abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51443654
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:11 schreef ElizabethR het volgende:
De TT mag wel even veranderd worden lijkt me Klein spelfoutje.
Mag van mij ook
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:40:30 #52
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51445619
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:31 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Niet voor aandacht. Althans, niet bewust. Soms krijg ik het gevoel dat ze dat doen om zo meer bevestiging te krijgen van hun eigen stoornis. BL is niet wat je één, twee, drie kan omschrijven namelijk.
Ik begrijp dat je BL niet in een paar woorden kunt omschrijven. Maar ik volg al hele lange tijd een BLer en die voldoet toch wel aan hetgeen jij omschreef, dus het adopteren van allerlei aandoeningen en er tot slot ook nog in geloven dat je dat hebt.

Als toevoeging daarbij beschrijft deze BLer zichzelf ook nog eens als het meest ruimdenkende, mooiste, meest filosofische en creatieve persoon op aarde. En dat vind ik dan wel weer naar de andere kant doorslaan. Dus of deze BLer vraagt bevestiging voor de ' aandoeningen' of deze BLer vraagt bevestiging voor de geweldige persoon die deze BLer in eigen ogen is. Een tussenweg lijkt er niet te zijn. Ikvind dat wel fascinerend om te volgen, al begrijp ik er geen hout van en is ook mijn irritatiegrens vaak snel bereikt als er weer eens (in mijn ogen) nogal narcistisch gedrag wordt vertoond door bewuste BLer.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_51447018
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:40 schreef ElizabethR het volgende:
is ook mijn irritatiegrens vaak snel bereikt als er weer eens (in mijn ogen) nogal narcistisch gedrag wordt vertoond door bewuste BLer.
Vooral dat narcistische. Ik werd echt gek van haar creatieve uitspattingen die prullebak waardig was, haar constante aandachtstrekkerij en oh wee als jij eens iets had...

en nu klink ik als een wijf
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:18:28 #54
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51447108
Narcisme zit volgens mij in hetzelfde spectrum. Ben ik trouwens ook weleens van beticht, terwijl ik mezelf toch wel aardig door de mangel weet te halen.

Was ze echt hoogmoedig? Arrogant? Was er sprake van extreme zelfoverschatting?
pi_51447279
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:16 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]
Ik werd echt gek van haar creatieve uitspattingen die prullebak waardig was
Je vriend zal het maar denken
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:23:36 #56
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51447300
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:16 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Vooral dat narcistische. Ik werd echt gek van haar creatieve uitspattingen die prullebak waardig was, haar constante aandachtstrekkerij en oh wee als jij eens iets had...
Inderdaad, absoluut geen meeleven voor anderen op kunnen brengen.
quote:
en nu klink ik als een wijf
Valt wel mee hoor
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:29:03 #57
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51447509
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:18 schreef SHE het volgende:

Was ze echt hoogmoedig? Arrogant? Was er sprake van extreme zelfoverschatting?
Nogal! Vooral op dat creatieve vlak waar zwaaibaai het ook over heeft. En zichzelf als rolmodel zien voor anderen met dezelfde problematiek en daar mee te koop lopen. Als je dan een keer zegt dat je iets niet zo mooi of bijzonder vind zijn de rapen gaar.
pi_51447627
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:23 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Inderdaad, absoluut geen meeleven voor anderen op kunnen brengen.
Je kunt je er inderdaad aan storen, maar het is niet niets voor niets onderdeel van een persoonlijkheidsstoornis.
Een deel heeft een ziek persoon niet in de hand. En dat valt hem -als gezond persoon- daarvoor niet geheel te verwijten.
Ziekte valt niet als excuus te gebruiken, en natuurlijk moet een mens zich er ook zelf tegen willen verzetten,
maar als je het niets vind blijf er dan gewoon uit de buurt.
Inplaats van er zo laag over te spreken (algemeen).
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:39:29 #59
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51447897
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:31 schreef meta4 het volgende:

[..]

Je kunt je er inderdaad aan storen, maar het is niet niets voor niets onderdeel van een persoonlijkheidsstoornis.
Een deel heeft een ziek persoon niet in de hand. En dat valt hem -als gezond persoon- daarvoor niet geheel te verwijten.
Klopt
quote:
Ziekte valt niet als excuus te gebruiken, en natuurlijk moet een mens zich er ook zelf tegen willen verzetten,
maar als je het niets vind blijf er dan gewoon uit de buurt.
Inplaats van er zo laag over te spreken (algemeen).
Ik heb heel veel tijd en moeite gestoken in deze persoon, jaren en jarenlang. Ik ga niet in detail treden maar het heeft me ook nog eens bergen geld gekost. Nog afgezien van de frustraties. Als er weer eens sprake was van een uitspatting ( en nu zeg ik het nog voorzichtig, want ik ben echt wel op mogen komen draven bij diverse instellingen en zelfs justitie om deze persoon te helpen) en ik had mijn taak weer gedaan kon er nooit een bedankje af. Op den duur gaat zoiets je echt opbreken, dat eenrichtingsverkeer van alles nemen en nooit geven. En dan weet deze persoon niet eens bewust dat dit zo voelt voor mij.

Maar sorry, ik scheer echt niet elke BLer over een kam.
pi_51448220
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Klopt
[..]

Ik heb heel veel tijd en moeite gestoken in deze persoon, jaren en jarenlang. Ik ga niet in detail treden maar het heeft me ook nog eens bergen geld gekost. Nog afgezien van de frustraties. Als er weer eens sprake was van een uitspatting ( en nu zeg ik het nog voorzichtig, want ik ben echt wel op mogen komen draven bij diverse instellingen en zelfs justitie om deze persoon te helpen) en ik had mijn taak weer gedaan kon er nooit een bedankje af. Op den duur gaat zoiets je echt opbreken, dat eenrichtingsverkeer van alles nemen en nooit geven. En dan weet deze persoon niet eens bewust dat dit zo voelt voor mij.
Waarom deed je dat dan?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:52:20 #61
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51448344
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:48 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Waarom deed je dat dan?
Omdat het familie was, die verder geen enkele steun kreeg van de rest van de familie, let alone de ouders, en ik me dat aantrok? In het begin had ik ook nog het idee dat ik misschien wel kon helpen, maar dat was eigenlijk vrij snel over, want er werd geen hulp verlangd.
pi_51448609
Ik had een redelijk uitgebreide reactie, maar zag net dat het een familielid betrof.
Dus dan gaat een groot gedeelte niet op, aangezien dat in mijn geval hetzelfde is.
Al niet met een borderliner.
Het is waar dat je uiteindelijk -hoe egoistisch dat sommigen niet in de oren klinkt- voor jezelf moet kiezen.
Anders zal je er helemaal aan onderdoor gaan.
pi_51458791
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:28 schreef meta4 het volgende:

Is het zo dat elke borderliner automutuleerd
en het dus een vereisde is, binnenin de diagnosestelling?

nope
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zaterdag 14 juli 2007 @ 13:39:11 #64
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51459430
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:52 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

In het begin had ik ook nog het idee dat ik misschien wel kon helpen, maar dat was eigenlijk vrij snel over, want er werd geen hulp verlangd.
De meeste mensen met een psychische stoornis moeten zichzelf helpen. Vaak is hulp van buitenaf niet eens mogelijk, zelfs al worden ze vol medicatie gestopt. Advies wordt niet aangenomen en ga zo door. Hopeloze situaties in veel gevallen hoewel het ook anders kan. Heb ook vaker het idee dat het te maken heeft met gebrek aan zelf-inzicht. Als je een gezonde dosis zelf-inzicht hebt dan ga je niet zo snel over tot krassen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_51469598
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:39 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]
Heb ook vaker het idee dat het te maken heeft met gebrek aan zelf-inzicht. Als je een gezonde dosis zelf-inzicht hebt dan ga je niet zo snel over tot krassen.
Er zijn meer mensen die dat niet hebben, dan wel.
  zondag 15 juli 2007 @ 13:20:11 #66
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51486931
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:19 schreef meta4 het volgende:

[..]

Er zijn meer mensen die dat niet hebben, dan wel.
Zelf-inzicht kun je aanleren, zeker als er iets mis is zal dat sneller gaan als je bewust bent dat er iets mis is. Bewust zijn dat er iets niet klopt en vervolgens eens kijken hoe je in het leven staat en hoe je eigen gedrag is. Maar nogmaals, eerst inzien dat je eigen gedrag niet klopt anders blijf je doorgaan ermee op een foute manier.

Als je geen eigenwaarde hebt dan is het zeker mogelijk om daar aan te werken, eventueel met hulp of in je eentje. Weet niet hoe het zit met de eigenwaarde van mensen die automutileren maar goed, als je je lichaam beschadigd dan hecht je in ieder geval weinig waarde aan jezelf in mijn ogen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_51495878
Vandaar al die file's
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_51507514
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:20 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Zelf-inzicht kun je aanleren, zeker als er iets mis is zal dat sneller gaan als je bewust bent dat er iets mis is. Bewust zijn dat er iets niet klopt en vervolgens eens kijken hoe je in het leven staat en hoe je eigen gedrag is. Maar nogmaals, eerst inzien dat je eigen gedrag niet klopt anders blijf je doorgaan ermee op een foute manier.

Als je geen eigenwaarde hebt dan is het zeker mogelijk om daar aan te werken, eventueel met hulp of in je eentje. Weet niet hoe het zit met de eigenwaarde van mensen die automutileren maar goed, als je je lichaam beschadigd dan hecht je in ieder geval weinig waarde aan jezelf in mijn ogen.
Zelfkennis en eigenwaarde zijn twee dingen apart.

Ik automutileer niet, dus daar moet je verder niet bij mij voor zijn.
Ik had een simpele vraag, en die is onderhand beantwoord
  maandag 16 juli 2007 @ 14:47:14 #69
172358 oddman
Introspecteur
pi_51522319
quote:
Is het zo dat elke borderliner automutileert en het dus een vereiste isvoor de diagnosestelling?
Eventjes de taalabominatie die zich jouw TT noemde verbeterd.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_51564482
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:47 schreef oddman het volgende:

[..]

Eventjes de taalabominatie die zich jouw TT noemde verbeterd.
Ik gun je dat pleziertje wel, hoor
pi_51582126
quote:

Is het zo dat elke borderliner automutuleerd
en het dus een vereisde is, binnenin de diagnosestelling?

Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')