Leuk, eerste jaar samen met Farmacie en Biologie vakken volgenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:17 schreef Haushofer het volgende:
Life Science and Technology
Da's in Grunn tenminste voor veel mensen een verkapte "kwil eigenlijk geneeskunde doen"-studie
je kan ook naar ib groep bellen en vragen of je ingeloot bent...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:34 schreef wiener8 het volgende:
nee dat klopt, want je lotnummer is pas sinds gister (geloof ik) bekend dus dat kon ook niet eerder gegeven worden. Mijn tip is om (nu) even de ib-groep te bellen en naar je lotnummer en volgnummer te vragen. Is op zo gebeurd! Succes!
Het gaat om naplaatsing, niet om loting slimmerdquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:07 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
je kan ook naar ib groep bellen en vragen of je ingeloot bent...![]()
excuusquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:10 schreef EricT het volgende:
[..]
Het gaat om naplaatsing, niet om loting slimmerd![]()
Zie PM...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:19 schreef EricT het volgende:
Wie kan me vertellen wat bij de universiteit Groningen nu precies het verschil is tussen Biologie en Life Science and Techn. Ik heb hier de studiegidsen voor me liggen en de bachalors lijken mij identiek?
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:40 schreef Luco het volgende:
[..]
Zie PM...
Eerste half jaar maakt geen zak uit, beide studies worden parallel gegeven, met gemengde collegezalen (Ja, ook met Farmacie samen, waarom, beats me...) Je kan dus gerust LS&T of Biologie inschrijven. Na een half jaar kies je eigenlijk de studie pas.
Ironische woordspelingquote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:14 schreef 7.Leonardo het volgende:
Voor mijn lotgenoten...
biomedische wetenschappen en dan planten en dieren? wat is dat voor knakenopleiding?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:19 schreef elby1988 het volgende:
Whaaik had gebeld en was ingeloot
.. (op internet kon ik niets vinden :/ kon ook de spanning zijn..
Maar goed, vorig jaar ben ik ook uitgeloot.. Zwaar klote!.. Heb toen BMW gedaan op de UVA... Begin is (als je cht geneeskunde wil doen) echt doorbijten.. Je krijgt planten dieren etc.. niet boeiend.. Laatste half jaar zit je op het AMC, en doe je oncologie, ontstekingen.. etc.. DAt is super interessant!
Weg uit dit topic jij en kom naar het geneeskundetopicquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:39 schreef elby1988 het volgende:
Probleem is dat op de uva eerst een deel samen met Biologie en Psychobiologie krijgt.. daar zitten dan blokken in als celbiologie,, en ook dierenschema etc.... PLantjes is maar heel weinighaast niets...
Daarom is het 2e half jaar (Als je splitst) ook Way better!
Geneeskunde #26 En we hebben slaafjes in witte uniformen!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:43 schreef DDM het volgende:
[..]
Weg uit dit topic jij en kom naar het geneeskundetopicDaar heb je nu recht op. Daar hangt tenminste een topsfeer. En iet zo een trieste sfeer van al die mensen die zijn uitgeloot
![]()
Wat een service voor onze toekomstige co-slavenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:52 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Geneeskunde #26 En we hebben slaafjes in witte uniformen!
Nu ook met linkje![]()
Hm, om de een of andere vage reden dacht ik niet dat jij nog uitgeloot zou worden, maargoedquote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:07 schreef Houtspeer het volgende:
Ik wilde geneeskunde doen, nu denk ik biomedische wetenschappen..
als je ze bij mij niet meegerekend had was ik ook hoger, ging met 7,8 mn examen in en kwam net 7,46 er weer uitquote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:30 schreef Fhm het volgende:
[..]
Hm, om de een of andere vage reden dacht ik niet dat jij nog uitgeloot zou worden, maargoed
Waarom wil je dat gaan doen? Ik twijfel echt ontzettend..
Als ze nou met die loting alleen de centrale examens hadden meegerekend had ik gewoon een lotingsklasse hoger gezeten![]()
Kvind andersom vervelender dan dit.. Dat heb je voor je examens gemiddeld een 7 gehaald en waren je schoolexamen voor jou dus gewoon makkelijker.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 02:10 schreef EricT het volgende:
[..]
als je ze bij mij niet meegerekend had was ik ook hoger, ging met 7,8 mn examen in en kwam net 7,46 er weer uit![]()
1e keer uitgeloot? je bent er wel nogal laks overquote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:22 schreef Rosu het volgende:
Zo hee, ik heb ook nog volgnummer 0669 in klasse E (ja I know, E) dus ik kan het wel vergeten dit jaar! Volgend jaar weer proberen.
huh? jij studeert toch natuurkunde? Of wilde je nog een tweede studie doen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:17 schreef Haushofer het volgende:
Life Science and Technology
Da's in Grunn tenminste voor veel mensen een verkapte "kwil eigenlijk geneeskunde doen"-studie
Ja, ik studeer natuurkunde, maar ken wel wat mensen die LifeScience doenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
huh? jij studeert toch natuurkunde? Of wilde je nog een tweede studie doen?
Oh, je adviseerde TS om Lifescience te doenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, ik studeer natuurkunde, maar ken wel wat mensen die LifeScience doenEn dan krijg je ook de nodige verhalen mee
Mijn volgnummer is 3700 nogwat. Dat is toch debiel gewoon? Ik ben waarschijnlijk een van de allerlaagsten. En ik zat nog wel in klasse C. Ik word hier echt boos door!!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:08 schreef EricT het volgende:
mennn, mijn volgnummer is 1088, dus er moeten 303 mensen afvallen voordat ik ingeloot word ahahaha, het wordt dus biologie in Grunn![]()
Ik ook in C en word vooral irri van al die D en E lui die wel ingeloot zijnquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:03 schreef Juzme het volgende:
[..]
Mijn volgnummer is 3700 nogwat. Dat is toch debiel gewoon? Ik ben waarschijnlijk een van de allerlaagsten. En ik zat nog wel in klasse C. Ik word hier echt boos door!!
Ik baal ongelovelijk, ik weet namelijk niet iets wat ik wil doen dat ik écht leuk vind. Maar wat moet ik dan, huilen? Ik ben er van tevoren vanuit gegaan dat ik uitgeloot zou worden, zodat ik niet in een zwart gat val zeg maar als ik uitgeloot ben. Maar ik loot volgend jaar zeker weer mee, want ik wil het gewoon heel erg graag!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:21 schreef elby1988 het volgende:
[..]
1e keer uitgeloot? je bent er wel nogal laks overIk kan me herinneren dat ik toentertijd heel anders was....
Ja, ik eigenlijk ook wel. Dacht niet dat ik dat zo zou ervaren, want het kan natuurlijk om allerlei redenen dat je in een lagere lotingsklasse zit. Maar dan kun je het nog net zo goed wel heel graag willen. Toch voel ik me wel genaaidquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:10 schreef EricT het volgende:
[..]
Ik ook in C en word vooral irri van al die D en E lui die wel ingeloot zijn![]()
![]()
Volgnummer of lotnummer? Zal wel lotnummer zijn.. Volgnummer lijkt me sterk, lijkt me sterk dat er 3700 mensen in groep C zitten uberhuaptquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:03 schreef Juzme het volgende:
[..]
Mijn volgnummer is 3700 nogwat. Dat is toch debiel gewoon? Ik ben waarschijnlijk een van de allerlaagsten. En ik zat nog wel in klasse C. Ik word hier echt boos door!!
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:24 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Volgnummer of lotnummer? Zal wel lotnummer zijn.. Volgnummer lijkt me sterk, lijkt me sterk dat er 3700 mensen in groep C zitten uberhuapt
Ik had vorig jaar lotnr 5900... ook kansloos![]()
Oja, wie ergt zich aan mij? ik ben groep D![]()
quote:Op zondag 15 juli 2007 11:40 schreef 7.Leonardo het volgende:
Ik heb eindelijk m'n lot en volgnummer binnen, ja nu doet die stinksite het wel.
Zat in categorie D en heb volgnummer 539. Dus er zouden 60 personen moeten afhaken uit mijn categorie? Volgend jaar weer proberen. En wie weet herplaatst worden, maar daar reken ik eigenlijk niet echt meer op.
Is het niet gelukt de eerste keer? (3 juli?)quote:Op maandag 16 juli 2007 14:02 schreef n1n4 het volgende:
Op naar een tweede poging in Belgie, als iemand me mee wil nemen die kant op zou dat erg plezant zijn!!! Er zijn vast mensen die nog een plekje over hebben....
Veel succes allemaal met de verder te ondernemen stappen!!!
Helaas niet! Heb de wiskunde onderschat jullie doen dat toch anders, ga me dus nog echt ff goed in lezen in wiskunde. Sommige dingen hebben wij zo niet gehad en hoop dan dat ik het haal in augustus het scheelde enkele tiende. Heb ontzettend zin om naar Belgie te gaan verhuizen en daar eindelijk te gaan studeren!! (had ik veel eerder moeten doen)quote:Op maandag 16 juli 2007 15:10 schreef fate het volgende:
[..]
Is het niet gelukt de eerste keer? (3 juli?)
daar krijg je nu aanmeldingformulieren voor opgestuurdquote:Op woensdag 18 juli 2007 01:06 schreef EricT het volgende:
Trouwens, ik ben uitgeloot voor geneeskunde en mijn 2e keuze al opgegeven bij IB.
Ben ik nu automatisch ingeschreven voor mijn 2e keuze, of moet ik hier nog iets voor doen?
Is de vraag dom, ik zit hier met mijn 2e caipirinha duss![]()
Bij ons zien we het - naar schijnt - iets uitgebreider... Mijn wiskunde was juist m'n beste (4/5). Als je je daarop dan concentreert zal het je zeker lukken in augustus!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:41 schreef n1n4 het volgende:
[..]
Helaas niet! Heb de wiskunde onderschat jullie doen dat toch anders, ga me dus nog echt ff goed in lezen in wiskunde. Sommige dingen hebben wij zo niet gehad en hoop dan dat ik het haal in augustus het scheelde enkele tiende. Heb ontzettend zin om naar Belgie te gaan verhuizen en daar eindelijk te gaan studeren!! (had ik veel eerder moeten doen)
Zo, dat is wel een flinke domper op je vakantie dan!quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:15 schreef hetzusjevan het volgende:
Uitgeloot voor Tandheelkunde, lotingsklasse C.
Zat in Italië, 's ochtends kwam ik er niet door in het internetcafé, smiddags wel, was er nog niet geloot ofzoheel vreemd. 's Avonds kwam ik er weer niet in.. m'n pa (nog in Nederland) werd er net zo goed krankjorem van en bleef maar op m'n mobiel bellen (hallo telefoonrekening!
). Damn wat een gestress zeg. En om 11 uur 's avonds belde ie eindelijk op, was ik uitgeloot
. Balen.
Ik moet nu zsm een tweede keus zoeken (ik had maar rechten ingevuld als tweede keus, dacht dat ik dat misschien wel interessant zou vinden voor een jaar. What was I thinking? Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik dat wss geen jaar volhoud). Iemand suggesties?
Ik wil volgend jaar gewoon weer meeloten denk ik, dus ik zit eigenlijk een beetje te dubben: zal ik een studie kiezen in Nijmegen - omdat ik daar 't liefst wil studeren - of toch maar gewoon een andere studie in een andere stad? Mocht ik een enigszins leuke vinden dan. Help.![]()
Biologie in Groningen, join the club of uitlotersquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:15 schreef hetzusjevan het volgende:
Uitgeloot voor Tandheelkunde, lotingsklasse C.
Zat in Italië, 's ochtends kwam ik er niet door in het internetcafé, smiddags wel, was er nog niet geloot ofzoheel vreemd. 's Avonds kwam ik er weer niet in.. m'n pa (nog in Nederland) werd er net zo goed krankjorem van en bleef maar op m'n mobiel bellen (hallo telefoonrekening!
). Damn wat een gestress zeg. En om 11 uur 's avonds belde ie eindelijk op, was ik uitgeloot
. Balen.
Ik moet nu zsm een tweede keus zoeken (ik had maar rechten ingevuld als tweede keus, dacht dat ik dat misschien wel interessant zou vinden voor een jaar. What was I thinking? Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik dat wss geen jaar volhoud). Iemand suggesties?
Ik wil volgend jaar gewoon weer meeloten denk ik, dus ik zit eigenlijk een beetje te dubben: zal ik een studie kiezen in Nijmegen - omdat ik daar 't liefst wil studeren - of toch maar gewoon een andere studie in een andere stad? Mocht ik een enigszins leuke vinden dan. Help.![]()
Biologie is teveel plantengrut - voor zover ik uit de 4vwodag etc etc opgemaakt heb. Psychobiologie mss. Wel jammer dat 't in Amsterdam is, kutstad. Nijmegenquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:29 schreef EricT het volgende:
[..]
Biologie in Groningen, join the club of uitloters![]()
Hm, dat valt mee hoor! Want je volgt het eerste jaar gewoon met studiegenoten van Life, Science en Technology en met studiegenoten van Farmacie. Dat is dus vooral celleer denk ik. Daarna mag je al kiezen. Mijn keuze valt gelijk op medische biologiequote:Op woensdag 18 juli 2007 13:04 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Biologie is teveel plantengrut - voor zover ik uit de 4vwodag etc etc opgemaakt heb. Psychobiologie mss. Wel jammer dat 't in Amsterdam is, kutstad. Nijmegen. En nou, ok, Groningen is volgens mij ook wel een superleuke stad
.
Biologie heeft nauwelijks plantenprut, vooral genetica ed, maar je moet maar even de studiegid Biologie bekijken. En @ Juzme, ik had je toch laatst die link gegeven, het gaat erom dat je een medisch-getinte studie op HBO of WO niveau gevolgd hebt, volgens mij kan je zelf die toets proberen met HBO-V, al moet je op het VWO wel sk1 en b1,2 gehad hebben (uit mn hoofd)quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:21 schreef Juzme het volgende:
[..]
Hm, dat valt mee hoor! Want je volgt het eerste jaar gewoon met studiegenoten van Life, Science en Technology en met studiegenoten van Farmacie. Dat is dus vooral celleer denk ik. Daarna mag je al kiezen. Mijn keuze valt gelijk op medische biologie
Zeg EriCT, weet je trouwens zeker dat je ook met biologie de mogelijkheid hebt om door te stromen naar geneeskunde? Er staat wel LS&T en medische biologie, maar ik zie de studie biologie zelf niet staan?
Medische biologie, dat is dus de studie biologie met als major (hoofdvak/richting) medische biologie.quote:Er zijn twee eisen waar je aan moet voldoen:
1. Ten eerste moet je een aan geneeskunde verwante HBO- of WO opleiding hebben afgerond. Denk bijvoorbeeld aan fysiotherapie, bewegingswetenschappen, medische biologie, psychologie, farmacie, technische geneeskunde, HLO, MBRT, HBOV, etc. Neem bij twijfel over je opleiding contact op met de projectcoördinator. WO bachelors mogen eveneens solliciteren.
2. Ten tweede moet je een beschikken over een VWO-diploma nieuwe of oude stijl met natuurkunde (1) en scheikunde (1). Heb je geen VWO diploma maar voldoe je wel aan eis 1, dan moet je deelcertificaten kunnen overleggen van de vakken natuur- en scheikunde op VWO-niveau. Voor het ZIG vervalt de wiskunde- en biologie-eis.
Je mag alleen starten met het brugjaar van het ZIG (in september 2007) als je vóór 31 augustus 2007 geslaagd bent voor de vakken scheikunde 1 en natuurkunde 1 op VWO-niveau (Je mag dus wel zonder certificaten of dipoma's deelnemen aan het toelatingsexamen). Het is dus zinvol om zo snel mogelijk te beginnen met de voorbereiding op het behalen van beide deelcertificaten. Klik hier voor algemene informatie over geneeskunde studeren in Groningen. Bedenk echter dat de toelatingseisen voor het ZIG op enkele punten anders zijn. Het ZIG kent geen loting, wiskunde en biologie zijn niet verplicht.
als je een heel jaar door een microscoop wilt staren dan is Biomedische wetenschappen een goede keuze. Ik zie weinig in het bestuderen dan DNA 5 jaar lang.. (mocht je niet ingeloot worden)quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:27 schreef Overlast het volgende:
Biomedische wetenschappen. Daar zul je veel lotgenoten vinden.
Ik ga nu zoiezo richting Leuven hopelijk Geneeskunde anders wordt het toch Biomedische wetenschappen, wat zijn jouw plannen aankomend jaar?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:21 schreef fate het volgende:
[..]
Bij ons zien we het - naar schijnt - iets uitgebreider... Mijn wiskunde was juist m'n beste (4/5). Als je je daarop dan concentreert zal het je zeker lukken in augustus!. Zou je dan in belgie komen studeren? (Welke universiteit dan?
)
Tja, daar moet je van houdenquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:29 schreef EricT het volgende:
[..]
als je een heel jaar door een microscoop wilt staren dan is Biomedische wetenschappen een goede keuze. Ik zie weinig in het bestuderen dan DNA 5 jaar lang.. (mocht je niet ingeloot worden)
Niet op elke universiteit, hangt van de plaats af dusquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:58 schreef hetzusjevan het volgende:
Huh, biomedische wetenschappen is toch ook een lotingsstudie?
Bedoel je een twee loting (dus omdat er nog plaatsen over zijn) of een naplaatsing? Dat eerste kan namelijk niet bij geneeskunde en voor naplaatsing sta je automatisch ingeschreven tenzij je dat weigertquote:Op woensdag 18 juli 2007 20:03 schreef hetzusjevan het volgende:
't Is je gegund MaxC. Wel bitter voor die meisjes, maar 't is en blijft een loting.
Gaat er niemand meer meedoen aan een tweede loting?
Gewoon een tweede loting, van een andere lotingsstudie. Vorig jaar waren er bijvoorbeeld bij psychologie zat plaatsen over, maar bij BMW ook nog wel een paar.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:49 schreef EricT het volgende:
[..]
Bedoel je een twee loting (dus omdat er nog plaatsen over zijn) of een naplaatsing? Dat eerste kan namelijk niet bij geneeskunde en voor naplaatsing sta je automatisch ingeschreven tenzij je dat weigert![]()
Ja ik vind die tweede loting maar een raar idee. Je hebt een tweede loting omdat er bij de aanmelding teveel mensen waren, maar er door de eerste loting plaatsen over zijn..quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:26 schreef Nuna het volgende:
[..]
Gewoon een tweede loting, van een andere lotingsstudie. Vorig jaar waren er bijvoorbeeld bij psychologie zat plaatsen over, maar bij BMW ook nog wel een paar.
Is het niet dat bij vraag 2 de opleiding en instelling zouden staan als je vooraf had opgegeven wat je zou willen gaan doen in het geval je zou worden uitgeloot. Als je nog helemaal niets hebt opgegeven behalve dan die lotingstudie waarvoor je nu bent uitgeloot moet je volgens mij vraag 3 invullen. Ik moet het nl. ook nog doen en ik denk dat het zo moet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:44 schreef Iliares het volgende:
Hey allemaal
Ben vandaag van plan om dat formulier (uitgeloot) in te vullen maar ik vraag me nu af wat ik bij de 2e vraag moet beantwoorden [De IB-groep neeemt de volgende opleiding in behandeling]. Moet ik daar de gegevens van geneeskunde (waar ik nu voor ben uitgeloot) invullen of die van mijn 2e keus (dus nu mijn eerste keus)? Want ze vragen al naar mijn nieuwe keuze bij de volgende vraag(3)...
HELP?
Alleen invullen als je nog niet een tweede studie ingevuld had.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:55 schreef 7.Leonardo het volgende:
[..]
Is het niet dat bij vraag 2 de opleiding en instelling zouden staan als je vooraf had opgegeven wat je zou willen gaan doen in het geval je zou worden uitgeloot. Als je nog helemaal niets hebt opgegeven behalve dan die lotingstudie waarvoor je nu bent uitgeloot moet je volgens mij vraag 3 invullen. Ik moet het nl. ook nog doen en ik denk dat het zo moet.
Hm, ik ben zelf ook van studie veranderd. Iig alwel in mn hoofd, nu nog bij de IBquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Kan je het ook invullen als je wel een tweede studie hebt opgegeven, maar die wil veranderen? [A]
Mja maar ik wil ook meedoen met een tweede loting denks, dan moet je dat formulier invullen.. vandaar. Maar das heel stom, want dan moet je dus de codes voor die lotingsstudie doorgeven - die kan je vinden op de bijlage en op de site. Maar je moet dan ook nog een studie opgeven voor als je alsnog wordt uitgeloot.. maar die codes van niet-lotingsstudies kan ik nergens vinden. Vaagheid (of ik ben scheelquote:Op donderdag 19 juli 2007 20:35 schreef Juzme het volgende:
[..]
Hm, ik ben zelf ook van studie veranderd. Iig alwel in mn hoofd, nu nog bij de IBMaar ik denk dat je dat beter online kunt wijzigen?
Read the fucking papers!quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Kan je het ook invullen als je wel een tweede studie hebt opgegeven, maar die wil veranderen? [A]
ik heb die shit al weggegooid dus moet even uit mn hoofd:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:34 schreef Iliares het volgende:
moet ik nu bij 2 en 3 hetzelfde invullen? (ik heb tot nu toe alleen die ene lotingstudie opgegeven, dus geen 2e keuze).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |