abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51430394
Als de ouderen niet gaan meebetalen aan de AOW dan heeft binnenkort iedere werknemer een oudere op zijn nek, want zodra een persoon 65 is dan stopt hij met AOWpremie betalen, maar moet wel een AOW uitkering gaan ontvangen.

Een werknemer die een ernstig auto ongeluk krijgt, stopt ook niet met WAO premie betalen als hij van de WAO moet gaan leven, dus waarom een AOWer wel, als hij / zij AOW krijgt

Sterker nog, het gaat dubbelop, 1 miljoen AOW premie betalers worden straks 1 miljoen AOW ontvangers van 100% uitkering.
Dit is het failliet van het AOW stelsel.
Met twee jaar opschuiven van de AOW leeftijd, schuif je het probleem twee jaar verder, als je 40 of jonger bent, levert dat alleen maar een nog groter probleem op, omdat men in die tijd vijf jaar ouder zal worden.

Ze hebben het wel eens over het AOW gat, maar dit is een AOW krater, en dit is jouw probleem.
Dus wil jij niet in de bijstand later, dan moeten je vader en moeder ook premie gaan betalen, net als jij.
En ook dan zal het nog een hele klus te worden om jouw AOW zeker te stellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 14-07-2007 01:22:10 ]
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:50:52 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51430942
Wellicht zou TS eens met wat cijfers moeten komen over het wanneer het probleem optreed, de kosten van de OAW geprojecteerd op de toekomst en hoe het in andere europesche landen geregeld is (dit is belangrijk omdat we door de euro daar aan gekoppeld zijn)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:51:30 #3
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_51430958
gewoon afschaffen, belastingen verlagen en iedereen laten zorgen voor zijn eigen hachie.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 14:53:16 #4
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51431015
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:51 schreef ArnoKlaassen het volgende:
gewoon afschaffen, belastingen verlagen en iedereen laten zorgen voor zijn eigen hachie.
Eerst al het betaalde uitkeren, dan afschaffen en belastingen verlagen. Dan kan daarna iedereen met een buideltje geld naar een verzekeraar om het zelf te regelen.
Carpe Libertatem
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:55:39 #5
45206 Pietverdriet
pi_51431087
quote:
Daar los het het probleem niet mee op.

Ook al zouden we morgen de AOW in NL afschaffen, krijgen we nog enorme problemen door de pensioen verplichtingen van andere euro landen. Die moeten dat geld ophoesten, en dat zal invloed hebben, en veel ook, op de waarde van de euro. Denk aan rente stijging en inflatie.
bron http://www.brusselsjournal.com/node/935
pi_51431176
quote:
Dan gaan er 2,5 miljoen mensen in de bijstand, en die is bijna even hoog als de AOW.
dat is het broekzak vestzak idee.
Of iedereen laten bedelen, of afknallen, het laatste is de beste oplossing voor dit probleem

[ Bericht 8% gewijzigd door henkway op 13-07-2007 22:41:08 ]
pi_51431237
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Eerst al het betaalde uitkeren, dan afschaffen en belastingen verlagen. Dan kan daarna iedereen met een buideltje geld naar een verzekeraar om het zelf te regelen.
Dat kan niet want het gaat om een omslagstelsel, dat geld is er nog niet.
Dat moet jij nog betalen.

Een modern bedrijf moet zijn verplichtingen opnemen als schuld.
Als de overheid dat doet dan ZIjn we al failliet

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 13-07-2007 20:00:46 ]
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:00:05 #8
45206 Pietverdriet
pi_51431247
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:58 schreef henkway het volgende:

[..]

Dan gaan er 2,5 miljoen mensen in de bijstand, en die is bijna even hoog als de AOW.
dat is het broekzak vestzak idee.
Of iedereen laten bedelen, of afknallen
Zelfs dat lost het issue niet op, het probleem is niet de NL AOW verplichtingen, het zijn die van de andere euro landen die een impact gaan hebben op ons.
pi_51431312
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfs dat lost het issue niet op, het probleem is niet de NL AOW verplichtingen, het zijn die van de andere euro landen die een impact gaan hebben op ons.
Inderdaad
heftig zoekend naar linkjes
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:06:05 #10
45206 Pietverdriet
pi_51431486
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:01 schreef henkway het volgende:

[..]

Inderdaad
heftig zoekend naar linkjes
Heb je nu door waarom de UK niet in de Euro wil? Zelfs Thatcher zag deze bui hangen.
Het is een schande dat vrijwel ALLE politieke partijen in NL hier aan voorbij zijn gegaan en de Media hier nauwelijks aandacht aan hebben besteed.
Dit is het ware probleem met de EURO, hij is namelijk van ons allemaal
pi_51431500
Het probleem is niet zozeer dat mensen in de AOW komen maar daar (te) lang in blijven hangen doordat ze niet doodgaan. De huidige medische stand van zaken maakt dat (gelukkig) mogelijk.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:09:04 #12
45206 Pietverdriet
pi_51431598
Hier nog wat intressants, maar wel gort droog
http://ies.fsv.cuni.cz/storage/publication/504_wp55_schneider.pdf
pi_51431692
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

OOk al zou men het vandaag afschaffen dan nog moeten wij blijven betalen de komende 30jaar voor de huidige AOW ers.
Net als nu met de huidige VUTTERS, daar betalen we nog 5 jaar voor, tot ze 65 zijn.
( En dan krijgen zij ook AOW en Pensioen)
pi_51431752
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:06 schreef The_Masterer het volgende:
Het probleem is niet zozeer dat mensen in de AOW komen maar daar (te) lang in blijven hangen doordat ze niet doodgaan. De huidige medische stand van zaken maakt dat (gelukkig) mogelijk.
Kortom, de AOW gerechtigde leeftijd moet omhoog.

AOWers mee laten betalen kan ook wel maar goed dan zal je zien dat er ook weer genivelleerd moet worden want tja sterkste schouders enzo. Dat die sterke schouders ook hun hele leven al extra belasting hebben betaald telt dan opeens niet meer.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_51431880
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier nog wat intressants, maar wel gort droog
http://ies.fsv.cuni.cz/storage/publication/504_wp55_schneider.pdf
Ik zie daar geen opname van AOW verplichtingen.
Want dat gaat nog wel
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:17:55 #16
45206 Pietverdriet
pi_51431918
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:13 schreef FJD het volgende:

[..]

Kortom, de AOW gerechtigde leeftijd moet omhoog.

AOWers mee laten betalen kan ook wel maar goed dan zal je zien dat er ook weer genivelleerd moet worden want tja sterkste schouders enzo. Dat die sterke schouders ook hun hele leven al extra belasting hebben betaald telt dan opeens niet meer.
In de VS is de welvaardsverdeling Arm vs Rijk, in Nederland is dat niet het geval, daar is het Oud vs Jong.
Ouderen in NL zijn in vergelijking tot jongeren bulkend rijk, ze hebben meestal pensioenen gebaseerd op laatst verdient salaris, (AOW plus bedrijfs pensioen) een afbetaald huis wat door de krappe woning nood enorm veel geld is waard geworden.
Tuurlijk zijn er ouderen die sappelen, en rijke jongeren, maar gemiddeld is dit wel de trend.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:19:07 #17
45206 Pietverdriet
pi_51431969
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:17 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik zie daar geen opname van AOW verplichtingen.
Want dat gaat nog wel
Kijk eens naar Tabel 4, of is het engels te moeilijk?
pi_51432049
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de VS is de welvaardsverdeling Arm vs Rijk, in Nederland is dat niet het geval, daar is het Oud vs Jong.
Ouderen in NL zijn in vergelijking tot jongeren bulkend rijk, ze hebben meestal pensioenen gebaseerd op laatst verdient salaris, (AOW plus bedrijfs pensioen) een afbetaald huis wat door de krappe woning nood enorm veel geld is waard geworden.
Tuurlijk zijn er ouderen die sappelen, en rijke jongeren, maar gemiddeld is dit wel de trend.
Het is reeler om de AOW er ook premie te laten betalen, aangezien dat flink aantelt omdat er zoveel AOW moeten gaan krijgen.
nivelleren heeft hier niets mee van doen
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 15:22:39 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51432096
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:59 schreef henkway het volgende:
Dat jkan niet want het gaat om een omslagstelsel, dat geld is er nog niet.
Dat moet jij nog betalen.
Ze gebruiken ingekomen premies om direct de AOW uit te betalen aan de oudjes. Ik heb niet voor zo'n systeem gekozen. Ze hebben dat mijn probleem gemaakt door dat systeem gedwongen in te voeren.

Net als ieder werkend persoon en belastingplichtig persoon betaal ik AOW-premies, dus ik betaal dat wel degelijk.
Carpe Libertatem
pi_51432128
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk eens naar Tabel 4, of is het engels te moeilijk?
Ja inderdaad , gevonden .

Ja het zijn spanje en griekenland v.n.l, wat ik al wist trouwens dat het die landen zouden zijn
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:23:43 #21
45206 Pietverdriet
pi_51432137
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:21 schreef henkway het volgende:

[..]

Het is reeler om de AOW er ook premie te laten betalen, aangezien dat flink aantelt omdat er zoveel AOW moeten gaan krijgen.
nivelleren heeft hier niets mee van doen
Aan de andere kant, de meeste ouderen met geld zijn dood tegen de tijd dat jij en ik met pensioen gaan, en het geld wordt dat waarschijnlijk vererft.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:24:22 #22
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51432165
Gewoon de gepensioneerden mee laten betalen aan de AOW. De babyboomers hebben geluk gehad dat ze met veel mensen tegelijk de AOW van weinig mensen hoefden te financieren. En dan nog hebben ze de staatsschuld toe laten nemen in de tijd dat de beroepsbevolking relatief groot was. Kortom, er is niets mis mee als ze nu zelf ietsjepietsje zwaarder belast worden doordat ze mee moeten betalen aan de oudedagsvoorziening.

Probleem is dat Balkenende in de discussies met Bos maar één keer het woord 'bejaardenbelasting' hoefde te gebruiken en hup, die babyboomers gebruiken hun getalsmatige voordeel door massaal CDA te stemmen. De bejaardenbelangenpartij.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:25:59 #23
45206 Pietverdriet
pi_51432226
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:23 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja inderdaad , gevonden .

Ja het zijn spanje en griekenland v.n.l, wat ik al wist trouwens dat het die landen zouden zijn
Voor europa gemiddeld geld
"De actuele waarde van Europa's ongedekte pensioenverplichtingen mag geraamd worden op 285% van het BBP"
Kortom, europa heeft een pensioenschuld van bijna 3 keer het europesche BBP...
En dit komt bovenop de staatsschulden van europa..
pi_51432271
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:24 schreef Pool het volgende:
Gewoon de gepensioneerden mee laten betalen aan de AOW. De babyboomers hebben geluk gehad dat ze met veel mensen tegelijk de AOW van weinig mensen hoefden te financieren. En dan nog hebben ze de staatsschuld toe laten nemen in de tijd dat de beroepsbevolking relatief groot was. Kortom, er is niets mis mee als ze nu zelf ietsjepietsje zwaarder belast worden doordat ze mee moeten betalen aan de oudedagsvoorziening.

Probleem is dat Balkenende in de discussies met Bos maar één keer het woord 'bejaardenbelasting' hoefde te gebruiken en hup, die babyboomers gebruiken hun getalsmatige voordeel door massaal CDA te stemmen. De bejaardenbelangenpartij.
Inderdaad hebben de bejaarden, gecombineerd met hun onwetendheid dit verijdeld, tot op heden
pi_51432279
De grote landen maken er een pleuriszooi van en Nederland betaalt daar straks net zo vrolijk de rekening van want tja de grote landen hebben toch de touwtjes in handen in Europa

Maar goed, Europa is weer een andere discussie.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')