Dobby liet ze kennis maken met de Room of Requirement.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet niet eens meer of Dobby wel in het boek zat. Zal wel, met Hermiones inspanningen ze te redden...
Ahh. Begrijpelijke keuze, maar dat Neville de kamer ontdekte vond ik ook nogal vaag.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:41 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dobby liet ze kennis maken met de Room of Requirement.
Ik denk dat hij het eerst amper kan geloven. En je moet niet vergeten dat het britten zijn. Die zijn over het algemeen nogal beheerstquote:Op maandag 16 juli 2007 18:40 schreef SunChaser het volgende:
Ja, maar hij bleef zo bedeesd staan. Als eerste wil je toch je peetvader omhelsen. Vond t wel wat evrgezocht dat ze in een stuk verborgen flatgebouw zaten.
zozo. hier ook alquote:Op maandag 16 juli 2007 12:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De hele zaal riep bij ons: 'duh!'
Dat is wel aan de orde gekomen: het was Sirius' huis, en zijn huiself.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:48 schreef SunChaser het volgende:
Vroeg me ook af wie er nog meer in dat huis zaten, en wie die Huiself als slaaf had enzo
Het is dan ook de slaaf van zijn ouders, meen ik, en hij heeft hem geerfd. Kreacher is zelf ook neit zo blij met Sirius als meester, want Sirius laat zich in met mudbloods (de meeste andere leden van de Black familie zijn minder lief)quote:Op maandag 16 juli 2007 19:10 schreef SunChaser het volgende:
Ow, ik vind Sirius helemaal geen type voor een huisslaaf. Hoe dan ook, ik had t wel tof gevonden als ze in het begin iets lieten doorschemeren over een geheim genootschap en dat ze er dan pas achterkwamen.
Zijn er trouwens nog Engelse acteurs die NIET in Harry Potter hebben gezeten? Ricky Gervais, Hugh Grant en Hugh Laury zouden er wel inmoeten nog
Heb je de boeken niet gelezen?quote:Op maandag 16 juli 2007 19:10 schreef SunChaser het volgende:
Ow, ik vind Sirius helemaal geen type voor een huisslaaf. Hoe dan ook, ik had t wel tof gevonden als ze in het begin iets lieten doorschemeren over een geheim genootschap en dat ze er dan pas achterkwamen.
Zijn er trouwens nog Engelse acteurs die NIET in Harry Potter hebben gezeten? Ricky Gervais, Hugh Grant en Hugh Laury zouden er wel inmoeten nog
Jawel, maar ik sta er van te kijken dat er iemand nog iets positiefs over de film kan melden zonder het boek te hebben gelezen.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Kun je dat niet afleiden uit zijn posts?
Zoals ik al vaker meldde. Ik ben gek op lezen maar door de boeken van Potter kom ik niet doorheen. Heb er niks mee, kan er niks mee. De films zijn top zoals ze zijn. Ik merk af en toe dat iets snel wordt verteld maar dat is t enige. Net als de boeken van Tolkien, ook geen reet aan.quote:
Ik niet. Het is toch prima mogelijk dat je alleen een filmkijker bent? Vind ik niks geks aan.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef Dementor het volgende:
[..]
Jawel, maar ik sta er van te kijken dat er iemand nog iets positiefs over de film kan melden zonder het boek te hebben gelezen.
M'n vriend, die de boeken niet leest, was met me mee naar de film en heeft er prima van genoten. Hij vond hem heel duidelijk en vond het een van de beste films so far....quote:Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef Dementor het volgende:
[..]
Jawel, maar ik sta er van te kijken dat er iemand nog iets positiefs over de film kan melden zonder het boek te hebben gelezen.
Ik weet niet hoe je Squiditch schrijft (<--- zo?) en aangezien je in de bios de Nederlandse namen krijgtquote:Op maandag 16 juli 2007 19:56 schreef Breuls het volgende:
Zwerkbalbowl? Ik dacht dat je de boeken niet las.
Of heb je de Nederlandse versie zitten kijken?
ze gaan alle drie door tot en met 7quote:Op maandag 16 juli 2007 20:01 schreef Mvnl het volgende:
Overigens: is al bekend of het 'gerucht' dat Emma Watson na deze film zou stoppen waar is?
Ik heb wel een zwakje voor haar en zou het zondermeer wel érg zonde vinden als in de laatste films noodgedwongen nog een rolovername plaatsvindt...
Ze is overgehaald te blijven. No worries.quote:Op maandag 16 juli 2007 20:01 schreef Mvnl het volgende:
Overigens: is al bekend of het 'gerucht' dat Emma Watson na deze film zou stoppen waar is?
Ik heb wel een zwakje voor haar en zou het zondermeer wel érg zonde vinden als in de laatste films noodgedwongen nog een rolovername plaatsvindt...
Jemig, wat een vergelijking!! Tolkien leest voor geen meter en HP leest lekker vlot, totaal verschillend taalgebruik ook.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef SunChaser het volgende:
[..]
door de boeken van Potter kom ik niet doorheen. Net als de boeken van Tolkien, ook geen reet aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Echt waar?? Hmmm, wordt het nog meer uitgesmeerd dusquote:Op maandag 16 juli 2007 20:02 schreef SunChaser het volgende:
Ze waren btw toch van plan vorige en deze film in 2 delen uit te brengen? Zullen ze wel met de laatste doen dan.
quote:Op maandag 16 juli 2007 20:10 schreef SunChaser het volgende:
Wat waren die dingen nu waar dat meisje met die engelenstem t steeds over had?
quote:Nargle
Considered a type of pest, nargles apparently infest mistletoe, according to Luna "Loony" Lovegood. Hermione tells Neville they do not exist. [HP5] In the movies, she makes comments on how Nargles are the thieves of all of her items, and Hermione tells Neville she has no idea instead.
quote:Op maandag 16 juli 2007 20:10 schreef Breuls het volgende:
Oh, yes, Rickman is een held. Zijn rol in, oh wacht..Ja, de spoiler is het enige dat ik weet uit deel zes en ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond btw dat Sirius wel wat suf doodging, niet echt duidelijk ofzo wat er gebeurde.
Dat kwam niet echt over wat t was, en ook niet wie nu haar peste met dingen verstoppen. Vond Luna wel een intrigerend karakter, dacht namelijk de hele tijd dat ze een vermomde Voldemort was.quote:Op maandag 16 juli 2007 20:11 schreef Breuls het volgende:
quote:Op maandag 16 juli 2007 20:09 schreef SunChaser het volgende:
Rickman was een hoogtepunt in Phoenix trouwens. Eerst dat bange mannetje toen ie een uitbrander kreeg van die roze trut en daarna dat hij Harry ging onderwijzen en we in zijn geest konden meegluren. Goede karakterontwikkeling voor Snape naar de zesde film
Snape is mijns inziens niet echt een "bang mannetje"quote:Op maandag 16 juli 2007 20:09 schreef SunChaser het volgende:
Rickman was een hoogtepunt in Phoenix trouwens. Eerst dat bange mannetje toen ie een uitbrander kreeg van die roze trut en daarna dat hij Harry ging onderwijzen en we in zijn geest konden meegluren. Goede karakterontwikkeling voor Snape naar de zesde film
die huiself sprak op zeker moment tegen iemand die in een soort bedstee achter een gordijntje zat, die behandelde hij ook als meester, wie was dat dan?quote:Op maandag 16 juli 2007 18:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is wel aan de orde gekomen: het was Sirius' huis, en zijn huiself.
het portret van de moeder van sirius.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
die huiself sprak op zeker moment tegen iemand die in een soort bedstee achter een gordijntje zat, die behandelde hij ook als meester, wie was dat dan?
dat kwam neem ik aan wel voor in het boek? want dat zorgde wel voor veel vraagtekens bij mij, je zag verder niks, ze kwamen er niet op terug, niksquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:40 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
het portret van de moeder van sirius.
Nee klopt, is inderdaad erg vaag gedaan. Een leuk detail in Grimmauld Place is dus dat het huis van Sirius familie is. er hangt op de gang een portret van zijn moeder, achter gesloten gordijnen. Iedere keer als iemand herrie maakt (Tonks struikelt bijvoorbeeld een keer over een paraplubak) vliegen de gordijnen open en gaat die moeder schreeuwen: "Filthy blood trators in my own house! Mudbloods!" enz enz enz... en dan kost het vreselijk veel moeite om de gordijnen weer dicht te doen en de moeder stil te krijgen. De moeder van Sirius was echter wel iemand met de denkwijze van Voldemort; alleen puurbloedtovenaars, de rest moet uitgeroeid worden etc. Sirius is heel anders uiteraard en Kreacher is het eigenlijk met Sirius moeder eens, maar omdat hij gebonden is aan de Zwarts en dus aan Sirius móét hij Sirius gehoorzamen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dat kwam neem ik aan wel voor in het boek? want dat zorgde wel voor veel vraagtekens bij mij, je zag verder niks, ze kwamen er niet op terug, niks
Ja, het ziekenhuis heb ik ook heel erg gemist, daar was ik wel heel neiuwsgeirig naar geweest! Had een leuke komische scene kunnen geven! Dat ze dan Gladianus eruit hadden gelaten had ik niet zo erg gevonden, maar de scène van Arthur in bed en natuurlijk van Neville met zijn ouders (die daar dus ook liggen, permanent spell damage, ze zijn gek gemarteld door Bellatrix Lestrange)....quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:56 schreef Biancavia het volgende:
Wat jammer dat ze niets van St. Holisto's hebben laten zien.En je blijft natuurlijk het gevoel hebben dat je naar een samenvatting van het boek zit te kijken, maar afgezien van een paar kleine dingen blijven ze toch trouw aan het boek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |