Mag van mij ookquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:11 schreef ElizabethR het volgende:
De TT mag wel even veranderd worden lijkt meKlein spelfoutje.
Ik begrijp dat je BL niet in een paar woorden kunt omschrijven. Maar ik volg al hele lange tijd een BLer en die voldoet toch wel aan hetgeen jij omschreef, dus het adopteren van allerlei aandoeningen en er tot slot ook nog in geloven dat je dat hebt.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:31 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Niet voor aandacht. Althans, niet bewust. Soms krijg ik het gevoel dat ze dat doen om zo meer bevestiging te krijgen van hun eigen stoornis. BL is niet wat je één, twee, drie kan omschrijven namelijk.
Vooral dat narcistische. Ik werd echt gek van haar creatieve uitspattingen die prullebak waardig was, haar constante aandachtstrekkerij en oh wee als jij eens iets had...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:40 schreef ElizabethR het volgende:
is ook mijn irritatiegrens vaak snel bereikt als er weer eens (in mijn ogen) nogal narcistisch gedrag wordt vertoond door bewuste BLer.
Je vriend zal het maar denkenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:16 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Ik werd echt gek van haar creatieve uitspattingen die prullebak waardig was
Inderdaad, absoluut geen meeleven voor anderen op kunnen brengen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:16 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Vooral dat narcistische. Ik werd echt gek van haar creatieve uitspattingen die prullebak waardig was, haar constante aandachtstrekkerij en oh wee als jij eens iets had...
Valt wel mee hoorquote:en nu klink ik als een wijf
Nogal! Vooral op dat creatieve vlak waar zwaaibaai het ook over heeft. En zichzelf als rolmodel zien voor anderen met dezelfde problematiek en daar mee te koop lopen. Als je dan een keer zegt dat je iets niet zo mooi of bijzonder vind zijn de rapen gaar.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:18 schreef SHE het volgende:
Was ze echt hoogmoedig? Arrogant? Was er sprake van extreme zelfoverschatting?
Je kunt je er inderdaad aan storen, maar het is niet niets voor niets onderdeel van een persoonlijkheidsstoornis.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Inderdaad, absoluut geen meeleven voor anderen op kunnen brengen.
Kloptquote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:31 schreef meta4 het volgende:
[..]
Je kunt je er inderdaad aan storen, maar het is niet niets voor niets onderdeel van een persoonlijkheidsstoornis.
Een deel heeft een ziek persoon niet in de hand. En dat valt hem -als gezond persoon- daarvoor niet geheel te verwijten.
Ik heb heel veel tijd en moeite gestoken in deze persoon, jaren en jarenlang. Ik ga niet in detail treden maar het heeft me ook nog eens bergen geld gekost. Nog afgezien van de frustraties. Als er weer eens sprake was van een uitspatting ( en nu zeg ik het nog voorzichtig, want ik ben echt wel op mogen komen draven bij diverse instellingen en zelfs justitie om deze persoon te helpen) en ik had mijn taak weer gedaan kon er nooit een bedankje af. Op den duur gaat zoiets je echt opbreken, dat eenrichtingsverkeer van alles nemen en nooit geven. En dan weet deze persoon niet eens bewust dat dit zo voelt voor mij.quote:Ziekte valt niet als excuus te gebruiken, en natuurlijk moet een mens zich er ook zelf tegen willen verzetten,
maar als je het niets vind blijf er dan gewoon uit de buurt.
Inplaats van er zo laag over te spreken (algemeen).
Waarom deed je dat dan?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Ik heb heel veel tijd en moeite gestoken in deze persoon, jaren en jarenlang. Ik ga niet in detail treden maar het heeft me ook nog eens bergen geld gekost. Nog afgezien van de frustraties. Als er weer eens sprake was van een uitspatting ( en nu zeg ik het nog voorzichtig, want ik ben echt wel op mogen komen draven bij diverse instellingen en zelfs justitie om deze persoon te helpen) en ik had mijn taak weer gedaan kon er nooit een bedankje af. Op den duur gaat zoiets je echt opbreken, dat eenrichtingsverkeer van alles nemen en nooit geven. En dan weet deze persoon niet eens bewust dat dit zo voelt voor mij.
Omdat het familie was, die verder geen enkele steun kreeg van de rest van de familie, let alone de ouders, en ik me dat aantrok? In het begin had ik ook nog het idee dat ik misschien wel kon helpen, maar dat was eigenlijk vrij snel over, want er werd geen hulp verlangd.quote:
nopequote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:28 schreef meta4 het volgende:
Is het zo dat elke borderliner automutuleerd
en het dus een vereisde is, binnenin de diagnosestelling?
De meeste mensen met een psychische stoornis moeten zichzelf helpen. Vaak is hulp van buitenaf niet eens mogelijk, zelfs al worden ze vol medicatie gestopt. Advies wordt niet aangenomen en ga zo door. Hopeloze situaties in veel gevallen hoewel het ook anders kan. Heb ook vaker het idee dat het te maken heeft met gebrek aan zelf-inzicht. Als je een gezonde dosis zelf-inzicht hebt dan ga je niet zo snel over tot krassen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
In het begin had ik ook nog het idee dat ik misschien wel kon helpen, maar dat was eigenlijk vrij snel over, want er werd geen hulp verlangd.
Er zijn meer mensen die dat niet hebben, dan wel.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:39 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb ook vaker het idee dat het te maken heeft met gebrek aan zelf-inzicht. Als je een gezonde dosis zelf-inzicht hebt dan ga je niet zo snel over tot krassen.
Zelf-inzicht kun je aanleren, zeker als er iets mis is zal dat sneller gaan als je bewust bent dat er iets mis is. Bewust zijn dat er iets niet klopt en vervolgens eens kijken hoe je in het leven staat en hoe je eigen gedrag is. Maar nogmaals, eerst inzien dat je eigen gedrag niet klopt anders blijf je doorgaan ermee op een foute manier.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:19 schreef meta4 het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die dat niet hebben, dan wel.
Zelfkennis en eigenwaarde zijn twee dingen apart.quote:Op zondag 15 juli 2007 13:20 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zelf-inzicht kun je aanleren, zeker als er iets mis is zal dat sneller gaan als je bewust bent dat er iets mis is. Bewust zijn dat er iets niet klopt en vervolgens eens kijken hoe je in het leven staat en hoe je eigen gedrag is. Maar nogmaals, eerst inzien dat je eigen gedrag niet klopt anders blijf je doorgaan ermee op een foute manier.
Als je geen eigenwaarde hebt dan is het zeker mogelijk om daar aan te werken, eventueel met hulp of in je eentje. Weet niet hoe het zit met de eigenwaarde van mensen die automutileren maar goed, als je je lichaam beschadigd dan hecht je in ieder geval weinig waarde aan jezelf in mijn ogen.
Eventjes de taalabominatie die zich jouw TT noemde verbeterd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:28 schreef meta4 het volgende:
Is het zo dat elke borderliner automutileert en het dus een vereiste isvoor de diagnosestelling?
Ik gun je dat pleziertje wel, hoorquote:Op maandag 16 juli 2007 14:47 schreef oddman het volgende:
[..]
Eventjes de taalabominatie die zich jouw TT noemde verbeterd.
Nee.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:28 schreef meta4 het volgende:
Is het zo dat elke borderliner automutuleerd
en het dus een vereisde is, binnenin de diagnosestelling?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |