abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:51:35 #76
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51462515
Zo zeg, even bijgelezen!

Allereerst van harte gefeliciteerd, Cattie en Ive, en Belana en Ezra, met de eerste verjaardag van jullie knullen (want dat zijn het al he!). Lekker genoten allemaal hoop ik. Ik merk dat ik er ook steeds meer naar toeleef, niet speciaal naar het moment van zijn verjaardag, maar ik merk gewoon dat het geen babietje meer is, maar echt een mannetje! Dus eigenlijk gewoon wat owlet ergens zei!

Suzanna, weer een gedoe zeg. Ik hoop vlug op beterschap

Moonah, wat klinkt je trots Maar hoe kan het ook anders met zo'n modelkind! Is het CB al geweest om hun boek te herschrijven adh van Thies?

Verder nog een beterschapje voor alle andere zieke kindjes, Jet, Jayden, Dean, Fons.

Simon heeft heerlijk genoten van de vakantie. Zwemmen, zandbak, zon, kruipen, zitten, proberen te staan, badderen, oefenen met praten, heerlijk!
We hebben heel het ritme los gelaten, zo van we zien wel hoe of wat. Lekker drinken wanneer hij wilde (en vooral niet hoeven kolven, wauw!), zo is het me nog beter bevallen. Niet hoeven tellen aan hoeveel voedingen we kwamen ed.
Maar man o man, wat een zooi sleep je mee op vakantie voor zo'n kindje zeg!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:31:10 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51463548
Wb PM-girl!

Vievke! Wat zeiden ze bij de HAP?
pi_51463773
pm je klinkt helemaal lekker ontspannen.
mama van 3 kids!
  Jubileum moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 18:18:15 #79
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51466537
Bij twijfel altijd bellen Vivi, al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust. Gereutel e.d. is vaak een teken van gewoon wat slijm in de mond/keel holte (verkoudheid dus), kinkhoest is toch meer hoesten tot spugen aan toe. Het kan wel een week of 2-3 duren bij die kleintjes, zo'n verkoudheid maar liever het zekere voor het onzekere inderdaad.

Beakertje, hoe is het met Jet?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:12:40 #80
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51467865
Ha PMSimon, welcome back!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:17:33 #81
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51467972
Sorry, ik heb jullie niet meer op de hoogte gehouden...

Had eigenlijk gewoon geen zin meer om erover te typen ofzo. Ik weet niet, als ik het daarna zag staan werd ik er gewoon helemaal verdrietig van ofzo. Niet goed uit te leggen.
Maarrehh... Julia eet nog steeds slecht, ze drinkt haar diksap wel achter elkaar op, fruithapje gaat af en toe, pap voor de helft of minder, met veel moeite, en ze lijkt ziekig. Slaapt veel, heeft eigenlijk bijna altijd verhoging (38 graden), spuugt ineens ook veel meer dan eerst (maar ja, ze at eerst nauwelijks en toch wel iets meer misschien nu?) en is gewoon een stukje minder vrolijk. Maar ik geniet nog wel van haar hoor, ze is zo'n schatje. Gewoon vaak zieligjes nu, en dat breekt m'n hart kan ik wel zeggen.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:18:05 #82
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51467987
Oh ja, maandag moeten we naar het CB, wegen, en dan dinsdag bellen naar de KA om te vertellen hoeveel ze aangekomen is. Als het te weinig is, dan moet ik dinsdag naar de KA met haar.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:32:02 #83
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51468314
Fijn dat je ons toch op de hoogte brengt Suzanna. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om het zwart/wit neer te zetten. Hopelijk is ze voldoende aangekomen, maar dat ze niet lekker in d'r vel zit dat is duidelijk. Ik duim voor je dat ze snel weer opknapt en de gezellige Julia weer wordt die jij zo graag ziet.

Jubileum moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 19:33:08 #84
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51468339
Ik snap het wel Suzanna, het is zo confronterend om het hier neer te zetten. Zo te horen zijn jullie nog niet uit de zorgen, en dat vind ik echt heel verdrietig voor jullie.Arme klein meisje, zo vaak verhoging, en zo suf zijn is niet goed.
Sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:35:03 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_51468393
och suzanna, ik begrijp het ook wel ja. je arme kleine meisje! het klinkt echt niet ok
sterkte joh!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:19:01 #86
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51469579
Suzanna, wat lijkt me dat een onvoorstelbaar naar en machteloos gevoel geven zeg, als je grietje al zo lang overduidelijk niet goed in haar vel zit, ziek is en er maar niet duidelijk wordt wat er aan de hand is. Ik wens je veel sterkte...

Vivi, wat zei de HA?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:32:40 #87
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51469998
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:51 schreef PM-girl het volgende:
Maar man o man, wat een zooi sleep je mee op vakantie voor zo'n kindje zeg!
Nou, hou op schei uit! Ik ben al een week een lijstje aan het maken, en elke dag schiet me nog iets te binnen dat mee 'moet'.

Waarom hadden jullie het ritme losgelaten? Alleen voor de voedingen of ook slapen enzo?
Wij hebben het er juist over gehad dat we dat ook in de vakantie willen (proberen) aan (te) houden.
Thies gedijt daar toch erg goed bij.
Hoewel, zo'n modelkind past zich natuurlijk zeer snel aan.

En wat fijn trouwens dat jullie het zo goed hebben gehad!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:53:19 #88
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51470631
Wij hebben Saskia ook op vakantie altijd gewoon in haar gewone ritme gehouden Werkt voor haar het beste. En nu merken we ook weer dat Tijn heel erg aan het ritme hangt

Wat ik trouwens ook altijd deed: een paar dagen voor vertrek Saskia d'r bed thuis verschonen en dat beddegoed meenemen op vakantie. (samen met de knuffels uit bed natuurlijk). Dan lag ze wel in een veemd bed maar wel in d'r eigen geurtje en met d'r eigen knuffels om d'r heen. Ze heeft dan ook in elk vreemd campingbedje geslapen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:02:26 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51470947
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:53 schreef E.T. het volgende:
Dan lag ze wel in een veemd bed maar wel in d'r eigen geurtje en met d'r eigen knuffels om d'r heen. Ze heeft dan ook in elk vreemd campingbedje geslapen
Yep, doe ik ook altijd al als we een weekendje weg gaan.
  zondag 15 juli 2007 @ 00:10:05 #90
94046 PM-girl
pi_51477326
Op zich hielden we het ritme voor het slapen wel grotendeels aan, in ons geval een grote middagslaap en dan rond acht uur er weer in. Maar zelf trok hij het scheef, door bijvoorbeeld heeeel vroeg wakker te zijn (misschien door het schone beddengoed ), of juist ineens heel lang te slapen.
Met name de voedingen gingen echt op verzoek, en dat vond ik niet zo lastig.

En die lijst, had ik hem maar gemaakt! Ik dacht, ach ik weet het wel en het is in een huisje waar al veel was en het is maar een weekje. Score van vergeten dingen: zwitsal producten, luierdoekjes en de zwemband! Lang leve de Lidl die om de hoek zat!
*
pi_51481989
Wat jammer Suzanna, dat het nog steeds niet goed gaat met Julia!
Ze krijgt wel iets binnen, maar het is niet genoeg denk ik toch?
Je ziet het wel als je haar gaat wegen.... ik duim voor je.
Aan de andere kant, misschien moeten ze toch maar verder gaan kijken
Het is ook duidelijk dat er iets nog niet goed is met Julia.
Sterkte!

Wij gingen gisteravond bbq-en en kolonisten bij vrienden, dan sleep je ook al de halve huisraad achter je aan! Jeumig!

Oke, dus een spuugdoekje over het gezicht kan geen kwaad?
Het zag er zo eng uit, en ik dacht echt dat ze erin kon stikken
Maar dan ben ik weer gerust wat dat betreft.

Vivi, ook sterkte met Dean!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 15 juli 2007 @ 10:10:19 #92
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51482285
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:19 schreef Moonah het volgende:

Vivi, wat zei de HA?
De HAP zei dat het gewoon een virus was, ze heeft wel dat gereutel gehoord en ze kon zich voorstellen dat we het eng vonden maar het was niets ernstigs volgens haar, Dean was weer zo lief, want ze ging even met een stokje in zijn mond, naar zijn amandeltjes kijken en hij moest bijna kokken
Daarna keek ie haar aan zo van "Wat doe je nou? "en gaf ie haar een big smile met van die zielige rooie oogjes

we hebben wel preventief een soort pufdinges meegekregen waarmee hij wat ventolin kan krijgen mocht ie erg benauwd zijn. Maar het was dus geen kinkhoest

Hij begint de laatste 2 dagen trouwens heel andere geluidjes te maken, maar "AAAAA bwawawa" enzo

Suzanna, je hebt PM

[ Bericht 7% gewijzigd door Vivi op 15-07-2007 10:17:53 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 15 juli 2007 @ 10:13:21 #93
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51482317
Arme Julia, ze blijft wel lang zo ziek.

Inderdaad, op vakantie gaan is een complete volksverhuizing. Wij hebben ons wel redelijk aan het ritme gehouden maar dat is sowieso niet zo strikt (meer). Het is vooral nog dat ze meteen d'r bed ingaat als ze vermoeidheidsverschijnselen heeft. Alleen tijdens een dagje weg kon dat natuurlijk niet. Dan ging ze zelf al slapen in de doek. Het avondritueel hebben we er wel helemaal ingehouden, alleen wat vaker onder de douche ipv in bad.
Wij namen haar slaapzak mee, zonder die eerste wassen, beddengoed was er al. Had ze toch iets bekends idd in bed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 15 juli 2007 @ 10:54:11 #94
94046 PM-girl
pi_51482958
Vannacht ging het weer goed met slapen! Ritme sluipt langzaamaan weer terug denk ik!
*
  zondag 15 juli 2007 @ 11:15:34 #95
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51483435
Ze hebben vast wat afgesproken: Anna heeft tussen 0.15 en 6.30 drie voedingen gehad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 15 juli 2007 @ 14:55:27 #96
94046 PM-girl
pi_51489567
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:15 schreef YPPY het volgende:
Ze hebben vast wat afgesproken: Anna heeft tussen 0.15 en 6.30 drie voedingen gehad.
Denk het wel, als ze allebei zo moeten spoken worden ze beiden zo moe he
*
pi_51491827
Pepijn is met papa aan het skeeleren (pepijn in de kinderwagen, papa op skeelers erachter).
Papa kan erg goed skeeleren, maar Ik zit thuis vind het eng
pi_51494877
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:13 schreef p_iglet het volgende:
Pepijn is met papa aan het skeeleren (pepijn in de kinderwagen, papa op skeelers erachter).
Papa kan erg goed skeeleren, maar Ik zit thuis vind het eng
Leuk zicht waarschijnlijk.
  Milf zondag 15 juli 2007 @ 17:36:12 #99
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51494968
quote:
Op zondag 15 juli 2007 10:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

De HAP zei dat het gewoon een virus was, ze heeft wel dat gereutel gehoord en ze kon zich voorstellen dat we het eng vonden maar het was niets ernstigs volgens haar, Dean was weer zo lief, want ze ging even met een stokje in zijn mond, naar zijn amandeltjes kijken en hij moest bijna kokken
Daarna keek ie haar aan zo van "Wat doe je nou? "en gaf ie haar een big smile met van die zielige rooie oogjes

we hebben wel preventief een soort pufdinges meegekregen waarmee hij wat ventolin kan krijgen mocht ie erg benauwd zijn. Maar het was dus geen kinkhoest

Hij begint de laatste 2 dagen trouwens heel andere geluidjes te maken, maar "AAAAA bwawawa" enzo

Suzanna, je hebt PM
! Wat een zieltje. Geef hem maar een dikke natte kleffe zoen van me
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_51502920
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:33 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Leuk zicht waarschijnlijk.
Was een erg leuk gezicht, en gelukkig ging alles goed. Papa vind het voor herhaling vatbaar en Pepijn sliep overal doorheen dus die vond het ook wel prima
  Milf zondag 15 juli 2007 @ 22:53:03 #101
16000 nikky
pi_51504666

Heerlijk fietsen Zo leuk en de reacties ook van mensen .
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:04:55 #102
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_51505171
Nikky, dat ziet er geweldig uit!
En Pepijn, lekker meeskeeleren hoor. Dat zal wel met een lekker vaartje gaan...

Het is hier gewoon vies benauwd. Anna ligt in haar wagen voor de balkondeuren. Op haar kamertje is het 27 graden. Daar ga ik haar dus niet inleggen. Ze mag lekker bij ons op de kamer (daar is het maar 25 graden... )

Het is hier trouwens nogal rijk aan muggen. Mag/kan je een baby van 7 weken ergens mee insmeren??
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Milf zondag 15 juli 2007 @ 23:19:11 #103
16000 nikky
pi_51505645
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:04 schreef Memmel het volgende:
Nikky, dat ziet er geweldig uit!
En Pepijn, lekker meeskeeleren hoor. Dat zal wel met een lekker vaartje gaan...

Het is hier gewoon vies benauwd. Anna ligt in haar wagen voor de balkondeuren. Op haar kamertje is het 27 graden. Daar ga ik haar dus niet inleggen. Ze mag lekker bij ons op de kamer (daar is het maar 25 graden... )

Het is hier trouwens nogal rijk aan muggen. Mag/kan je een baby van 7 weken ergens mee insmeren??
Heb je geen klamboe of iets dergelijks? En ik zou het smeren maar even niet doen . Zo jong, ik zou niet weten of het schadelijk is.

Is het in de badkamer niet lekker koel trouwens?
pi_51505813
brrr Memmel nergens mee insmeren hoor zo'n kleintje, het werkzame spul voor muggen (deet) is echt schadelijke troep. Is een citronella kaarsje aandoen tot jullie naar bed gaan, of zo'n ding voor in het stopcontact niks?? .
Al heb ik geen idee hoe goed dat werkt.

Of idd een klamboe, wij hebben er 1tje bij de kinderwagen.
En die gaat de volgende keer echt over de wagen heen als we met dit soort weer 's avonds gaan wandelen, bah wat een boel beestjes in het zuiderpark net.
  maandag 16 juli 2007 @ 07:56:47 #105
3011 E.T.
pi_51511832
Herkenbaar, die voetjes die eruit steken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 juli 2007 @ 08:08:55 #106
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_51511910
Vraagje voor MeNicole n.a.v. de foto en je berichtje in het fototopic :
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:45 schreef MeNicole het volgende:
[afbeelding]
En zo'n Mikael hebben we de laatste paar dagen 's avonds omdat we met een slaapje minder bezig zijn.
Is gelukkig niet de hele avond zo alleen als hem iets niet wil lukken
Waarom haal je het slaapje eraf? Slaapt hij 's nachts minder goed?
Dan is het het proberen wel waard, gewoon goed letten op de signalen die hij geeft. Want als ik zo de foto zie geeft hij juist het signaal er nog niet aan toe te zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_51512121
quote:
Op maandag 16 juli 2007 08:08 schreef dutchie het volgende:
Vraagje voor MeNicole n.a.v. de foto en je berichtje in het fototopic :
[..]

Waarom haal je het slaapje eraf? Slaapt hij 's nachts minder goed?
Dan is het het proberen wel waard, gewoon goed letten op de signalen die hij geeft. Want als ik zo de foto zie geeft hij juist het signaal er nog niet aan toe te zijn.
Hij sliep eerst zo:
21:30 naar bed
07:30 wakker
09:00/ 11:00 slapen
15:00/ 17:00 slapen
18:30/ 19:30 slapen
en dan wilde ie pas om 21:30 weer
Ik vind dat gewoon te laat, hij is bijna een jaar en ik vind dat ie gewoon 's avonds weer om 20:00 naar bed kan. Dus nu doen we het zo:
7:30 wakker
09:30/ 12:00 slapen (soms half 12)
15:30/ 17:00 slapen
En dan kan ie gewooon om 8 uur weer. Dus eigenlijk zijn de tijden gewoon iets verschoven.
Maar hij heeft 's avonds meestal wel even een dip zeg maar. Maar met speentje even lekker op schoot tv kijken is het zo weer over. En op die foto wilde ie op schoot klimmen en dat kan natuurlijk niet zelf en dat is dan net even de druppel
Deze foto is namelijk van een kwartiertje later

Maar hij is de laatste tijd toch al snel huilerig als hem iets niet wil lukken. Hij word gewoon zo boos dat ie ervan moet huilen. Hij wil al zoveel maar kan nog maar zo weinig
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_51513208
Die Mika!
Ronja ligt er eigenlijk altijd 'savonds pas tegen 21:00 uur in Ze slaapt dan eerder op de avond nog wel een keer maar op dit moment is het echt een rommeltje op dat gebied.
M. is erg laat thuis de laatste tijd dus we eten meestal pas rond 19:30. Daarmaast is het soms zo warm dat juist die paar uurtjes tussen 21:00 en 23:00 erg lekker zijn voor haar om te spelen.
Eerder avondeten is eigenlijk geen optie want dat is wel heel ongezellig en bovendien eet ze eigenlijk altijd met de pot mee.
Ze zal vanzelf wel een keer de avond en nacht door gaan slapen denk ik, overdag slaapjes er af halen is bij Ronja echt nog geen optie
  maandag 16 juli 2007 @ 11:17:25 #109
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_51515680
Bij Lotte is daar soms geen touw op te trekken. gister heeft ze alleen een middagslaap (2 uur ruim) gedaan. Andere dagen slaapt ze 2 en soms 3 keer.
Ze ligt er 's avonds ook uiterlijk 21:30 in.
Vond haar vanmorgen op haar buik. Is ze vannacht omgedraaid. Wat zouden jullie doen, lekker laten liggen, of omrdaaien? ze is nu 8 maand 2 weken.
  maandag 16 juli 2007 @ 11:23:36 #110
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51515849
Anna gaat elke avond tussen 7 en half 8 slapen, gaat bijna altijd goed. Gedresseerd.

