abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:40:34 #151
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51556698
Even een update-je, ik heb vanochtend de kinderarts weer gesproken, ze vond 100 gram in twee weken (gisteren gewogen op het CB, ze was 100 gram aangekomen in twee weken) toch redelijk, gezien het feit dat ze zo weinig eet.
Ze vond het niet nodig om vandaag nog een keertje te kijken, aangezien ik gisteren bij het CB was geweest en heb laten wegen en ook naar haar is gekeken. Het heeft dan ook weinig zin he...
Als het deze week echt niet goed gaat, kan ze weer opgenomen worden voor observatie. Dat is eigenlijk ook het enige wat ze er verder aan kunnen doen...
Volgende week dinsdag heb ik wel een afspraak gelukkig.

Maar vandaag ging het redelijk, vanochtend een tijdje na het wakkerworden pas haar pap gegeven (net na het wakkerworden wil ze nooit eten) en toen had ze een heel bord op... kwam het er bij het geven van de laatste hapjes voor het grootste gedeelte weer uit ... maar goed, het is even binnen geweest. En vast niet alles eruit...
Daarna een fruithap zowat helemaal op en vanmiddag een half bordje pap met veel moeite, maar toch naar binnen gekregen. Ik vind het al een stuk beter gaan dan gisteren!
pi_51557190
Suus ik maak me toch zorgen hoor. Jullie zijn vaak in mijn gedachte hoor met Juliaatje. Ik vind het fijn dat je af en toe een kleine update geeft. Hoe is het met jou zelf? Een naar het moederstopic.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:06:30 #153
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51557651
Suus, fijn dat Julia in elk geval is aangekomen. Alleen jammer dat het niet zonder zorgen gaat. Hopelijk gaat het deze week goed en krijgt ze weer wat meer zin in eten. voor Julia en jou.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:57:12 #154
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51559436
Ik hoop dat Julia het zo volhoudt Suzanna!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_51560178
Suzanna dat klinkt toch al wat beter dan eerst! En hopelijk wordt het alleen maar beter.

Hoe is het nu met Jet?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:55:50 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51561535
Snoopy idd. is hypoallergeen eigenlijk de beste standaard om mee te beggin vooral wanneer een van de ouders een allergie heetf of een broertje of zusje.

Beaker hoe jong ze ook zijn, ze kunnen echt wel allergisch al zijn , Ik weet neit of je naar de Meet komt, ofdat er iemand in de buurt van jou naar de meet komt. Maar als je wilt en de kinderarts vind het goed om te proberen heb ik wel wat Neocate voor je is gewoon de zuigelingen variant.
Want blijkt dat ze allergisch is toch dan helpt nutrilon en allergy care vaak al niet meer. Deze zijn nl. preventief bedoeld.

Suus ik wou zo graag dat het echt echt beter ging, maar kleine stapjes zijn al heel fijn

chacama hoe is het met Maud en de bijvoeding ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:02:35 #157
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51561825
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:55 schreef _evenstar_ het volgende:
Snoopy idd. is hypoallergeen eigenlijk de beste standaard om mee te beggin vooral wanneer een van de ouders een allergie heetf of een broertje of zusje.

Beaker hoe jong ze ook zijn, ze kunnen echt wel allergisch al zijn , Ik weet neit of je naar de Meet komt, ofdat er iemand in de buurt van jou naar de meet komt. Maar als je wilt en de kinderarts vind het goed om te proberen heb ik wel wat Neocate voor je is gewoon de zuigelingen variant.
Want blijkt dat ze allergisch is toch dan helpt nutrilon en allergy care vaak al niet meer. Deze zijn nl. preventief bedoeld.

Suus ik wou zo graag dat het echt echt beter ging, maar kleine stapjes zijn al heel fijn

chacama hoe is het met Maud en de bijvoeding ?
Gaat redelijk. Ik heb het idee (klopt af) dat ze minder aan het spugen is. Ben wel voorzichtig met introduceren, maar goed soms laat ik mijn zorgen varen en dan gaat het de ene keer goed en de andere keer iets minder. Heb nog steeds het idee dat banaan niet goed gaat, maar meloen is wel weer een succes. Verder heeft ze gister heerlijk van 2 frites genoten. En dat was super om te zien. Ze wilde wel meer, maar dat komt de volgende keer wel. Eerst maar eens gewoon aardappel. Vanavond ga ik aardappel proberen in combi met brocoli. Met de groente kom ik nog niet zo ver nu. Maar goed ook daar ga ik weer een dagje voor plannen. Lekker potjes maken.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:05:54 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51561955
Oh frietjes als je die bakt zou ik wel appart bakken voor haar.. Bij de friture of in de frietenpan worden vaak ook producten in gebakken waar ei op melk in zit.

Gewoon in een wok met wat zonnebloem olie
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:34:29 #159
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51563026
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh frietjes als je die bakt zou ik wel appart bakken voor haar.. Bij de friture of in de frietenpan worden vaak ook producten in gebakken waar ei op melk in zit.

Gewoon in een wok met wat zonnebloem olie
ovenfrites kunnen toch ook?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:25:10 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51564677
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:34 schreef chacama het volgende:

[..]

ovenfrites kunnen toch ook?
  Jubileum moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 19:49:04 #161
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51568876
Suzanna wat fijn dat ze wel iets gegroeid is ook al zijn het kleine stapjes. Is ze nog wel vrolijk of is dat nog steeds weg?

Beaker hoe was het vandaag?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51570292
Jet is in vier dagen tijd 100 gram gegroeid maar dat was volledige bv-voeding! ( had heel veel bv in de vriezer )
vanmorgen weer kv gegeven, en ja dat had ze weer uitgespuugd! Waarschijnlijk toch een koemelk of lactose allergie. We gaan haar nu friso allergy-care geven in de hoop dat dat beter gaat. Ik ben nog huiverig en heb er eigenlijk weinig vertrouwen in .... vind het erg spannend!
Dit dus even afwachten, later volgt er weer een up-date

Suzanna, fijn dat Julia gegroeid is! Hopelijk gaat het snel nog beter met haar!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_51570416
Jet en Julia allebei zo doorgaan en lekker groeien en goed blijven eten en drinken.

Knuffel voor Beaker en Suus
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:31:13 #164
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51570650
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:23 schreef Beaker het volgende:
Jet is in vier dagen tijd 100 gram gegroeid maar dat was volledige bv-voeding! ( had heel veel bv in de vriezer )
vanmorgen weer kv gegeven, en ja dat had ze weer uitgespuugd! Waarschijnlijk toch een koemelk of lactose allergie. We gaan haar nu friso allergy-care geven in de hoop dat dat beter gaat. Ik ben nog huiverig en heb er eigenlijk weinig vertrouwen in .... vind het erg spannend!
Dit dus even afwachten, later volgt er weer een up-date

Suzanna, fijn dat Julia gegroeid is! Hopelijk gaat het snel nog beter met haar!
Beaker hier even een berichtje van een allergy-care gebruiker. En dit is niet om je te ontmoedigen, maar om je gerust te stellen. De voeding is smerig. En dan bedoel ik ook echt smerig. De enige manier dat we er voor gezorgd hebben dat Maud het dronk was haar er aan laten wennen. Flessen werden dus gemengd met borstvoeding. Schema:
week 1 en 2: 3/4 bv en 1/4 friso
week 3: 2/3 bv en 1/3 friso
week 4: 1/3 bv 2/3 friso
week 5: friso

Succes en ik hoop dat het gaat helpen. Waarom wil je eigenlijk stoppen met de bv? Dacht dat het goed ging. (of heb ik iets gemist?)
pi_51570897
Mijn bv doet het niet zo goed meer vandaar dat we haar moeten bijvoeren

Ze heeft het net dus op, maar niet van harte, ze vind het blijkbaar heel vies want ze heeft maar 30 cc op!
Vanavond om 11 uur gaan we het mengen met de bv

dank voor de tip!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:42:05 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51571110
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:37 schreef Beaker het volgende:

Ze heeft het net dus op, maar niet van harte, ze vind het blijkbaar heel vies want ze heeft maar 30 cc op!

dank voor de tip!!
Ok succes. Hopelijk kun je de bv net lang genoeg aan de gang houden om Jet op een soepele manier over te krijgen op de allergy-care.zorg ervoor dat je HA of KA een verklaring geeft voor de allergie, dan krijg je dit tenminste vergoed door de verzekering. De provocatie heb je al gedaan. Op bv niet spugen of gewone voeding wel.
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2007 @ 20:48:55 #167
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_51571367
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:37 schreef Beaker het volgende:

dank voor de tip!!
Beaker, voor het geval je van plan was om echt de boel door elkaar te roeren:
als je het na elkaar geeft in de volgorde bv - kv dan weet je tenminste zeker dat al je bv benut wordt, ook als Jet wat minder wil drinken dan waar je op gerekend had.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:54:21 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51571532
Maar dan heb je weer niet het voordeel dat je de smaak een beetje kan verdoezelen tot ze eraan gewend is. En dat was de reden van de suggestie om te mengen.
pi_51571619
maar; dan blijft die vieze smaak toch net zo vies ?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:08:56 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51572086
Daarom ook maar kleine beetjes mengen. Je weet dat ze in elk geval 30cc drinkt. Dan leng je dus 30cc water aan met 90 cc bv en voegt na het verwarmen 1 schep friso toe. Zo heb je een fles van 130ml. Is dat genoeg Beaker? Of drinkt ze al meer. Drinkt ze meer dan zou ik wel uitgaan van de 30cc (=40cc kv) en dat wat je nodig hebt om een hele voeding te maken. Anders moet je met halve maatschepjes gaan werken....kan (heb het zelf ook gedaan), maar is niet echt makkelijk.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:12:25 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51572213
Die Jut en Jul Jet en Juul toch.... Dames zorgenkindjes.
Sterkte er maar weer mee hoor Beak en Suz...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:20:03 #172
108648 cattie
lieve moeder
pi_51572497
Wat naar Beaker! Hopelijk gaat het snel beter.

Niet om vervelend te doen en misschien doe je het ook al, maar als ik jou was zou ik hard met een lactatiekundige aan de slag gaan om te kijken of de bv nog op te krikken is.

Suzanna, ook weer sterkte met Julia!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:25:31 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51572706
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:20 schreef cattie het volgende:

Niet om vervelend te doen en misschien doe je het ook al, maar als ik jou was zou ik hard met een lactatiekundige aan de slag gaan om te kijken of de bv nog op te krikken is.
Ben ik met je eens Cattie.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51573289
Beaker, wat een gedoe, balen dat je BV niet meer zo goed loopt!
Knuf voor je kleine meid

Suzanna, ook voor jullie knufjes....die Julia blijft ons ook maar bezig houden op Fok!
Zag pas een foto van haar in het kinderfototopic, ze is ondanks alles wel vrolijk he....
Soms vraag je je af hoe die kinderen toch steeds zo vrolijk kunnen zijn, we waren zelf allang depri geweest......
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:16:06 #175
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51574685
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:20 schreef cattie het volgende:

Succes Beaker, het is niet fijn, zo;n situatie.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')