abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51386647
quote:
DEN BOSCH - Het leven van de 24 - jarige militair Tom Krist uit Berkel-Enschot, gelegerd in Afghanistan, hing gisteravond aan een flinterdun draadje. Krist raakte zwaargewond als gevolg van de zware zelfmoordaanslag die dinsdagochtend met een bomauto plaatsvond op de markt in Deh Rawod in Uruzgan.

Hij ligt in coma. Vandaag of morgen wordt hij naar Nederland overgebracht, maar de vraag is of zijn vriendin en familie hem nog levend zullen terugzien. De luitenant is er het slechtst aan toe van de acht Nederlandse militairen die bij de aanslag met een bomauto gewond raakten. In het militair hospitaal van de plaats Helmand werd hij door een Britse arts geopereerd, maar zijn levenskansen werden er niet beter op. Het ministerie van Defensie noemde de toestand van de luitenant gisteravond 'zeer kritiek'.

Geen branieschopper. Een heel sociaal persoon. Een opgeruimde jongen. Zo staat Tom Krist in het Brabantse Berkel-Enschot bekend. Niet groot, wel stevig en sterk. Maar zeker niet de vechtjas die sommigen nog steeds voor zich zien als iemand kiest voor het beroep van militair.

Tom Krist (24) had voor dat bestaan gekozen. Net als verschillende anderen uit de vriendengroep die tijdens carnaval aan de rol ging. En net als zijn vriendin Mijke, met wie hij in Berkel-Enschot samenwoonde. Zij was al eerder in Afghanistan geweest, hij zat er nu. Nog tot het vroege najaar zou hij in Camp Hadrian bij Deh Rawod blijven. Maar tijdens een patrouille op de markt van die plaats kwam hij dinsdag de zelfmoordenaar tegen die ook zijn leven verwoestte.

Negentien Afghanen, onder wie dertien kinderen, werden op slag door diens autobom gedood.

Een dezer dagen keert Krist terug naar Nederland. Naar zijn ouders, zijn tweelingbroer en zijn zus, zijn vriendin. Vrienden hadden gisteren hun trieste conclusies al getrokken. Dat blijkt uit tientallen uitingen van medeleven op de internetsite Hyves. 'We will meet in heaven again', staat in een ervan.
Bron de stentor

Ligt dit aan mij of is dit een beetje een smakeloze vorm van berichtgeving? Conclusies trekken uit het gedrag van familie en vrienden...
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:06:03 #2
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_51386692
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:04 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bron de stentor

Ligt dit aan mij of is dit een beetje een smakeloze vorm van berichtgeving? Conclusies trekken uit het gedrag van familie en vrienden...
Niet minder smakeloos dan het vorige bericht: Aanslag op NL'ers is een compliment
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_51386744
Wat vind je er precies smakeloos aan General?
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:15:25 #4
185631 Guncta
En un momento dado
pi_51386898
Ik vind dit stukje nog vager:
Geen branieschopper. Een heel sociaal persoon. Een opgeruimde jongen. Zo staat Tom Krist in het Brabantse Berkel-Enschot bekend. Niet groot, wel stevig en sterk. Maar zeker niet de vechtjas die sommigen nog steeds voor zich zien als iemand kiest voor het beroep van militair.

Alsof ze kiezen welke militair ze zullen raken en dat echte militairen meer recht hebben geraakt te worden, omdat ze er nou eenmaal zo uitzien.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:16:38 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51386930
Volgens de FP is hij al klinisch dood...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51386951
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:08 schreef SCH het volgende:
Wat vind je er precies smakeloos aan General?
Hoewel het vast allemaal journalistiek verantwoord is komt het op mij onsmakelijk en sensatiegeil over omdat ze vooruit lopen op zijn (mogelijke) overlijden en daarvoor slechts als bron geven enkele reacties op Hyves.
pi_51387010
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:17 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Hoewel het vast allemaal journalistiek verantwoord is komt het op mij onsmakelijk en sensatiegeil over omdat ze vooruit lopen op zijn (mogelijke) overlijden en daarvoor slechts als bron geven enkele reacties op Hyves.
Zit wel wat in. Heel tricky als iemand nog niet overleden is. Er staan wat rare zinnen in maar ik las het toch wel een beetje als een poging van een regionale krant om enige betrokkenheid te uiten.
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:41:28 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_51398819
Het is te hopen dat hij enigzins fatsoenlijk kan herstellen. Anders is het haast beter om de stekker er uit te trekken

Dit kan toch prima in het centrale topic

[ Bericht 49% gewijzigd door PLAE@ op 12-07-2007 16:57:04 ]
pi_51398886
Het journaal meld dat Tom Krist op 24-jarige leeftijd is overleden. Daar gaat het al. Hij heeft nogwel gerust in zijn vaderland
-
pi_51398936
zonde.. weer zo'n jong leven verloren aan die nutteloze teringzooi daar in ghabbaghabbaland
Ja doei.
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:25:51 #11
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_51402143
Ik denk dat het gewoon reacties zijn van kennissen uit zijn omgeving die hun verhaal vertellen over deze jonge luitenant.

Ik hoop dat hij het nog overleven kan, ondanks dat zijn kansen vrijwel nihil zijn.

Op de FP waren pas echte onsmakelijke reacties te lezen, maar goed, dat zit over het algemeen vol met nietswetende pubers. Ik ben daar wijselijk maar niet op ingegaan.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_51402461
- Edit : Onnodig -

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2007 19:30:16 ]
pi_51403471
quote:
Zwaargewonde militair overleden

De Nederlandse militair die dinsdag levensgevaarlijk gewond raakte in Afghanistan, is overleden. De 24-jarige luitenant Tom Krist kwam vanmiddag aan in Nederland aan en overleed korte tijd later in het Centraal Miltair Hospitaal in Utrecht.

Ook drie andere Nederlandse gewonden zijn vandaag naar Utrecht vervoerd. Hun toestand is volgens het ministerie van Defensie onveranderd.

Vier andere Nederlandse militairen die bij de aanslag gewond raakten, worden in Afghanistan verpleegd. De Nederlanders raakten gewond bij een zelfmoordaanslag in Deh Rawood in de provincie Uruzgan.
Rust zacht
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:11:27 #14
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_51403604
24 jaar....

Naar nieuws weer.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:12:40 #15
110987 ErwinRommel
pi_51403643
Rust in vrede luitenant Tom Krist. En ik wens de nabestaanden erg veel sterkte toe, en de andere gewonden een spoedig herstel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2007 19:20:36 ]
pi_51404113
"Naar zijn ouders, zijn tweelingbroer en zijn zus, zijn vriendin."

Heel erg maffe zin, als ik dit lees dan komt het op mij over dat zn zus zn vriendin is?
pi_51404253
Ook RIP aan alle irakezen die hij gedood heeft
pi_51404281
Eeuh, Afghanen bedoel je?
pi_51404339
.

Waar ik problemen mee heb is de zeer suggestieve berichtgeving zoals dat bericht in de OP en dat grote artikel op de homepage van de Telegraaf gisteren (over die gewonde Jaaike). In die artikelen staat niets meer dan stemmingmakend non-nieuws waarbij de toon is dat de (toen nog) gewonde persoon al is overleden. Dat klinkt zieliger. Allemaal om maar weer het sentiment te kweken dat 'onze' jongens en meisjes maar weer snel naar huis moeten komen.
pi_51404390
Opvallend trouwens dat de Hyves-pagina's van die Tom en Jaaike niet meer te benaderen zijn (of gaat dat alleen bij mij fout?). Gisteren nog wel.
pi_51404472
Teletekst zegt dat Tom Krist is overleden.
Het was al bekend, sorry.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:26:36 #22
110987 ErwinRommel
pi_51406197
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:32 schreef Xith het volgende:
Dat waren Talibanstrijders die laffe manieren hanteren en daar ga ik zeker geen RIP voor opschrijven.
Volgens mij ben jij niet echt een snuggere Tinus.
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:32:05 #23
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51406413
RIP....
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:34:10 #24
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51406482
quote:
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_51407690
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Rust in vrede luitenant Tom Krist. En ik wens de nabestaanden erg veel sterkte toe, en de andere gewonden een spoedig herstel.
Wat hij zegt...

RIP
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_51409488
Lees net dat de jongen is overleden, wat verschrikkelijk.... dat ie maar in vrede mag rusten.... en sterkte voor alles en iedereen die hem na aan het hart lagen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_51409959
Nare berichten om te lezen en nog zo jong. De vorige militair die gesneuveld was was toch ook al zo jong?

