Naarmate de SP negatiever in de belangstelling staat, zijn dit soort opmerkingen natuurlijk ook makkelijker te maken. Ik zat er eigenlijk al op te wachten.quote:Op zondag 15 juli 2007 04:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wouter Bos kan dit soort opmerkingen rustig maken nu de verkiezingen lekker ver weg zijn. Dit jaar zal het kabinet niet meer vallen en na dit jaar zal iedereen deze opmerkingen weer vergeten zijn. Kortom, dit is allemaal windowdressing.
De SP was bij de verkiezingsuitslagen wel een beetje de LPF in een ander jasje, toch?quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Onzin. Er zit genoeg kwaliteit bij de SP, in tegenstelling tot de LPF.
En de PvdA moet natuurlijk nog aan hun imago werken voor dat ze tijdens de volgende verkiezingen helemaal van de kaart geveegd worden.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
Naarmate de SP negatiever in de belangstelling staat, zijn dit soort opmerkingen natuurlijk ook makkelijker te maken. Ik zat er eigenlijk al op te wachten.
De SP die de HRA aan wilt pakken en niet bang is om zijn kop in de grond stoppen kan je allerminst niet realistisch noemen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap het negativisme over de PvdA niet zo, eerlijk gezegd. Als ik het bovenstaande interview lees, zie ik vooral dat Bos zich profileert en zijn partij op een bepaalde plek neerzet. Met opvattingen die op een aantal punten duidelijk afwijken van de SP.
De PvdA heeft veel meer realiteitszin in huis dan de SP; wat Hexagon eigenlijk al terecht aangeeft. Het is heel makkelijk om de PvdA te karakteriseren als linkse rooie rakkers of door ze steeds weer met dezelfde clichés te bashen, maar ik zie een moderne partij die de hedendaagse problemen bij de naam noemt, een strenge aanpak voorstaat en die ook snapt dat de belastingbetaler het allemaal moet opbrengen. Dit zou juist als muziek in de oren moeten klinken van de rechtsere users op Fok.
Iemand sprak hier over slijmen met de SP, of neigen naar links. Ik vind eerder het tegenovergestelde. Bos legt duidelijk uit dat zijn partij rechtser is dan de SP (en vooral realistischer). Binnen de SP rommelt het nu goed. En die miljoenen mensen die op de SP hebben gestemd, hebben geen enkele invloed op het regeringsbeleid. Misschien breekt ook bij die mensen het besef wel door dat hun stem bij de PvdA veel beter tot zijn recht komt.
De SP heeft het arbeidereske deel van de PvdA al overgenomen, nu de Moslims nog.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En de PvdA moet natuurlijk nog aan hun imago werken voor dat ze tijdens de volgende verkiezingen helemaal van de kaart geveegd worden.
En maar beweren dat je geen rascist bent.Wat een uitermate domme opmerking weer.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De SP heeft het arbeidereske deel van de PvdA al overgenomen, nu de Moslims nog.
Waarom niet, dat is de nieuwste doelgroep die gepaternaliseerd kan worden. De arbeiders stemmen even snel Wilders als SP, Moslims natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:29 schreef Hexagon het volgende:
Die zal de SP niet overnemen denk ik.
"De Moslims" zitten redelijk verspreid hoor. Hun totale invloed is ook maar een hand vol zetels. Maar goed je kan het mooi gebruiken om andere partijen zwart te makenquote:Op zondag 15 juli 2007 14:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De SP heeft het arbeidereske deel van de PvdA al overgenomen, nu de Moslims nog.
Je leeft serieus nog in de veronderstelling dat SP stemmers alleen laagopgeleide mensen met weinig geld zijn?Graag serieus antwoord hierop.quote:Op zondag 15 juli 2007 15:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Waarom niet, dat is de nieuwste doelgroep die gepaternaliseerd kan worden. De arbeiders stemmen even snel Wilders als SP, Moslims natuurlijk niet.
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
"De Moslims" zitten redelijk verspreid hoor.
Redelijk verspreid binnen de PvdA misschien. Ik mocht willen dat ik je altijd zo makkelijk kon vloeren.quote:Niet alle moslims stemgerechtigd
Dat een islamitische politieke partij geen zetel zal veroveren in de Tweede Kamer, komt allereerst door het feit dat 68 procent van de ondervraagde moslims aangeeft stemgerechtigd te zijn. Met andere woorden: 32 procent is niet stemgerechtigd. Vertaald naar werkelijke aantallen betekent dit dat ongeveer 475.000 Nederlandse moslims stemgerechtigd zijn. Ongeveer 70% geeft aan op de PvdA te willen stemmen. Andere populaire partijen zijn D66 (12,2%), SP (7,4%) en GroenLinks (5,2%)
Dus een handvol zetels houdt de PvdA in zijn greep en dwingt ze de Armeense genocide te ontkennen. What a waste.quote:Hun totale invloed is ook maar een hand vol zetels. Maar goed je kan het mooi gebruiken om andere partijen zwart te maken.
Het is er eentje in de lijn van vogelaar......quote:Op maandag 16 juli 2007 10:12 schreef Greys het volgende:
Ben benieuwd wat de SP vindt van de 'halal hypotheek' die Wouter Bos graag mogelijk wil zien in Nederland.
Bos is het spoor echt volledig bijster wat mij betreft.
Toch zitten er namens alle partijen behalve SGP, Wilders en CU moslims in volksvertegenwoordigingen.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
[..]
Redelijk verspreid binnen de PvdA misschien. Ik mocht willen dat ik je altijd zo makkelijk kon vloeren.
[..]
De PvdA ontkent de Armeense Genocide? Waarom dreigt zo'n halfgare Turk Albayrak dan met een proces? En waarom heeft de PvdA mensen van haar lijst gehaald?quote:Dus een handvol zetels houdt de PvdA in zijn greep en dwingt ze de Armeense genocide te ontkennen. What a waste.
Kan je dat iets verder uitleggen?quote:Op maandag 16 juli 2007 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Het is er eentje in de lijn van vogelaar......
Ik vind de PvdA over het algemeen realistischer dan de SP. Dat wil niet zeggen dat de SP geen enkel realistisch standpunt heeft. De PvdA had ook de hypotheekrenteaftrek willen aanpakken, maar stond er in de coalitieonderhandelingen alleen voor. Als meer mensen PvdA hadden gestemd, had de PvdA sterker gestaan en meer punten kunnen binnenhalen.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:02 schreef k3vil het volgende:
De SP die de HRA aan wilt pakken en niet bang is om zijn kop in de grond stoppen kan je allerminst niet realistisch noemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |