abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51385109
Vanochtend weer hoor.

Rijd ik op m'n gemakje op de motor door Den Haag ( ) naar m'n werk, word ik ingehaald door zo'n lelijke Slopel met van die strepen d'r op

Ik kijk op m'n teller en bedenk me dat mijn snelheidsoverschrijding van 6km per uur niet de moeite waard zal zijn voor deze stoere heren om hun rode lettertjes aan te zwengelen.. ze blijken een hekel aan rood te hebben, ik denk dat dat de reden is.

Bij het eerstvolgende verkeerslicht staan ze voor me. Het licht is rood. Het volgende licht is ook rood, maar, ervaring leert dat dat volgende licht snel op groen zal gaan, terwijl we voor dit licht waarschijnlijk nog wel anderhalve minuut moeten wachten...

Dus wat doen de heertjes agent.. zetten hem in zijn 1 en rijden rustig door rood heen, om vervolgens 4 seconden voor het volgende licht te staan en door groen daar te rijden...

Nu ben ik op de fiets vroeger ook veel door rood gereden maar dat was vroeger.
Ik durf te wedden dat vannacht deze agentjes iemand bekeuren die om 4 uur 's nachts op een verlaten kruispunt door rood wandelt.. 'omdat dat nou eenmaal niet mag'..

klacht: Agenten die zich zelf niet aan de regels houden, terwijl ze een voorbeeldfunctie hebben en heel hypocriet de eerstvolgende door rood-rijder 120 euro lidmaatschap van het CJIB laten betalen

*grom*

En alsof hij het wist, maakte een motoragent mijn dag 4 minuten later weer goed door vriendelijk naar me te zwaaien niet alle agenten zijn gespuis.. maar de meesten...
Ja doei.
pi_51385118
Voor rood stil staan dat is pas nutteloos
pi_51385140
het gaat niet om het rood, oetlul, het gaat om de hypocrisie
Ja doei.
pi_51385142
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:48 schreef motorbloempje het volgende:
Vanochtend weer hoor.

Rijd ik op m'n gemakje op de motor door Den Haag ( ) naar m'n werk, word ik ingehaald door zo'n lelijke Slopel met van die strepen d'r op

Ik kijk op m'n teller en bedenk me dat mijn snelheidsoverschrijding van 6km per uur niet de moeite waard zal zijn voor deze stoere heren om hun rode lettertjes aan te zwengelen.. ze blijken een hekel aan rood te hebben, ik denk dat dat de reden is.

Bij het eerstvolgende verkeerslicht staan ze voor me. Het licht is rood. Het volgende licht is ook rood, maar, ervaring leert dat dat volgende licht snel op groen zal gaan, terwijl we voor dit licht waarschijnlijk nog wel anderhalve minuut moeten wachten...

Dus wat doen de heertjes agent.. zetten hem in zijn 1 en rijden rustig door rood heen, om vervolgens 4 seconden voor het volgende licht te staan en door groen daar te rijden...

Nu ben ik op de fiets vroeger ook veel door rood gereden maar dat was vroeger.
Ik durf te wedden dat vannacht deze agentjes iemand bekeuren die om 4 uur 's nachts op een verlaten kruispunt door rood wandelt.. 'omdat dat nou eenmaal niet mag'..

klacht: Agenten die zich zelf niet aan de regels houden, terwijl ze een voorbeeldfunctie hebben en heel hypocriet de eerstvolgende door rood-rijder 120 euro lidmaatschap van het CJIB laten betalen

*grom*

En alsof hij het wist, maakte een motoragent mijn dag 4 minuten later weer goed door vriendelijk naar me te zwaaien niet alle agenten zijn gespuis.. maar de meesten...
Hé-le-maal mee eens!!!
Afgelopen zondag rond 10:30 uur (in alle vroegte dus, helemaal niet druk enzo, dus haast kunnen ze nooit hebben...) exact hetzelfde meegemaakt...
Ik wacht keurig voor een rood licht en de agenten rijden stapvoets door rood, het van links komende verkeer compleet negerend...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_51385163
Je weet nooit of 't nutteloos is bij die figuren da's op zich wel vaag.
  donderdag 12 juli 2007 @ 08:52:15 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_51385169
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:48 schreef motorbloempje het volgende:
Als het dat soort agenten waren dan hadden ze je ook aangehouden voor te hard rijden .
GNU Terry Pratchett
pi_51385182
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:51 schreef schvvmert het volgende:

Je weet nooit of 't nutteloos is bij die figuren da's op zich wel vaag.
ik vind het nutteloos zolang ze geen haast blijken te hebben maar gewoon geen zin hebben om stil te staan, en omdat ze streepjes hebben en er geen flitser staat, ze dat ook gewoon doen..

machtsmisbruik, dat is het
Ja doei.
pi_51385193
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:52 schreef Lod het volgende:

[..]

Als het dat soort agenten waren dan hadden ze je ook aangehouden voor te hard rijden .
nah.. denk 't niet.. want nu verveelden ze zich niet denk ik, ze hadden trek in koffie, want ze waren aan de weg te zien op weg terug naar het kantoor
Ja doei.
pi_51385250
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik vind het nutteloos zolang ze geen haast blijken te hebben maar gewoon geen zin hebben om stil te staan, en omdat ze streepjes hebben en er geen flitser staat, ze dat ook gewoon doen..

Jaloezie heet zoiets volgens mij
pi_51385281
quote:

[..]

Toch kunnen ze vaag doen, ze wilden me bekeuren voor geen gordel maar opeens melding en ineens hadden ze haast en waren mij vergeten vanwege waarschijnlijk een acute noodsitiatie elders.

Aan de andere kant kreeg ik ook eens een bekeuring omdat ik op een rotonde een dwaas liet afemmen om op fietsers te letten
pi_51385340
quote:

[..]

Ik zou het geen machtsmisbruik willen noemen, maar ze maken wel handig "gebruik" van het feit dat er toch niemand is die hen aanpakt hiervoor.
Het zou eens gefilmd moeten worden en worden voorgelegd aan justitie ofzo.. Ik mag toch aannemen dat er dan zeker maatregelen worden genomen...
Hetzelfde geldt voor zinloos sirene en zwaailichten gebruiken...
pi_51385342
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:57 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Jaloezie heet zoiets volgens mij
ik houd het liever op irritatie als ik jaloers was geweest was ik ook wel bij de pliesie gegaan (en ja, ik was al door de eerste ronde heen ze wilden me wel hebben )
Ja doei.
pi_51385349
Ik vind het net zo'n onzin als jullie dat ze continue dit doen, maar het is niet tegen de wet. Dienders zijn ontheven van de verkeerswet.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:03:48 #14
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51385354
Misschien hadden ze wel haast omdat ze de tegenwindjongere moesten arresteren die net jouw oma had overvallen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_51385372
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:03 schreef OA het volgende:

[..]

er wordt met slakkengang een kruispunt genaderd, he! rood! he! druk! Sirene aan!

tatutatutatu

kruispunt over, sirene uit en met slakkengang doorrijden...
Ja doei.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:04:47 #16
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_51385374
Doen ze veel vaker,
simpelweg omdat ze het kunnen maken...

De mooiste was van een politieagent die ik zag,
Reed ook door het rode licht met even kort de zwaailichten aan,
om vervolgens het terrein van de macdonalds op te rijden en iets te bestellen in de Mcdrive
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_51385390
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:03 schreef dahei het volgende:
Ik vind het net zo'n onzin als jullie dat ze continue dit doen, maar het is niet tegen de wet. Dienders zijn ontheven van de verkeerswet.
nietus!
pi_51385396
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:03 schreef dahei het volgende:
Dienders zijn ontheven van de verkeerswet in geval van nood/schermutselsituaties.
Als zij geflitst worden voor door rood rijden, kunnen ze nagaan of deze betreffende auto op dat moment een oproep had, zo niet? Dan is het mooi pech en dokken!
Ja doei.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:06:53 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51385410
ik ga altijd op de snelweg achter een politie auto rijden die te hard rijd zonder licht en geluid.
als hij me dan aan houd zeg ik dat ik d8 dat hij voorbeeld functie had en dus 120 reed en mijn teller dan stuk zou zijn ofzo

ben daarmee nog nooit aangehoude
pi_51385413
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:03 schreef OA het volgende:

[..]

Ik zou het geen machtsmisbruik willen noemen, maar ze maken wel handig "gebruik" van het feit dat er toch niemand is die hen aanpakt hiervoor.
Het zou eens gefilmd moeten worden en worden voorgelegd aan justitie ofzo.. Ik mag toch aannemen dat er dan zeker maatregelen worden genomen...
Dat wordt lastig om aan te tonen wanneer ze wat over e radio doorkrijgen.
pi_51385443
als ik op de motor door de file rijd en er zit een motoragent achter me, dan laat ik die altijd even voorgaan, want voor hem gaan ze wel opzij maargoed, dat is ook niet tegen de regels (sinds 1992 mogen motorrijders namelijk door de file heen )
Ja doei.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:11:11 #22
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_51385480
Agenten .
Agenten die door rood rijden, zonder reden, .
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_51385518
Ach de politie

Ook op stukken waar je zelf maar 80 mag in verband met trajectcontrole komen ze gewoon met dik 100 voorbij scheuren. Je moet maar aannemen dat ze onderweg zijn naar belangrijke zaken
pi_51385527
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:06 schreef T42 het volgende:
ik ga altijd op de snelweg achter een politie auto rijden die te hard rijd zonder licht en geluid.
als hij me dan aan houd zeg ik dat ik d8 dat hij voorbeeld functie had en dus 120 reed en mijn teller dan stuk zou zijn ofzo

ben daarmee nog nooit aangehoude
hehe das wel een goede, of je gebruikt deze ballonnen

Hier wat groter plaatje

http://www.guy-sports.com/fun_pictures/car_rocket.jpg
pi_51385540
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:07 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Dat wordt lastig om aan te tonen wanneer ze wat over e radio doorkrijgen.
Ja dat is lastig..
Zwaailichten mogen in principe vrij snel gebruikt worden, maar voor het gebruik van de sirene moeten ze toestemming hebben van de meldkamer.
Indien geen toestemming en wel gebruik, kunnen er disciplinaire maatregelen worden genomen!
De vraag is alleen of dat daadwerkelijk gebeurt...
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:17:31 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51385586
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:14 schreef Sok41 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hier wat groter plaatje

The truth was in here.
pi_51385607
als ik me neit vergis (heb met ze samengewerkt toen ik bij de reddingsbrigade werkte) waren er 3 categorieën:

urgentie 1: normaal ernaartoe
urgentie 2: 'gestrekte draf', zoveel mogelijk doorrijden
uregntie 3: 'toeters en bellen', noodsituatie

alleen in geval van urgentie 3 mochten de sirene en zwaailichten gebruikt worden
maargoed.. dat zegt verder niets natuurijk..
Ja doei.
pi_51385717
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef motorbloempje het volgende:
als ik op de motor door de file rijd en er zit een motoragent achter me, dan laat ik die altijd even voorgaan, want voor hem gaan ze wel opzij maargoed, dat is ook niet tegen de regels (sinds 1992 mogen motorrijders namelijk door de file heen )
Ja, met een slakkengang . En niet zoals ik ze 's ochtends vaak meemaak ik maak altijd ruim baan voor ze, dat wel. Maar ze rijden rustig met 40/50 km/u door het verkeer.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_51385725
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:15 schreef OA het volgende:

[..]

Ja dat is lastig..
Zwaailichten mogen in principe vrij snel gebruikt worden, maar voor het gebruik van de sirene moeten ze toestemming hebben van de meldkamer.
Indien geen toestemming en wel gebruik, kunnen er disciplinaire maatregelen worden genomen!
De vraag is alleen of dat daadwerkelijk gebeurt...
Zoals in elk bedrijf is daar een bepaalde ruimte.
pi_51385766
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:24 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Ja, met een slakkengang . En niet zoals ik ze 's ochtends vaak meemaak ik maak altijd ruim baan voor ze, dat wel. Maar ze rijden rustig met 40/50 km/u door het verkeer.
zag laatst nog een stel mongolen.. die gingen met 100km per uur rijdend verkeer tussen de auto's door

ja, nee, hoe denk je dat ze reageren als ik er dan doorheen kom rustig braaf rijdend...
Ja doei.
pi_51385828
Afzeiken is zo makkelijk, je weet nooit naar wat voor belangrijke taak ze onderweg zijn.
pi_51385847
Als er geen dringende reden is, moet een agent zich net als elke andere weggebruiker aan de wet houden. Door rood rijden is dan net zo strafbaar als bij ieder ander. Alleen zullen collega's hem niet zo gauw pakken en weten ze waarschijnlijk ook wel waar er wordt gefiltst.
Je zou aangifte kunnen doen, maar verwacht op het bureau niet dat je er welkom mee bent.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:31:06 #33
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_51385851
quote:

[..]

[afbeelding]

Hier wat groter plaatje

Vampire Romance O+
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:32:18 #34
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_51385881
Ik heb er eigenlijk nog weinig moeite mee als ze zelf wat losjes met dit soort regels omgaan. Máár daar hoort bij dat ze dat zelf tov burgers dan ook horen te doen, en dat valt nogal eens tegen
Vampire Romance O+
pi_51386016
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:32 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb er eigenlijk nog weinig moeite mee als ze zelf wat losjes met dit soort regels omgaan. Máár daar hoort bij dat ze dat zelf tov burgers dan ook horen te doen, en dat valt nogal eens tegen
amen
Ja doei.
pi_51386199
heb je het nummerbord onthouden? zo ja: melding maken, zo niet: pech gehad. ze hebben immers een voorbeeldfunctie, vandaar dat je gewoon een klacht in kunt dienen.
pi_51386223
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

amen
Dus een beetje losjes kan wel of is 't juist alles streng handhaven?
pi_51386255
Agenten die zich niet aan de regels houden

Ook een agent moet stoppen voor rood. Dit hoeft niet wanneer hij de audio- en lichtsignalen voert.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:49:58 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51386313
quote:

[..]

[afbeelding]

Hier wat groter plaatje

waar te halen in nederland?
pi_51386381
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:48 schreef Devlinsect het volgende:
Agenten die zich niet aan de regels houden

Ook een agent moet stoppen voor rood. Dit hoeft niet wanneer hij de audio- en lichtsignalen voert.
daarom gewoon een klacht indienen
pi_51386579
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:52 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

En jij denkt dat daarmee iets gebeurt?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51386629
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:46 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Dus een beetje losjes kan wel of is 't juist alles streng handhaven?
natuurlijk moeten ze zich aan de regels houden
maar het is hypocriet om het zelf niet te doen en vervolgens een burger die hetzelfde doet te bekeuren voor de overtreding die zij ook begaan..

Als je al losjes met de regels omgaat, doe dat dan ook bij het uitdelen van bonnen, maar nee, dat kan niet, want de portemonnaie van Spee moet gespekt worden
Ja doei.
pi_51386851
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:01 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En jij denkt dat daarmee iets gebeurt?
daar mag je wel vanuit gaan ja, je kan om verslaglegging vragen. in het ergste geval zou je ze aan kunnen geven
pi_51386882
hadden we overigens niet een kliklijn?
Ja doei.
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:25:27 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51387129
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
hadden we overigens niet een kliklijn?
moet je het wel effe filmen

blik op de weg voor/door de burgers
pi_51387176
gaaaaaaaf zeg, klagen over de politiee!!11 ja echt allemaal tuiggg!!11 en juh moet maar aannemuhhh dat ze noodsituatie hebbe ckah jah daaahaaag!!!1 kkpliesie gek!!11

stelletje sneuerts.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_51387275
www.loi.nl

cursusje Nederlands
Ja doei.
pi_51387442
Idd zielig, of ambulances die met sirenes aankomen rijden, over de stoep rijden, het kruispunt over rijden en vervolgens 100 meter verderop gewoon op het stoplicht gaan staan wachten.

Laatst reed ik in Zwolle achter een auto van de koninklijke marchaussee.
Echt, die gast reed constant te hard, was ook constant aan het kleven.
En het ergste, iedereen op de linkerbaan ging gelijk aan de kant en ik reed er achter maar voor mij gingen ze niet aan de kant, hup naar rechts voor de KM en gelijk weer naar links terwijl ik er vlak achter rij.

Ambtenaren die hun werk misbruiken.
pi_51387601
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
www.loi.nl

cursusje Nederlands
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=breezah
pi_51388376
Het oppikken van sarcasme is niet jullie forté.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_51388660
Onze watte???
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51389027
is dat eetbaar?
Ja doei.
pi_51389622
Gister ook op de A2 bij wegwerkzaamheden waar je 70 mag, kwamen ze gewoon met minimaal 120 voorbij, dat zonder licht en geluidssignalen dus niemand verwacht zo iets of ziet zo iets aankomen. Dan kunnen ZIJ zogenaamd wel getraind zijn om zo te kunnen rijden, maar je brengt net zo goed anderen in gevaar op die manier.

Ik vind het verder gewoon belachelijk dat de Politie alles kan maken omdat de regels niet voor hen gelden. Daar maken ze gewoon misbruik van en eigenlijk hoort de Politie een voorbeeld functie hebben, zeker als je anderen gaat vertellen hoe het wel en niet moet en vervolgens zelf iedere regel aan de laars lapt.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51389690
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:52 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Die gaat rechstreeks de

in.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')