Het is te hopen dat er goede opvang is voor de militairen die heelhuids thuiskomen. De situatie waarin ze moeten werken lijkt me niet in je koude kleren te gaan zitten. Vrij uitzichtloze situatie is het toch wel zowel in Irak als in Afghanistan. Lijkt me erg frustrerend.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 00:55:16 #28
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_51415671
Shit shit shit...

De wind staat wel de kant van 42 BLJ op zeg...

Rust zacht Jager.
Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 01:28:28 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_51416461
quote:
Niet allen ben je een ordinaire trol, je bent ook nog eens zo dom als het achterwerk van een varken.

Irak....
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_51416572
Het is oorlog. Dan gaat er wel 's iemand dood.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 01:51:45 #31
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_51416993
We mogen niet vergeten dat de aanleiding van deze aanslag de aanwezigheid van Westerse troepen in Afghanistan is.
Zelf zet Bush het grootste deel van zijn leger in Irak in, waar veel meer olie zit dan Afghanistan. De onderdanen van Bush controleren daarmee de oliemarkt. In Afghanistan is die prioriteit er niet, er zitten relatief weinig Amerikaanse soldaten. Daar laat Bush de bevriende NAVO-bondgenoten het vuile werk doen. Ergo, deze soldaat is gestorven omdat hij het vuile werk van Bush deed. Hij stierf dus in naam van Bush.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 02:18:53 #32
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_51417514
Een haarscherpe analyse. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator vrijdag 13 juli 2007 @ 04:38:00 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_51418705
ja dit valt me al een tijdje op, zodra er een dode is gevallen dan googelen ze bij de willekeurige kranten (de gratis krantjes zijn nog het ergst) de naam en zoeken ze wat sappige opmerkingen om een artikel van aan elkaar te plakken.

het komt soms net zo over alsof ze op een uitvaartcentrum rouwkransen en kaarten hebben staan lezen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 04:56:26 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51418815
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:55 schreef TheVulture het volgende:
Lees net dat de jongen is overleden, wat verschrikkelijk.... dat ie maar in vrede mag rusten.... en sterkte voor alles en iedereen die hem na aan het hart lagen
Ik begrijp eerlijk gezegt niet goed waarom dit nieuws is. We hebben een beroepsleger hier. Sterven op een slagveld is een van de hoofdtaken van een soldaat. Zeker omdat het leger aangestuurt wordt door politici. De jonge man had gewoon een ander vak kunnen kiezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_51420966
wat een teringonzin!!!!

sterven is helemaal geen van de hoofdtaken van een soldaat!
jij snapt er duidelijk geen ene ruk van.

alsnog rip voor de soldaat.

zag laatst op youtube een filmpje. vond um zelf wel mooi!

http://www.youtube.com/watch?v=rtX3HCJh7iA
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:20:17 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_51422169

Zijn foto, jammer voor de nabestaanden dat hij niet meer leeft. Afgaande op de foto lijkt hij me een vriendelijke 'teamspeler'.
pi_51422221
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 01:51 schreef Super7fighter het volgende:
We mogen niet vergeten dat de aanleiding van deze aanslag de aanwezigheid van Westerse troepen in Afghanistan is.
Zelf zet Bush het grootste deel van zijn leger in Irak in, waar veel meer olie zit dan Afghanistan. De onderdanen van Bush controleren daarmee de oliemarkt. In Afghanistan is die prioriteit er niet, er zitten relatief weinig Amerikaanse soldaten. Daar laat Bush de bevriende NAVO-bondgenoten het vuile werk doen. Ergo, deze soldaat is gestorven omdat hij het vuile werk van Bush deed. Hij stierf dus in naam van Bush.
Beter te sterven in naam van Bush dan in naam van Allah. Die schandelijke demon.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:08:44 #39
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_51423289
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat waren Talibanstrijders die laffe manieren hanteren en daar ga ik zeker geen RIP voor opschrijven.
Volgens mij ben jij niet echt een snuggere Tinus.
Klopt, maar wat had jij gedaan in hun geval?
Amerikanen laten een beetje van 5 kilometer hoogte bommen vallen...

Je kan je afvragen wat nou laf is..
Laat ik zeggen dat ik wel snap dat ze zich op zo'n manier gaan verweren.

Let wel.. ik sta er totaal niet achter, probeer het niet goed te praten, maar begrijp het wel, in zekere zin
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  Moderator vrijdag 13 juli 2007 @ 12:03:56 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_51425095
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:08 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Klopt, maar wat had jij gedaan in hun geval?
Amerikanen laten een beetje van 5 kilometer hoogte bommen vallen...

Je kan je afvragen wat nou laf is..
Laat ik zeggen dat ik wel snap dat ze zich op zo'n manier gaan verweren.

Let wel.. ik sta er totaal niet achter, probeer het niet goed te praten, maar begrijp het wel, in zekere zin
ik zou op zijn minst proberen om mijn fanbase niet te raken ... tenzij die bevolking helemaal niet zo heel erg achter de Taliban staat als her en der wel eens beweerd wordt.
Dan moet je idd angst gaan zaaien om toch nog een relatief veilige schuilplaats te kunnen vinden en dan krijg je dit soort praktijken.

of beter nog, in hun geval zou ik terug naar mijn eigen land gaan want in Afghanistan zijn ze niet zo heel welkom
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:36 schreef garnage-patrick het volgende:
wat een teringonzin!!!!

alsnog rip voor de soldaat.

zag laatst op youtube een filmpje. vond um zelf wel mooi!

http://www.youtube.com/watch?v=rtX3HCJh7iA
ja Megumi moet je een beetje negeren in dit soort topics, anders gaat hij compleet irrelevante quotes van Sun Tzu posten
pi_51425251
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:26 schreef buachaille het volgende:
[afbeelding]
Zijn foto, jammer voor de nabestaanden dat hij niet meer leeft. Afgaande op de foto lijkt hij me een vriendelijke 'teamspeler'.
En jij met je denderende mensenkennis kan dat al afzien aan een foto?! laat me niet lachen jeck. Die lachende bewakers bij bijv. de Abu Graib gevangenis zijn zeker ook vriendelijke teamspelers

Helaas voor hem en zijn familie, sterkte voor hen.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  Donald Duck held vrijdag 13 juli 2007 @ 12:08:38 #42
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51425277
Wederom jammer natuurlijk.
En het zal niet de laatste zijn. De missie duurt nog een jaar en er lijkt animo voor verlenging te zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_51425329
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:12 schreef ErwinRommel het volgende:
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:13:16 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51425416
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:36 schreef garnage-patrick het volgende:
wat een teringonzin!!!!

Natuurlijk is dat een hoofdtaak. Waarom voer je anders een oorlog.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Donald Duck held vrijdag 13 juli 2007 @ 12:13:53 #45
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51425444
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat een hoofdtaak. Waarom voer je anders een oorlog.
De vijand moet uitgeschakeld worden. Dat is de taak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_51425617
Het is een vrij rare redenatie dat een hoofdtaak van een soldaat is om te sneuvelen. Het zijn geen kamikaze Jappen.

Of is het een hoofdtaak dat een brandweerman ernstige brandwonen oploopt tijdens een brand?

Het risico om te sneuvelen als militair in een oorlogsgebied mag dan groter zijn dan als je een kantoorbaantje hebt betekent natuurlijk niet dat het normaal is of niet erg.
pi_51425714
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:07 schreef EricT het volgende:

[..]

En jij met je denderende mensenkennis kan dat al afzien aan een foto?! laat me niet lachen jeck. Die lachende bewakers bij bijv. de Abu Graib gevangenis zijn zeker ook vriendelijke teamspelers

Helaas voor hem en zijn familie, sterkte voor hen.
Voor hoog-sensitieven zijn dit soort zaken idd lastig uit te leggen aan personen zo als jij ja
pi_51425798
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:22 schreef buachaille het volgende:

[..]

Voor hoog-sensitieven zijn dit soort zaken idd lastig uit te leggen aan personen zo als jij ja
Ha-Ha pauper
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  Moderator vrijdag 13 juli 2007 @ 14:19:20 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_51429886
kap is, de man is dood
pi_51430908
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:19 schreef sp3c het volgende:
kap is, de man is dood
Precies, wat je ook over die missie mag denken. We zitten er nu wel. We kunnen niet meer zo snel weg. Dus een beetje respect is wel op zijn plaats
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')