik gewoon even verder, of mauw desnoods in het FB-topic.
Ha-ha-ha?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:57 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
De enige geestelijke afwijking die jij hebt en waarvan je zeker kan zijn is je Christelijke overtuiging.
Onzin. Wie doet dat nou niet?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
absoluut, ik wed dat aspergers ook altijd om gehandicapten moeten lachen
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:55 schreef SHE het volgende:
[..]
Bij mij zit het ook in de familie en ik ontken al een kleine 15 jaar dat er iets is.
Ook ik ken de malle molen van labels, diagnoses en meningen, maar uiteindelijk moet er een punt komen dat je merkt dat je vastloopt.
Dan heb je de keuze te vertrouwen op de kunde van mensen die er verstand van hebben, of je eigen plan te trekken.
Mja, hield een weekje aan. Daarna was het Lord of the rings, en wilde er nog wel eens een "precioussssss" gerocheld worden.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Dit gaat wel erg ver en dat herken ik niet zozeer.
Wat ik wel herken is de klank materie. Ik kan echt niet tegen chips!
ik zuig op chips omdat ik echt niet tegen dat krakende geluid kan. Zo erg zelfs dat ik echt een duidelijke fysiologische reactie krijg die vergelijkbaar is met iemand met zijn nagels langs een krijtbord halen.
Dat heb ik ook.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Dit gaat wel erg ver en dat herken ik niet zozeer.
Wat ik wel herken is de klank materie. Ik kan echt niet tegen chips!
Zo erg zelfs dat ik echt een duidelijke fysiologische reactie krijg die vergelijkbaar is met iemand met zijn nagels langs een krijtbord halen.
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:00 schreef Nosh het volgende:
Nu wilde het noodlot dat hij nét voor die jongen zat, waardoor álles, maar dan ook álles (tot aan de zuchten aan toe) vijf keer herhaald werd. Jongen werd steeds roder, waas begon zich naar zijn ogen te bewegen, en op een gegeven moment was het van:
"EN NU HOUD JE OP, GORE GRAFMONGOOL".
Doodse stilte, leraar verbouwereerd, kinderen in de aanslag met morele steun als hij hem op een verkeerde plek zou slaan en het hem dun door de broek zou lopen, totdat er heel iel "..ool..oool" klonk.
Zulks een baas.
Je maakt het jezelf moeilijk.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:07 schreef meta4 het volgende:
[..]
Het is niet dat ik helemaal niet geloof in de kunde van behandelaars.
Ik weet gewoon dat niemand je kan helpen, behalve jijzelf.
Geen enkel medicijn is mij tot nu toe bevallen. Ik heb er ook tardieve dyskinesie en zware geheugenproblemen aan overgehouden.
Mijn aandoening is ongeneesbaar, maar de zogehete positieve symptomen kunnen verminderd/onderdrukt worden met behulp van antipsychotica.
Aangezien dit niet lijkt te werken, zit ik soms ook tegen een dood eind aan.
Therapie kan positieve symptomen niet verminderen.
Daarnaast voelen mijn andere problemen en trauma's te persoonlijk, en kan ik deze onder invloed van paranoia, fobieen, wanen, bapaalde overtuigingen en schaamte niet bloot geven.
Ik sta al een kleine tien jaar onder behandeling, en het werpt geen vruchten af (dit laat ik echter voor mijzelf).
Het ergste van alles is dat ik verplicht onder behandeling moet blijven staan.
Dat geeft je gewoon het gevoel een pop te zijn.
Beetje onsamenhangend en slecht verwoord.
Ik bespreek dit namelijk nooit op deze manier.
Veel mensen tikken hun tanden aan met het bestek als ze eten. Dan kan ik echt door de grond zakken.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:09 schreef meta4 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook.
Maar ook bij bestek dat over een bord gaat, tandenknarsen en nagelbijten![]()
Nee joh, mijn eerste meting was als pre-teen en die was 142quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:16 schreef NiteSpeed het volgende:
SHE, ik ga je een persoonlijke vraag stellen. Wat was de uitkomst van je IQ-onderzoek. Je vertoont nogal veel kenmerken van klassiek autisme namelijk.
Maarja, verder wel topquote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Je maakt het jezelf moeilijk.
Ik begrijp prima wat je zegt; dus maak je geen zorgen.
Het is echt een bevrijding als je de hele bende los laat en gaat (hyper) focussen op de leuke kanten.
Wat dat betreft verschil je niet van de rest; you are unique, just like everybody else![]()
Niet te lang stilstaan bij wat je niet begrijpt, maar vooral bij dat wat je beter begrijpt dan de rest.
Mazzelaarquote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:14 schreef SHE het volgende:
[..]
Veel mensen tikken hun tanden aan met het bestek als ze eten. Dan kan ik echt door de grond zakken.
Wij eten thuis gelukkig met muziek aan, dat scheelt echt een hoop![]()
Ik weet niet zo goed wat ik van de meting moet denken.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:21 schreef NiteSpeed het volgende:
Preteen is gewoon onbetrouwbaar, en cijfers geven een vals gevoel van nauwkeurigheid. Dat moet je je goed beseffen. Het gaat meer om de categorie waarin je valt uiteindelijk. Die cijfertjes betekenen heel weinig. Maar goed, bovengemiddeld tot normaal dus, apart dat je dan die typische kenmerken van een klassieke autist vertoont.
Ik vind het al knap genoeg als je uberhaupt kunt studeren, met een psychische stoornis.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:22 schreef katerwater het volgende:
Ik heb al meermaals verschillende handelingen door elkaar gemixed...
Zo stond ik ooit met een pakje boter voor de televisie, niet beseffend wat ik nu aan het doen was![]()
Ook betrap ik mezelf er constant op dat ik afdwaal van wat ik aan het doen ben en in een soort droomwereld terecht kom... vooral tijdens repetitieve momenten (studeren of tijdens de les, voor de computer of tv...) Tot ik plots 25minuten later 'wakker' word en weer eens niet besef waar ik ben en wat ik aan het doen was...
![]()
![]()
Ik geloof ook niet zozeer in die momentmetingen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik van de meting moet denken.
Mijn vriend is als kind zelfs onderzocht door een universiteit in het zuiden omdat hij krankzinnige resultaten behaalde, in diverse tests. ( als kind )
Onlangs hebben we ons voor de fun of it laten testen en scoorde hij lager dan ik, terwijl ik echt in alle oprechtheid kan zeggen dat hij mij op dat niveau nog altijd in alle opzichten overstijgt.
Maar voor mij blijft hij altijd een wonderkind; ik ben absoluut verliefd op zijn hoofd![]()
Mijn vader heeft wiskunde olympiades gewonnen bij de vleet. Ik trad in zijn voetsporen door als puber ook uit te blinken in wiskunde.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:29 schreef meta4 het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet zozeer in die momentmetingen.
Maar ik ben er vast ook op achteruit gegaan.
Ik was ooit goed in wiskunde, en lijk nu wel dyscalculie te hebben
vraag het ander hier even, SHE is geen mod van R&P.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:34 schreef meta4 het volgende:
SHE, als je wat tijd overhebt
zou je dan twee van mijn gequote reacties kunnen verwijderen.
Ik voel mij er toch niet zo goed bij, dat het er staat![]()
Welke zitten je dwars?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:34 schreef meta4 het volgende:
SHE, als je wat tijd overhebt
zou je dan twee van mijn gequote reacties kunnen verwijderen.
Ik voel mij er toch niet zo goed bij, dat het er staat![]()
stop eens met jezelf naar beneden te halen....quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:29 schreef meta4 het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet zozeer in die momentmetingen.
Maar ik ben er vast ook op achteruit gegaan.
Ik was ooit goed in wiskunde, en lijk nu wel dyscalculie te hebben
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Mijn vader heeft wiskunde olympiades gewonnen bij de vleet. Ik trad in zijn voetsporen door als puber ook uit te blinken in wiskunde.
Maar als ik bij de supermarkt de opmerking van een cassiere krijg , of ik er 2 euro bij heb, dan begrijp ik er geen jota van.
OMG, Connie Breukhoven is ook een autist!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:34 schreef SHE het volgende:
Ik heb nog 1 die ik ooit eens elders op FOK! heb gepost;
Ik keek vroeger best veel soaps; en was gefascineerd door het feit dat soapsterren er altijd zo mooi uit zagen als ze wakker werden.
In mijn hoofd, hield dat dus in dat je blijkbaar jezelf moest opmaken voor je wakker werd.
Velen jaren heb ik de wekker om 06.00 gezet als een vriendje bleef slapen; om dan mijn bed uit te rennen, mijn haar te doen, make -up te doen en dan weer in bed te gaan liggen
Wist ik veel ...
op zijn minst geobserdeertquote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:36 schreef MUUS het volgende:
[..]
OMG, Connie Breukhoven is ook een autist!
Doe niet zo gekquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |