als dát typerend is voor een asperger moet ik ook eens langs een shrink geloof ikquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:08 schreef SHE het volgende:
Wat deed ik; ik deed de pan op het vuur, de pasta er in en wachtte rustig af.
Lang verhaal , kort > rookontwikkeling, pan die verpest was en vlammetjes her en der.
Kun je zo slecht koken danquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
als dát typerend is voor een asperger moet ik ook eens langs een shrink geloof ik
Kan best lekker zijnquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat heeft het koken vd pasta te maken met Asperger?
Recepten die ik ken, kook ik fantastisch. Met veel gevoel voor detail en smaak combinaties.quote:
Geef een autist maar een recept; echt..dat is heel grappig.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:12 schreef gelly het volgende:
Ik ben wel eens te laat bij de bushalte geweest omdat ik dacht dat de bus ook echt kwam op de tijd die op het bordje stond.
Niet elke autist is hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:14 schreef SHE het volgende:
[..]
Geef een autist maar een recept; echt..dat is heel grappig.
Leuker nog is een IKEA meubel met handleiding.
Volgens de standaarden zijn alle mannen een beetje autistisch.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
als dát typerend is voor een asperger moet ik ook eens langs een shrink geloof ik
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:12 schreef gelly het volgende:
Ik ben wel eens te laat bij de bushalte geweest omdat ik dacht dat de bus ook echt kwam op de tijd die op het bordje stond.
Half Nederland is autistisch wat dat betreft ? En 90% van de vrouwen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:14 schreef SHE het volgende:
[..]
Leuker nog is een IKEA meubel met handleiding.
Ik ken het hoor; ik heb er zelf in gepostquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:16 schreef zwaaibaai het volgende:
check dit koken-voor-autisten-topic even trouwens
Mijn jongere broertje moet je ook niet laten koken. Die kan 't gevolg van iets lastig inschatten en dat zorgt wel eens hilarische situatiesquote:
Vertel!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:22 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Mijn jongere broertje moet je ook niet laten koken. Die kan 't gevolg van iets lastig inschatten en dat zorgt wel eens hilarische situaties
Koken met what-ever, het gaat om het feit dat SHE-Asperger alles letterlijk neemt. Het is een beetje het herman finkers effect. Wanneer er staat doe de pasta in een pan en kook het 8 minuten, wordt er een pan gepakt, het vuur aangezet, de pasta er in geworpen ( al dan niet met de verpakking ) en 8 minuten gewacht. Dan in volle verbazing kijken hoe je keuken onder de rook komt te staan.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ben jij ook een autist dan ?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:26 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
ruimde ze na het avond eten de tafel af, met hulp van mij de machine in en zette het aan.
Spreek je altijd voor een ander?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:26 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Koken met what-ever, het gaat om het feit dat SHE-Asperger alles letterlijk neemt.
-"dit moeten we tot de grond toe onderzoeken"quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Alsmede een aantal mooie verzameling quotes met niet kloppende spreekwoorden ed:
-"Ik sta me hier bol te werken!" ("Ik kan het niet bolwerken")
-"Over bananen gesproken, hoe laat begint het voetbal?"
-"De kippen krijgen er vel van!"
ik was de begeleider van de groep, ik hou het verborgen.quote:
heb jij altijd een slechte bui met wantrouwen?quote:
Welnee. Anekdotes zijn tof, dat bewijst de ADD/ADHD-reeks ook telkens.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:17 schreef S1nn3rz het volgende:
bagger in r&p.
Het was niet slecht bedoeld.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:30 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
heb jij altijd een slechte bui met wantrouwen?
Wellicht is het maar goed dat je die pepers nog niet hebt. Waar je daar allemaal mee kan aanrichtenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:08 schreef SHE het volgende:
Wat deed ik; ik deed de pan op het vuur, de pasta er in en wachtte rustig af.
Lang verhaal , kort > rookontwikkeling, pan die verpest was en vlammetjes her en der.
Dan ben je gewoon labiel en is er echt iets mis gegaan tijdens je opvoeding.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:34 schreef SHE het volgende:
Ik heb nog 1 die ik ooit eens elders op FOK! heb gepost;
Ik keek vroeger best veel soaps; en was gefascineerd door het feit dat soapsterren er altijd zo mooi uit zagen als ze wakker werden.
In mijn hoofd, hield dat dus in dat je blijkbaar jezelf moest opmaken voor je wakker werd.
Velen jaren heb ik de wekker om 06.00 gezet als een vriendje bleef slapen; om dan mijn bed uit te rennen, mijn haar te doen, make -up te doen en dan weer in bed te gaan liggen
Wist ik veel ...
Daarom begreep ik het in de eerste insantie nietquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:33 schreef HenkieVdV het volgende:
Triest topic dit.
Even blij doen met m'n geestelijke afwijking.
Ik moet bekennen dat het me nog niet helemaal duidelijk is. Ook begreep ik de eerdere diagnoses van BL en PTSS niet.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:33 schreef meta4 het volgende:
[..]
Het was niet slecht bedoeld.
Maar je hebt wel gelijk![]()
@ SHE
Waarom werd er bij/door jou in de eerste instantie aan schizofrenie gedacht?
Wat zijn de overeenkomsten daarvan met asperger?
Misschien kan jij als self-proclaimed wijsneus een ander heenkomen zoeken om je compleet nutteloze bijdragen te dumpen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:36 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon labiel en is er echt iets mis gegaan tijdens je opvoeding.![]()
Het ging dan ook om anekdotes.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:38 schreef meta4 het volgende:
Maar SHE je problemen klinken niet zozeer als problemen.
Als het zich beperkt tot pasta, wekkers, make-up etc.
Verbeter me, als ik ernaast zit.
Ik ben in het verleden ook verkeerd gediagnoseerd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat het me nog niet helemaal duidelijk is. Ook begreep ik de eerdere diagnoses van BL en PTSS niet.
Dit omdat ik toch duidelijk onvoldoende scoor op de criteria.
Wel weet ik dat ik sommige testen bewust heb gemanipuleerd om de behandelaar te testen.
Dat is natuurlijk stom; maar ik wilde weten wat de uitkomst zou zijn als ik wenselijke antwoorden zou geven.
Je hoofd is een complex goed natuurlijk en er is zeker iets in mij wat zich afvraagt hoe gek we nu met zijn allen eigenlijk zijn![]()
Om alles kan gelachen worden, alles heeft zijn anektdotes.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:33 schreef HenkieVdV het volgende:
Triest topic dit.
Even blij doen met m'n geestelijke afwijking.
Durf je deze te openbaren?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:40 schreef meta4 het volgende:
[..]
Ik ben in het verleden ook verkeerd gediagnoseerd.
Dit omdat bij mij de dingen heel erg in elkaar overlopen, en ik een heel breed ziektebeeld heb.
Ik heb inmiddels wel een vaste diagnose, maar ik geloof niet dat deze op zichzelf staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |