deden de meisjes dan hequote:
Dat is harstikke hip vandaag de dag!!quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:05 schreef tong80 het volgende:
Of verstoppertje en Stoeptegelen.
Kennen jullie dat nog en bestaat het nog ?
dat heette bij ons landje 'dieven en rovers'quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:31 schreef tong80 het volgende:
Spoorzoekertje ofzo. Ik zat op een jongens clubje en moesten we met twee partijen een vlag zien te vinden.
Met krijt op straat werden dan hints gegeven.
buitenspeel-meet?quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:32 schreef RealZeus het volgende:
OehBuiten spelen
.
Jammer dat je het tegenwoordig zo weinig ziet, in de straat waar ik als kind woonde zie je amper kinderen buiten.
Wat deden wij allemaal?
- Blikspuit
- Stoeprandje
- Verstoppertje
- In de zomer complete tentenkampen bouwen op de veldjes voor het huis, uiteraard met oude kleden.
- Hutten bouwen
- Oorlogje
- En we hebben zelfs een keer een complete iglo van sneeuw gebouwd.
dus deed ik wel meequote:
met 20 andere fokkers ergens verstoppertje gaan doenquote:
quote:Op donderdag 31 januari 2008 01:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
met 20 andere fokkers ergens verstoppertje gaan doen![]()
Of oorlogje.quote:Op donderdag 31 januari 2008 01:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
met 20 andere fokkers ergens verstoppertje gaan doen![]()
Ken ik niet. Wat is dat ?quote:Op donderdag 31 januari 2008 08:36 schreef Misstique het volgende:
Is 'stand in de mand' al genoemd?
Kind staat in het midden, met de anderen er omheen. Het kind in het midden heeft een bal in de hand. Dit kind roept: "Stand in de mand en de bal is voor....tong80!. Het kind van wie de naam genoemd is, moet de bal oppakken of vangen en roept vervolgens "STOP". Iedereen moet dan stoppen en met de voeten wijd gaan staan. Het kind met de bal probeert deze door de voeten van een van de anderen te rollen.Als dat lukt, mag hij de bal opgooien. Lukt het niet, dan mag dat andere kind de bal opgooienquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |