Hé-le-maal mee eens!!!quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:48 schreef motorbloempje het volgende:
Vanochtend weer hoor.
Rijd ik op m'n gemakje op de motor door Den Haag () naar m'n werk, word ik ingehaald door zo'n lelijke Slopel met van die strepen d'r op
Ik kijk op m'n teller en bedenk me dat mijn snelheidsoverschrijding van 6km per uur niet de moeite waard zal zijn voor deze stoere heren om hun rode lettertjes aan te zwengelen.. ze blijken een hekel aan rood te hebben, ik denk dat dat de reden is.
Bij het eerstvolgende verkeerslicht staan ze voor me. Het licht is rood. Het volgende licht is ook rood, maar, ervaring leert dat dat volgende licht snel op groen zal gaan, terwijl we voor dit licht waarschijnlijk nog wel anderhalve minuut moeten wachten...
Dus wat doen de heertjes agent.. zetten hem in zijn 1 en rijden rustig door rood heen, om vervolgens 4 seconden voor het volgende licht te staan en door groen daar te rijden...
Nu ben ik op de fiets vroeger ook veel door rood geredenmaar dat was vroeger.
Ik durf te wedden dat vannacht deze agentjes iemand bekeuren die om 4 uur 's nachts op een verlaten kruispunt door rood wandelt.. 'omdat dat nou eenmaal niet mag'..
klacht: Agenten die zich zelf niet aan de regels houden, terwijl ze een voorbeeldfunctie hebben en heel hypocriet de eerstvolgende door rood-rijder 120 euro lidmaatschap van het CJIB laten betalen
*grom*
En alsof hij het wist, maakte een motoragent mijn dag 4 minuten later weer goed door vriendelijk naar me te zwaaienniet alle agenten zijn gespuis.. maar de meesten...
![]()
Als het dat soort agenten waren dan hadden ze je ook aangehouden voor te hard rijdenquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:48 schreef motorbloempje het volgende:
Ik durf te wedden dat vannacht deze agentjes iemand bekeuren die om 4 uur 's nachts op een verlaten kruispunt door rood wandelt.. 'omdat dat nou eenmaal niet mag'..
ik vind het nutteloos zolang ze geen haast blijken te hebben maar gewoon geen zin hebben om stil te staan, en omdat ze streepjes hebben en er geen flitser staat, ze dat ook gewoon doen..quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:51 schreef schvvmert het volgende:
Je weet nooit of 't nutteloos is bij die figuren da's op zich wel vaag.
nah.. denk 't niet.. want nu verveelden ze zich niet denk ik, ze hadden trek in koffie, want ze waren aan de weg te zien op weg terug naar het kantoorquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:52 schreef Lod het volgende:
[..]
Als het dat soort agenten waren dan hadden ze je ook aangehouden voor te hard rijden.
Jaloezie heet zoiets volgens mijquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind het nutteloos zolang ze geen haast blijken te hebben maar gewoon geen zin hebben om stil te staan, en omdat ze streepjes hebben en er geen flitser staat, ze dat ook gewoon doen..
machtsmisbruik, dat is het
Toch kunnen ze vaag doen, ze wilden me bekeuren voor geen gordel maar opeens melding en ineens hadden ze haast en waren mij vergeten vanwege waarschijnlijk een acute noodsitiatie elders.quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind het nutteloos zolang ze geen haast blijken te hebben maar gewoon geen zin hebben om stil te staan, en omdat ze streepjes hebben en er geen flitser staat, ze dat ook gewoon doen..
Ik zou het geen machtsmisbruik willen noemen, maar ze maken wel handig "gebruik" van het feit dat er toch niemand is die hen aanpakt hiervoor.quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik houd het liever op irritatiequote:
er wordt met slakkengang een kruispunt genaderd, he! rood! he! druk! Sirene aan!quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:03 schreef OA het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor zinloos sirene en zwaailichten gebruiken...![]()
nietus!quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:03 schreef dahei het volgende:
Ik vind het net zo'n onzin als jullie dat ze continue dit doen, maar het is niet tegen de wet. Dienders zijn ontheven van de verkeerswet.
Dienders zijn ontheven van de verkeerswet in geval van nood/schermutselsituaties.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:03 schreef dahei het volgende:
Ik vind het net zo'n onzin als jullie dat ze continue dit doen, maar het is niet tegen de wet. Dienders zijn ontheven van de verkeerswet.
Dat wordt lastig om aan te tonen wanneer ze wat over e radio doorkrijgen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:03 schreef OA het volgende:
[..]
Ik zou het geen machtsmisbruik willen noemen, maar ze maken wel handig "gebruik" van het feit dat er toch niemand is die hen aanpakt hiervoor.![]()
Het zou eens gefilmd moeten worden en worden voorgelegd aan justitie ofzo.. Ik mag toch aannemen dat er dan zeker maatregelen worden genomen...![]()
Hetzelfde geldt voor zinloos sirene en zwaailichten gebruiken...![]()
hehe das wel een goede, of je gebruikt deze ballonnenquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:06 schreef T42 het volgende:
ik ga altijd op de snelweg achter een politie auto rijden die te hard rijd zonder licht en geluid.
als hij me dan aan houd zeg ik dat ik d8 dat hij voorbeeld functie had en dus 120 reed en mijn teller dan stuk zou zijn ofzo![]()
ben daarmee nog nooit aangehoude![]()
Ja dat is lastig..quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:07 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Dat wordt lastig om aan te tonen wanneer ze wat over e radio doorkrijgen.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:14 schreef Sok41 het volgende:
[..]
hehe das wel een goede, of je gebruikt deze ballonnen
[afbeelding]
Hier wat groter plaatje
http://www.guy-sports.com/fun_pictures/car_rocket.jpg
Ja, met een slakkengangquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef motorbloempje het volgende:
als ik op de motor door de file rijd en er zit een motoragent achter me, dan laat ik die altijd even voorgaan, want voor hem gaan ze wel opzijmaargoed, dat is ook niet tegen de regels
(sinds 1992 mogen motorrijders namelijk door de file heen
)
Zoals in elk bedrijf is daar een bepaalde ruimte.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:15 schreef OA het volgende:
[..]
Ja dat is lastig..
Zwaailichten mogen in principe vrij snel gebruikt worden, maar voor het gebruik van de sirene moeten ze toestemming hebben van de meldkamer.![]()
Indien geen toestemming en wel gebruik, kunnen er disciplinaire maatregelen worden genomen!
De vraag is alleen of dat daadwerkelijk gebeurt...
zag laatst nog een stel mongolen.. die gingen met 100km per uur rijdend verkeer tussen de auto's doorquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:24 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Ja, met een slakkengang. En niet zoals ik ze 's ochtends vaak meemaak ik maak altijd ruim baan voor ze, dat wel. Maar ze rijden rustig met 40/50 km/u door het verkeer.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:14 schreef Sok41 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hier wat groter plaatje
amenquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:32 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb er eigenlijk nog weinig moeite mee als ze zelf wat losjes met dit soort regels omgaan. Máár daar hoort bij dat ze dat zelf tov burgers dan ook horen te doen, en dat valt nogal eens tegen
waar te halen in nederland?quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:14 schreef Sok41 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hier wat groter plaatje
daarom gewoon een klacht indienenquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:48 schreef Devlinsect het volgende:
Agenten die zich niet aan de regels houden
Ook een agent moet stoppen voor rood. Dit hoeft niet wanneer hij de audio- en lichtsignalen voert.
En jij denkt dat daarmee iets gebeurt?quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:52 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
daarom gewoon een klacht indienen
natuurlijk moeten ze zich aan de regels houdenquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:46 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Dus een beetje losjes kan wel of is 't juist alles streng handhaven?
daar mag je wel vanuit gaan ja, je kan om verslaglegging vragen. in het ergste geval zou je ze aan kunnen gevenquote:Op donderdag 12 juli 2007 10:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En jij denkt dat daarmee iets gebeurt?
moet je het wel effe filmenquote:Op donderdag 12 juli 2007 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
hadden we overigens niet een kliklijn?
Die gaat rechstreeks dequote:Op donderdag 12 juli 2007 09:52 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
daarom gewoon een klacht indienen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |