abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51654179
Kaith heeft een plooi extra en een verkort beentje en nu sinds een maandje ongeveer dat het verschil in lengte weg begint te trekken en als het echt onbehandelde dysplasie of luxatie zou zijn zou dat niet uit zichzelf wegtrekken.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:03:42 #227
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51654185
Anna is goedgekeurd. 69 cm en 7340 gram. Ze zit zelfs weer in het grafiekje. Alles is mooi in verhouding, dus het was prima in orde. Prikjes vond ze niet leuk (moest zelfs haar handen vasthouden) en ze heeft er wat last van nu, maar ze was wel stoer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51654235
Stoere Anna is en hopen dat ze er niet echt ziek van wordt...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:40:37 #229
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51655294
Goedzo, Anna!

Sjak, ook ik vond je post ter afscheid érg lief en mooi om te lezen. Echt heel leuk dat je dat zo gedaan hebt, ik vind je maar een lieverd.

Hier gaat alles gewoon heel goed met Storm. Hij is zo lekker met alles bezig. Maria's brood opeten, bijvoorbeeld. En als ik dan "nee, Storm" zeg, zegt hij "ba". Want meestal als ik nee zeg, mag hij iets vies' niet in zijn mond stoppen.
Niet voor niks heb ik op de site een pagina gemaakt met "De stunts van Storm". Zo ondernemend is onze baby.

Hij loopt het liefst de hele dag achter de loopwagen, maar tegelijkertijd frustreert dat ding hem enorm als hij weer ergens wordt tegengehouden (door een muur, meubel, mens). Kwáád dat ie dan wordt.

Met slapen is het even een paar dagen íets beter gegaan, dan werd ie tussen 5.30 u en 6.00 u wakker. Maar de afgelopen nachten is ie juist weer heel veel wakker en ook weer erg vroeg (gisteren 4.30 u.) Maar verder gaat alles heel erg goed met Storm.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:48:55 #230
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51655571
Wat goed van Anna. En wat je zegt; netjes in verhouding. Heerlijk meisje is het...

En Storm, jij houdt je mama wel bezig zeg. Sugar, wat zul jij genieten van die boef (behalve dan om half vijf 's ochtends).
pi_51655727
Zo.Ook weer een beetje bijgelezen....word wel een beetje drukker met de flensjes.

Ze zijn langer wakker, vooral Pien. Ze lijkt door te krijgen dat huilen ook een bezoekje van mama kan betekenen, of is dat te vroeg ??? Ze is nu 10 wk.

Ook het doorslapen gaat geweldig. Vanochtend tot 9.30 ! Ze sliepen rond 00.30. Wel de heeeeeeeeeeeeeeeele avond gemopper, Maar ik weet dat ze (in principe) doorslapen, dus dan trek je kar nog net ff...

Jet en Julia, lekker eten meiden!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:36:48 #232
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_51657237
Sugar, heb je website even bekeken. Wat een scheet is Storm! En wat is die 'theedoek'-broek leuk!! Zelf gemaakt? Gekocht?

Ik schrok vanmorgen om half acht wakker. Anna had gewoon vanaf 1.00 uur geslapen! En wij ook, heerlijk hoor.

KP: Ik zou het niet weten, maar ik vermoed dat Anna het ook wel eens snapt. Ik ga iig niet op het eerste huiltje naar binnen. Pas als het doorzet en het niet vanzelf weer op lijkt te houden. Want soms valt ze vanzelf weer in slaap hoor.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:16:43 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51665346
Fijn zeg, dat Anna goed gegroeid is!

En Suug, ben je al eens met iemand gaan praten over Storm zijn slaappatroon? CB, opvoedwinkel? Wellicht heb je er wat aan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51670137
Memmel...wat een lekkere nacht !!!!
hier begin ik uit te kijken naar langere nachten, hoewel ik eigenlijk al vind we niets te klagen hebben met een kind van bijna 5weken!
(rond 23:30-00:00 flesje en dan rond 05:00-05:30 weer)
Klinkt alleen langer dan het is, aangezien ik toch pas tegen 1uur in bed beland!

Qua poepen zat er sinds dinsdag weer 3dagen tussen,
nieuw patroon dus denk ik! Consistentie is ook echt anders dan vorige week, het ruikt ook anders, maar wel 'normaal' denk ik.

Wel leuk eigenlijk, denk je net je draai gevonden te hebben en dingen 'te snappen'
verandert het weer!
Dat blijft nog járen zo geloof ik he?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:02:33 #235
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_51670554
Anna had gisteren ook niet gepoept, dus ik 'verwachte' vandaag al een vrachtje. En ja hoor, vanmiddag zat ze te persen als een dokwerker. Luid knetteren, rood hoofd... We waren op bezoek bij mijn schoonvader, de beste man wist niet wat hij meemaakte.
Maar goed, ze kon dus ook direct schone kleren aan. En wij gaan op zoek naar een grotere luier...

Marit: Anna heeft normaal zelfde ritme als Ilse: 23.30 fles en dan rond 6 uur weer. Ik vind het prima hoor, er waren nachten vroeger dat ik minder sliep!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:09:08 #236
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51670775
Dames, knijp maar in je handjes hoor, met dat slaapritme van jullie meiden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:29:09 #237
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51671448
Memmel!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  FOK!fossiel vrijdag 20 juli 2007 @ 21:16:18 #238
2628 Karin
pi_51674681
Nou inderdaad Memmel en Marit, jullie mogen je handjes dichtknijpen. Ruud krijgt rond 11 uur/half 12 meestal een voeding en is dan nog even wakker tot een uur of 1. Dan komt hij weer rond 4 uur en is dan wakker tot de volgende voeding om 7 uur. Tenminste dit was de laatste 4 dagen zo, kan nu wel weer ander zijn, het ritme veranderd vaak.Om half 8 staat zijn grote broer weer klaar om naar beneden te gaan. Maar moet zeggen dat ik ook wel makkelijker ben dan met Bram. Leuk dat hij wakker is maar ik ga slapen, betekend wel dat ik tussen 4 en 7 meestal elke 5 minuten een speen erin moet frotten.

Beaker wat fijn dat deze voeding wel goed gaat. Lijkt me vreselijk veel gedoe om te kolven en flesjes te geven, knap dat je het volhoudt.

Wij zijn gisteren naar het consultatieburo geweest. Ruud is nu 5 weken en zit al 2 kg boven zijn geboortegewicht Hij is nu 6190 gram. Zijn lijntje schoot de curve uit. Volgens mij is het maar goed dat ik borstvoeding geef, hier konden ze niet veel op zeggen.

Lengte met zijn geboorte heb ik gegokt. Zal wel iets te klein geweest zijn.
Voeding gaat dus goed. Hij zit sinds zondag in een ritme van om de 4 uur. Echt ontzettend lekker. Bram zat met 3 maanden nog op een ritme van om de 2,5/3 uur. Hij drinkt nu meestal iets van een half uurtje, ook zo lekker.
En verder is het een erg makkelijk en tevreden mannetje. Af en toe wat krampjes maar mag geen naam hebben.
pi_51674722
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:09 schreef Moonah het volgende:
Dames, knijp maar in je handjes hoor, met dat slaapritme van jullie meiden.
Anna slaapt van 7 tot 7, en komt er alleen even uit om 11 uur om wat te drinken (en dan moeten wij d'r wakker maken nog). .

(Maar nu is ze even van slag door d'r 4 (!) tandjes die tegelijkertijd doorkomen.)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:19:00 #240
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51674771
Karin is dit de grafiek van borstvoeding.com of is deze uit je boekje?

Heb even gekeken maar volgende WHO-grafiek zit ie gewoon netjes binnen de lijntjes

[ Bericht 66% gewijzigd door chacama op 20-07-2007 21:26:42 ]
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:25:17 #241
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51674975
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Anna slaapt van 7 tot 7, en komt er alleen even uit om 11 uur om wat te drinken (en dan moeten wij d'r wakker maken nog). .

(Maar nu is ze even van slag door d'r 4 (!) tandjes die tegelijkertijd doorkomen.)
Uhm... de afgelopen weken is ze elke nacht minimaal 2 keer wakker geweest tussendoor, misschien 2 of 3 keer niet. Dat jij doorslaapt zegt niks.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51675014
Dat zeg ik, nergen last van! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:29:20 #243
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51675101
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:26 schreef Jarno het volgende:
Dat zeg ik, nergen last van! .
Altijd fijn... die papa's die overal doorheen slapen. En dan de volgende dag vragen: en hoe was het vannacht? Maar, ach wat maakt het uit. Het zijn (in dit geval) toch de mama's die het drinken bij zich hebben.
pi_51675130
Maar dat bedoelde ik dus met dat ze wat van slag was: dat ze nu al een tijdje niet meer doorslaapt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:30:26 #245
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_51675140
Wow wat weegt Ruud al veel!

Lotte zit sinds gister heel netjes uitzichzelf iedere keer. En dan een speeltje of dingetje in haar handen, of soort van handen klappen.
Echt zo leuk om te zien!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:30:54 #246
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51675153
Sugarpie, ik kan die stunts van Storm niet openen. Zou dat aan de mijne liggen? de rest zie ik wél gewoon.
  FOK!fossiel vrijdag 20 juli 2007 @ 21:31:16 #247
2628 Karin
pi_51675166
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef chacama het volgende:
Karin is dit de grafiek van borstvoeding.com of is deze uit je boekje?

Heb even gekeken maar volgende WHO-grafiek zit ie gewoon netjes binnen de lijntjes
Die kon ik nog niet, bedankt. Ik heb ook meteen even gekeken en dan zit hij inderdaad nog binnen de lijntjes.
Maakt me verder ook niet echt uit hoor maar kreeg gisteren op het cb de grafiek te zien, was wel grappig dat hij er daar bovenuit kwam. Dacht altijd dat Bram zo'n flinkerd was maar die heeft er nooit bovenuit gestoken.
Nouja hij doet het iig erg goed op mijn borstvoeding, toch erg leuk te weten.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:34:53 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51675285
Absoluut en dat is ook het grote voordeel van BV. Maar goed het is weleens nodig geweest dat een CB-mevrouw/meneer er op gewezen werd dat het kindje wel binnen de nieuwste grafiek viel en er dus niet bijgevoed of geminderd hoefde te worden. Dus vandaar dat ik even ging kijken. De kans dat een kindje buiten die grafiek valt is een stuk kleiner dan buiten de CB grafiek.

Wat goed van Lotte. Maud probeert het wel, maar hangt dan nog naar 1 kant. Handje op de grond om te steunen en dan stoer omhoog kijken.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:35:30 #249
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51675313
Oh nee, renzell, ik ben ermee bezig met de site. Dus zal daar wel aan liggen!
(sorry, offtopic)
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:37:34 #250
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')