abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juli 2007 @ 19:01:22 #26
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_51699210
  • Buskruit, had altijd een hele mooie struik, nooit gevonden
    Toen in een zomer, zat er een wespennest, was ik dr als eerste bij 13 keer gestoken Vanaf toen andere plekken gezocht
  • Bomen klimmen
  • In de zomer met waterpistolen en waterballonnen enzo
  • In de winter van sneeuw 'muren' bouwen en dan elkaar kapot gooien met sneeuw. Ik had een keer stiekem, toen heel laat (om 7 uur ) een paar emmers water er overheen gegooid zodat ik een ijsmuur had
  • schaduwtikkertje
  • kustikkertje
  • Pijltjes schieten
  • Oorlogje
  • Eilandje veroveren ofzo

was het geloof ik wel
  • Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
    Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
    Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
    pi_51702795
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 20:43 schreef Crack_david het volgende:
    stabal
    Is dat hetzelfde als 'Stand in de bal'?

Dan moest je een bal heel hoog in de lucht gooien en stand in de bal roepen en een naam. Iedereen moest dan wegrennen, behalve de persoon wiens naam geroepen werd. Die moest de bal dan zo snel mogelijk pakken. Als die persoon de bal had, dan moest iedereen stil staan en dan moest degene met de bal iemand afgooien of zo. (dat stuk weet ik niet meer)
    Variety is the spice of life
      zaterdag 21 juli 2007 @ 21:11:44 #28
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_51702821
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 21:11 schreef nebelung het volgende:

[..]

Dan moest je een bal heel hoog in de lucht gooien en stand in de bal roepen en een naam. Iedereen moest dan wegrennen, behalve de persoon wiens naam geroepen werd. Die moest de bal dan zo snel mogelijk pakken. Als die persoon de bal had, dan moest iedereen stil staan en dan moest degene met de bal iemand afgooien of zo. (dat stuk weet ik niet meer)
    Nee, het was anders, maar ik weet niet meer hoe .
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 21 juli 2007 @ 21:40:37 #29
    164018 nijnja
    Nimmer alcohol, enkel Fristi
    pi_51703640
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 21:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, het was anders, maar ik weet niet meer hoe .
    Soort verstoppertje toch?

Wij deden het iets anders, bal zo ver mogelijk gooien. Dan dat roepen + naam, diegene pakt de bal, legt de bal op een afgesproken plaats, en dan is het verstoppertje, bal is het vrijpunt.

dit bedoelt ?
    Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
    Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
    Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
    pi_51704915
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 21:11 schreef nebelung het volgende:

[..]

bij ons moesten dan degene die wegrenden wijdbeens gaan staan en moest degene wiens naam geroepen was proberen om de bal tussen de benen door te rollen.
    Hajeto!
    pi_51705648
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 18:37 schreef -skippybal- het volgende:
    Buskruit

Prachtig als iemand bijna iedereen had en je die bal fokkin' ver wegpeerde waardoor 'ie weer een half uur kon zoeken
    Is dat niet het zelfde als Blikkie trappen, dat was namelijk niet met een blikje maar gewoon met en bal
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
    pi_51705812
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 17:06 schreef Viking84 het volgende:
    Wat ik allemaal deed:

- oorlogje spelen
    - in bomen klimmen
    - in andere hoge dingen klimmen en m'n moeder de stuipen op het lijf jagen
    - ponyrijden in een gehucht bij ons in de buurt (vriendin had een verzorgpony )
    - tikkertje op skeelers
    - kustikkertje op het schoolplein
    - knikkeren (pas in groep 8 mee begonnen, though)
    - rolschaatsen (voordat ik skeelers had, dus)
    - hondje of paardje spelen (waarbij één van ons dus hond of paard was)
    - tentje in de tuin maken van een wasrek + een kleed
    - toneelstukjes bedenken. Zo speelden we vaak Baywatch na en maakten we ruzie wie Pamela Anderson mocht zijn
    - papieren pijltjes wegschieten met een PVC-buis
    Met naald of zonder?

- Rozebottels schieten met een katapult gemaakt van een tak en een in stukken geknipte binnenband.
    - En natuurlijk doctortje spelen in de bosjes
      Boks-Chick zondag 22 juli 2007 @ 08:09:43 #33
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_51711536
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 22:54 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Is dat niet het zelfde als Blikkie trappen, dat was namelijk niet met een blikje maar gewoon met en bal:):?
    volgens mij wel.

en verder deden wij meiden vroeger natuurlijk ook hinkelen! allerlei soorten hinkelbanen hadden we.
    lolwut
    pi_52050736
    Buskruit Dat spel is leuk.

En politie en boefje. Zoals wij het dan noemden was "boefetje". Klonk beter ofzo

En er was ook zo'n "oorlog" spel. Ik weet niet meer hoe het heet. Verklaar de oorlog ofzo?
    Werd er een circel getekend met stoepkrijt en die werd dan in gelijke stukken verdeeld. Dan moest je een land kiezen. Één iemand moest 'm dan zijn en door middel van dingen als koeienstap en kikkersprong terug in je land komen. Maar vanuit de "tikker" zijn eigen land kon hij ook proberen door languit te gaan liggen iemand af te tikken. En daar kreeg hij dan een nieuw landje met zijn initialen erin. Die kan je dan de volgende ronde gebruiken om of mensen mee af te tikken als je de tikker bent óf om daar heen te gaan als je de tikker niet bent en je daar dan vrij bent, netzo als wanneer je je stuk land in de begincircel haalt. En dan met iedereen af of terug in zijn land weer: "Ik verklaar de oorlog aan...."

Dat waren nog eens tijden.

[ Bericht 38% gewijzigd door -Strawberry- op 02-08-2007 18:09:10 ]
    pi_52050924
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 19:01 schreef nijnja het volgende:
  • Buskruit, had altijd een hele mooie struik, nooit gevonden
    Toen in een zomer, zat er een wespennest, was ik dr als eerste bij 13 keer gestoken Vanaf toen andere plekken gezocht
  • Bomen klimmen
  • In de zomer met waterpistolen en waterballonnen enzo
  • In de winter van sneeuw 'muren' bouwen en dan elkaar kapot gooien met sneeuw. Ik had een keer stiekem, toen heel laat (om 7 uur ) een paar emmers water er overheen gegooid zodat ik een ijsmuur had
  • schaduwtikkertje
  • kustikkertje
  • Pijltjes schieten
  • Oorlogje
  • Eilandje veroveren ofzo

was het geloof ik wel
  • Dikgedrukte is allemaal zó herkenbaar.
    Kustikkertje was altijd leuk, ja. Maar bij ons heette het dan "kusoverloopje".
    De "kusser", meestal een jongen, stond in het midden van dee weg en de meisjes moesten dan van de ene stoep naar de ander redden. Alleen ging het kussen vaak niet door omdat de meisjes het niet durfden of snel weg renden.
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 14:33 schreef Devolution het volgende:
    Buskruit, ik kon er geen genoeg van krijgen. Mijn favoriete spel. Als het werd aangeboden zou ik het zo weer spelen
    Eens. Was altijd zo spannend, want je weet nooit waar de buuter (?) vandaan kon opduiken.
    En wij hebben zo'n hele leuke buurt die wordt omringt door geasvalteerde wegen. Dat was dan de grens, verder mocht je niet komen. Nog best een grote afstand waarin we ons mochten verstoppen. Maar meestal liep je toch rond. En dan de bal wegtrappen, zodat je iedereen weer vrij had gemaakt. De gene die er als eerste bij was, was dan altijd erg blij. Die moet 'm volgens onze regels dan namelijk het volgende potje zijn, als de buuter iedereen wist te vinden. Of de bal werd 3 keer weggetrapt en dan begon een nieuw potje.

[ Bericht 10% gewijzigd door -Strawberry- op 02-08-2007 18:07:21 ]
      Boks-Chick donderdag 2 augustus 2007 @ 18:02:51 #36
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_52050972
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 17:53 schreef -Strawberry- het volgende:
    BuskruitO+Dat spel is leuk.

En politie en boefje. Zoals wij het dan noemden was "boefetje". Klonk beter ofzo:')

En er was ook zo'n "oorlog" spel. Ik weet niet meer hoe het heet. Verklaar de oorlog ofzo?
    Werd er een circel getekend met stoepkrijt en die werd dan in gelijke stukken verdeeld. Dan moest je een land kiezen. Één iemand moest 'm dan zijn en door middel van dingen als koeienstap en kikkersprong terug in je land komen. Maar vanuit de "tikker" zijn eigen land kon hij ook proberen door languit te gaan liggen iemand af te tikken. En daar kreeg hij dan een nieuw landje met zijn initialen erin. Die kan je dan de volgende ronde gebruiken om of mensen mee af te tikken als je de tikker bent óf om daar heen te gaan als je de tikker niet bent en je daar dan vrij bent, netzo als wanneer je je stuk land in de begincircel haalt.

Dat waren nog eens tijden.:P
    Dat noemde wij eilandje verhuren!
    lolwut
      donderdag 2 augustus 2007 @ 18:04:22 #37
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_52051015
    Kontjeglijden was ook best tof.
    PLastic zak onder je reet en van een dijk of heuvel af cruisen. Kon soms echt ziekelijk hard gaan met dito crash als gevolg

Als er sneeuw was kon je het ook gewoon op broek doen.

En ook vaak figuren (waaronder ik zelf dus) al kontglijdend keihard door de hondenstront zien gaan
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_52092543
    Tja, zoveel gedaan, maar deze weet ik nog:

- oorlogje (haha, waar steeds geroepen werd: "jij bent dood!!", "nee, jij bent dood"... etc)
    - verstoppertje
    - buskruit
    - bomen klimmen
    - vuurtje stoken
    - hutten bouwen (we hadden een enorm plantsoen voor de deur
    - ?

Naast deze spelletjes was het veel voetbal en tennis op het plein met de buurkinderen.
    Kan me ook nog het spel "eitje leggen" herinneren. Sta je in een rij achter elkaar. Gooi een tennisbal tegen de muur en dan moet iedereen in de rij over de bal heenspringen en de laatste pakt de bal op. Deze gooit vervolgens weer de bal tegen de muur... etc.

*zucht*.... vroegah
    pi_52142084
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 08:17 schreef Typmuts het volgende:

Naast deze spelletjes was het veel voetbal en tennis op het plein met de buurkinderen.
    Kan me ook nog het spel "eitje leggen" herinneren. Sta je in een rij achter elkaar. Gooi een tennisbal tegen de muur en dan moet iedereen in de rij over de bal heenspringen en de laatste pakt de bal op. Deze gooit vervolgens weer de bal tegen de muur... etc.
    Jaaa eitje leggen, hele pauzes aan verspilt op de basischool. En als we geen eitjes legden deden we verstoppertje, landje veroveren, touwtje springen (met de hele klas !) of elastieken.

Buiten schooltijd ging ik vaak fietsen of honden uitlaten met een vriendinnetje.
    pi_52152296
    Ik weet niet meer hoe het heet, en het was ook meer een soort sport dan een spel.
    In mijn tijd werd het gespeeld met teams en tegen teams van scholen in de regio.
    Een soort scholen toernooi.

Het is was net als handbal, alleen was er geen goal (en keeper) maar een veer met een blikje, bel? boven op.
    Het team scoorde als je keihard met de bal tegen het blikje gooide.

Weet iemand nog de naam van dit spel?
      Redactie Frontpage dinsdag 7 augustus 2007 @ 00:17:55 #41
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_52156084
    Ik speelde oa altijd:

-Buskruit
    -Ezelen/tienen
    -Pluto
    -Poppenkraam
    -Landverovertje
    -Doen, durf of de waarheid
    -Voetje van de vloer
    Uiteraard pijltje schieten, we probeerden over de gevangenismuur van de Grittenborgh (Hoogeveen) te schieten
    -Strip-eenentwintigen
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 00:26:07 #42
    151344 Queen_Minny
    Life sucks, but I suck harder.
    pi_52156259
    - Elastieken
    - Verstoppertje
    - Blikkie trap
    - Belletje trekken
    - Oorlogje met waterpistolen.
    - Hinkelen
    - Knikkeren
    - voetbal
    -Basketbal (zonder baskets, een grote steen op de muur diende als basket )
    - Touwtje springen
    - Boompje verwisselen
    - Kleuren tikkertje (zo iets als schipper mag ik over varen, de tikker noemde een kleur en als je die kleur op je kleren had mocht je oversteken, had je die niet moest je rennen en kon je getikt worden)

- Haai Baai
    Dan tekende we allemaal circels die eilandjes waren, er was 1 tikker de haai dus die niet op de eilandjes mocht komen. En de rest waren mensen die dus van eilandje naar eilandje moesten rennen. Werd je getikt was he opgegeten door de haai en was jij de tikker. Je mocht niet langer dan 10 tellen op een eilandje blijven staan, en er mocht maar 1 persoon per eilandje staan,' loeren' mocht ook niet.
      Trouwste user 2022 woensdag 30 januari 2008 @ 03:05:24 #43
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_56401860
    Of verstoppertje en Stoeptegelen.

Kennen jullie dat nog en bestaat het nog ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_56401862
    Geld betalen.
    pi_56401871
    stoeptegelen is dat met een bal tegen de stoep aan gooien en dan naar de overkant springen?
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_56401890
    Altijd "als een kikker" doen, dan deden ze er het langst over!
    pi_56401904
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 03:24 schreef mcDavid het volgende:
    Altijd "als een kikker" doen, dan deden ze er het langst over!
    slang.
      Trouwste user 2022 woensdag 30 januari 2008 @ 03:36:58 #48
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_56401915
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 03:12 schreef roburt het volgende:
    stoeptegelen is dat met een bal tegen de stoep aan gooien en dan naar de overkant springen?
    Tegen de stoeprand idd

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_56401917
    ik had een buurjongen van 2 meter dus ik verloor altijd
    pi_56401922
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 03:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tegen de stoeprand idd

Stoepranden Knikkeren is ook weer helemaal in hier en handjeklap, niet om vee te verkopen Maar die liedjes met handen klappen.
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')