quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:45 schreef M4a1 het volgende:Doodzonde.
In plaats van dat ze er een leuk programma van maken waarbij veel van Tokyo en de cultuur wordt getoond, met een spel-element erin waarin normale mensen zo goed mogelijk proberen in te burgeren, maken ze er weer een compleet talpa-programma van met achterlijke domme boeren die zich pertinent verzetten tegen alles wat niet Nederlands is (waarom doe je dan in godsnaam mee aan zo'n programma), en blijft de gehele focus van het programma alleen maar gericht op hoe deze mensen níet kunnen omgaan met vreemde omgevingen.
![]()
Doodzonde van het concept. Ik had graag wat willen leren over Tokyo, maar dit programma is daar duidelijk niet het medium voor.
![]()
Vertalpaïsering van televisieprogramma's
![]()
Totaal hier mee eens, wilde vrijwel hetzelfde gaan typen
![]()
Weet alleen niet of het ´Vertalpaïsering` is. Het begint al bij het selecteren van de kandidaten: als je een programma als Peking Express ziet, daar zijn de mensen veelal erop gecast dat ze zin hebben om van alles aan te pakken (behalve Pascalle de laatste keer
![]()
, maar dat is er dan EENTJE, niet DE HELE GROEP) Maar inderdaad, die hele groep straalt zoiets uit van: ´Hey zie mij popiejopie zijn, je denkt toch niet dat ik in zo'n belachelijk pakje ga lopen'. Ze zijn dus helemaal verkeerd gecast. En als het de bedoeling van de programmamakers is, vind ik dat juist heel jammer.
En het concept met het ´je blijft alleen op de kamer, de ander mag in het dure hotel en de rest is aan het werk` gaat naar mijn mening nergens over. Want trouwens, als je dus die beloning wint, mis je ook wat er die dag is gebeurd. Corne (als dat die gast is die tekens ging vergelijken
![]()
) kwam wat mij betreft het sympatiekst over, maar ja die zal er vast nog wel uitvliegen, want als de groep mag bepalen wie eruit ligt...
Ik wil juist alles van Tokio zien; de cultuur, bezienswaardigheden, hoe mensen leven, etc.. Nu zie ik alleen een stel huppelkutten en sukkels die geen interesse tonen voor een cultuur. Doe dan allemaal niet mee, denk ik dan..