Als ze zelf om kunnen draaien mogen ze toch blijven liggen? Kan Lotte eventueel al terugdraaien en haar hoofdje goed omhoog houden?
*OUD heilige*
  maandag 16 juli 2007 @ 11:23:54 #111
3011 E.T.
pi_51515860
lekker laten liggen, ik80
Sinds Tijn kan draaien slaapt hij ook op z'n buik. Kan 'm wel omdraaien, maar dan ligt ie 5 minuten later toch weer op z'n buik of hij is wakker geworden.
zodra ze zelf goed kunnen draaien en hun hoofd alle kanten op kunnen draaien, gaat dat wel goed hoor

Hier gaan trouwens beide kinderen na het avondeten onder de douche, daarna nog flesje drinken, verhaaltje lezen en slapen. Dit ritueel is al zo vanaf dat Saskia een week oud was en ook Tijn is hier moeiteloos in meegegaan. Tegenwoordig zijn we bij Saskia wat soepeler bij speciale gelegenheden en mag ze na het eten nog even spelen, maar over het algemeen liggen ze op deze manier rond 19.30 in bed en daarna komen ze er niet meer uit. Nooit geen problemen mee gehad ook trouwens.
pi_51517152
Over muggen: ik legde vorig jaar met die hittegolf een doorgesneden citroen naast mijn dochters bedje, dat hielp goed

Dit jaar nog niet hoeven doen.
Variety is the spice of life
  maandag 16 juli 2007 @ 13:47:03 #113
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51520368
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Anna gaat elke avond tussen 7 en half 8 slapen, gaat bijna altijd goed. Gedresseerd.
dat verandert nog wel
haha neehoor, wat heerlijk zo'n lange avond voor jullie zelf!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_51520553
Hier exact hetzelfde verhaal als bij ET. Samen eten, samen in bad en bijna tegelijk naar bed. Gaat helemaal prima!

Lis kan nu echt steeds zelf van liggen naar zitten komen! Ze doet die dingen veel sneller dan Morris op die leeftijd. Gek is dat om mee te maken. Konden we Morris met 9 maanden nog rustig ergens neerzetten, Lis rupst overal heen

[ Bericht 1% gewijzigd door snoopy op 16-07-2007 17:13:56 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51520600
We hebben met Mikael nu ook, eten, in bad, even spelen, drinken en dan lekker na bed. En dat gaat prima. Hij slaapt er het best om op deze manier en wij ook
Liefde
  maandag 16 juli 2007 @ 15:06:14 #116
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_51522963
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:24 schreef p_iglet het volgende:

Of idd een klamboe, wij hebben er 1tje bij de kinderwagen.
En die gaat de volgende keer echt over de wagen heen als we met dit soort weer 's avonds gaan wandelen, bah wat een boel beestjes in het zuiderpark net.
Ik heb nog een klamboe van mijn tripje naar Nigeria vorig jaar. Maar die is geimpregneerd. Ook maar niet doen dus. Ik kijk vanavond even aan, anders een kopen morgen.

p_iglet: zuiderpark? Da's hier in de buurt! Wij gaan zelf altijd naar de uithof, maar zuiderpark is ook geen slecht plan!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_51523162
zuiderpark is hier op loopafstand.
Uithof is ook wel een goed plan om te gaan wandelen als Pepijn straks ook mee gaat fietsen!!
Als je nog meer (wandel) ideeen hebt in de omgeving houd ik me aanbevolen
pi_51523233
Is een klamboe boven het bedje niet 'gevaarlijk' ? Ivm lostrekken, verstrengelen, etc? Anna wordt ook elke nacht lekgeprikt en als die tip van Nebelung (de citroen) niet werkt moeten we toch echt wat anders verzinnen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51523321
Jarno zou je een klamboe niet zo ruim om het bedje kunnen doen dat Anna er niet meer bij kan?
Of juist strak eromheen spannen zodat ze die niet los krijgt?

De Prenatal heeft iig speciale klamboes voor ledikantjes die daar precies omheen passen, zodat je geen grote klamboe met heel veel stof hebt waarin ze verstrikt kunnen raken.
pi_51523387
Ik ga de citroen ook eens proberen. De zonnecreme met antimuggenspul speciaal voor baby's heeft een tijdje gewerkt, het spul met geluidjes die de muggen verstoren werkt een beetje...
pi_51525536
De flensjes zijn dorstig/hongerig ??

Alleen de voeding wat wateriger maken of mogen ze ook wat anders drinken ??

Rose, colaatje light ofzo ?
pi_51526010
Water mogen ze ook erbij hebben hoor KP tenminste hier bij het cb toendertijd dan? Ik heb hier ook een klein natnekkie namelijk. Wel maak ik altijd de flessen met meer water en minder melk maar dat doen we al vanaf dat ze van de bv af is. Tijdens de bv mochten we haar water erbij geven.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_51526109
Gewoon water uit de kraan ? En hoeveel eigenlijk ? Hoeveel zij willen ? Of gewoon ff 10 - 20 ml om ff de dorst te lessen ?
pi_51526165
Vooral uitkijken dat ze hun maag niet vullen met water.
pi_51529165
Suzanna, wat vervelend zeg! Heel veel sterkte!

wij moeten ons morgen weer melden in het ziekenhuis ipv as vrijdag Jet heeft het op de bv heel goed gedaan! Ik kolf nu dag en nacht om haar wat te kunnen geven, maar heb niet zoveel meer
Ik wilde nu hypo-allergene voeding gaan geven, maar dat mag dus niet......

Nou moeten we ze straks Nutrilon geven, maar daar word ze zo ziekjes van dat vind ik zo erg
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 16 juli 2007 @ 18:24:12 #126
3011 E.T.
pi_51529346
KP, als het even kan gewoon meer bv geven Anders idd na een voeding of tussendoor een beetje water (ik zou beginnen met 10cc)
  maandag 16 juli 2007 @ 18:53:04 #127
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51530254
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Gewoon water uit de kraan ? En hoeveel eigenlijk ? Hoeveel zij willen ? Of gewoon ff 10 - 20 ml om ff de dorst te lessen ?
Wel even koken eerst (of spa blauw).

We zijn gisteren naar de dierentuin geweest, erg leuk en gezellig, behalve dat Dean meer oog had voor het horloge van papa ipv de giraffen, kamelen en apen als hem op zijn arm nam om te kijken

Mij bekwam het uitje niet zo goed, ik hield een voedselvergiftiging aan over, heb me dus de hele nacht overgegeven aan minder charmante activiteiten..en tel daar een Dean bij op die ontzettend benauwd was en 7 keer wakker werd en een vader die overal doorheen slaapt...vandaag liggen Dean en ik dan ook te cocoonen..hij heeft ook een beetje koorts en ik heb last van klamme zweet aanvallen, errug fijn
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51530527
Vivi, ook niet leuk

Beterschap!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Milf maandag 16 juli 2007 @ 19:03:52 #129
16000 nikky
pi_51530647
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:12 schreef Jarno het volgende:
Is een klamboe boven het bedje niet 'gevaarlijk' ? Ivm lostrekken, verstrengelen, etc? Anna wordt ook elke nacht lekgeprikt en als die tip van Nebelung (de citroen) niet werkt moeten we toch echt wat anders verzinnen.
Ik heb een haak boven het bed in het plafond bevestigd. Hij kan niet worden losgetrokken. Dan heb ik enkele kleine plintspijkersjes helemaal onderaan het ledikantje bevestigd zodat je de klamboe kan vastzetten en strakspannen. Dan kan ze er wel bij maar kan ze geen grip op krijgenl. Alleen die van het voeteneind is "los" maar daar zitten geen spijlen en kan ze dus ook niet lostrekken. Anders is het teveel gedoe om je kindje er weer in of uit te halen.
Plintspijkertjes zijn erg klein en ik sla ze aan de onderkant van de onderste horizontale lat heen. Dan zie je ook geen beschadigingen aan het bedje.
  Milf maandag 16 juli 2007 @ 19:04:42 #130
16000 nikky
pi_51530685
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:53 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wel even koken eerst (of spa blauw).

We zijn gisteren naar de dierentuin geweest, erg leuk en gezellig, behalve dat Dean meer oog had voor het horloge van papa ipv de giraffen, kamelen en apen als hem op zijn arm nam om te kijken

Mij bekwam het uitje niet zo goed, ik hield een voedselvergiftiging aan over, heb me dus de hele nacht overgegeven aan minder charmante activiteiten..en tel daar een Dean bij op die ontzettend benauwd was en 7 keer wakker werd en een vader die overal doorheen slaapt...vandaag liggen Dean en ik dan ook te cocoonen..hij heeft ook een beetje koorts en ik heb last van klamme zweet aanvallen, errug fijn
Beterschap voor alletwee!
pi_51532821
Bah Beaker, suc6 morgen in het ziekenhuis!!!

Vivi beterschap voor jou een Dean
  maandag 16 juli 2007 @ 20:23:34 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_51533434
Ah beterschap aan de zieken!
KP, ik hoorde van de kraamhulp dat je spa blauw of bar le duc ofzo alleen direct uit de fles mag gebruiken wanneer je de fles net openmaakt. Anders moet je het ook koken.

P_iglet: ook het strand van Monster is heerlijk. Daar mag de hond nog los, dus daar zijn wij vaak te vinden. En dan daarna lekker wat eten of drinken bij de strandtent natuurlijk!

Beaker succes! Wordt ze alleen ziek van Nutrilon? Mag je ook Friso ofzo proberen?
pi_51533677
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:23 schreef Memmel het volgende:
P_iglet: ook het strand van Monster is heerlijk. Daar mag de hond nog los, dus daar zijn wij vaak te vinden. En dan daarna lekker wat eten of drinken bij de strandtent natuurlijk!
Strand van monster is vanaf hier helaas net te ver nog. Als Pepijn straks wat verder mee kan op de fiets dan kan dat wel. Nu hebben wij geen hond, dus voor ons is kijkduin of scheveningen ook prima, alleen altijd zo druk. Monster is wel lekker rustig meestal (ik kom er met mijn werk vaak, zit vlakbij het strand van monster)

Iemand een idee welk merk rompertjes smal valt??? Pepijn is blijkbaar nogal lang want als rompertjes in de lengte passen dan heeft hij in de breedte vaak een soort batman vleugels. Vooral de prenatal rompers lijken echt enorm breed.
  maandag 16 juli 2007 @ 20:41:57 #134
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_51534310
Petit Bateau zijn vrij lang. (koop ik bij de Makro, niet bij PB zelf). Die van Prenatal zijn idd vrij breed (vooral de omslag). Nou is Anna wat breder en niet zo lang, dus dat maakt hier niet uit...
pi_51534713
Die van de V&D zijn ook niet zo breed!
  maandag 16 juli 2007 @ 21:48:29 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_51537080
ik maar denken dat ik Jetske's verjaardag gemist had ofzo en dat terwijl ik de 18e zo in mijn hoofd had. gelukkig klopt het en ben ik niet te laat
stormy waters...
sailin'
  maandag 16 juli 2007 @ 21:50:43 #137
94046 PM-girl
pi_51537176
Hier hebben we nog steeds een gigantische middagslaap. Ik vind het prima, lekker de tijd voor poetsen, een boek of iets anders. Alleen opa vindt het minder, komt hij oppassen, zit hij alleen maar te werken

Vivi, vervelend! Beterschap!

Snoopy, mooi he!!
*
  maandag 16 juli 2007 @ 22:20:53 #138
3011 E.T.
pi_51538546
rompertjes van Kruidvat (Bambino) en Trekpleister (FunnyBunny) vallen ook smal
pi_51538903
Beaker, waarom mag je geen hypoallergene voeding geven? Heb ik dat gemist?
Sterkte morgen in het ziekenhuis!
pi_51548419
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:28 schreef snoopy het volgende:
Beaker, waarom mag je geen hypoallergene voeding geven? Heb ik dat gemist?
Sterkte morgen in het ziekenhuis!
Nee hoor je hebt niks gemist!
Ze willen eerst weten of ze wel echt een allergie heeft vandaag gaan ze "medisch"gezien bekijken welke voeding het beste bij haar past. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen.....
Afgelopen vrijdag was de KA er nog van overtuigd dat ze geen allergie kon hebben, omdat ze nog zo klein is. Vandaar dat toen al die onderzoeken zijn gedaan. Afgesproken was dat we naast de bv ook kv zouden geven, maar dat werkt dus echt niet. As vrijdag moesten we terug komen, maar dat gaan we dus niet redden op deze manier. We wachten het maar even af

@ Memmel, Friso hebben we al geprobeerd, maar ook dat was geen succes.

Probeersels voor Jet:
Friso 1
Friso Comfort
Nutrilon Omneo
Nutrilon standaard
Borstvoeding
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_51548508
jemig..een heel uitprobeer-trajekt achter de rug al in dit jonge leventje...

succes weer vandaag, ik ben erg benieuwd!

Hier vannacht om 23:30 flesje en om 05:45 pas weer!
erg lekker
Alleen spuugt ze sinds gisteren deel van voeding weer uit, maar ik verklaar dat vooralsnog maar even met haar buikje dat al vol met ontlasting zit (nog geen poepluier sinds zaterdag, daarvoor elke dag) Tja, vol is vol
hopen dat er vandaag wat uit komt
pi_51548509
Dat zijn al een hoop verschillende probeersels voor zo'n kleintje zeg

Wij gebruiken van begin af aan al Nutrilon hypo-allergeen voor Lis. Op advies van de VK en de kraamhulp. Volgens mij heeft dat niet zozeer te maken met het feit dat ze al allergisch zijn maar meer om de kans te verkleinen dat ze het worden. Mijn kraamhulp die ook lactiekundige is, vond hypoallergene Nutrilon nog het dichtst in de buurt van bv komen.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:14:12 #143
3011 E.T.
pi_51548830
Ik had Jet eerder helemaal gemist
Maar jee, wat een gedoe Beaker Ik hoop dat het snel beter gaat

Ik had trouwens ook begrepen dat er tegenwoordig vaak 'standaard' al de HA voeding wordt aangeraden zodat de kans verkleind wordt en niet alleen omdat ze al een allergie zouden hebben.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:33:16 #144
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_51549179
Marit: Anna poept ook niet elke dag. Het komt er meestal wel uit als we haar even temperaturen. Doet kennelijk toch wat met je, zo'n thermometer 'daar' .
pi_51550394
Memmel..ik weet wel dat het niet elke dag 'hoeft'
maar normaal poepte ilse heel netjes elke dag...en dus sinds zaterdag helemaal niet meer
daarbij ook nog toenemend onrustig...

dus,
ik ben helemaal blij met net een enorme krijs-bui
maar mooi wel een drol
Nouja, geen èchte drol...maar wel een vrij vaste sliert die er uit geperst werd toen ik net haar anus aan buitenkant met vaseline (wattenstaafje) wat 'masseerde'. Stelt u zich voor: soort alabastine uit tube
(vrij abstract verhaal zo he ?)

ik ga zo tussen de voedingen door toch nog een keer wat extra water geven,
ondanks dat het extreem warme weer voorbij is (godzijdank!)
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:40:03 #146
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_51550608
quote:
Op maandag 16 juli 2007 08:35 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Hij sliep eerst zo:
21:30 naar bed
07:30 wakker
09:00/ 11:00 slapen
15:00/ 17:00 slapen
18:30/ 19:30 slapen
en dan wilde ie pas om 21:30 weer
Ik vind dat gewoon te laat, hij is bijna een jaar en ik vind dat ie gewoon 's avonds weer om 20:00 naar bed kan. Dus nu doen we het zo:
7:30 wakker
09:30/ 12:00 slapen (soms half 12)
15:30/ 17:00 slapen
En dan kan ie gewooon om 8 uur weer. Dus eigenlijk zijn de tijden gewoon iets verschoven.
Maar hij heeft 's avonds meestal wel even een dip zeg maar. Maar met speentje even lekker op schoot tv kijken is het zo weer over. En op die foto wilde ie op schoot klimmen en dat kan natuurlijk niet zelf en dat is dan net even de druppel
Deze foto is namelijk van een kwartiertje later
[afbeelding]
Maar hij is de laatste tijd toch al snel huilerig als hem iets niet wil lukken. Hij word gewoon zo boos dat ie ervan moet huilen. Hij wil al zoveel maar kan nog maar zo weinig
O ik dacht dat jullie misschien een slaapje gescipt hadden, omdat het cb zoiets geopperd zou hebben. Soms nemen mensen klakkeloos over wat het cb zegt, zonder naar het kindje zelf te kijken. Maar dat is dus niet het geval.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_51550821
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:40 schreef dutchie het volgende:

[..]

O ik dacht dat jullie misschien een slaapje gescipt hadden, omdat het cb zoiets geopperd zou hebben. Soms nemen mensen klakkeloos over wat het cb zegt, zonder naar het kindje zelf te kijken. Maar dat is dus niet het geval.
Nee een slaapje minder doen we nog maar niet. Als ie eraan toe is dan geeft ie dat zelf wel aan. Maar ja nieuwe slaapschema is nog maar een paar dagen dus hij moet er nog even aan wennen. Maar hij ligt in ieder geval wel om 8 uur lekker te slapen ipv om half 10 nog rond te spoken Maar hoorde van mijn moeder dat het gisteravond zonder gezeur de hele avond goed is gegaan. Dus gaat de goeie kant op.
Liefde
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:47:19 #148
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_51550828
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:32 schreef marit1978 het volgende:
....
Nouja, geen èchte drol...maar wel een vrij vaste sliert die er uit geperst werd toen ik net haar anus aan buitenkant met vaseline (wattenstaafje) wat 'masseerde'. .....
En weer een aankleedkussenhoes rijp voor de inweek....
pi_51551170
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:32 schreef marit1978 het volgende:

(vrij abstract verhaal zo he ?)
Nee hoor, het was erg duidelijk
pi_51551512
ik ben er blij om dat het duidelijk is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: