Is dat hetzelfde als 'Stand in de bal'?quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:43 schreef Crack_david het volgende:
stabal
Nee, het was anders, maar ik weet niet meer hoequote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:11 schreef nebelung het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als 'Stand in de bal'?
Dan moest je een bal heel hoog in de lucht gooien en stand in de bal roepen en een naam. Iedereen moest dan wegrennen, behalve de persoon wiens naam geroepen werd. Die moest de bal dan zo snel mogelijk pakken. Als die persoon de bal had, dan moest iedereen stil staan en dan moest degene met de bal iemand afgooien of zo. (dat stuk weet ik niet meer)
Soort verstoppertje toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, het was anders, maar ik weet niet meer hoe.
bij ons moesten dan degene die wegrenden wijdbeens gaan staan en moest degene wiens naam geroepen was proberen om de bal tussen de benen door te rollen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:11 schreef nebelung het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als 'Stand in de bal'?
Dan moest je een bal heel hoog in de lucht gooien en stand in de bal roepen en een naam. Iedereen moest dan wegrennen, behalve de persoon wiens naam geroepen werd. Die moest de bal dan zo snel mogelijk pakken. Als die persoon de bal had, dan moest iedereen stil staan en dan moest degene met de bal iemand afgooien of zo. (dat stuk weet ik niet meer)
Is dat niet het zelfde als Blikkie trappen, dat was namelijk niet met een blikje maar gewoon met en balquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:37 schreef -skippybal- het volgende:
Buskruit![]()
Prachtig als iemand bijna iedereen had en je die bal fokkin' ver wegpeerde waardoor 'ie weer een half uur kon zoeken![]()
Met naald of zonder?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:06 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik allemaal deed:
- oorlogje spelen
- in bomen klimmen
- in andere hoge dingen klimmen en m'n moeder de stuipen op het lijf jagen
- ponyrijden in een gehucht bij ons in de buurt (vriendin had een verzorgpony)
- tikkertje op skeelers
- kustikkertje op het schoolplein
- knikkeren (pas in groep 8 mee begonnen, though)
- rolschaatsen (voordat ik skeelers had, dus)
- hondje of paardje spelen (waarbij één van ons dus hond of paard was)
- tentje in de tuin maken van een wasrek + een kleed
- toneelstukjes bedenken. Zo speelden we vaak Baywatch na en maakten we ruzie wie Pamela Anderson mocht zijn
- papieren pijltjes wegschieten met een PVC-buis
volgens mij wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:54 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Is dat niet het zelfde als Blikkie trappen, dat was namelijk niet met een blikje maar gewoon met en bal:):?
Dikgedrukte is allemaal zó herkenbaar.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:01 schreef nijnja het volgende:Buskruit, had altijd een hele mooie struik, nooit gevonden
Toen in een zomer, zat er een wespennest, was ik dr als eerste bij13 keer gestoken
Vanaf toen andere plekken gezocht
Bomen klimmen In de zomer met waterpistolen en waterballonnen enzo In de winter van sneeuw 'muren' bouwen en dan elkaar kapot gooien met sneeuw. Ik had een keer stiekem, toen heel laat (om 7 uur ) een paar emmers water er overheen gegooid zodat ik een ijsmuur had
schaduwtikkertje kustikkertje Pijltjes schieten Oorlogje Eilandje veroveren ofzo
was het geloof ik wel
Eens.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:33 schreef Devolution het volgende:
Buskruit, ik kon er geen genoeg van krijgen. Mijn favoriete spel. Als het werd aangeboden zou ik het zo weer spelen
Dat noemde wij eilandje verhuren!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:53 schreef -Strawberry- het volgende:
BuskruitO+Dat spel is leuk.
En politie en boefje. Zoals wij het dan noemden was "boefetje". Klonk beter ofzo:')
En er was ook zo'n "oorlog" spel. Ik weet niet meer hoe het heet. Verklaar de oorlog ofzo?
Werd er een circel getekend met stoepkrijt en die werd dan in gelijke stukken verdeeld. Dan moest je een land kiezen. Één iemand moest 'm dan zijn en door middel van dingen als koeienstap en kikkersprong terug in je land komen. Maar vanuit de "tikker" zijn eigen land kon hij ook proberen door languit te gaan liggen iemand af te tikken. En daar kreeg hij dan een nieuw landje met zijn initialen erin. Die kan je dan de volgende ronde gebruiken om of mensen mee af te tikken als je de tikker bent óf om daar heen te gaan als je de tikker niet bent en je daar dan vrij bent, netzo als wanneer je je stuk land in de begincircel haalt.
Dat waren nog eens tijden.:P
Jaaa eitje leggen, hele pauzes aan verspilt op de basischool. En als we geen eitjes legden deden we verstoppertje, landje veroveren, touwtje springen (met de hele klas !) of elastieken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:17 schreef Typmuts het volgende:
Naast deze spelletjes was het veel voetbal en tennis op het plein met de buurkinderen.
Kan me ook nog het spel "eitje leggen" herinneren. Sta je in een rij achter elkaar. Gooi een tennisbal tegen de muur en dan moet iedereen in de rij over de bal heenspringen en de laatste pakt de bal op. Deze gooit vervolgens weer de bal tegen de muur... etc.
slang.quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:24 schreef mcDavid het volgende:
Altijd "als een kikker" doen, dan deden ze er het langst over!
Tegen de stoeprand iddquote:Op woensdag 30 januari 2008 03:12 schreef roburt het volgende:
stoeptegelen is dat met een bal tegen de stoep aan gooien en dan naar de overkant springen?
Stoeprandenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |